Brynäs IF

727619 inlägg · 7962 ämnen

Tänker du se någon av Brynäs matcher i år?

« · 433060 Till forumet

Tänker du se någon av Brynäs matcher i år?
Det är en omröstning på Gävle kommuns hemsida med ovanstående fråga tills nu är det 52% som inte kommer att titta på Brynäs.
Ska vi försöka ändra på dessa siffror och visa att det är fler som kommer att se Brynäs.
Sedan kan man ju undra varför dom har en sån omröstning på en kommuns sida? ider?
Följ länk:
Kommentera

Sv: Tänker du se någon av Brynäs matcher i år?
Lundström 6: Nu har jag röstat :) Men dom undersöker väl för att se intresset och dragningskraften så dom vet om det e nått att satsa på :)
Kommentera

Lundström 6: det fixar vi till med en gång då!!!
Kommentera

mok:

Så nu har iaf två göteborgare röstat, bara en sån sak;)
Kommentera

Danne_l: nu nere i 40% :(
Kommentera

Ahlbom: 44% www.gavle.se/

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Lundström 6: såg det bevakar omröstningen ;)
Kommentera

Lundström 6:

Brukar ni inte tjata om hur få Gävlebor som är Brynäsare? (Eller är det hur få Brynäsare som är Gävlebor?) Funderar på om inte omröstningen bara speglar verkligheten.
Kommentera

Lundström 6: 48% nu :)
Kommentera

Lundström 6: Att Brynäs nämns på kommunens hemsida får väl ses som en framgång. När det gäller resultatet så är det väntat och visar på ett av Brynäs problem att för få Gävlebor vill se laget spela.
Kommentera

lindberg: Apropå kommunens hemsida...
Artikeln i länken är iallafall något positivt, mer sånt för Brynäs, ut och stärk varumärket med presumtiva sponsorer...

Sen så tycker jag att nya sponsoravtal måste till, man kan inte lita på en och samma huvudsponsor år efter år, utan att ifrågasätta det, vilket nu sägs vara uppe i diskussion iallafall. Låt de presumtiva huvudsponsorerna bjuda över varandra...
Kommentera

lindberg: Men det är ju inte bara Gävlebor som får rösta.
Men det stämmer det är ett problem att få Gävleborna att gå på matcherna det ser vi på dom bortareser vi ordnar där skulle bussen vara full på varje resa.

Kommentera

Glöm inte att rösta på Brynäs.

www.gavle.se/

Kommentera

Lundström 6:
117 personer har röstat för att gå och se en Brynäsmatch i år. 5 av dom rösterna har jag lagt. Se´n antar jag att Lundström 6, 70 Rodrigues, Sylf, Huge, micke, Jompe, Ford Prefect, gordo, Makkan och Hong Kong står för ett tiotal av rösterna. Kvar är etthundra gävlebor som faktiskt menar allvar med att dom ska gå och titta på Brynäs i år. Är det konstigt att sponsorerna inte uppfattar draget kring Brynäs?
Kommentera

Lilljanne:
Men hur många är inne på komunens hemsida här ivanliga fall då ? antagligen inte många alls , sätta en sån omröstning där säger inte ett smack ju
Kommentera

WarhawK: Sponsorerna tycks ju ha samma information i alla fall, med eller utan omröstning. Brynäs är inte tillräckligt intressant.
Kommentera

Lilljanne: du har nog tyvärr rätt i det...
Kommentera

Lilljanne: SSK slog Modo ikväll.Mycket utvisningar och förhoppningsvis en stentuff match.Bäva månde Brynäs.

Huge: SSK vann en jämn match som stod och vägde in i det sista.Trots att dom är en bottenkollega,hur går det till ?
Kommentera

sylf: hur mycket blev det i matchen?
Kommentera

sylf: Enl. ögonvittnen var ssk det bättre laget. Som vanligt är dom bombsäkra i egen zon. Ska Brynäs ha en chans måste målskyttet lossna. Men ssk är inget bottenlag om en månad. Jag har hört samma rykte som du att Koivu eller annan finsk toppspelare är på ingång utöver Jokinen. Jag undrar om Arboga har nå´t till salu?
Kommentera

Lilljanne: Frågan ska väl ställas här inne. Hur många här kommer att åka till Gavlerinken och kolla på en match?
Kommentera

Mickis: Här har ni 1 som gör det iallafall
Kommentera

Mickis:

Jag tänkte åka dit den 6:e november.
Kommentera

knaskamilla: jasså e det mot modo då eller?
Kommentera

Mickis: Här måste svaret bli 100%. Självklart! Antingen i Gävle eller på bortamatch.
Själv lägger jag 500 spänn i bensinpengar och köper Läkerol för en hundralapp varje gång jag åker till Gavlerinken. Jag går ogärna till Globen och Scaniarinken eftersom mina korvpengar hamnar i fiendens ficka.
Kommentera

Ahlbom:

Ja, inte fanken tänker jag åka dit för att kolla på Brynäs, i alla fall! ;)
Kommentera

knaskamilla:
Jag tror nog att du är lite smyg Brynäsare:)

Kommentera

knaskamilla: hehe det var ju det jag sa ;)
Kommentera

Lundström 6:

Nu blandar du nog ihop mig med westerlind, fast han är ju smygMoDoit.
Kommentera

Lilljanne: Kollar man på dom andra omröstningarna som varit så är det mycket färre som röstat. Så visst är omröstningen ett bevis på att Brynäs berör. MEN frågan är hur många från Gävle som röstat.
Kommentera

sylf: "Huge: SSK vann en jämn match som stod och vägde in i det sista.Trots att dom är en bottenkollega,hur går det till ?"

Enkelt.
Man gör fler mål än motståndarna. Det brukar oftast hjälpa.
Kommentera

Huge: Och varför gör man fler mål än motståndarna? Jo,för att man är bättre,kämpar mer,vill mer osv osv.Slutsatsen blir lika enkel här,ang att Brynäs inte vinner de matcherna.
Kommentera

sylf:
Ännu en klyscha, men den stämmer: vi måste VISA stt vi ska vinna matcherna när de står och väger. Motståndarna ska KÄNNA att det är Brynäs som bara ska vinna. T o m när jag spelar innebandy på jobbet så känner man ibland i slutet på matcherna att de man möter gett sig F-N på att vinna och då viker man själv ner sig.
Kommentera

claesw: Brynäs är i den situationen att dom måste visa att dom vill villa varje match,varje byte dom spelar.Först då kommer folk att sluta upp på matcher,sponsorer står i kö osv.Nu säger jag inte att dom inte gjort det den här säsongen,som inte börjat som en katastrof direkt.Men jag tror att spelet de senaste åren satt sina spår,även hos oss supportrar.

Tips till i morrn: 2-3!!! Som den sanna optimist jag är:-)
Kommentera

sylf: "Huge: Och varför gör man fler mål än motståndarna? Jo,för att man är bättre,kämpar mer,vill mer osv osv"

Och om det förlorande laget gett precis allt, haft större vilja, ibland t.o.m BÄTTRE spelare, kort sagt spelat på toppen av sin förmåga, men ändå förlorar?
Hur förklarar du då detta?
Kommentera

Huge: Då skulle det aldrig falla mig in att klaga heller.Spelar Brynäs så i varje match kommer man att vinna större delen av dom.Så har inte varit fallet de senaste 3-4 åren.Vissa matcher har man gett upp efter 0-1 i arslet,då vinner man inte heller.
Kommentera

sylf: Bortsett från att jag inte riktigt håller med så svarade du inte på min fråga.

"Spelar Brynäs så i varje match kommer man att vinna större delen av dom"

Dom man isf förlorar, hur förklarar du det?
Kommentera

Huge: Då har man naturligtvis mött ett för dagen bättre lag.Jag är väl inte dummare än att jag begriper att inget lag kan vinna alla matcher och det begär jag inte att Brynäs skall göra heller.Däremot kan man begära att dom ska ge sitt yttersta,det kan räcka långt.
Kommentera

sylf: Håller med till 100%.
Man borde också kunna begära att flera supportrar inser att man kan göra en bra match, men ändå förlora.
Det är just det här tänkandet i svart/vitt som jag inte begriper.
Annars brukar jag begripa det mesta... ;-)
Kommentera

« · 433060