Brynäs IF

725301 inlägg · 7959 ämnen

Timrå-Brynäs

« · 179501 · » Till forumet


Sv: Timrå-Brynäs
Jompe: Bajs,nu blir det nog TIK seger.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Sylf: Jag har en känsla av att det inte kommer att stå 3-3 efter tredje. Brynäs verkar vara på måltjuvshumär idag. Det är otroligt viktiga poäng som står på spel.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Sylf: Box play
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Jompe: Nu har Janne dragit på sig sin andra utv.smart i det här läget :-(
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Sylf: 3 mot 5
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
5 mot 3 kul ;)
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Sylf: Två kompensationsutvisningar förstås!
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Igor: Låter som om det är Lahti som dömer idag. Undrar om de klarar 3-3.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
5 poäng till strecket just nu. 6 i värsta fall.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
En brynäsare kommer fri o fälls men ingen utvisning...och hela brynäsbåset vill ha utvisning och de förstår även radiokometatorn men nu har domaren slutat blåsa...1min kvar
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
RavenLord: 26 sek kvar...håll ihop nu.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
RavenLord: 1 pinne bärgad. Idag ska vi f*n i mej ha två med oss hem.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Lilljanne: 1 pinne klar kunde vi inte för en gångs skull få bonuspoängen idag.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
1 poäng klar och mer blir de ju ALDRIG heller när de går till förlängning eller straffar för BIF :(
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Jompe: En poäng borta mot TIK är j-vligt bra. Ren bonus. Det viktiga är att vi tar full pott på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Jojomensan, RavenLord. Idag tar vi sudden.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Jompe: Vore inte fel med extrapinnen.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Jompe: Ja man får ju hoppas på det :)
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
RavenLord:Sjödda ny målskytt vid 2-3
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Makkan: Ja jag hörde de nu på radion...han verkar få rejält med is tid enligt radiosporten och han gör det bra
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
RavenLord: Ser ut att bli lotteri igen.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Phhhuuuu nära 4-3 till Timrå där med 11sek kvar men nu är det straffar
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
RavenLord: Straffdax. Dax för Kösa att kliva fram.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Jaaaaa första sitter av finnen
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Jompe: yes Miettinen
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
RavenLord: Miettinen sätter första. Skönt att det inte är Kapanen som står.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Makkan: yes Asplund
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Makkan: yes Molin
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Härligt Asplund ! ! ! Molin sätter den med
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Makkan: yes DJ
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
RavenLord: I told you so! YES!!! Två pinnar.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Jompe: Grattis till seger. Frölunda tackar och rycker i toppen :)
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Va fan surrar de över på radion...sa ju att ha nsköt över först...men den satt ju :) 2P och nu närmar vi oss mer
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Jompe: Overkligt! Brynäs tar flaxpoängen! Nu är det dags att börja hoppas på allvar. Att kvala eller inte kvala det är frågan.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Jompe: JA och glad är ja för att du fick rätt...men de brukar ju inte vara Brynäs starka sida de där med straffar
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Lilljanne: ...inte kval janne...att slutspela eller inte slutspela : ).
Och detta med utan Soling, Djoos, Wågström, Luovi och Andersson!!
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Lilljanne: Tar vi Timrå hemma i övermorgon är det väl bara en tidsfråga innan vi är ikapp MIF och SSK. Som Du själv skrev tidigare; så länge spelet ser ut som det gör just nu--dvs kanonbra--så kommer resultaten. Jag hade t o m kunnat leva med en pinne idag så länge man vet att de inte faller ihop när motståndarlaget kvitterar. Vi är nu fyra pinnar efter SSK--det är ju peanuts med tanke på att det är 20 omgångar kvar. LHC är helt avhängda med Mertzig skadad för resten av säsongen. Jag är mycket optimistisk men det brukar ju jag å andra sidan vara...Riktigt kul att vara Brynäsare nu.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
spookyMulder: Det är fortfarande fyra sega poäng upp. En formsvacka räcker för att stjälpa lasset. Jag är nöjd om vi slipper kval. Men med det här spelet fixar vi det också.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Lilljanne:

Jag tror faktiskt att vi haft vår formsvacka (en rejäl sådan!) och det finns mycket som pekar uppåt. Den hårda försäsongsträningen
tror jag kommer att ge resultat ju längre säsongen lider. Det verkar
som om killarna var ordentligt nerkörda i början av serien men något säger mig att de kommer att få lön för mödan...

Dessutom kan vi ju vänta lite förstärkning i utvilade (och säkerligen spelsugna) spelare i form av Mikko Luovi och Daniel Wågström. Lägg därtill att vi nu har TVÅ duktiga målvakter och man börjar förstå att hoppet om slutspel inte är så avlägset.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Lilljanne: Men vi har väl ändå haft vår beskärda del av formsvackor för den här säsongen? Jag tror att det lag som kommit ur stålbadet under hösten har ett riktigt starkt psyke och självförtroende. Hade vi bara haft fullt lag, alltså med Djoos, Wågen, Soling och Luovi, så hade vi varit ännu starkare. Om Wågen och Luovi är tillbaka kring mitten av januari som det sägs så blir det en viktig förstärkning.

Kul att Ove Molin var så bra igång. Enligt radion drog han och Kösa ett tungt lass defensivt idag.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Jompe: Jag vill nog påstå att det som hände i början av säsongen inte var någon formsvacka. Det var en spelfilosofi från Esko som inte fungerade med våra spelare. Så formsvackan kan tyvärr dyka upp. Men det får vi hoppas vi slipper.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Härlig seger!
Kommer Kapanen stå i nästa hemma möte o varför var han borta idag?
Brynäs mot slutspel
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
När hände det att BIF satte alla straffar senast ? har det hänt över huvud taget ? helt klart ett glädjande resultat idag.Kan dom dessutom vinna på lör så ser det ännu ljusare ut.Hoppas bara att FBK,HV och VF gör sitt i sina matcher.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
ruppe: Kapanen är sjuk...
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
ruppe: Japp magsjuk är han
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Härlig straffvinst idag, seger på lördag och vi är ikapp kölagen. Äntligen visar Asplund det spel som man hoppats han var kapabel till.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
rafalski: Fan vad härligt med segern i går, nu får vi hoppas att det blir 3 poäng i morgon, trots att jag är på plats....:)!
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
70 Rodrigues: Jag trodde vi var överens om att Du ska hålla Dig borta från Gavlerinken den här säsongen. :-)) Never f***k with a winning streak, som de säger i Bull Durham.

Det jag gillar mest från referaten av gårdagens match är kommentarerna om Brynäs fokusering på uppgiften. Sånt glädjer ett trött Brynäshjärta eftersom det har varit just det som saknats de två senaste säsongerna. Höstens problem har varit av mångahanda olika slag (gordo!) men att laget fokuserar på det man har att göra och står upp även om man får baklängesmål i känsliga lägen i matchen är härligt att höra. Tre poäng imorgon är fullt möjligt om man behåller fokuseringen.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
rafalski: Och vilket spel är det då? Vifta med klubban som en galning och hoppas att man träffar så många motspelare som möjligt? Karln är ju halvt galen.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
70 Rodrigues: Hoppas du får en härlig tripp, själv föjer jag matchen på tv. Kör försiktigt !
Kommentera

« · 179501 · »