Brynäslegenden: Vad handlar egentligen bråket om? Mailande Hans-Göran Karlsson för två veckor sedan och frågade varför dom kunde föra en dialog med Kamratkompaniet och tillsammans hitta en lösning så att ståplats kan fortsätta skapa stämning på matcherna.
När det ändå diskuteras publiksiffror så tror jag personligen många väljer att stanna hemma pga det är tomt och en otroligt tråkig stäming på matcherna. En högljud och aktiv klack bidrar helt klart till hela upplevelsen att gå på en hockeymatch.
fredrikj: Håller helt med
Bråket startade 15/10 hemma mot LHC när en i KK viftade med en stor flagga så gick en äldre snubbe på han för han skulle sluta vifta och då blev det en liten fight, så såg det ut från min sektion iallfall.
Brynäslegenden: Blev det handgemäng elle?
Redigerad kommentar
Brynäslegenden: "Då införde Brynäs en läktarzon för flaggor."
Allvarligt. Finns det brynäsare som bojkottar Brynäs matcher av det skälet?
Redigerad kommentar
Har nu fått svar från HGK och Sven Engwall:
Skickade samma mail till båda
Tjenare!
Jag undrar varför inte Kamratkompaniet får stå på ståplats, vi fans tycker att detta förstör stämningen något enormt och är väldigt besvikna över att det inte är någon stämning på matcherna längre. Vi tror att detta gör att Brynäs tappar i publik för de senaste matcherna har det knappt varit någon klack. Vi vet alla att spelarna trivs när det är bra stämning i arenan och när ståplats har bra tryck följer sittplats efter. När inte Kamratkompaniet är på ståplats finns det aldrig något tifo och det är verkligen ett måste på jubileumsmatchen mot Växjö 30/12. Ett tifo med "Brynäs 100 år"
Jag är extremt tacksam för svar, Hoppas vi tar Färjestad ikväll!
Svar från Engwall:
Hej Henrik!
Jag är inte helt insatt i denna fråga dock vet jag att alla i Brynäs organisation inkl. spelare verkligen uppskattar när det är ”drag” på ståplats. Från Brynäs sida har vi på många olika sätt arbetat för att uppmuntra/hjälpa både Kamratkompaniet och Brooklyn Tigers i deras arbete för att höja stämningen på ståplats. Torbjörn Risve har arbetat med dessa frågor hos oss. Stämningen har under de senaste åren hela tiden förbättras och inledningen av årets elitserie var helt fantastisk! Tyvärr Uppstod det också under hösten diverse olika ”oroligheter/bråk” mellan våra supportrar på ståplats. Detta fick till följd att några av våra supportrar stängts av, vilket är jättetråkigt att det måste gå så långt. Det råder dock absolut ingen generell avstängning Kamratkompaniet. Vet även att Torbjörn Risve och vår klubbdirektör Hans-Göran Karlsson arbetar med denna fråga och hur vi kan få tillbaka den fantastiska stämning vi hade i elitseriestarten. För mera och djupare info i denna fråga hänvisar jag till någon av dem.
Hälsningar
Sven Engwall
Brynäs IF
Svar från HGK:
Hej!
KK får gärna stå på ståplats. Vi har inte förbjudet KK. Däremot är ett par personer
avstängda på grund av olika orsaker. Mattias som är ordförande i BT jobbar med frågan att skapa stämning på ståplats. Ståplats är viktig och skapar tryck i arenan. Hoppas det kommer att lösa sig.
//Hans-Görn
Skickat från min iPad
Färjestad har verkligen 100% av spelet nu!
Skönt att vi får ett PP, skulle smaka hallontårta med mål nu.
KK bojkottar inte för flaggförbudet , KK bojkottar pga att dom fått några avstäningar utan några alls grunder . Tills Brynäs ändrat sig i den här Frågan kommer inte KK bidra med varken verbalt eller visuellt stöd.
"KK bojkottar inte för flaggförbudet , KK bojkottar pga att dom fått några avstäningar utan några alls grunder . Tills Brynäs ändrat sig i den här Frågan kommer inte KK bidra med varken verbalt eller visuellt stöd."
KK verkar vara ett gäng pajaser, först startar några av dem bråk och sedan vägrar de acceptera avstängningen och ska bojkotta. Ungefär som att Brynäs skulle ha vägrat spela efter att Bertillsson stängts av.
Brynässtockholm:""KK bojkottar inte för flaggförbudet , KK bojkottar pga att dom fått några avstäningar utan några alls grunder . Tills Brynäs ändrat sig i den här Frågan kommer inte KK bidra med varken verbalt eller visuellt stöd."
Det där är ju bara larv, har med egna ögon sett och stoppat individer ur KK när dom startat bråk både hemma o borta, använt sig av bengaler och annan skit som kan skada andra.
Huge: Jag tycker situationen är lite löjeväckande. Men man får inte glömma att KK verkligen har fått fart på stämningen i LA så jag tycker att det är synd att det gått så långt som det gjort.
Att bara snoppa av dem och sätta ett öknamn på dem känns ganska respektlöst från din sida. DU har som vanligt per automatik tagit Brynäs parti utan att ha kollat fakta. Du har ju för vana att gnälla på journalister att göra detsamma så varför gör du samma sak själv?
Huge: Välkommen tillbaka, förstår att förlusten för ditt FBK senast var jobbig.
70 Rodrigues: Och den klicken är förstås den drivande parten i KK. HAde det varit personer i perferin så hade det ju varit en annan sak.
Här har Hong Kong lite att bita i med andra ord.
arnio och |
Kul att ni utalerar er när ni inte har en aning vad det handlar om .. Avstäningarna är löjliga ena är för personen i frågan har pekat finger till borta stå t.ex. kan någon av er säga att ni aldrig gjort det ? .. Bråket har KK inget med att göra förutom att dom försöker ge Brynäs ett visuelt stöd , tills en överfrisk gubbe kommer ner och tar tag i en medlem i kk och utdelar 2 knytnäv slag , Denna gubbe får en VARNING av Brynäs och inte en avstäning som han borde fått , tanke på hur lätt KK får avstäningarar utan andleningar . där har ni lite info , sluta snacka skit när ni ite har en aning vad det handlar om . |
Brynässtockholm: Jag har svårt att tro att endast fingerpekande skall ge upphov till avstängning. Det måste vara nånting mer.
Incidenten med den "överförfriskade gubben" låter lite konstig. Exakt vad gjorde de han hoppade på? Vad har de gjort innan?
Jag tycker att det är synd att ett par avstängningar skall på HELA KK att agera som de gör. Vilka är det ni vill stötta? Brynäs eller er själva?
Det är lite löjeväckande faktsikt. Både från ert och Brynäs håll. Sätt er för fan och ta en diskussion istället för att jaga sympatier här på HS
Brynässtockholm: Det känns dock väldigt tveksamt att Brynäs skulle stänga av sina egna betalande supportrar utan anledning. Sen om man tycker att anledningen inte är tillräcklig är väl en annan sak.
Burken: NU är det så att vi söker inte sympatier det är inte en medlem som startat detta . Jag vill bara förklara hur det ligger till och hur mycket Brynäs verkligen arbetar imot kk , Dom gör allt för att kk inte ska vara kvar på läktaren och med våran Bojkott vill vi vissa att ståplats behöver oss för att utvecklas . nu till dina frågor ..
Nej , Fingret var den största anledningen till hans avstäning + att han har uppmuntrat folk i kk och runt kk att vissa mer visueltstöd .
som någon har skrivit tidigare så började allt för att kk viftade med sina flaggor .
Vi lever för Brynäs och många lägger flera tusen på Brynäs varje säsong och jag tror verkligen inte folk inser hur mycket tid det läggs på tifon , sånger och göra flaggor .. Mycket av pengarna till detta är från våra egna fickor pga att Brynäs publiken är ju inte specielt generösa med att skänka till tifo hinken ..
Brynässtockholm:
Jag stöttar ert arbete till fullo! Man ska inte stå i klacken om man inte bidrar med något! Jag hade själv slagit upp gubbajäveln, det är bara patetiskt att klaga på flaggor i klack sektionen. Det va riktigt bra med tryck i Läkerolen förr.. Men nu är det bara korvätande kioskmongon, som knappt klappar händerna om brynäs skulle göra något mål.
Brynässtockholm:När det gäller era sånger, de få ni kör så är ju flertalet pankade från andra supporterklubbar. Jag tror inte att de tar speciellt lång tid att snickra ihop. ;)
Visst lägger många ner tid och pengar på att stötta Brynäs. Det är det som jag blir lite konfunderad över. Ni lever för Brynäs säger ni. Ändå så låter ni i sammanhanget små incidenter och följder av dessa stå i vägen. Ord utan handling är bara ord. Om ni nu älskar Brynäs så mycket så kan ni inte agera som ni gör. Det motverkar hela saken. Det enda sättet att agera på är dialog. Komma till en lösning på de problem som ändå finns.
Burken: KK har haft flera möten med Brynäs + att BT har haft möte med Brynäs . KK agerar utifån det dom tycker är rätt vi åker land och rike runt för Brynäs och Brynäs väljer att behandla oss som skit vf ska vi då fortsätta med vårt arbete när Brynäs vissar så tydligt att dom inte vill ha en levande ståplats .. ? .
"När det gäller era sånger, de få ni kör så är ju flertalet pankade från andra supporterklubbar. Jag tror inte att de tar speciellt lång tid att snickra ihop. ;)"
Såklart man tar vissa melodier som andra lag sjunger .. Men du har inte en aning om hur långtid det tar och vilka melodier man " får " ta . Sen ska det passa in sen ska det inte låta likt därifrån du fått iden, Får att få en sån unik sång som möjligt kan jag ju medela dig att det tar flera timmar ..
Brynässtockholm:"Får att få en sån unik sång som möjligt kan jag ju medela dig att det tar flera timmar ."
Jag men då har ni nåt att göra på bussen istället för att svina ner.
Jag kanske har mer erfarenhet från dessa resor än vad du tror. ;)
Men om nu diskussioner är igång. Du får det att låta som att ni inte är önskvärda alls. Vad tror du det beror på? Är Brynäs elaka och dumma i huvudet eller ligger det nånting annat som bakgrund till deras beslut?
Burken: Haha att svina på bortaresor hör till , :)
Ska jag vara ärlig så är det Brynäs som lever kvar på 70-talet , Jag kan inte säga att alla avstäningar har vart felaktiga men jag kan säga att många av dom är . T.ex förra säsongen fick vi 3 st avstäningar som vi tog till en advokat som kollade igenom anmälan och nästan började skratta då anmälan var gjord på ett sånt felaktigt sätt ..
Gurra88: "Välkommen tillbaka, förstår att förlusten för ditt FBK senast var jobbig."
Absolut.
Men rättvisa skipades trots allt till viss del när vi lyckades kvittera fullt rättvist där i slutet.
Sen är det som vanligt lotteri med straffarna.
Spelet såg iaf riktigt bra ut och CZ ser ut att ha fått fart på spelarna igen, blir nog bra det här framåt vårkanten när det är dags för stutspel och det ska avgöras.
En torsk i november säger inte så mkt, vi lyckades iaf knipa en pinne av seriens formstarkaste lag....
arnio: Knytnävar ? KK som grupp har ALDRIG delat ut något slag mot en annan indevid på ståplats . Därimot har vi tagit imot flera slag från annat Brynäs folk .
Sen kan jag ju säga att jag aldrig har sagt att det hör till , jag tog upp det för att förklara hur Brynäs missbrukar sin makt i den här frågan . Att Peka finger och förska göra till ett bättre visuelt stöd borde man inte bli avstäng för . Det grundar jag på att det är ju verkligen inte bara medlemar i kk som har pekat finger på ståplats ..
Brynässtockholm: "Knytnävar ? KK som grupp har ALDRIG delat ut något slag mot en annan indevid på ståplats . Därimot har vi tagit imot flera slag från annat Brynäs folk . "
Så ni blir misshandlade av andra Brynäsfans och avstängda av Brynäs. Ni är verkligen utsatta
Som dom flesta vet så är Kamratkompaniet i bråk med Brynäsledningen och de är inte längre på matcherna. Detta har gjort att ståplats har gått från en ganska okej klack med Tifo på lördags matcher då och då och bra tryck.
När vi nu fyller 100 år så är ju ett tifo ett måste men vad jag hört från Brooklyn Tigers så kommer Ståplats aldrig ha Tifo så länge Brynäsledningen behandlar Kamratkompaniet som dom gör. Det enda sättet vi fans kan förändra denna sitaution är att Maila Brynäsledningen och berätta om våran besvikelse och att stämingen för spelare och sittplats inte blir bra. Antar att det är Catarina Carlsson eller Sven Engwall som man får ta kontakten till. Jag finslipar på mitt Mail nu iallafall och hoppas vi hjälps åt för att få tillbaka Kamratkompaniet och samma stämning som tidigare.