Brynäs IF

727036 inlägg · 7960 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

« · 1740545 · » Till forumet

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Rumpelstiltskin: Ojojoj...
En modoit dribblar som siste man på egen blå och Leksand avgör på friläget som uppstår. Historien upprepar sig, nästan identiskt med när Molin avgjorde i öppen kasse -99.
Grattis Leksand, vilken prestation!!!
Undrar om Mattias-74 är glad nu?
😀
Kommentera

Peja: dock inga 30+ amerikaner ;)
Kommentera

Peja:
Ja det är helt otroligt... som det mestadels sett ut skall ju Modo göra 5-0 varje match! Men, det kommer ju in en del nerver också!
Kommentera

ellis: och Ollas
Kommentera

Chris11:

Han skriver på för Leksand.
Kommentera

Ericsson eller Lindbäck i LIF kanske då 16/17...?
Kommentera

Sådär så är Jocke Eriksson ledig ;)
Kommentera

Brynäs-Leksand x4 nästa säsong. Löve it.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Fast Växjö vann ju guld ifjol...
Kommentera

Kanske Pettersson kan vara aktuell nu?
Kommentera

Forsberg 1978: "Visar det sig att Ericsson eller Lindbäck dyker upp i en annan SHL klubb nästa säsong så är det oacceptabelt! "

Åtminstone en av dem lär nog hamna i en SHL-konkurrent, det tror jag.
Kommentera

Peja: Blir så när man ska värva och värva.. Hjärta slår klass!
Kommentera

Lillebrorsan flyttar hem igen! Grattis LIF😜
Kommentera

Rumpelstiltskin: Helt sjukt. Leksand har knappt en spelare som skulle platsa i Modo men ändå lyckas inte Modo vinna. Kollektiv kollaps.
Kommentera

Jaaaa! Gävle-Dala-derbyt är tillbaka!!!
Kommentera

Rumpelstiltskin: Leksand alltså, helt makalösa !
Kommentera

Hoppsan Leksand..
Kommentera

SnowKing: OK, OK. Vi får väl se vem som får rätt.
Kommentera

ellis:
Hellre att jag drömmer om förstklassiga forwards än att som somliga döma ut allt som Brynäs företar sig!
I vintras hade vi Rödin, Scott o Jonson... varför skulle vi inte kunna locka nåt liknande igen?
Kommentera

munkas: Om Felix utvecklas kommer Rautio att bli en av seriens bästa andramålvakter. Om Felix inte utvecklas kommer Rautio att tillhöra mittenskiktet av seriens förstamålvakter... Så det gäller att Felix slutar släppa in billiga puckar.

Förresten, har Brynäs haft en så liten målvakt som Rautio efter Sperrles sejour?
Kommentera

ellis: Bz levererade Johnson. Glöm inte det. Missnöjd med honom?
Kommentera

SnowKing: Jo, men man kanske kan lära sig av sina misstag? Att Starky och Felix turades om att släppa in billiga skitmål i de viktiga matcherna var ju en stor anledning till att vi dels torskade hemmaplansfördel i play in och sedan åkte ut mot Dif. Med detta som bakgrund tycker jag det känns märkligt med Felix och Rautio nästa säsong. Det är ju långt ifrån säkert att Felix kommer börja spika igen efter sommarlovet och Rautio känns inte heller som någon klippa i avgörande matcher.
Kommentera

SnowKing: " förstklassiga forwards" ...
Och vilka skulle det bli, tror du?
Nä, sluta dröm.
Kommentera

munkas: Är också väldigt orolig över målvaktssidan... Två frågor poppar upp för mig; är Rautio verkligen så billig och är målvakterna verkligen rätt ställe att spara pengar i så fall?
Kommentera

mk: Stämmer nog, konstig grej av skribenten att hitta på annars. Och Bz är nog taktisk nog att lägga upp det så.
Kommentera

Zappaholic: Ok, det är mest målvaktssituationen jag är besviken på. Sen ska ju alltid allsvenska värvningar anpassa sig till SHL och eventuellt blomma ut efter nån säsong. Sen Granis... Nja, jag är skeptisk till att han kan vara med och leda en första eller andrafemma och det är det jag tror han är värvad för. Ponera Granis, Smotherman och Lindblom i andra. Känns lite halvrisigt va? Nä, hoppas BZ har sparat sina ess till de två första linorna, annars blir det tufft.
Kommentera

munkas: Otroligt mycket hänger på att spetsvärvningarna blir riktigt bra! Sitter och tänker på pp, vi MÅSTE få in några kreativa spelare nu!
Kommentera

Har inte sett nån kvalmatch förut men Leksand är ju så jävla usla. Hur Modo kunnat släppa tre matcher mot det här skitgänger är fullständigt osannolikt.
Kommentera

munkas:
Vet inte vilket som är mest korkat.... att ständigt va efterklok, eller döma ut nåt i förväg.
Om BZ sparar pengar på målisarna o landar ett par förstklassiga forwards så fattar åtminstone jag hur han menar.
Men du kanske tror han har stålar att landa hem "extra allt" i varje lagdel?
Kommentera

moment22: Tack.
Jag visste att jag har läst det😄😄.
Sen om det stämmer så..
Jag håller det inte för otroligt.
Kommentera

Zappaholic: Hur lyckas Modo ta detta till att avgöras i en 7e matchens förlängning!?? Dom har hittat nya kreativa vägar att förlora hela säsongen.
Kommentera

Zappaholic: Verkligen. Otroligt pinsamt agerande. Modo ska alltså filma sig kvar i SHL.. Eller om de ens lyckas med det.
Kommentera

Leksand! :)
Kommentera

Bifbiffen: Nu får väl för fan Modospelarna stå på benen...det var ett jävla ramlande.
Kommentera

munkas: Vem har sagt att hen är nöjd med Felix och Rautio? Ingen tror jag. Nu sågade du ju fyra värvningar, ingen där var något att ha.

Du menar att det inte går att göra bra värvningar från HA?
Kommentera

moment22: Random-Måns kanske var ute och seglade även där...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Såg det. Blir intressant att se om JFK fördömer det agerandet. Knappast.
Kommentera

SnowKing: Men kul för dig då att du känner dig nöjd med Rautio och Sandström i kassen 👍 Det viktiga är ju trots allt att delta. Målvakterna är ju inte så viktiga heller, man kan lugnt chansa och ge Felix en 20-30 matcher för att få lite erfarenhet. Han var ju trots allt ruskigt nära sitt genombrott de sista fem matcherna av förra säsongen med sina 74% i räddningar. Jag bjuder på bärs om vi tar oss till semi med Felix och Rautio i kassen nästa säsong.
Kommentera

mk: Modo filmar till sig PP
Kommentera

mk: Det var Måns "random" Karlsson som först nämnde att Bertilsson har 1+2. Om det nu var det du syftade på.
Kommentera

Rodrigo:
Har du hittat nån Corsi stats? Har letat men hittar inget vettigt för SHL.
Kommentera

munkas:
"spola tillbaka bandet"
Att man kan uttala sig så korkat långt innan BZ värvat klart....
Kommentera

Chris11: Nä, jag skrev att den började pissigt. Förhoppningsvis kommer det lite tyngre namn innan den är över.
Kommentera

mk: Ja vi kan ju inte veta om du drömt eller läst...vad syftar du på nu? Bertilssons 1+2?
Kommentera

Zappaholic: Jag har ju inte drömt vad jag jag läst. Eller?

Men har letat ett par dagar bak nu i boken. Men hittar inget. Så jag har väl drömt då😄

Om ingen vet vad jag pratar om..
Kommentera

munkas: det är väl inte klart redan va?
Kommentera

munkas: Thorell, Smotherman och Granis är bra spelare och helt ok värvningar. Inte våra spetsvärvningar om du nu fått för dig det vilket du verkar...
Kommentera

bifhjärta: Rautio, Thorell, Smotherman och Granis på väg in alltså. Brynäs har siktet inställt på att bli ett topplag, i allsvenskan... Ett framtida farmarlag till Luleå eller Karlskoga kanske? Nä, den här sillyn började pissigt. Spola tillbaka bandet!
Kommentera

bifhjärta: varför i hela friden dricker ni Mekhong? Har de slut på 100 pipers?
Kommentera

70 Rodrigues: Modo är fruktansvärt dåliga, vad har de for spelidé? Bolla gris, visst Leksand är sämre men De har 20 mille i lönebudget tydligen. Andreas Johansson är det verkligen rätt tränare för dem?
Kommentera

« · 1740545 · »