Huge:"Av 8 plustryckningar på ditt inlägg att döma så är det iaf fastlagt att det finns minst 8 idioter utöver du själv som inte förstår ironi, trots att den är så kraftigt överdriven att t.o.m en analfabet förstår...."
Jag bidrog med en ironisk plustryckning. Mycket kan sägas om dig Huge men någon idiot är du inte, du är snarare ett missförstått geni som ingen förutom dig själv förstår sig på.
Storhonken: "Jag som trodde att du drev med oss men du är en idiot."
Av 8 plustryckningar på ditt inlägg att döma så är det iaf fastlagt att det finns minst 8 idioter utöver du själv som inte förstår ironi, trots att den är så kraftigt överdriven att t.o.m en analfabet förstår....
Redigerad kommentar
Bissett_19: Svaret på gåtan med den uteblivna kritiken mot Säcken stavas kanske T-A-B-E-L-L-Ä-G-E-T, även om det är oerhört jämnt.
Men fortsätter dom svaja så måste ju murvlarna vakna till liv.
Att ge sig på Växjö är nog för fegt, som att sparka på en som redan ligger..
;-)
Annars ett bra betyg på vår egen insats mot SAIK, när man ser hur dom uppträder idag.
Oerhört jämnt i Göteborg också.
Blir nog Brynäs, SAIK, Frölunda och Färjestad i topp fyra efter 55 omgångar
1-5 i Cloetta nu.... :-)
Huge:Jag håller med dig helt. Och det var därför jag försökte resonera istället för att ge dem ett epitet. Att stimulera att man håller en dialog.
"Tills Brynäs ändrat sig i den här Frågan kommer inte KK bidra med varken verbalt eller visuellt stöd."
Detta är väl det enda "vapen" som dessa killar har till förfogande och försöker användfa sig av det för att ge styrka åt sin syn på saken.
Det är bland annat rätt vanligt i fackliga kretsar när det är konflikt. Så där har i alla fall jag en viss förståelse för både åtgärd och formulering. Sen kan man tycka att det kanske vore läge för "supportrarna" att välja att stötta Brynäs istället för att stötta den lilla srökiga klick som blivit avstängda.
Men det är ju ungdomar vi pratar om så de har väl andra värderingsgrunder än oss som inte gick i blöjor när senaste guldet firades i Gävle.
Redigerad kommentar
Clarence: Mkt vill ha mer, det vet du väl... :-)
I övrigt: Vårt eget kärnkrafverk, Mads Hansen firar 300 matcher i Brynäströjan mot HV imorrn.
Heders och en rejäl applåd.
Huge: Är det inte bättre med en plats där kanske någon tycker om dig, jag lämnar dock inga garantier på att FBK-forum tar emot dig med öppna armar..
CZ skriver jag endast om för att håna honom, då jag glädjs nått oerhört över att han gjort FBK till ett ofarligt hot..
Gurra88: " Då väntar vi väl bara att du byter till FBK-loggan, och att du flyttar till deras forum så att vi slipper dig här."
Har försökt byta men det funkar inte.
Jag är helt värdelös på allt som har med datorer att göra.
Men vad menar du med att flytta?
Är inte det här Färjestads forum då?
Du snackar ju bara Färjestad och CZ så fort du postar nåt, så jag känner mig som FBK:are riktigt hemma härinne ju.
Finns ingen anledning att byta gästbok.
Strax nedsläpp i Scandinavium.
Kom igen nu CZ, Wallin och Sanny.
Tryck ner sillstryparna i skridskoskaften....
Huge: som jag skrev tidigare TA REDA PÅ FAKTA INNAN DU SNACKAR !
VI hade 2 st möten med Brynäs innan vi tog beslut om att vi skulle börja bojkotta där Brynäs gjorde väligt klart att dom tänker inte ändra sig i frågan .
Hans-Göran: "stäng av dom en efter en "
Den dialogen vill han ha med oss , Detta med att pekafinger vf vi har reagerat så starkt är för dom senaste matcherna som vi har suttit och stått på ståplats så har det både pekatsfinger och hetsats mer en när vi har stått där och endå har ingen avstäning delats ut + att gubbjäveln som slog en medlem fick som sagt BARA fick en varning medan vi slutade med 2 avstäningar .
Burken: Det här uttalandet från KK var anledningen till mitt häcklande:
""Tills Brynäs ändrat sig i den här Frågan kommer inte KK bidra med varken verbalt eller visuellt stöd."
En enligt min mening osedvanligt korkad inställning om man nu verkligen VILL ha en dialog, något som jag och säkert de flesta alltid förespråkar i alla lägen.
Så jag tycker nog att mitt häcklande var befogat i det här fallet.
Att börja med att diktera villkoren och ensidigt kräva att motparten ska ändra sig därför att man själv kanske inte gillar motpartens krav och själv vill bestämma, känns inte speciellt seriöst eller särskilt bra för en fruktsam dialog.
Nu vet jag iofs inte hur det funkar i såna här lägen.
Såvitt jag uppfattat det hela så har Brynäs och KK nån sorts informellt samarbete där Brynäs har ställt vissa krav på hur man vill att supportandet på läktaren ska se ut och vad man INTE vill se.
I det läget är det väl bara för KK att antingen acceptera villkoren eller förkasta dom och köra sitt eget race.
Vilket väl isf innebär att man betraktas som vilken åskådare som helst på sittplats, vad jag förstår.
I det läget ser jag ingen anledning för KK att gnälla om man nu uppenbarlige brutit mot ingånget avtal och du säger ju själv att Brynäs knappast stänger av nån utan anledning.
Jag kan till viss del förstå om KK nu anser att Brynäs krav kan kännas löjliga, ex att man inte får peka finger till motståndarsupportrarna.
Men även om det när ÄR löjligt, so what?
Det är väl lik förbannat bara att acceptera kravet i det läget och skippa allt fingerpekande.
Eller är det nån sorts mänsklig rättighet att peka finger åt gnagare eller djurgårdare eller känner KK-medlemmarna att dom inte kan fortsätta supporta sitt lag om dom inte får peka finger?
Hela debatten ligger på nån sorts pubertal nivå där man får intrycket att det i mkt handlar om barnrumpor som inte får göra som dom vill på läktaren.
Brynässtockholm:Hahahah...
Det händer aldrig
Huge: Haha ta redda på fakta innan du snackar ..
Huge: Men jaghar väl inte varit uppe i B-hallen och kollat någon träning på flera år. Jag bor i Eskilstuna sedan 2008.
Senast jag sågade nån efter en träning i B-hallen var Simon Skoog.
Hur många matcher gjorde han?
Burken: "Givetvis så skulle Cykelreparatören hållt klaffen och inte komma med en kommentar när han visste "jack schitt". Det är just ett sånt oprofficsionellt agerande som degraderat honom till cykelreparatör."
Hellström har genom åren ställt en mängd prognoser baserat på sina kunskaper och erfarenheter och de flesta har stämt hyggligt bra.
Iaf stämt så pass bra som man kanske kan begära med tanke på underlaget.
Nu ställde han en prognos på Dackell utifrån samma kunskaper och erfarenheter som han använt i tidigare fall där prognosen stämt, men den här gången slog det lite fel.
Statistiskt sett måste det nån gång bli fel om han alltid uttalar sig innan han har alla fakta på bordet, där ex en röntgenundersökning kan ingå som underlag, inget konstig med det.
Att i det läget blåsa upp hans uttalande som om det vore ett jättemisstag som kostat Dackell karriären och kalla honom för cykelreparatör är enbart fånigt.
Vittnar enbart om en magsur inställning där det gäller att misskreditera nån i organisationen, utan att det finns nån större anledning till det.
Men man är som sagt inte förvånad, när det kommer från nån som totalsågar en spelare och dennes kapacitet, baserat på nåt felpass under träning i B-hallen...
Huge:Ska du citera så får du fan inte dra orden ur sitt sammanhang. Citera HELA meningen i så fall.
Gjorde du det så hade du förstått att jag menade att det är bättre att mana till dialog än att kasta glåpord.
Burken: "Nej Huge. Den STORA skillnaden är jag inte sitter och kastar ut mig en massa glåpord"
Tyckte precis att du kallade vår massör för "cykelreparatör".
Eller räknas det inte sånt som glåpord när DU använder dom?
Bara en undran så där apropå....
Brynässtockholm: Släpp yxorna och kom till matcherna!
Huge: "Du sitter ju själv och fördömer KK:s agerande och kräver en dialog mellan parterna.
Enda skillnaden mellan oss båda är att jag utgår ifrån att framförallt Brynäs verkligen har försökt föra en dialog men inte fått så mkt gensvar eller vilja att kompromissa. Så här definierar nämigen KK hur en "dialog" ser ut:"
Nej Huge. Den STORA skillnaden är jag inte sitter och kastar ut mig en massa glåpord utan försöker istället uppmuntra till mer dialog. Den som varit har uppenbarligen inte varit tillräcklig.
DÄR har du skillnaden.
Huge:"Det enda du möjligtvis har en poäng i är att Hellström från början kanske skulle knipit käft, isf ett agerande som jag heller aldrig har haft nåt att invända emot så här i efterhand."
Hur mycket "gnäll" har det varit här sedan Lauritz och Nordan försvann?
Givetvis så skulle Cykelreparatören hållt klaffen och inte komma med en kommentar när han visste "jack schitt". Det är just ett sånt oprofficsionellt agerande som degraderat honom till cykelreparatör.
Redigerad kommentar
arnio: "Jag bidrog med en ironisk plustryckning. Mycket kan sägas om dig Huge men någon idiot är du inte, du är snarare ett missförstått geni som ingen förutom dig själv förstår sig på."
Kärleken blomstrar