Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Sundlöv letar!

« · 573293 · » Till forumet

Sv: Sundlöv letar!
rackham: Jag tycker inte att backspelet har varit direkt dåligt. Att det blivit lite knackigt med uppspelen kan vi inte lasta backarna för med tanke på att det oftast är centerna som skall transportera upp pucken till mittzonen för att leverera den vidare till ytterforwards.

Det man kan efterlysta mest är en bra skytt i Powerplay. Men jag vet inte vad för slags slutsatser man kan dra av det vi sett hittills då Boorken har rullat runt som vanligt mellan femmorna, även i Powerplay.

Hur som helst så ska det bli intressant att följa Lavins under SCA cupen. Helst så skulle jag vilja sära på Casselståhl och DJ för de har inte varit bra tillsammans, detta beror mest på att Casse inte varit bra. Jag skulle vilja se Lavins ihop med Sjödda eller Öhrstedt och sedan möblera om lite bland backarna. Den formation som känns stabilast i nuläget är Kupan och Sunken som mig veteligt inte varit inne på nåt mål bakåt i spel 5 mot 5...
Jag har i och för sig missat Brynäs-Timrå i mästarcupen och Brynäs Leksand nu senast i Mora. Men de ser i alla fall väldigt stabila ut tillsammans.
Kommentera

GävleLasse:
Har lavinen väl satts i gång så kanske tom vi får ett hyfsat backspel?
Kommentera

rackham: Jag tror att vi kommer att få se en offensiv back i Lavins.
Kommentera

"Förvirrad Brynäsare":
Go for alternativ 4: Nu behövs en offensiv back.
Som reservalternativ rekommenderar jag blodpudding...
Kommentera

TIKbiff: Man ska nog inte hoppas för mycket på det... Det är ju rättså roligt att lyssna på alla "jagvetbäst:are" om vilken, vilka som skall värvas.

Ryktet om Lars Jonsson bevisade detta klart. Samma gäller rykten om Anders Eriksson och Tommy Albelin. En del rosar andra risar.

Näe, jag vill se lite yngre, spelare som precis är på väg att nå sin topp på karriären. Jag vill se att Brynäs tar in spelare som de kan bygga det "nya" Brynäs runt, inte bara nödlösningar för den här säsongen. Det är många kontrakt som löper ut efter den här säsongen och tar man in lite yngre folk som man är villig att satsa på så skapar detta genast en press på de nuvarande spelarna att prestera.
Kommentera

GävleLasse:
Måste ju säga att det borde vara en självklarhet för alla värvningsansvariga att resonera så,,sunt förnuft liksom.
Kommentera

65selander:
Ser inte så ljust ut inför helgen.
Manderville åkte ju direkt hem till USA igen.
Robert Carlsson skadad, Magnus Nilsson skadad.
Mest troligt så kommer någon back att få spela forward i helgen.
Kommentera

JanT: Såg det precis när jag postat mitt inlägg. Lavins som backup för Sulku är logiskt, inte minst eftersom de tycks vara samma typ av back. Väntar gärna ett tag till på The One så länge han kommer.
Kommentera

TIKbiff: Jadu du skall få höra på Fredag när vi träffas vad du är ;-)

Hur ser det ut med eran trupp inför helgen, skador mm
Kommentera

TIKbiff: Tja...vad är det för några som bor ovanför samerna? Inuiter? eskimåer? Detta blir svårt och jag förstår att du blir konfunderad...

Jag håller för övrigt med dig till 100% i ditt resonemang om vad för spelare som Brynäs ska satsa på...
Kommentera

GävleLasse:
Själv blev jag jävligt konfunderad, om jag skall skrika lappjävlar till er nu, vad är jag då?
Det går inte ihop liksom, lika bra att lägga ner hockeyn nu,,
damn.
Kommentera

TIKbiff: Hehe.. ja nu har dessa motståndarfans som helt saknar geografiska kunskaper fått lite mer vatten på sin kvarn. Men men, jag bryr mig inte speciellt mycket om vad Nord Tyskarna skriker. För ALLA vet ju att allt söder om mälaren är Skåne och därmed Norra Tyskland ;)
Kommentera

claesw:

Tror du att motståndarklackarna kommer att skrika lappjävlar ännu mer nu?
;-)
Kommentera

TIKbiff:
HELT RÄTT!
Kommentera

Tycker ni hänger upp er väldigt mycket på det "dyra" namnet som ni väntar på, kan många ggr vara bättre att lägga 1 000 000 på en spelare som passar in i laget, har sin roll där och man blir ett kollektiv än att lägga ner 2 500 000 på en spelare som inte har den rätt inställningen,,,"stort" namn är ingen garanti att det passar in till 100% i ett lagbygge.

Timrås signum har alltid varit att värva en på uppåtgående spelare som kanske kört fast lite i sin klubb, som måste gå vidare för att utvecklas, sen handlar det ju narturligtvis mycket om vilken tränare man har också om han kan utveckla spelarna åt rätt håll.
Kommentera

JanT: Det är bara att hoppas att du har rätt. Men om Anders Eriksson skulle vara "det dyra" nyförvärvet så måste man ifrågasätta Sundlöv. Nej, jag tycker inte att det är så allvarligt. Vi snittar 2 mål bakåt per match och gör 2,6 framåt. Det tycker jag känns ganska OK. Nej det är bättre att verkligen leta fram en BRA back och inte bara handla i panik.
Kommentera

Teppo: Mycket glädjande!!!
Kommentera

Jompe: Kolla inlägget som skrevs 1 minut innan ditt eget. Sundlöv hade tydligen lagt ett mycket bra bud på "bommen". Oavsett om "bommen" hade tackat ja, hade man tagit in Lavins. Detta kan bara tyda på en sak; Lavins är en backup för Sulku, och det "dyra" namnet får vi vänta lite till på! BRA!!!!
Kommentera

Teppo: Men vaför måste vi alltid behöva välja mellan pest och kolera? Hela tanken är ju att förstärka laget. Anders Eriksson må vara skaplig på små rinkar men han har visat alltför många gånger att han inte hinner med när det är stora rinkar.

Sen är det i mina ögon inte panik med att hitta en defensiv back utan en back som har ett bra skott och som kan ge powerplay en rejäl knuff därbak.
Kommentera

Teppo: Eriksson är en katastrof, så jag väljer DJ och Cassel före honom, tro d eller ej!!
Kommentera

Om du väljer mellan DJ, Cassel och Eriksson skulle du inte välja Eriksson då?
Kommentera

Teppo: Tar han hit Anders Eriksson så är det katastrof, hua!!
Kommentera

rackham: "Allt som höjer spelkvaliteten i backbesättningen är av godo." Svårt att argumentera mot Dig där, rackham. ;-)

Jag försöker bara hantera min besvikelse här. Boork och mormor har i flera turnéer i medierna sagt att vi ska ha en kraftig backförstärkning, någon som blev över när NHL-klubbarna avslutat sina värvningar. En tung, defensiv back. Utifrån denna spec in handlas en styck lettisk back, liten och lätt i kroppen med offensiv spelläggning som kännetecken. Alternativa slutsatser:
1. Letten är The One. Ett kanonfynd.
2. Man kan la drömma om fasanbröst till lunch men ibland blir det blodpudding. Därmed inget ont sagt om blodpudding.
3. Allt som höjer spelkvaliteten i backbesättningen är av godo (rackham!)
4. Sunken och Örat har tillfört försvaret tyngd, nu behövs en offensivt lagd back.

Vilket/vilka svarsalternativ är rätt?

Svar till sign. Förvirrad Brynäsare
Kommentera

Av dagens uttalnaden i GD att döma tänker Sundlöf värva ytterligare en back även om Lavins får kontrakt. Anders Eriksson står tydligen på önskelistan.
Kommentera

rackham: Tycker mycket dog när Djoos slutade, inte snabb men vilken speluppfattning han hade. På den tiden hade vi spelvändningar värt namnet.
Kommentera

Jompe:
Allt som höjer spelkvaliteten i backbesättningen är av godo.
Brynäs är ett av lagen i serien som har ett kargt utspel ur egen zon. När motståndarna sätter press på backarna blir det stirrigt och enkla lösningar (plexi-ut, midjehöjdspass, nackpass, back-back, burskydd osv).
Om vi jämför med lagen som krigar i toppen finns där kreativitet och blick för spelet, det betyder att de kan spela sig ut ur zon och anfalla med samlad styrka.
Där har Brynäs en del kvar att göra...
Kommentera

GävleLasse: åker ni upp till sundsvall i helgen? hör av dig till mig om ni har plats i bilen hem någon av dagarana?
Kommentera

65selander: Om Anders S. varit med hade det blivit minst 3-0 till Svärje. Sanna mina ord. Anders gör förövrigt comeback mot Gefle den 12:e. Då blir det slakt!!!!

Klart slut från "home of the gråsten"
Kommentera

65selander: Jag missar den drabbningen, men jag kommer upp till fredagens match, sedan tänkte jag se matchen på lördag innan jag åker hem till Gevalia igen.
Kommentera

GävleLasse: Han kanske har fått liten friare roll utav Boorken. Skall bli kul att återse han i helgen och förhoppningsvis så lossnar målskyttet.

Största begivelsen blir väl att se kärleken mellan Sundsvall och Timrå på lördagen ;-)

Attans nu blir det läggdags så att man orkar läsa om Zlatan i morgon. Undrar om han kan stå på ett par skridskor?
Kommentera

65selander: Det var bra fart på Aarnio. Jag är lite fundersam dock på han lite blygsamma poängskörd i Kärpät för jag tycker att han visar bra kvalitéer i avsluten. Kanske det lossnar för honom med. En helt oväntad målskytt skulle ju inte vara fel alls.
Kommentera

GävleLasse: Om jag förstår rätt så var alla med idag förutom Sulku och Björne. Hur rörde sig Aarnio, såg han frisk ut eller har han sviterna kvar från magsjukan?
Kommentera

GävleLasse: munkas ande svävar över Gavlerinken och sprider negativ energi! Följdaktligen är han alltid närvarande!
Kommentera

GävleLasse: "munkas: Så du var på eftermiddagsträningen. Vilken väg gick du in då?"

Förmodligen genom skorstenen.
Som alla tomtar.... :-)
Kommentera

munkas:
Man krymper ju med åren så Gällstedt är väl obetydligt längre än 150 cm nu?
Kommentera

munkas: Så du var på eftermiddagsträningen. Vilken väg gick du in då?
Kommentera

munkas: Du skall leta efter en lång rackare med en stor svart gitarr!
Kommentera

DMartinssonBSKV: det beror väl på hur man betecknar Gällstedt...
Kommentera

JanT: Har varken sett Elias eller dig i gaverinken...någonsin.
Kommentera

Kan vi nu komma överrens om att vi inte kommer få en stjärnback?
Kommentera

munkas: Du slutar aldrig att förvåna munkas! Elias har möjligtvis inte varit synlig i Gavlerinken?
Kommentera

svennis: Där ser man! Josef är alltså rökt i NHL, lite konstigt tycker jag. Däremot så verkar han vara intresserad av att tjäna grova pengar redan vid späd ålder....Han lär kunna glida fram ganska så lätt bland alla överbetalda fd. storspelare...;-)
Kommentera

RavenLord: Ja, med tanke på att dom har skrivit texten med Lavins blod...
Kommentera

munkas: Får hoppas Lavins är piggare än han ser ut att vara på bilden här på forumet hehe
Kommentera

svennis: Nej, men nu är han tillbaka i gammalt gott slag...
Kommentera

svennis: och förförra heller
Kommentera

munkas: Han spelade ju inte på hela förra säsongen.
Kommentera

Jompe: Jag var och kollade på eftermiddagsträningen idag och där fick jag se ett bekant ansikte. Som jag tidigare nämnde så är alltså Gällstedt högaktuell för brynäs. Han körde för fullt på träningen idag. Vi får alltså den storback vi hoppats på!
Kommentera

MickeASthlm:Ordmärkare där :-) Jag tänkte mest på näsan,om du läste Lasses rapport så ser du det...............
Kommentera

Tyvärr för oss alla fans så blev det inte bom-bom. har gick till schweiz.
Kommentera

« · 573293 · »