Brynäs IF

730584 inlägg · 7961 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

« · 1742475 Till forumet

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Skrubben:" Tänker BZ använda samma argumentation gällande forwards också? Vi kan bara plocka in medelmåttiga allsvenska spelare i en 4e lina annars slår vi undan benen på Ölund och Boqvist?""

Fast Rautio är ju ingen medelmåttig allsvensk målvakt, han är landslagsmeriterad och tillhör SHLs toppskikt bland målvakter och har så gjort i åratal.
Kommentera

Clarence: ja vi får då vänta minst 2 år tills vi har en ärlig chans att vinna guldet. För med Rautio eller Felix i kassen vinner vi inga guld, det kan jag lova dig. Vinner vi guld inom dehär två åren som Rautio spelar i Brynäs så swishar jag dig 500kr, det kan du komma ihåg, jag lovar dig att jag håller mitt löfte. Spara det här inlägget! För jag är tvärsäker på att vi inte har en chans att vinna med så skakiga målvakter. Max semifinal, om ens det?
Kommentera

Brynäsgubbe: "Kolla CMore Hockey alla Brynäs-fans! Brynäs-SAIK final 6.

Märklig känsla att se oss på TV... I SM-final... "

Ja, lär dröja många år (om ens nånsin?) innan vi är där igen...
Kommentera

2064: "Tänker BZ använda samma argumentation gällande forwards också? Vi kan bara plocka in medelmåttiga allsvenska spelare i en 4e lina annars slår vi undan benen på Ölund och Boqvist?"

Nu raljerar du bara. Det är en enorm skillnad på att vara utespelare jämfört med att vara målvakt. På forwardssidan finns det 12 platser att slåss om och på målvaktssidan bara 1.
Kommentera

Huge: Hade han varit kunnig så kanske han hade gjort det ;-)
Kommentera

2064: Isf en olycklig formulering av BZ som naturligtvis inte försöker säga att Rautio är en sämre målvakt än Jocke E, även om både BZ, Rautio själv och de flesta bedömare vet att det högst sannolikt stämmer.
Som nån redan varit inne på: BZ har nog bara velat säga att Felix riskerat att få ännu mindre istid med Jocke E som förstemålvakt än med Rautio.
I övrigt håller jag med: BZ kunde bara ha sagt att Jocke var för dyr och/eller hade ev andra krav som man inte kunde uppfylla.
Kommentera

6984: Stämmer det känns det ju inte alls bra, en målvaktstränare med en adept som han inte vill ha kan ju inte vara optimalt även om Pecka är professionell. Håller absolut inte dina uppgifter för omöjliga, Rautio känns inte alls som en "Pecka-målvakt".
Kommentera

2064: Mina källor säger att Pecka är långt ifrån nöjd. Han ville ha hem Jocke igen.

Man an ju även undra om inte Brynäs har bränt sina broar helt vad gäller Jocke för framtiden. Det här var andra gången man valde bort honom...
Kommentera

mattiask: Tänker BZ använda samma argumentation gällande forwards också? Vi kan bara plocka in medelmåttiga allsvenska spelare i en 4e lina annars slår vi undan benen på Ölund och Boqvist?
Kommentera

GUNDERSON!!! Haha.
Kommentera

Zappaholic: Om man tror så otroligt mycket på Sandström hade man kunnat köra med Johansson som den andra målvakten.. Nä, tror som du att denna mellanmjölkslösning på målvaktsfrågan är fel.
Kommentera

Brynäsgubbe: SAIK hade väl en eller var det två fem mot tre PP i match ett och svedberg Spikade igen.
Kommentera

6984: Svedberg var verkligen sanslös. Hans inledande dubbelräddning på Holloway var otrolig.
Kommentera

Brynäsgubbe: EPIC MOMENT!
Kommentera

6984: FRÅN INGESTANS LEIF DET GÅR INTE!
Kommentera

Brynäsgubbe: Den matchen har jag på DVD ;-)
Kommentera

Kolla CMore Hockey alla Brynäs-fans! Brynäs-SAIK final 6.

Märklig känsla att se oss på TV... I SM-final...
Kommentera

mattiask: Jag håller med. Jag köper INTE argumenten som BZ har. Fast det är klart. Hade Jocke stått i Bofors förut så hade det inte varit nåt snack, då hade han huggit direkt ;-)
Kommentera

7225: Problemet är att beslutet om det inte ligger i Brynäs händer utan det ligger hos Philadelphia och hans agent. Hur gammal var Markström när han drog?

Hade Bzulan satsat på Jocke så hade vi kunnat ha honom som förstekeeper i många år. En kille som är i ett mindre känsligt läge i karriären. En kille som redan "gjort" KHL äventyret.
Kommentera

6984: Vi kan ju ha kvar Sandström i åratal även om han blir grymt bra, killen är bara 18 år
Kommentera

6984: Jo så långt är jag med. Men att säga att man ej värvar JE för att man då skulle slå undan benen på en ung målvakt? Både Rautio och JE är två förstamålvakter. Ingen större skillnad bortsett från vart i karriären de varit.
Men att säga att man slår undan benen på en ung målvakt på den här nivån är i mina ögon fel.
Man måste alltid kriga för bästa laget. Det är ingen social verksamhet.
Tror knappast Felix bryr sig om han har JE eller Rautio bakom sig. Det hade inte jag gjort.
Kommentera

Zappaholic: Det är en lose lose situation. Faller han igenom och inte tar steg i rätt ritning så har vi två målvakter som lär landa på runt 90-91%, alltså som den här säsongen vilket inte räcker.

Eller så gör Sandström stora steg framåt och han är så gott som förlorad säsongen efter och man är tillbaka på ruta ett igen...
Kommentera

6984: Det är väl inte kontentan? Kontentan är väl att man tror otroligt mycket på Sandström, vill att han ska stå många matcher nästa säsong.

Rätt eller fel? Återstår att se. Fel tror jag...
Kommentera

mattiask: Kontentan är ju att man värderar Sandströms karriär mer än lagets framgångar.
Kommentera

Blir nästan lite förbannad när jag läser vad BZ säger till GD.

"Man slår nästan undan benen på en ung Sandström om man värvar Jocke Ericsson".
Vi kommer väl för fan aldrig vinna ett SM-Guld på grund av att vi har ett ungt och utvecklingsbart lag?
Vi kommer antagligen vinna för att vi har det bästa laget med bäst form osv.
Oavsett om man är ung, hungrig eller vad man nu kan vara så handlar väl allt om att se om spelare är tillräckligt bra?
Porseland platsade inte hos oss iår - på grund av att han ej då för tillfället höll en tillräckligt bra nivå.
Om nu Felix inte håller den nivå Brynäs hoppas på - så är han helt enkelt inte tillräckligt bra.
Med det uttalandet varför Bz ej värvade JE så tycker jag att det är riktigt uselt - riktigt jävla uselt.
Kommentera

Andreas Galle: JE alla dagar i veckan. Man bygger lagen bakifrån. En BRA målvakt vinner matcher. Kolla på Leksands vinst mot Modo, Kolla KHK's vinst mot AIK. Minns Svedberg i slutspelet 2012 Utan honom hade det inte blivit guld.
Kommentera

Sv: Silly season 2016-2017
Om vi leker med tanken, att ni fick välja mellan 2 spetsar ca 80 poäng, med Rautio, Sandström, Lite mer chansartat men det kan lika gärna bli succe\" Eller en mer du vet vad du får JE, och bara en spets ca 40 p, vad hade ni valt?
Kommentera

« · 1742475