Brynäs IF

728172 inlägg · 7961 ämnen

Tappert försök av oss!!!

« · 644966 · » Till forumet

Sv: Tappert försök av oss!!!
arnio: jag tycker brynäs har slappnat av alldeles för länge dom måste börja inse att tar dom inte poäng så blir det kvalserien IGEN
Kommentera

BrynäsPer1: kom igen Brynäs tar inte mer poäng för att några killar står och sjunger..
Kommentera

bif 90: det är inte Brynäs som ska slappna av utan de supportrar som redan är i kvalserien..
Kommentera

arnio: de stärker om vi tar poäng! hur länge ska lind va borta? såg han idag typ 2m från mig f*n att jag inte fråga!
Kommentera

88Lindkvist: Läste någonstans att Boorken räknar att alla är med mot HV igen.
Kommentera

arnio: ja fast det e svårt att slappna av när botten lagen börjar ta poäng i en sån här jämn serie
Kommentera

arnio: Precis, kriser löser man lugnt och metodiskt. Efter 50 omgångar vet vi svaret och även jag tror att vi kommer ligga före Södertälje och Leksand. Rom byggdes inte på en dag, varav laget kommer att utvecklas med tiden. Dock har alla inte tid med detta, men man måste bygga från grunden likt Boork gör.
Kommentera

88Lindkvist: klart att det stärker och vi kommer att ta poäng så småningom. Jag tycker bara att vi inte ska få panik och ge upp redan. Det är helt öppet om kvalplatsena. Lind missar tydligen nästa match också men då är Aarnio och Kupan med...
Kommentera

65selander: Okej härligt å höra.. de första jag kolla efter va om kupan va med, tråkigt menmen! fast tredje femma imponerade i första tyckte jag! blev mäkta förvånad!
Kommentera

arnio: Okej hoppas de går bättre... björne va ju playmaker i pp idag å skötte sig hyffsat med tanke på att det är linds "jobb"
Kommentera

65selander: tänk på att vi saknar en massa spelarjust nu...lite oroväckande år dock Honkens spel, hur länge har Boorken tålamod med honnom? Han har gett bort några mycket enkla mål i vinter..ofta i viktiga lägen också..dax för finnen nu tror jag..
Kommentera

arnio: Ganska troligt att Korhonen står på Måndag,det som Honken gör vid tvåan idag är inte värdigt en Brynäsmålis!!
Kommentera

nä nu blir det slafen och drömmar om guld igen lol Älska Brynäs
Kommentera

Nästa hemmamatch mot timrå, jag ber er alla runt Gävle. Åk dit o stötta Brynäs. jag lovar, dom kommer uppskatta det.
Kommentera

Bissett19: ja jag hoppas han får chansen på måndag egentligen så tycker jag han skulle ha stått idag men men
Kommentera

arnio: Nä, Honken borde absolut bänkas och inte få ngn mer chans efter skadan, tycker jag. Måste ju vara absolut rätt väg att gå för att få matchträning.....

Honken var helt Ok idag, förutom missen vid Kallios flytmål.
Sen gör ju Calle Johansson som vanligt en klockren analys av matchen:
vi måste utnyttja de lägen vi får, framförallt de 3 PP i första. Där ska det bara vara minst ett mål iaf. Här avgörs ev matchen, känns det som.
Signifikativt för ett lag i motflyt: Sjöddas "ryggskott" till 1-3.
Kunde inte annat än skratta när puckfan studsar tillbaka in i eget mål.
I övrigt gör vi en helt Ok match, med tanke på läget: våra 2 bästa centrar borta och dessutom Kupan och Aarnio borta.
Tyckte att anfallspelet främst i första var det bästa på mkt länge, men tyvärr blir det för stirrigt när chanserna skapas och skall förvaltas.
Felsner tycker jag ser bra ut och likaså Hermansson.
Kommentera

Huge: Klockren analys.... Du borde lägga din energi på att skotta snö vid gavlerinken istället... ;)
Kommentera

GävleLasse: Nä, vill inte störa dig i snödrivan du bor i.... ;-)
Kommentera

Huge: Nej jag förstår det... Men jag förstår inte hur du kan tycka att det ser bra ut offensivt idag. uddlöst och ute i sarghörnen. Det var inte ofta det var riktigt farligt runt kassen. Det finns ingen i Brynäs som är villig att offra en hörntand för ett mål...
Kommentera

Huge GävleLasse:Härligt,nu är pajkastningen igång!den har man ju saknat:-)
Kommentera

Bissett19: *skrattar* ja det är ju det enda roliga man har.. nån vidare hockey bjuds man ju inte på. Jo förresten. Jag kollade lite på P11 match igår.. Det är grejer det ;)
Kommentera

GävleLasse: Jo där finns ju i allafall glädjen kvar!!
Kommentera

GävleLasse: Varför inte åka på matchen istället, än att vara hemma gävleLasse. du bara klagar hela tiden. Stötta laget istället.
Kommentera

BrynäsPer1: Nu har du nog skitit i det blå skåpet. Lasse har säsongsbiljett vad har du?
Kommentera

BrynäsPer1: Lär dej lite grabbhalva,Lasse har säsongskort i Gavlerinken!!
Kommentera

Bissett19: Funderar om Brynäsper1 är Boorken eftersom han likt Wikegård lyfter uppmärksamheten bort från laget :-))
Kommentera

65selander: Du tog orden ur mun på mig ;)

Att man i det närmaste är bosatt i Brynäs gamla hockeytempel råder det inga tvivel om..
Kommentera

Så dåligt av gävle lasse, sitter o äter korv i gävle. Gå o sjung med dig istället, än o bara sitt o låta magen växa.
Kommentera

GävleLasse: Tycker precis tvärtom och håller med Calle J: våra killar gick in på mål betydligt mer idag än tidigare.
Tycker dessutom att vi har minst lika många farliga chanser som dom, om inte fler, men skillnaden är effektiviteten och kylan när lägena kommer.
Lätt att vara iskall när man inte har ngt KS-spöke som flåsar en i nacken hela tiden.
Och vad är det egentligen som skiljer idag för övrigt: jo, en missad utrusning av Honken och ett självmål av Sjödda.
I övrigt en ganska jämn match där dom trots allt avgör tack vare större tålamod och spetskompetens.
Med tanke på förutsättningarna för vår egen del så gör vi en klart godkänd insats.
Vi blir dessutom blåsta på en solklar straff när Molin hakas i friläge.
Och en checking from behind på Tukio när Malmström dyker in i planket med huvet före.
Sånt som händer i en match, men lite typiskt på ngt sätt...
Kommentera

BrynäsPer1: Om du besökte matcherna själv så skulle du veta vad jag gör på matcherna... Vad gör du? spammar GB'n med dina nya ämnen och lunarinlägg är allt du gör...
Jag kanske skall printa ut democh tejpa fast dem på Sektion K så är du ju i alla fall en smula närmare match än vad du är nu.
Kommentera

GävleLasse: Jag sjunger o stöttar, du kan ju iaf gapa lite.
Kommentera

Huge: Sjödda han med en massa felpass också samt skicka av Esbjörs med skadat finger också
Kommentera

GävleLasse: Jag har hår i mina armhålor, pubeshår har jag runt könsorganet...ibland har det hänt att jag har haft det annorstädes...dock inte i armhålan *spott* ;)

Dom har nog inget att bygga i för han har nog inte fått pubeshår där ännu.
/Tikbiff

Må en miljon kamelflugor bygga bo i dina armhålor....
/Gävlelasse
Kommentera

Gusten: Heja Orsa IF!!
Kommentera

Bissett19: Vill be den som har voodoo dockan som liknar mig att plocka bort nålarna så att jag blir frisk för att åka upp till Vemdalen i morgon och åka grillor samt tippa i mig mängder utav Veteöl samt Jäger.

Något kan ni väl unna mig? :-))
Kommentera

65selander: Du kanske kan låna Boorks filt så att du håller dig varm... ;)
Kommentera

65selander:*ASG*............ös på med Jäger o vetemjöl så fixar moderatorerna resten:-)
Kommentera

Bissett19: Man kanske skulle temporärbanna Selander i preventivt syfte under helgen *skrattar* Så besparar vi honom en massa ågren ;)
Kommentera

GävleLasse: Håller med fullständigt i det du säger.I stort sett alla skott som BIF avlossade kom från dåliga vinklar eller satt i magen på Salo.Att Calle kan säga att Brynäsarna krigar framför mål i sin sammanfattning är konstigt när han i direktsändning säger att dom måste in mer framför Salo,inte bara stå vid sidan om.Jag räknade till 1 riktig målchans,Cassel i första,resten var bara spel för galleriet och fullständigt medvetet från Frölundas sida.
Kommentera

sylf: Huge har följt det gamla tipset om att trä en nylonstrumpa över TV'n. Någon färgTV-effekt blev det inte, men ett utmärkt filter som tar bort alla negativa kommentarer fick han... Något som väl återspeglas i hans analyser ;)
Kommentera

sylf: När Brynäs lär sig att ha folk framför mål så kommer målen att trilla in. Innan dess så kommer vi skjuta från utkanterna.

GävleLasse: Det är lungt i helgen, har tjackat ett tb med alkolås.
Kommentera

65selander: Tänk vad giftiga Brynäs blir den dag man inför hörna i hockey.... vänta bara ;)

Vad bra... då blir det inget fyllewappande heller då ;)
Kommentera

65selander: Från Bomhus o Sandviken då?
Kommentera

GävleLasse: "Huge har följt det gamla tipset om att trä en nylonstrumpa över TV'n. Någon färgTV-effekt blev det inte, men ett utmärkt filter som tar bort alla negativa kommentarer fick han... Något som väl återspeglas i hans analyser ;)"

Bättre med en nylonstrumpa framför teven istf att trä den över huvudet innan man ser matchen.
Dom som gör det verkar få motsatt effekt: ser allt i svartvitt.... :-)
Kommentera

Måste iaf vara uppfinnartönten från teveprogrammet "Lorry" som knåpat ihop vår nya banner. Och den tomten måste väl vara gnagare? Eller...?
Kan hälsa tönten att det är närmare till slutspelsplats än KS-plats.

Tänkte inte på det......?
Kommentera

Huge: "Det är närmare till slutspelsplats än KS-plats."

Tyngdlagen funkar neråt, inte uppåt. Lagen bakom oss knaprar in på vårt försprång hela tiden. I och med att vi visat oss helt oförmögna att kunna rubba de fyra tätlagen är vi piskade att slå lagen runt oss. Och vi vet ju hur bra vi är på att vinna matcher vi är piskade att vinna :-/
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jompe: Vi vann ju matcherna i KS. :-) Rackham: Kan meddela att sk granne lever och har hälsan med sig nere i Goa.
Kommentera

65selander:
Förstår att han goar sig ner i värmen!
Bedrövligt, när vi kämpar för livet här hemma :-)
För att inte prata om skottningen i HF:s loftgång...
Kommentera

Jompe: Knaprar dom verkligen in på oss HELA tiden?
Har svårt att se att t.ex SSK och Leksand knaprade ngt i dom 2 sista omgångarna före jul.
Halvsanningar som bara bidrar till negativt tänkande ger jag inte mkt för...
Kommentera

Huge:
Hur mycket ger du för halvsanningar som bara bidrar till positivt tänkande, Magister Huge...?
Kommentera

« · 644966 · »