Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Till Brynäs Ultras

« · 1047486 Till forumet

Sv: Till Brynäs Ultras
GävleLasse: Absolut, det är många som har hjälpt oss, icke att förglömma, MEN (det finns alltid ett men) det har också visat vilka som köper tidningarnas skitsnack om "våld och bråk är deras signum" och vilka som verkligen ställer upp och vågar gå emot massan, och tro mig det är inte många..

Jasså?
Wikipedia (martyr i nutid):
"Om en person dödats, straffats, utsatts för våld eller andra övergrepp på grund av sin grupptillhörighet eller sitt ideologiska engagemang"

Du kan alltså inte koppla något av de till mig eller gruppen jag var med i?

Det är jag mycket medveten om, fattar egentligen inte varför jag ens engagerar mig att argumentera här, när jag vet hur svårt det är att lära gammla hundar sitta.
Kommentera

Pelle Borås: VAR, vilka som VAR med i ultras.

Jag har personligen sett väldigt få matchen i Jönköping, och i Göteborg har vi bara varit ner från Gävle en gång under dessa 2 år. Nu vet jag inte exakt vilka matcher du menar i Jönköping, men jag var ner på ett par stycken under slutspelet 2007 och jag tror faktiskt det är slutspelsnerver som spelar in i att det blir mer "hata-hata-hata" och så skulle det nog bli överallt för alla lag i samma sist som Brynäs sitter i, tror jag då.

Utveckla gärna dessa händelser du pratar om, att den som säger till någon ur ultras har fått massa glåpord nedtrycka i halsen.

Att det var bättre förr? no shit sherlock.

Bengaliska eldar finns att köpa på närmaste båtaffär, så kallade nödbloss som går lös på cirka hundra riksdaler. Men tänk på att inte elda dessa UTANFÖR EN ARENA, folk har blivigt avstängda för "medhjälp" till det.
Kommentera

GQ:
Är det inte bättre att tänka på att inte elda dessa INNE I EN ARENA..?
Kommentera

Metal Guru: Med tanke på detta!
Kommentera

GQ: En dåres försvarstal?
Kommentera

GQ: "Utveckla gärna dessa händelser du pratar om, att den som säger till någon ur ultras har fått massa glåpord nedtrycka i halsen."

Det hände ju var och varannan match när Ultras var på plats, och då till dom som var i samma ålder eller ännu yngre juniorer, det var inte lika kaxigt när det var någon äldre typ jag eller Lasse m.fl i våran ålder som sa till.
Kommentera

Metal Guru & 70Rodriges: Snälla nån... Det är väl ganska självklart, till och med för er?
Kommentera

70 Rodrigues: Om du läser inlägget jag svarade på ser du att personen som skrivigt det har upplevt detta i Jönköping och Göteborg, det ifrågasatte jag då vi aldrig har haft fler än 10 personer i Jerusalem och i Göteborg har vi varit en gång med typ 5 personer. Och på båda ställena har jag upplevt det väldigt lugnt. Sen sa även personen att det var äldre personer som har sagt åt "snorungarna".

Så ditt svar är inte aktuellt i just den frågan.

Men dessa glåpord du pratar om mot folk på ståplats är givetvis inte bra, det har förekommit och det är absolut inget jag förnekar, men ha i åtanke också att många gånger har de varit befogade, jag röt ihop med Ala (eller om det var Ali) när han började gapa håll käften nån match, han är väl betydligt äldre än mig. Sen minns jag även att jag röt ihop med Erik (fd. publikvärden) en match när han hade rivit ett stort hål i en flagga vi hade över ståplats.

Kort och gott, det har skett, det har varit vårat fel några gånger, likväl som det har varit andras fel andra gånger. Den egentliga frågan är ju varför folk fann/finner det så roligt att tracka just oss?

Och Rodrigues, jag inget minne av att varken du eller Lasse ska ha sagt till just mig någon match? Men ni kanske sa till några andra?

Du stog väl inte heller varje match (eller har jag fel?), så att du yttrar dig om att "det hände var och varannan match" känns ju lite fel.

Sen kan jag tänka mig att folk tror alla som stod vid trumman där uppe var med i ultras, så var inte fallet.
------------------------------------------------------------------------
När jag ändå är igång kan jag väl passa på att be om ursäkt för alnö längden på inläggen, jag vet, dom är skitjobbiga att läsa, men efter 2 år har jag helt enkelt tröttnat på att ta emot skit.
Kommentera

GQ:

En aln har jag någorlunda koll på, men alnö-längd, är det ett nytt mått?

En ny-aln?
Kommentera

rackham: Alldeles riktigt, det är ett nytt mått för inlägg som är för långa för att passa in på gästböcker och sånna här halvdana forum, men som däremot skulle passa utmärkt att diskutera i forum.
Kommentera

GQ:
Vågar man fråga vad GQ kan vara mått på då..?
Kommentera

GQ:
Om du talar om för mig var jag kan köpa bengaliska eldar, så kanske det också klassas som medhjälp……………

Alltså. Jag beskyller inte ultras för att det har blivit sämre stämning i Brynäsklacken. Jag konstaterar bara ATT det har blivit det.
Däremot är det otvivelaktigt så att medelåldern har blivit yngre och att det är dessa som har infört den nya negativa kulturen.

Men det kanske gubbarna tyckte när jag var tonåring på 80-talet också………
Kommentera

Alnö får mig att tänka på terroristen i Brynäs västs gästbok som tror att hela världen konspirerar mot honom.....

Med tanke på hans inlägg borde en ny-aln vara sisådär 15-20 A4-papper.
Kommentera

Metal Guru: Nej, håll dig till ämnet istället.

Pelle Borås:
Jadu, man vet aldrig...

Det har det absolut blivigt, och sämre kommer det bli om ingen tar tag i det. Det har det också, "negativa kultur" får det att låta som att Firman Boys har tagit över klacken och ska börja elda ner kyrkor igen och skicka bomber på folk. Så illa har det faktiskt inte varit, ett par mer fingrar i luften, hatramsor etc. Jag personligen tror det är smällar man får ta när det sker så pass stora generationsförändringar på ståplats, jag menar, vart är allt folk mellan 20 och 30? är det inte de i 25-35 års ålderns "ansvar" lite att få dit yngre folk hela tiden? och varför är det så glest med folk mellan 30-50? Nu ska jag inte säga för mycket, för mitt påstående drar sig långt tillbaka inann jag var född (dvs. ljuva 80-talet), men så resonerar jag iaf.

Och för att besvara kommande fråga på en gång.
Ja, jag har knytigt kontakter med yngre personer som jag tror kan hjälpa ståplats på fötter i framtiden men även i nuet. Visserligen inte så stor årsskillnad, men det kan man inte ha heller för då är vi nere på 15-åringar.
Kommentera

Ja, Thoresen skulle vara nåt... men det finns ju tyvärr andra klubbar med en betydligt tjockare plånbok. Sundlöv verkar ju vara intresserad iaf!

www.eliteprospects.com/player.php?player=3419
Kommentera

« · 1047486