Brynäs IF

728161 inlägg · 7961 ämnen

Sundlöv letar!

« · 572707 · » Till forumet

Sv: Sundlöv letar!
Denne lett vore väl ett vettigt alternativ till Sulku, tycker jag. Lettland brukar ha hyfsade backar i VM känns det som.

Står förresten i Expressen att Brynäs är intresserade av Albelin. Han känns desto tveksammare då han inte lär vara den offensive backen som behövs.
Kommentera

Peja:

Har du en länk eller står det i pappersbilagan ?
Kommentera

Peja: Men enligt Mormor" så är de främst ute efter en rese i försvaret. Fast Albelin, nej, han är för gammal. Jag vill helst ha en back som är 27-28 år, nåt att bygga på i några år framöver.

Jag ser verkligen fram emot att besöka morgondagens träning för att med egna ögon se om han är nåt att ha. Visserligen så måste denne testas på match för att verkligen kunna bedömas, men man kan ju få en försmak i alla fall.
Kommentera

GävleLasse: Håller med om att Albelin är lite väl gammal, speciellt med tanke på spelledigheten, men å andra sidan så vore han bra om han kan kontrakteras för en relativt billig penning.
Albelin är säker defensivt(förutsatt att den fysiska formen är bra), en ledartyp och framförallt en VINNARE. Han har vunnit Stanley Cup flera gånger och det känns som om han hade varit bra för lagmoralen. Tyvärr alltför begränsad offensivt.
Slutsatsen angående honom är att han vore mycket bättre för Djurgården än för Brynäs - de behöver hans egenskaper mer. Därför så tror jag att han går dit.

Verkar bara som om det står i pappersbilagan av Expressen. Det står om några kontraktslösa svenska NHL-spelare och Brynäs nämns som intressanter för Albelin, Anders Eriksson och Bom-Bom.
Kommentera

Jag känner mest lettnad. Det kunde ju blivit nå´n komplett okänd sloven. Betyder rätt och slett att Sundlöv kan lägga sitt berg av småmynt på en superstar. Enda problemet med letten är att han representerat aik. När Brynäs äntligen samlat pengar på hög för att köpa en toppspelare, då snyter HV fram lite småpengar och köper vem dom känner för. På pin kiv förmodligen. Letta mej om jag har fel.

Albelin? Varför inte Jan Suchy?

Förresten, 3-1 till Brynäs i premiärmatchen. Se´n vinner vi 4 raka.

Och så här slutar Elitserien 2005/06

1 Brynäs IF
2 Djurgårdens IF
3 Frölunda HC
4 Färjestads BK
5 HV 71
6 Leksands IF
7 Linköpings HC
8 Luleå HF
9 MODO Hockey
10 Mora IK
11 Södertälje SK
12 Timrå IK

Frågor?
Kommentera

Lilljanne: Blir bra för min del de där :)
Kommentera

Lilljanne: Ja, en fråga. Vad har hänt med Kringlorna i din tabell? :-)
Kommentera

prosten: S kommer före T.
Kommentera

Lilljanne: Besserwisser. För övrigt så är Suchy en alldeles utmärkt vänsterback.
Kommentera

prosten: Lever han?
Kommentera

Lilljanne: Tror jag nog.
Kommentera

prosten: Kan berätta att Rodrigo Lavins spelade ihop med Miettinen och Viitakoski 99-00 i Ilves.
Kommentera

Busen: Jaså, där ser man.. Då blir det reuinonparty i Gavlerinken med andra ord...

Inte ett öga är torrt...

Nej, skämt åsido. Jag ser fram emot att se honom "in action", han kanske blir en grym besvikelse men det kan även ge mersmak.

För alla ni belackare därute. Hur pass bra behöver en back vara för att slå sig in i Brynäs backbesättning? Det var många som var emot Öhrstedt, nu är han mer eller mindre accepterad. Han har visat att han duger så varför skulle inte en lettisk landslagsman kunna göra detsamma? Vi kanske till och med får in precis vad vi söker för en mycket billigare penning av vad vi fått betala för en NHL meriterad "storback".

Sen kan det ju vara så att det kommer in ytterligare en back i Boumedienne, ok detta skulle rendera i att nån eller ett par av de backar vi har idag får kliva åt sidan. Niklas Andersson som var väldigt blek i Moracupen ligger väl sämst till skulle jag tro. Men det sätter helt klart press på samtliga backar att de måste prestera, ingen går säker. Med Boork vid rodret gäller inga gamla meriter...
Kommentera

GävleLasse: Ja, det är nästan risk för att det blir lite väl många backar. Men samtidigt behövs det stabilitet bakifrån.
Jag förstår fortfarande inte varför Casselståhl fick tvåårskontrakt och att Johansson inte blev borttvingad...
Kommentera

GävleLasse: Uppenbarligen så jagar "mormor" vidare. Tommy Albelin skulle väl inte göra bort sig i BIF, men jag ser hellre Anders Eriksson i så fall. Niklas Andersson lär väl som du säger bli 9:e back om 2 nya skall till. Verkar som om Boork pushat hårt för Öhrstedt på Anderssons bekostnad.

Läs gärna Kebs hörna idag, det blev en fullkomlig explosion av "dysterkvistinlägg". Sundlöv har hella tiden sagt att om Sulku förblir långtidskadad (vilket verkar vara fallet) skall en ersättare värvas, dessutom skall en toppback värvas. Lavins är inte den toppbacken, därtill är han för billig i drift!

Angående Lars Jonsson har jag flera gånger under eftermiddagen pustat ut och tackat min lyckliga stjärna att han inte hamnade i BIF. Snacka om att slänga slantarna i sjön! Billig va han nog inte heller...
Kommentera

Peja: För det första så hade Daniel Johansson kontrakt så det hade varit en onödig utgift. På det så tycker jag att DJ har skött sig bra under försäsongen, man får inte glömma att han har spelat med...*trumvirvel* Casselståhl!. Som även jag ställer mig frågande till.

OK, Dj ställde till det i matchen mot Mora, det gjorde han i parti och minut förra säsongen. Nu har han gjort ETT misstag. Ett klart fall framåt.

Att vi får ett överskott av backar, tja, sedan när har vi haft den lyxen att kunna ha rejäl konkurrens om backplatserna?
Kommentera

JanT: Jag är övertygad om att Lars Jonsson kommer att göra bättre ifrån sig än vad vi sett under helgens landslagsmatcher. Han är matchotränad helt enkelt.

Till Albelin är jag skeptisk, jag vill inte att Brynäs skall fungera som nåt lag dit gamla storspelare kommer och gör sin sista säsong. Samma gäller Eriksson, Mongolen från Bollnäs. Nej jag vill se att man tar in lite yngre förmågor, BRA backar som har sina bästa år framför sig. Nåt att bygga nästa års Brynäs kring. Det är många kontrakt som går ut efter den här säsongen och därför vore det guld värt att ha några som man kan luta sig mot ett par år framåt. Det får vara slut på alla kortsiktiga lösningar nu tycker jag.
Kommentera

Busen: "Kan berätta att Rodrigo Lavins spelade ihop med Miettinen och Viitakoski 99-00 i Ilves"

Samma säsong spelade han 22 matcher i HPK tillsammans med, håll i er nu, Sebastian Sulku
Kommentera

GävleLasse: Hade ni fått Lasse och han hade gjort bra i från sig så hade ni antagligen tappat han efter ett år också...
Kommentera

björne: Intrigerna tätnar.. Kan det vara så att Mormor har fått ett tips ifrån ett antal spelare???
Kommentera

Db_04: Kanske det, kanske inte... sånt kan man ju bara spekulrea om.
Kommentera

GävleLasse: Mycket möjligt, en lagkamrat i AIK var ju målvakten Mattias Pettersson. Matrialare i Brynäs idag
Kommentera

björne: "- Vi har ingen annan back vi väntar på som går före på önskelistan ifall allt verkar bra med Lavins, säger Micke Sundlöv"

Det här låter ju inte som att det kommer någon storback inte. Det är bara att hoppas att Lavins är superduper.
Kommentera

GävleLasse:

Låter oroväckande. Nu är det bara att hoppas att han antingen SUGER (då finns chansen till superback kvar) eller att han ÄR en toppback.
Det värsta som kan hända är att han är "ganska" bra och får kontrakt.

Vad hände med dom där 2,5 miljonerna? Kanske blir en riktig rökare på artistkontrakt senare.
Kommentera

Gusten: Ja, vad hände med alla pengarna? Dom kanske bara existerat i någon tidningsmurvels våta drömmar? Jag vägrar tro att Lavins kostar 2,5 miljoner/år. Vi får väl fortsätta hoppas att Lavins är en backup för Sulku och att det kommer en riktig stänkare på artistkontrakt! Men när jag läser Sundlövs uttalande idag blir jag lite skeptisk till det....
Kommentera

JanT: Det blir väl att dom tar Lavins om han uppträder bra på plan och sedan tar in en vid nästa transferfönster.

Blir spännande att se honom i helgen iaf och skulle inte Lasse på träningen idag?
Kommentera

65selander: Låter inte omöjligt. Med tanke på NHL-lagens träningcamper tror jag det är svårt att få ett bra NHL-namn innar det drar igång där borta! Inga ES-lag värvar några NHL-are för tillfället!!!
Kommentera

Är det någon som vet källan till uppgiften om
de 2,5 mkr som sägs finnas till en ny back?

Har det stått i GD/Arbetarbladet eller är det bara någonting
som skrivits på något av alla de forum som finns på Internet?

Jag kan inte komma ihåg att jag läst det i GD/Arbetarbladet.
Fast i och för sig så kan jag ju glömt det.
Kommentera

65selander: präciiis!!!Lasse är nog gjuten,vi kan nog räkna med en rapport därifrån!!

Transferfönstren är enligt följande:16 maj-16 oktober-05
7-11 November-05
12-16 december-05
23-31 Januari-06
Kommentera

Enaranger:
Tycker du att siffran låter rimlig med tanke på hur truppen ser ut i övrigt samt Brynäs ekonomi och sportsliga resultat de senaste åren?
Kommentera

rackham: "Sundlöv berättar att det kan handla om summor runt 2,5 miljoner kronor per säsong om man ska få tag på en kvalificerad back.
En spelare som Sundlöv har pratat med är förra årets succévärvning Josef Boumedienne."

Saxat från GD´s nätupplaga 16/8. Siffran är alltså inte tagen ur luften. Detta talar för en toppback i oktober/november!!!
Kommentera

Bissett19: Jag hann bara att se en kort stund av träningen idag men jag kan skriva lite kort.

Det som var mest av intresse var givetvis den nya backen, och visst var han där i tröja nummer 29. De körde en hel del olika teknikövningar och han har ett rörelsemönster som en forward. bra klubbteknik och skridskoåkning. Han gjorde en delikatess under en övning där de skulle bryta in ifrån kanten. Han gjorde sin back och gjorde en "foppa modell OS straffen 94" och man kunde konstatera att pucken gled retfullt in i mål. Jag pratade lite med en kille och enligt honom så hade han inte kört så mycket på is ännu så han var lite ringrostig. Det skall bli spännande att följa honom under veckan.

I övrigt så var det fullt manskap på träningen. plus ett par extra killar. Linus Morin och Fredrik Strid. Saknades gjorde Sulku och Danielsson som stod i båset å tittade.

Svart: 5,22 27, 62, 9
Vit 2, 29 21, 11, 39
Grå: 7, 8 10,19,24
Röd: 3, 28 12, 36, 14

En olycka hände under träningen. Bäckström fick ett felskär och åkte med näsan först rakt in i målburen. Det såg otäckt ut och jag trodde först att det var nyckelbenet som gått, men han tog sig av för egen maskin och man kunde se en blodig näsa. Han klev av träningen efter olyckan men jag tror inte att det är något allvarligt med honom.
Kommentera

JanT: Men citatet säger ju inte att man HAR 2,5 miljoner bara att det KRÄVS 2,5 miljoner för att få en sån back.
Kommentera

GävleLasse: Bra rapport,så Lill-Bäckis har blivit av med gallret,eller är det bara på träning??
Kommentera

Stigsson: I och för sig är det riktigt, men det finns många indicier som talar för att BIF måste ha pengar till en toppback. Om man nu lagt ett bud på "bommen" så måste det väl i rimlighetens namn vara högre än budet på Lavins och dessutom ligga någonstans i närheten av den nämnda siffran! Inte lägger väl Sundlöv ett skambud på "bommen"?
Kommentera

Bissett19: Ja han har skrotat gallret, fast han önskade nog att han haft det idag.. Det var en rejäl smäll. Det finns en viss risk att han åkte på en lindrig hjärnskakning med med tanke på att målen flyttade sig nån meter....
Kommentera

GävleLasse: "Det som inte dödar härdar"
Kommentera

JanT:

Det verkar som mina aningar om att det bara kommer att bli en back stämmer. Det var för bra för att vara sant att vi skulle värva 2 backar i elfte timmen när vi redan har 8 st på kontrakt.
Kommentera

Ja inte var det Lavins man tänkte på när Sundlöv gick ut och sa att man var ute efter en riktigt bra back,men å andra sidan säger han ju följande

"Det rör sig om så pass mycket pengar och det ska vara någon som går in bland de två bästa försvararna i truppen - så visst, det är ett starkt namn"

Ja inte behövs det mycket till spelare för att ta den platsen ;) så då kan det ju vara Lavins .... men starkt namn ? Ja jag har då inte hört talats om karln tidigare.
Hoppas ju verkligen han visar sig vara riktigt bra och att Sundlöv å Brynäs gjort ett klipp(Så jäkla dyr kan han ju inte vara)
Kommentera

Bissett19: Rättelse första transferfönstret är mellan 16/5 -19/10.
Kommentera

Bissett19: Vad hade han för jättegaller tidigare? Som täckte nyckelbenet...
Kommentera

MickeASthlm: Nej men väl ett som täckte ansiktet som hade besparat honom en blodig näsa...Och möjligen en hjärnskakning.
Kommentera

GävleLasse: Ett sånt där halvgaller som Davydov hade väl varit fräckt.
Kommentera

Makkan: Tror nog att Lavins är den utlovade sk toppbacken!!
Kommentera

70 Rodrigues: Där finns egentligen inga riktiga toppnamn kvar att tillgå.Skulle tro att det är spelare som har svårt att hitta en klubb på hög nivå som finns kvar. Som Virtanen i Malmö är väl inget ess offensivt men kanske håller i defensiven precis som Lavins kanske gör. Leksand har en ryss på provspel som kan räknas i den schangen.
Kommentera

70 Rodrigues:

Instämmer, det är garanterat den sista spelaren till Brynäs a-lag.
Sen om det är en sk toppback eller ej, det får framtiden utvisa.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror att Lavins är en lösning fram t o m 1:a värvningsfönstret om han visar sig vara bara halvskaplig. Skulle han vara helskaplig = skitbra så kommer det nog en halvskaplig ersättare för Sulku vid 1:a värvningsfönstret.
Kommentera

RavenLord: Lavins...........Hmmmmmm, låter nästan mer som en tablettask med lakritspastiller än en sk "toppback"....Men det är klart, de senaste säsongerna har ju varit som en stor påse surt & äckligt så då kanske lite lakrits kan vara på sin plats?
Kommentera

JanT:
Ok. Då återstår definitionen av "en kvalificerad back" och om mormor har resurserna att sätta tänderna i en sådan för Brynäs räkning. Att det kostar 2,5 mille är ju ingen garanti att Brynäs har det att spendera, eller?
Kommentera

Wesley: Det tror jag också....INTE!!! Brynäs är väl knappast kända för att fylla ut luckor efter skadade spelare eller för den delen värva spelare överhuvudtaget?
Kommentera

« · 572707 · »