Brynäs IF

724868 inlägg · 7958 ämnen

Tack Brynäs!

336243 · » Till forumet


Sv: Tack Brynäs!
Hong Kong: "Då var man hemma efter 54 timmar på resande fot."

:-) Amatörresenär. Luganoresan tog 216 timmar. Där kan man snacka om en resa, du. Kommer du här stickande med Gävle. Det är löjligt att höra löss hosta. Löjligt. Har du ingen längre resa att snacka om kan du sälja tangentbordet, den saken är klar. :-)

För att travestera Hans Folke Alfredson i 88-öresrevyn från Skeppet 1970.

"Det visade sig att han var på rätt rum... men i fel hotell!!!" som när Huss och J.Larsson hade rätt tröjnummer men i fel lag (Timrå & MoDo).
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Då var man hemma efter 54 timmar på resande fot.

Några noteringar från helgen.

Klacken: Verkade vara många som normalt sitter som stod på ståplats. Tror dom valde att stå i stället för att titta och lyssna på comhem. Därav den bleka klacken fast det var mycket folk på stå. Sen är det ju alltid lättare att vara en bortaklack när man är mycket folk. Bara att titta på matcherna i Ängelholm, Göteborg och några flera ställen där vi dominerat dom senaste åren.

Matchen: Resultatet räcker gott att nämna. När ska Leksand lära sig att en match alltid är minst 60 min? Enligt Sundlöv så slog Lind bort pucken utan att veta vad han gjorde. "Jag var så trött så jag såg stjärnor, ville bara få ut pucken ur egen zon"


Kvällen: En trevlig kväll med några öl mycket snack och väldigt trevligt sällskap. Tack Lindgren, Roger, Anneli, HF, Westerlind, Tord och alla andra.

Rolig notis: En av våra resenärer från småland fick någon cl sprit för mycket i sig. När han blev trött så gick till hotellet och skulle lägga sig. Han bankade på dörren, blev insläppt, upptäckte att alla sängar var upptagna så han la sig på golvet och sov någon timme. Det visade sig att han var på rätt rum....men fel hotell!!!!
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
westerlind: Hotelltäta Övik är en fröjd för övernattande Jämtar, Härjedalingar, Lidingöbor och annat löst folk. Hoppas att Poffa skickade hela listan:-)
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Frisco: Just det - ska bli kul att åka upp till Angermanland och träffa er raringar. Poffa har hjälpt oss med att begära in priser från olika hotell, så nu ska vi bara bestämma oss och boka.
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Ford Prefect: Haha, handbromsen i Tonys bil var ju bara en prydnadsdetalj: Jag har aldrig tidigare lyckats starta en bil i snömodd med handbromsen åtdragen. Själv tyckte jag det var cool att ligga och bränna i 130 km/h med en rökpelare från bakhjulet.
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Jaha, så ska man orka skriva nåt här då.
Matchen var väl sådär, men tre poäng är tre poäng. Skönt att vi också kan göra skitmål.
Tack till Rodrigues och Westerlind samt roger och små-hedblomarna för sällskapet.

Tycker också att ett särskilt tack ska riktas till Rodrigues och Selander som raggar pengar på matcherna.

Nästa gång jag åker med handbroms-Olle Westerlind så ska jag personligen se till att han släpper ner handbromsen innan vi åker...
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
70 Rodrigues: Ett problem som inte går att lösa är inget problem.
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
70 Rodrigues:

Same shit... ;)
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
knaskamilla: Finns inga problem hos oss, bara bekymmer :-))
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
70 Rodrigues m.fl.:

Kul att se att ni har samma problem som vi brukar ha. Man känner igen sig i diskussionerna, menar jag.
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
roger: Har försökt att ta tag i klacken mer än en gång men det är svårt när vissa individer vägrar att hänga på bara för att dom anser att jag är en sk "medgångssupporter". Sen vill/kan dom ju inte sjunga mer än 3 ramsor, det är tydligen livsfarligt att använda andra lags ramsor, vilket jävla trams anser jag.
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
roger: Så sant roger, inte er att förglömma........ursäkta mig.( men måste ju smöra för den "lilla" så han fortsätter tömma vipen på pengar)
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
70 Rodrigues: Vi(Tord-Roger) i båset samlade även in några kronor.
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
70 Rodrigues: Låter underbart det, ska polera glaset så det blänker på "urnan"
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
roger: Vi saknar även en riktig ledare till klacken,(typHong Kong)
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
67Noden: Jag samlade bara in 5767:- resterande 2000 kr stod Westerlind för. Jag kommer upp på tisdag igen och då har jag med mig Selander så då blir det mer pengar i bössan.
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
70 Rodrigues: Håller med dig att det är pinsamt.Men vad skall man göra?Så länge klacken innehåller individer som ej kan,vill vågar ej göra sin röst hörd,så är det svårt.Tycker att en viss del till detta ligger på arrangemanget kring matcherna.Få vår speaker att hjälpa oss,genom att skrika ut i högtalarna,att"nu tar vi alla och hjälper supporterklubben att heja fram Brynäs"någonstans måste man börja.
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
70 Rodrigues: Tack alla som hjälpte till att skänka dom 7767:- som Rodrigues lyckades samla in till insamlingen under matchen mot Leksand.........Tack för hjälpen Tony
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
roger: Det är rätt o riktigt att man inte vinner några poäng på läktaren men är man en klack med lite självaktning så ska man fan läta högre än bortaklacken iaf, det är ju lika pinsamt varje gång bortafansen låter mer än oss, tycker inte du det?? Det står i media varenda gång att Brynäsklacken försökte men lyckades inte överösta den mindre menn mer röststarka bortaklacken.Något måste göra och det är nu...
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
moreten: Tjat,Tjat,om vilken klack som är bäst.Vi vet vilka problem vi har med vår klack.Det kommer att ta ännu mer tid och år,(om det verkligen händer) att få publiken i Gavlerinken att ge sitt.Här kan många hjälpa till,även speakern tycker jag kan trissa upp stämmningen,och få med sig sittfläsket.Vi vann matchen och tog tre poäng,man får ej någon poäng för att man vinner matchen,mest högljuda klack.
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
HF: Hong Kong's lakritsshot var god. Verkar som att man blivit äntligen blivit tonåring; Lakritspuck 1982 och Lakritsshot 2003...

Det senaste ryktet jag hörde från pudelns (Hong Kong har inte direkt pudelfrilla men vaf...) källa var att han skulle flyga från Malmö till Kallax för att beskåda Custemolagen lördagen den 24:e januari 2004. Jag hoppas dock att den första tanken var den rätta så att vi får sällskap av Hong Kong i Brooklynbussen 2*75 mil Gävle-Luleå-Gävle.

Coops publikvärdar bör nu vara varnade och kunna förbereda sig i ett par månader. Forza kultresor! 20 Lindgren planerar att skriva reseberättelse efter denna match för införande i den Brynäsare som utkommer i början av mars. Vädjar därför redan nu om hjälp med visuellt förevigande av de oförglömliga ögonblick som kommer att ske med 51 Harry Boy och 14 Robban ombord...
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
96 Artisten:
Lind ska fn skämmas, hade 2-1 på oddset och 40 kr på det resultatet...
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
20 Lindgren: Haha tack för rättelsen...hursomhelst var det iaf inte den Lind i tekningscirkeln som man är van vid.
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Gusten: Linds tekningar max 20% i dag.

20 Lindgren: 8/26 ärungefärlikamed 30,76923077% vilket är mer än max 20%.
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Re HF 03:15: Nu har äntligen 20 Lindgren avvikit från lägenheten...


Sv 20 Lindgren: Tack för premiärbesöket i din fasionabla våning vid stora shoppingstråket. Din text ger dock sken av att jag var den som ville att jag skulle stanna längre. Sanningen är dock den att jag hade sagt det jag ville säga redan vid ettiden. HF var den som hade mer att språka om och lät mig inte avvika förrn's typ tre.


Ko Tifot: Bra förutom dels att sektor I sloknade mot slutet och att gubbarna på rad 6-10 vid mittlinjen vek ned de svarta striperna. Det största problemet med att göra tifo är väl att det finns åskådare... :-|
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Tordan: 67 Noden ska räkna pengarna ikväll, jag skriver ner resultatet här när allt är räknat o klart!!
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Prosten: Ny hotelkorridor och nått annat på menyn till nästa gång...

hockey-bockey lag..


Rodrigues: har du koll fått någon slutsiffra från gårdagens "plastkupol"
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Ang klacken så måste jag säga att Tobbe(Hong Kong) gör ett strålande arbete när han är på plats, tyvärr så förlorar vi klackmatchen ganska rejält och det tycker jag är beklämmande, vi ska fan sjunga ut vilken bortaklack som helst på hemmaplan, men tyvärr så går inte det, undrar varför?? Min 4-årige son undrade varför inte våran klack sjöng lika högt och hela tiden som Leksands dito..
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
96 Artisten: Jag hoppas att han blir uttagen till Baltica Cup. Han är ju ändå elitseriens bästa poänggörare.
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
....ett hockey-bockey lag....
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
maria29:
Oj, Micke Lind, han såg nästan ut och skämmas efter målet i öppen bur... Som att den gick in "av misstag" :-) Mannen med guldbyxorna höll jag på att säga, synd att vi inte har laget att riktigt gå hela vägen, han är värd ett SM-guld...
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
mastigers: Det var enormt skönt att ha varit där och sett matchen. Jag var både hes och hade ont i händerna efteråt. Vilket tryck när hela rinken satate fart. Blev dock lite orolig när det blev mål för lif. Men det fixade sig till slut. Nu väntar jag otåligt till nästa match. Och Mikael Lind, jag niger och ler....
Sen fick jag min första autograf på min fin tröja. 28 Casselstål
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Det var länge sen Perlskog förlorade sin trovärdighet...
Skönt att P3 är tillbaka tillför tyngd och lite elakhet. Nicklas Danielsson såg pigg ut sålänge han fick spela. Dagens chock var definitivt Angers byxor innan match, huvaligen...
Miettinen stark, men Veli-Pekka måste väl ändå ersättas i höst.
Kan inte vara kul för klacken att bli utsjungna varje match det står fler än 20 pers på andra sidan...
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
96 Artisten: Enligt utsago kommer det "professionella bilder" från tifot. Jag hade fixat både video och stillbildfotogrsfering av tifot men vi plockade ner vår utrustning för att proffsen skulle fixa det och vi hade brist på folök i tifot.

Kul att du gillade tifot i alla fall.

Angående Anger så måste jag säga att kille skapar ju lägen, tyvärr sätter han dom inte men han skapar dom i allla fall. Ge han lite cred för det.


Nu har äntligen 20 Lindgren avvikit från lägenheten så jag kan gå och lägga mig. Tack, Hong Kong för trevligt sällskap i kväll.

-HF
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Det var inte tur att brynäs vann.....men jag tycker att Leksand klacken vann "klack" matchen! Betydligt mer sång från deras sida!
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Skönt att se Nyllet fightas oxå, drog tröjjan över huvudet på Holm på riktigt NHL-manér :)
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
jorka: glömde å nämna klacken som var kanon hela tiden
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Mickis: instämmer det var ett teamwork och inget annat f-n va skönt å spö lif på hemma is ....
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Mickis:
Jag vill oxå ha ett jobb där man får dricka sprit på arbetstid ;->
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
WarhawK: mm. mycket rapp skridskoåkning från den pajsarn idag, roligt att se..
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Mycket kan jag säga om matchen idag, men att påstå att Brynäs hade tur som vann då är det nog läge att sluta dricka sprit på jobbet.
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
96 Artisten:
Håller med om att Malmstöm och Korhonen var grymt bra idag . Tycker även Miettinen var bra idag
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
WarhawK:
Kort det som gnager på en värst innan jag slocknar (jobbigt att gå på matchen med 39 graders feber, men men):

* Rolig fartfylld slarvig första period
* Roligt att delta i tifot, sitter tyvärr på H så hoppas att DET DYKER UPP BILDER SNARAST! :-D
* Anger borde ha bytts bort från förstakedjan redan efter 10 minuter, Soling kämpar ju iallafall
* Dagens kungar Korhonen & Malmström

Over and out!
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
RavenLord:
hehe antagligen det :->
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
WarhawK: Ja den fjanten är ju skrattretande som vanligt och har 0 rätt ......Tycker mig höra ända hit till S-viken några skråla "Leksand är ett Hockebockey lag" ;-) Kan de möjligen vara 2 av våra BIF Moderatorer hehe
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
GRATTIS BIF...
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
magoo70:
Men perlskog brukar ju inte ha några rätt så , han har jag aldrig tagit på allvar . Om han tycker det tur dom vann så borde han kanske skaffa starkare glasögon för leksand hade inte alls lika mycket klara chanser som brynäs . Måste säga att det var starkt av grabbarna att vända matchen , skönt med 3 pinnar oxå :->
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
HF: ComHem visade endast bilder på LIF klacken hela matchen, endast spontan bilder på BIF-klacken tyvärr.

Om detta beror på att pajaserna Robert Perskog/Per-Erik (LIF) det var de som komenterade matchen och om de lagt in något veto vet jag ej. Efter fajten så sa han (RP) att BIF haft mycket (?) tur som vunnit denna match... Kommentartor fjantarna på Com Hem är verkligen under all kritik ibland.

Pajasen skall inte få förstöra denna fina vinst mot gnäll masarna. BIF var bäst och såå skönt med en trea till.

Mot Framtida Segrar!
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
HF: Det var lite bilder från tifot på Comhem......snyggt jobbat!!

Otroligt skönt att mosa masen!!

mvh
Kommentera

Sv: Tack Brynäs!
Larry: Var det inte Sjödin och Korhonen som enligt vissa "experter" och andra medgångssupportrar absolut skulle bänkas ???
Kommentera

336243 · »