Brynäs IF

724830 inlägg · 7958 ämnen

Sundlövs gloria på sniskan...

« · 410063 Till forumet


Sv: Sundlövs gloria på sniskan...
Hong Kong: Och jag tror att Mikko kommer att komma upp i samma poängskörd som Nicklas Anger stotlserade med förra säsongen.
Kommentera

Sv: Sundlövs gloria på sniskan...
Stoltserade ska det naturligtvis vara. Jag behöver en stor kopp kaffe för att komma igång.
Kommentera

Sv: Sundlövs gloria på sniskan...
Hong Kong:
Ooh ja...
Kommentera

Sv: Sundlövs gloria på sniskan...
Har för mig att det stod i nån Gävletidning förra vändan Luovi var här att han var en av de bäst betalda i laget.
Har svårt att tro att han (trots skador m.m) självmant går från bäst betald till sämst.
Kommentera

Sv: Sundlövs gloria på sniskan...
Gusten: Jag tror inte att han hade något val i den frågan, eftersom det var han som erbjöd sig att spela i Bif. Han var knappast i en sån position att han kunde ställa krav.
Kommentera

Sv: Sundlövs gloria på sniskan...
65Selander: Kloka synpunkter, Selander. Du har ju sett "gubbsen" i aktion i år, av allt att döma verkar Luovi se bra ut. Jag tror på Luovi!
Kommentera

Sv: Sundlövs gloria på sniskan...
micke:

"Slutspel? Jo, den chansen finns ju. Det är iofs inte poängen med vad jag har sagt. Hur ser det ut om några år när precis alla stöttespelare slutat i laget? Har vi chans att gå till slutspel då, eller finns vi ens kvar i högsta serien. Tveksamt...."

Nu tycker jag nog att du tar i lite väl mycket. Vad är det som säger att nya stöttespelare inte kan köpas och skolas in. Hockeylag byter spelaremed jämna mellanrum. Kan du verkligen sia om Brynäs framtida utveckling när du tittar på dagens spelartrupp? Tillåt mig att tvivla. För tillfället tycker jag att det är rejält "drag under galoscherna" i BIF, vilket många nog kan skriva under på. I det perspektivet blir din kritik av Sundlöv lite märklig. Vad är det som duger? Tuulola, Ragnarsson & Fredrik Modin?
Kommentera

Sv: Sundlövs gloria på sniskan...
Hong Kong: Ser att flera här är inne på att det skall fram flera juniorer. Men jag tror inte att man förstår hur svårt det är att kunna etablera sig i Elitserien. Lite matematik kanske hjälper. Vi har 12 elitserie lag för närvarande, säg att varje lag har 25 st spelare vilket ger sammanlagt 300 elitserie spelare. För enkelhetens skull säger vi att varje spelare spelar i 15 år. Det betyder att det i varje årskull finns 20 st spelare som skall ersättas på nått sätt helst med en junior!.
Enligt Svenska ishockeyförbundets hemsida finns det 39 744 juniorer (mellan 10 och 20 år tror jag att man menar) vilket ger ungefär 4000 i varje årskull. Enkel division ger 4000/20 = 200. Eller att vart tvåhundrade junior tar steget upp i Elitserien. Detta är en grov förenkling men det kanske ger folk en liten uppfattning om svårigheterna. Rent matematiskt kan man alltså säga att Brynäs J20 Lag kommer att få fram en elitserie spelare vart (200 /25 = 8) Åttonde år!!. Lyckligt vis så ligger vi nog bättre till än den matematiska uträkningen
Kommentera

Sv: Sundlövs gloria på sniskan...
busen: Det var väl något i den stilen jag meande. Fast jag orkade inte kolla fakta. Fast vi kan ju alla vara överens om att dom siffrorna inte stämmer till 100%. Men lite av svårigheten att plocka upp juniorer har du lyckats att visa.
Kommentera

« · 410063