Brynäs IF

724906 inlägg · 7958 ämnen

Tack Tom Bissett!

« · 70124 Till forumet


Sv: Tack Tom Bissett!
Börje Olssons svar visar ju att man "avtackade" Tompa jävligt klantigt. Självklart skulle man meddelat den definitiva uppsägningen personligen. Tompa är en klassisk brynäsare med en framtoning och ett spel som jag gärna förknippar med Brynäs IF. Cool! Men samtidigt kan inte ett elitserielag behålla spelare av nostalgiska skäl. För att ha råd att lägga ett bud på en spelare man ville ha kvar (Soling) fick man offra Bissett, som tydligen var välavlönad. Så i valet mellan framtid och historia tycker jag ändå Brynäsledningen gjorde rätt. Soling håller förhoppnongsvis många år som svartgulröd.
Kommentera

Sv: Tack Tom Bissett!
Håller nästan med dig i allt Ford. Eftersom man är kärringen mot strömmen och måste ifrågasätta alla inlägg här (en jäkligt jobbig egenskap jag har men det är väl det som är meningen med ett diskussionsforum:)). Jag tycker ändå inte att BIF behöver bränna så mycket krut på backsidan. Innan förra säsongen såg jag framför mig en backuppställning som var en av elitseriens bästa, att halva den uppställningen (Djoos, Rehnberg, Petré) blev mer eller mindre långtidsskadad kunde jag såklart inte räkna med. Men faktum kvarstår, jag tycker fortfarande våra backar håller hög klass. Resigna Olsson och vi har: Rehnberg-Djoos/Pekkala-Sjödda/Crippa-P3/Andersson nästa säsong. Som 8:e back tycker jag man kan satsa på en yngre talang (trots att vi redan har AA). Andreas Holmqvist var min favorit men det finns väl fler?
Kösa tyckte jag var helt okej oxå tidigare men sedan kom jag på andra tankar. Enligt utbildningsersättningreglerna skulle Kösa kosta 400.000 att lösa från DIF. Ärendet kan ju iofs hamna i hockeyligans skiljenämnd om BIF tycker det är för dyrt men det kommer ändå kosta. Kanske bättre att satsa dom pengarna på en utländska förmåga? En annan idé vore ju att Skutskär signar Kösa och sedan (typ redan i oktober) köper vi ut honom från Skutskär? Lite tjyv och rackarspel mao, det finns säkert finurliga sätt att lura systemet. Kösas vara eller icke vara beror helt enkelt på vad det skulle kosta, annars tycker jag den rinkräven helt klart skulle gå in i en 4:e lina med t.ex Östlund.
Östlund?!?! Japp, trot eller ej men jag tycker Simon Östlund ska få chansen nästa säsong, (hehe, vad sägs om det Lundström ;)) i ett BIF som kör med 4 kedjor och även ger 4:e kedjan istid. Min ytterst preliminära laguppställning för nästa säsong lyder som sådan:

Ny förstaklassig målvakt (typ dyr)
Johan Asplund

Soling Larsson Molin
Rehnberg Djoos

Ny forward(typ Dackell) Kyrö Luovi
Pekkala Sjödda

Danielsson(typ visar vad han går för) Wahlberg Mårtensson
Olsson Petré

Kösa(typ en rinkräv) Wågström(typ stannar kvar) Östlund
Andersson Juniorback(typ en Holmqvist)

Om man skriver "typ" kanske fjortisarna fattar tugget oxå. Så tycker iallafall jag en fredag kl. 21.00 efter nåra pilsner...
Kommentera

Sv: Tack Tom Bissett!
P.s Ford Prefect

Vet du om dom skulle filmatisera Liftaren eller ej?

D.s
Kommentera

Sv: Tack Tom Bissett!
micke:
pilsner? mums.
Det kan vi väl alla enas om i varje fall...?
Kommentera

Sv: Tack Tom Bissett!
westerlind:
Självklart. Jag har ju iofs tyckt att dina inlägg varit klockrena hittills. Det var synd att din tråd "Proffs på alla plan" har försvunnit så långt bort, för jag tycker likadant. Om alla positioner, ideélla (stavning?) som anställda, innehades av dom som var bäst lämpade för dom skulle vi kunnat undvikit debaclet med Bissett idag. Vi måste sträva efter att bli proffs på alla punkter, ingenting får göras halvhjärtat.
Kommentera

Sv: Tack Tom Bissett!
En typ dyr målvakt kan man nog hålla med om, både med och utan pilsner i bagaget (och då menar jag inte Klimpen).
Kommentera

Sv: Tack Tom Bissett!
Ford Prefect: Att förlora Christer Olsson vore inte alls bra för Brynäs. Att han i vinter inte alls motsvarat förväntningarna kan vi väl alla hålla med om men glöm inte att han är den idag mest meriterade i backbesättningen och säkert har mycket kvar att ge. Vad skulle Brynäs tjäna på att släppa honom och sen vara tvungen att försöka hitta en ersättare av samma klass? F ö anser jag inte att BIF just nu har ett så bra backbestånd som många tycker. Försvarsspelet har ju varit mycket svagt under säsongen som gått. Det behövs absolut förstärkningar, inte enbart ersättare!
Kommentera

Sv: Tack Tom Bissett!
Bright: Jag är fullt medveten om att Christer Olsson håller väldigt hög klass. Men om det är föryngring som ska ske i laget menar jag att det kan vara aktuellt att "offra" någon på backsidan också. Det var det jag ville ha sagt, inte att jag på något sätt vill bli av med Olsson.
Kommentera

Sv: Tack Tom Bissett!
Vill också tacka Tom. Lycka till var du än hamnar. Vi kommer alla att sakna dig!
Kommentera

Sv: Tack Tom Bissett!
Ja jag vill banne mig också tacka Bissett! men det var ädå bra att han gick! Ok han kanske hade LITE mer att ge men vi måste börja få in lite mera yngre spelare! så jag tycker att det var ett helt rätt alternaiv! Ok visst var sättet dom gjorde det på lite konstigt men det värkar vara upprätt nu!....
Kommentera

Sv: Tack Tom Bissett!
Håller me om att ge Christer Olsson en chans till men
Daniel johansson håller inte elitserieklass tycker jag!
Kommentera

Sv: Tack Tom Bissett!
Tom Bissett ska respekteras, thats it!!! Glömmer aldrig den där magiska kvällen, fjärde semifinalen när "Tompa" hängde avgörande kassen bakom Petter Rönnqvist..

TACK TOM FÖR ALLT, Jag är säker att vi här på forumet kommer att sitta o ropa på Tom nästa säsong, när målskyttet tryter!!!
Kommentera

« · 70124