1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446113 inlägg · 7961 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv:Sv: Silly season 2016-2017
Chris11: dock ändå en "säkrare" värvning än valfri Ahl stjärna utan erfarenhet av stor rink vill jag påstå :)
Tycker den här värvning känns riktigt bra!

Peja: När det gäller ALLA nyförvärv så tror jag det är bättre att tona ner förväntningarna. Gunderson är "mindre osäker" i min bok. Det är så jäkla mycket som kan gå fel. Bara en sån enkel sak spm måltorka kan ruinera en säsong för en spelare. Speciellt när man kommer tillbaka och ses som en frälsare. Pressen på spelaren kan sänka spelaren om det blir nåt sånt.

Inkazar: Japp. Bobby Butler såg hur bra ut som helst på Elite Prospect inför förra säsongen. Och vi vet ju hur den historien slutade 😉

Här får vi in en kille som kan europeisk rink och dessutom levererat var han än har spelat. Vi ska inte glömma bort att han spelade i ett bottenlag i Schweiz också. Faktiskt riktigt starkt att göra den leveransen då!

Nej. Jag måste säga att Bengan har levererat rejält över förväntningarna denna silly.

Är det bara jag som har svårt att sätta ihop kedjorna i år? förra året var det inga problem att se hur laget skulle formeras, men i år... Jag får inte ihop laget alls så att jag blir nöjd :P

HitTheLights: Bulan kanske kan hjälpa dig ;-)

HitTheLights: Samma här. Men vi har ju ett bredare lag i år, så då blir det ju desto svårare.

Inkazar: Ja, det är smart att ta in en spelare som har spelat på stor is i några år. Bra skridskoåkare, intensiv och gör en del poäng. Kan säkert bli bra. Frågan är bara om det blir 20 eller 40 poäng. De senare vore nödvändigt för att laget ska få tillräcklig offensiv bredd.

Zappaholic: Ja det ska bli spännande att se hur han kommer att formera laget! :) Tror det kommer bli en hel del experimenterande under försäsongen.

{6984}: njae men det finns spelare som är mindre osäkra eftersom de levererat i SHL tidigare. Men vi hoppas att det här kommer att bli bra. Ser onekligen bra ut på EP, 35-40p i brynäströjan?

{6984}: Så sant. Gundersson i all ära men det har blivit svårare för varje år att sätta dom från blå. Salmela hade ett trumfkort där. Han gjorde första gubben och då blev det förstås glesare. Det kan nog Gunde också.

Knygert: Gunde förflyttar både kropp och puck i sidled innan han avlossar sina dragskott, väldigt svårt för motståndaren att täcka de skotten.

HitTheLights: ja de är inte lätt just nu. Kommer ju troligtvis ge sig. Men såhär skulle jag göra idag:

Clark-granis-Zaborsky
Jonson-#17-blomman
#7-Thorell-Paille
Alcen-Enterfeldt-valfri

Pp1 Clark-granis-Zaborsky-Jonsson
Gundy
Pp2 Paille-#17-#7
Pudas-zanetti (eventuellt gunderson där med)

Om Clark och Zab ska spela ihop så behöver de nog en bulldozer emellan sig, typ Granis, det känns nästan som ett måste. Blir för många lirare annars.

Inkazar: lindblom på läktaren?

Chris11: fan han glömde ja helt.... UFF tufft nu 😂

Zaborsky-Granström-Clark
Westerholm-Westerholm-Johnson
Lindblom-Jensen-Paille
Blomqvist-Enterfeldt-Thorell

Gunderson-Bertilsson
Kilström-Fälth
Zanetti-Pudas

Inkazar: Jag har en känsla att Jensen är tänkt att ha en halvstor roll strax bakom topp 5-6, har svårt att se honom tilltänkt för en roll i 4e

Chris11: den köper ja om du byter plats på Lindblom å 17.
Byter plats på blomman och Paille. Sätter alcen där Thorell är och Thorell som 13e 😂

HitTheLights: jag blandade ihop Thorell och Jensen :p

HitTheLights:
Här kommer klockrena femmor,

Sandström - Rautio

Gunderson - Bertilsson
Pudas - Zanetti
Fälth - Kilström
Carlsson (Sundqvist, Ersson)

Clark - Pa.Westerholm - Zaborsky
Johnson - Granström - Paille
Lindblom - Jensen - Blomqvist
Thorell - Enterfeldt - Alcén/Mannberg/Po.Westerholm
(Ölund)

PP1:
Gunderson
Clark
Zaborsky
Granström
Johnson

PP2:
Fälth
Pa.Westerholm
Jensen
Lindblom
Blomqvist

Inkazar: njae Lindblom mot Ponthus isåfall ;) Sedan Blomman mot Paille? Ja kanske..
Alcén mot Thorell håller jag inte med om. Gurra kommer vara mycket bättre + ett hot i offensiva zonen!

jag går lite annorlunda
Zaborsky - Pa.W - Johnson
Lindblom - Granström - Clark
Paille - Jensen - Blomman
Thorell Enterfeldt - Alcén

Bertilsson - Gunderson
Fälth - Carlsson
Zanetti/pudas - Kilström

eventuellt byta plats på Blomman och Thorell, då alcen och blomman funkade ríktigt bra förra året, och thorell och Jensen kan överraska om inte så flyttar man ner dem bara

Chris11: ja menade #7.. 😂 Nu är det alldeles för mkt i huvudet på mig känner jag.. 😃

Charles: Är mer inne på ditt spår. Zaborsky och Clark ska absolut inte spela ihop - utom i PP och ev sista minuten vid målbehov. Alldeles för lika. De balanserar upp laget bättre i två egna kedjor. Även med tanke på den centeruppsättning vi har så ska femmorna mönstras jämnare än i fjol, ingen lika tydlig förstakedja.

Jag tycker truppen känns ganska bra jag!
När är det nedsläpp sa ni?

Pettisbif: Ja det är där ungefär jag landar med mina också. :)

KulaShaker: imorn.. Helst 😂 De är låååångt till september känns det som!

Pettisbif: Håller med dig Pettis i mångt och mycket. Kanske att Clark spelar i andrakedjan och Johnson i första? I mitt tycke blir det lite bättre balans med Johnson-Westerholm-Zaborsky. Och sedan får vi se hur bra Paille blir. Allt mellan fågel och fisk skulle inte förvåna mig. Floppar han får vi lyfta upp Lindblom i andrakedjan.

Skrubben: vi har lite alternativ att fylla på med om någon floppar :) tänk om Thorell eller Jensen överraskar oss alla och är lagets bästa spelare? Det blir oerhört spännande att se alla nyförvärv! Längtar till försäsongen :-)

Dessa är mina linor. Nöjd med balansen! Måtte det inte bli några nya långtidsskador, då kan det bli en riktigt rolig säsong.

Kevin Clark - Jonathan Granström - Oskar Lindblom
Nick Johnson - Pathrik Westerholm - Tomas Zaborsky
Daniel Paille - Sebastian Enterfeldt - Jesper Jensen
Gustaf Thorell - Jacob Blomqvist - Daniel Mannberg

Det ser väldigt bra ut på pappret iaf denna säsong,så tänk om alla nyförvärv levererar...då blir det mycket bra iår

Det känns som många inte fattar vad Paile är för spelare. Många underskattar honom grovt. Synd.

Var det Clark Kent han hette😂😂 en ny superman👌

honken21: den uppställningen ser bra ut, Zaborsky och Clarke ska absolut inte spela i samma kedja, bättre att de får en tydlig roll i varsin kedja.
På så sätt minskar "prestera"-pressen och en hälsosam konkurrens-situation infinner sig med poängtävling mellan kedjorna.
Kan bli kanon det här!!

Chris11: Det är verkligen sjukt tydligt, nu när man ser den slutgiltiga truppen, att planen har varit att skaffa ett klart bredare lag.

Jag förstår verkligen hur Bengtzén menar med att ingen spelare som kommer in är en ersättare för någon annan. Det här är ett nytt lag och jag gillar det jag ser :)

Intressant värvning. Aldrig hört talas om honom. Hur står sig NLA och DEL mot SHL?

Wesley: Tror också han kommer överraska många positivt. Tycker Thorell också känns väldigt intressant.

Brynäsgubbe: NLA står sig riktigt bra mot SHL, då många top spelare i SHL går dit för att tjäna pengar men samtidigt spela i en bra liga

ta Chad kolarik exempelvis som gjorde en massa poäng i Linköping, han gjorde mindre poäng än Clark i NLA iår och flyttar nu till tyska ligan

{7510}: Jag minns inte ens hur länge sedan det kändes så här bra inför en säsong.
Jag hoppas att det ger genomslag även på sponsorer och på gemene man så vi får in bra med folk på matcherna. JAG kommer i alla fall att åka på fler matcher i vinter.

Skrubben: ja :-) blir förstacentern skadad? Jamen då hoppar Jensen in där. Så fyller Mannberg, Alcén, Ölund eller Boqvist på där det fattas spelare.
Blir en back skadad så fyller Lucas Carlsson, Sunken eller Ersson på. Blir någon målvakt skadad så har vi Jonas som backup.

Vi har ett jämnbra lag i år. Ingenting som sticker ut mer än det andra. Vi kommer att ha fyra kedjor som hotar i offensiven och tre grymma backpar!
Tittar man på Djurgården så har de ett jämndåligt lag. Ingenting är bra i deras bygge.
Jämför man med de andra lagen i SHL så tror jag att vi har en chans på topp 6. Det är väl Skellefteå, Frölunda, Linköping, Färjestad, Växjö, Luleå, HV och vi som kommer att slåss om topp 6

Brynäsgubbe: endel påstår att DEL är som div 1. Men jag skulle säga att dom är som övre delen av AS. NLA har redan blivit förklarad å ja håller med där.

{7510}: Du har så rätt. Tycker att det inte finns någon dålig värvning i år. Det kommer att bli 4 Starka femmor som kan hota på ett annat sätt en förra säsongen.

Chris11: Frölunda har väl fått ta in åtta nya backar och tycker de ser svaga ut där om man jämför med förra säsongen. Jag är väl inte jätteimponerad av Fälth-värvningen så här på förhand men fattar inte hur Frölunda kunde skicka iväg honom som deras backbesättning ser ut.

en tanke slog mig efter att ha kollar Clark för 711e gången på EP idag.
Varför har karln så mkt utvisningsminuter?

Wesley: Precis, FYRA starka femmor, känns inte som att det är så många som kommer ha det. Sen är det bara att hoppas att våra första två och PP funkar minst som förväntat. De måste funka ihop. Då ser det bra ut. Mycket bra. Ingen kommer kunna ersätta Rödin. Tror inte han själv gjort det efter förra årets succé men kommer några i närheten, då är vi topp sex lätt.

honken21: Inte bara Luleå

Inkazar: Haha, intressant iakttagelse. Han är antagligen lite Brodin-aktig utan puck och ligger på gränsen. Ingår väl i hans intensiva spel.

KulaShaker: måsta du skriva det?? Fan nu känns det som en dålig värvning

Chris11: Du får se det tvärtom, Modo misslyckades ju totalt med sina värvningar. Alltså är Clark förmodligen jävligt bra!

honken21: Tycker inte man skall sära på tvillings. Ett som var ganska säkert var att dom omgående förde upp spelet till anfallszon och blev länge kvar där. Inga baklänges då i alla fall. Lite si och så med målproduktionen men en spruta ihop med dom kan bli kanon.

« · 1754292 · »