Brynäs IF

728137 inlägg · 7962 ämnen

Sundlöv letar!

« · 582596 · » Till forumet

Sv: Sundlöv letar!
GävleLasse: Bork kanske är just den person som kan ta ned Hyvönen på jorden om han börjar visa samma fasoner som i FBK. Visst är det styrka i att ha ett jämnt lag men det visade sig ju inte minst på försäsongen att målskyttet var ett problem. En riktig måltjuv (a´la Bissett) kan höja laget rejält och vara helt avgörande i täta matcher.
Det där med skador förstår jag inte. Skulle BIF bli mer känsliga för skador om man värvar en duktig målskytt? Isådanafall skulle vi aldrig värva en toppforward/back för rädsla att han skulle bli skadad och hela laget falla med den spelaren.
Kommentera

micke: Tror inte på Hyvönen i alla fall, där vill nog FBK vara med i leken.
Banham....var inte han aktuell för Brynäs tidigare ?

Cleary skulle nog vara en förstärkning men i dagsläget tycker jag att vi ska avvakta ett tag.
Kommentera

micke: Isf går Hyvönen bort direkt. Ingen arbetsmyra direkt. Fick väl mer eller mindre sparken från FBK.
Cleary tror jag isf mest på av de du nämnde.
Kommentera

micke: Hannes Hyvönen coachad av Boork...näe.. Hyvönen är en "teamwrecker" men visst en måltjuv skulle ju inte vara fel. Men jag tror styrkan hos Brynäs kommer att vara att vi har många målskyttar istället för nån enstaka som förväntas göra en massa poäng. Detta renderar i att man inte är lika exponerad för skador.
Kommentera

En riktig måltjuv skulle inte sitta helt fel, det tycker jag skulle gå före en back idag. Gärna utlänning som vi kan signa artistkontrakt med (och ändå ha råd med Sundlöfs klassback) och högerskytt. Frank Banham och Hannes Hyvönen t.ex verkar leta nya klubbar. Eller varför inte Daniel Cleary som gjorde succé i Mora förra säsongen.
Kommentera

Bissett19: Där ser man, det är alltså Lahti trots allt. Dags för Rönnmark och byta yrke kanske...om han nu vill fortsätta döma alltså.
Kommentera

brynästigern: Det blir absolut inte Rönnmark han är avstängd,se länk!!

www.svt.se/texttv/303.html
Kommentera

Falken: Knappt 20 min. kvar nu.....
Hoppas att vi vinner...tror att det är viktigt med en bra start på serien.
Gärna 6poäng på våra inledande hemmamatcher, viktigt för självförtroendet.
Kommentera

brynästigern: Fy fan va underbart det blir med ishockey igen. Kan inte fatta att det är dags för säsongspremiär. Allt har gått så jäkla fort, men det gör ju absolut ingenting!
Kommentera

Bissett19: Tja, oavsett om det är Rönnmark eller någon annan
så hoppas jag att han gör en bra match. Cirkus 30 min. kvar till nedsläpp
mmmm adrenalinet stiger.
Kommentera

brynästigern: Då skulle vi garanterat vinna för han är så färgad:-)men skämt åsido,det lär ju vara Rönnmark som blåser ikväll,swehockeys onlineuppgifter brukar ju stämma!!
Kommentera

kacken: Vad då ? Är han anställd, var i såna fall?
Kommentera

Falken: enligt swehockey är det rönnmark som dömer
Kommentera

Bissett19:Wille Löfqvist ???? Skulle inte tro det va?
Däremot skulle jag uppskatta om det inte förekom en massa
olika namn på vem som dömer ikväll.
Kommentera

brynästigern: låter inte bra, han har väl satsat några tusingar (hos sin arbetsgivare) på stjärngossarna vinner...
Kommentera

brynästigern: o enligt mej så är det Wille Löfqvist som dömer:-))
Kommentera

brynästigern: Tre olika bud alltså...
Kommentera

GävleLasse: Enligt svt-text är det Rönnmark som dömer kvällens
match.
Kommentera

I dag blir det 4-2 till Brynäs. Premiärmålskytt blir likt förra året Vesa Viitakoski! Övriga målskyttar blir Spets, Sundqvist och Dackell.
Kommentera

GävleLasse: Vad är det man brukar säga..?
Den som väntar på nåt gott....
Kommentera

brynästigern: Jag tycker vi har en bra uppsättning med just hårt arbetnade forwards, vad som verkligen saknas i dagens Brynäs ÄR en målskytt, men det är som sagt var svårt att bara värva en som garanterat gör mål...

Men en skottvillig forward som "visar vägen" kanske kan vara en förlösande faktor. Vi får se vad som händer.
Kommentera

GävleLasse: Ha,ha,ha! Håller med dig fullständigt, pest eller kolera
var de rätta orden..
Kommentera

GävleLasse: Självklart ska vi om det behövs vara en bra spelare
som vi värvar. Någon ny Arnason eller Janos kan vi vara utan.

Jag skulle gärna se en hårt arbetande forward som jobbar för laget
om han sedan också är en duktig poänggörare så är ju det bara bra...
Kommentera

brynästigern: Jag tippas Molin som första målskytt. Han har mörkat målformen under försåsongen *L*

Enligt inlägg i Leksands GB så är det Vingelborg som dömer..Lahti eller vingelborg... pest eller kolera?
Kommentera

Alisandali: o enligt Hockeyligan dömer Lahti!!!Hoppas mer på Rönnmark än Brynäshataren Lahti!!

HD: Robert Lahti
LM: Peter Lyth
LM: Fredrik Molander
Kommentera

Alisandali: Hmmm, någonstans har det alltså blivit fel.
Enligt hockeyligan.se är det Robert Lahti som dömer kvällens match.
Återstår alltså att se vem det egentligen är.

Vem blir förste målgörare för BIF ?

Jag tippar att "Sjödda" gör första...
Kommentera

Alisandali: Hmmm, någonstans har det alltså blivit fel.
Enligt hockeyligan.se är det Robert Lahti som dömer kvällens match.
Återstår alltså att se vem det egentligen är.

Vem blir förste målgörare för BIF ?

Jag tippar att "Sjödda" gör första...
Kommentera

GävleLasse: Skickar en halsning fran andra sidan jorden.Lycka till alla som ska pa matchen ikvall,skrik dom till seger over banjospelarna.HEJA BRYNAS!!!!!!
Kommentera

GävleLasse:

Tom Bissett:

1998-99 50 40mål 12ass 52 poäng
1999-00 50 15 mål 37 ass 52 Poäng
2000-01 50 21 mål 17ass 38 Poäng

Det tycker jag var några riktikgt grymma säsonger,om vi bara hade nån som kunde komma i närheten av det så...........man längtar ju efter en riktig "sniper" igen!!
Kommentera

brynästigern: Enligt SWEhockey .se .
Så dömmer dom här .Brynäs IF - Leksands IF RÖNNMARK, Ulf LYTH, Peter
MOLANDER
Kommentera

brynästigern: Jag tycker att Brynäs har ett ganska bra "djup" bland sina forwards. Skall det värvas så måste det bli en rollspelare och inte en komplementspelare. Skulle Sunlöv leta upp en skottvillig transatlant från NHL så skulle man givetvis bli glad om det blir en bra värvning. Men risken är ju att det blir ännu en Arnason.
Kommentera

Pjuh, äntligen tillbaka på internet efter en viss tids frånvaro. Någon som kan berätta lita vad som har hänt. Har kännt mig jävligt isolerat dom senast veckorna...
Kommentera

GävleLasse: Jag är inte ute efter någon ny Bissett direkt.
En målgörare är aldrig fel men med tanke på ev. skador längre fram på
säsongen tycker jag att vi ska kika efter ett par gubbar till.

Såg att Lahti ska döma ikväll....synd, har aldrig gillat honom.
Kommentera

brynästigern: Nja det är svårt med forwards. Helst vill man ju ha in en målskytt av Bisset rang som så många efterlyser... Men rent krasst så gjorde Bisset EN säsong som var grym, resten var inte så där jätte imponerande som många vill påvisa.

Att bara ta in en målskytt har testats förr och det har inte funkat nångång. Nej, jag vill låta säsongen gå ett tag så får man se om en forward behövs.
Kommentera

brynästigern:
Nej inte sega Anders
Kommentera

GävleLasse: Det är möjligt att du har rätt angående Anders..
Tycker nog att vi bör satsa på en forward till i truppen också.

Har du nåt bra förslag?

För övrigt är det hugget som stucket vem som ska stå i kassen
men tycker att Korhonen ändå varit snäppet bättre..
Kommentera

brynästigern: Glöm Tuulola. Han har kontrakt med Rapperswil. Jag skulle gärna vilja se att Brynäs fann en back som är en bra tvåvägsback. Men såna finns det tydligen inte hur många som helst av på marknaden just nu så det är bara att signa det bästa man kan hitta och just nu känns det som att Eriksson ÄR bland det bättre som finns.
Kommentera

GävleLasse: Jag påstår inte att Anders är dålig, och visst, han
kan säkert passa in i Brynäs.. Däremot önskar jag att Sundlöf
kunde försöka locka över Marko Tuulola till BIF igen. Vet ej hur
Markos kontraktsituation är idag men varför inte??
Kommentera

65selander: Han skulle behöva träna i en så där hoppgunga som man har till småbarn... ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Skall Honken stå mot Mora fler gånger så får man tejpa fast han i målet med silvertejp, eftersom han har en benägenhet att gå ner lite väl ofta
Kommentera

Jompe: Korhonen är helt klart det bästa valet idag. Jag har funderat på Honken när det gäller dalalag. Mot Mora skall han INTE stå i alla fall. Han har aldrig gjort en bra match mot Mora. Antaglgen så ligger det nån slags mental blockering efter 5-9 matchen förra året. Sen är det nog så att Leksand scoutat sönder Honken...
Kommentera

Jag tror det blir 3-3 ikväll.

Kommentera

mattias - 74:
Men inte jag ; )
Kommentera

Jompe:
Det ska bli ÄCKLIGT kul att det drar igång- fan va skönt!
Kommentera

claesw:

jag var ironisk ;)
Kommentera

GävleLasse: Tycker som Du att det är et klokt beslut att låta Korhonen stå. Nio av tio hade väl gissat att Honken skulle stå, men det här visar ännu en gång att Boork följer sitt eget omdöme. Kanske är det så att Leksand passar Honken illa, och att det hunnit läsa honom under försäsongsmatcherna. Jag tror att Korhonen är riktigt taggad att visa vad han kan.

Sen är det ju rent allmänt så att det är bara gudomligt att serien drar igång.
Kommentera

mattias - 74:
Varför ska han inte gå efter statistik?
Kommentera

mattias - 74: Det gör jag inte. Jag lade mest in resultaten på kul... De har ju ett historiskt värde ;)
Kommentera

GävleLasse:

du skall inte gå efter statistik ;)
Kommentera

mattias - 74: Ja det är väl det ni får hoppas på.. *skratt* Sen har ni väl packat med er boken "1001 ursäkter till varför Leksand torskade"

De fem senaste resultaten I ES.

2004-01-22 Brynäs-Stars 5-1
2003-12-06 Stars-Brynäs 1-3
2003-11-22 Brynäs-Stars 3-1
2003-10-11 Stars-Brynäs 6-2
2003-02-13 Brynäs-Stars 3-2
Kommentera

« · 582596 · »