Brynäs IF

724868 inlägg · 7958 ämnen

Timrå-Brynäs

« · 422258 Till forumet


Sv: Timrå-Brynäs
70 Rodrigues: vinner...?
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
rackham: Jepp,dom vinner,kämpar,visar sina sponsorer och supporters att dom VILL nåt.Det kan man inte beskylla Brynäs för de senaste åren.Därav tom peng pung och bottenkänning.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
rackham: Och hur ska Brynäs börja vinna o bli ett attraktivt elitlag igen, ska man köra på med budget varianten eller ska man plocka in folk som har lite koll på läget??
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
WarhawK: Som vem ?
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
sylf: Exactemente!
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
WarhawK: Tja, en viss moral på slutet visade de ju, faktiskt. Men man får ju bara inte släppa in 4 puckar i en period. Då är det kört.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
70 Rodrigues:
Koll på läget låter faktiskt lite bättre... men du vet, det tar tid att reparera ett skamfilat rykte!

Det går inte i ren desperation lova stort om man inte sedan kan leverera i samma omfattning. Jag menar, Brynäs har ju inte varit i läget att kunna konkurrera om SM-guldet på "några" säsonger...
Men vad skall föreningen sälja till sponsorerna.
"Satsa på Brynäs och följ oss genom den spännade kvalserien!"
Klämkäckt, och kanske inte så framgångsrikt... :-)
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
70 Rodrigues: Lägg till Rögle också...Nästa lag att värva en NHL-spelare
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Clarence:
Ja tycker det inte verkar varit nå fel på moralen iaf hitills i år , bara dom kan täppa till lite bättre bakåt kan det nog bli skapligt iaf
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
rackham: Dom skulle ha smidit medan järnet var varmt efter guldet 99, tyvärr så gjordes inte det utan det klappades på magarna o dom trodde att allt skulle lösa sig av sig självt...
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
70 Rodrigues: Men nu sitter ju inte dom gubbarna kvar i styrelsen.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
70 Rodrigues: Kolla in det närmaste spelprogrammet.Det här kan bli jobbigt.Läge att knalla till apoteket i morrn.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Hong Kong: Sant, men hade dom 2:a gjort sitt jobb så hade vi varit en toppklubb nu o inte ett linjedansande mediokert lag.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
sylf: Har vi tur nu så är Walle tillbaka, tror han skall träna för fullt
fr o m i morgon, där har vi en grym tekare samt ett spelsinne!

det som är det jobbiga är att i många matcher så släpper dom in flera snabba mål, precis som dom tappar huvudet.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
70 Rodrigues: Vi förlorade 5 av 6 matcher mot TIK förra säsongen, dom har förstärkt med 3 landslagsspelare + NHL:s nästbäste keeper och ni dömer ut dom totalt efter att vi torskat med uddamålet på bortaplan i andra omgången.........

Har ni totalt glömt bort matchen i tisdags????
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
65selander: Precis,när första kommer vet man att det är kört.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
prosten: Man är aldrig bättre än den senaste matchen
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
prosten: Brynäs hade med lite finnes också kunnat förstärka med 3 landslagsspelare och ett par NHL killar.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
prosten: Vi har inte glömt den,frågan är väl snarare om laget gjort det.Jag sa det innan match,att kan dom lira som mot Modo finns chans.Men då klappade ingen igenom,idag de flesta i sista perioden.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
70 Rodrigues: Precis, och det får föreningen lida för fortfarande. Det är ju inte direkt så att föreningen sprudlar av trovärdighet i sina kontakter med sponsorer osv.

Förra lyftet efter det bedrövliga 80-talet började med att det var några rätt skapliga scouter som hämtade in TALANG till laget att bygga vidare på, typ Molin, Gozzi, Smurf-Larsson m fl.
Det behövs något liknande nu. Talang, inte medelmåttighet...!
Fräscha spelare, inte bara 30+ värvningar.

En uppgift som är lika svår som den låter, men det är ingen som påstått att det skulle vara lätt heller!
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
65selander: Om jag hörde rätt på radion så jobbade Timrå sönder Brynäs försvarsspel i tredje perioden, annars var det ganska jämnt. Men hockey spelas ofta i 60 min.
Honken räddade "några" skott ikväll också, det är backsidan som kollapsar i tredje perioden.
En (eller två) Tuulola-typer skulle inte skada om jag säger så...
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Så slutar ännu en hockeydag med en tung suck. Gonatt, friends!
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
prosten: Begär inte för mycket. Här sågas spelare, taktik, ledning och gud vet vad i vanlig ordning efter en förlust.
Inget nytt under solen, med andra ord. Vänta till första vinsten kommer, då är allt frid och fröjd igen... :-)
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Huge: Visst är det härligt att allting är sig likt, även du:-))
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
70 Rodrigues: Precis, varför ändra på ett vinnande lag? :-)
Jag har annars en vision här på HS:
Tänk om alla dysterkvistar taggade ner förväntningarna och insåg att det kommer att bli ett tufft år. Realistiskt sett kommer vi att slåss om den sista slutspelsplatsen med Mora, Luleå, Malmö och SSK. Det är min bedömning.
Blodtrycket skulle sjunka på många, hela hälsotillståndet skulle generellt bli bättre.
Å andra sidan, då blev jag ju arbetslös....
Hmmm... :-)
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Huge: Det vore ju tråkigt, NOT :-))
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Håller med Prosten och Huge; fasen vad folk är snabba att dissa samma lag som spelade så bra i förrgår. Timrå borta, deras första hemmamatch, de fick storstryk senast, vi kan inte gå på fyra femmor--klart som fasen att det blir en tugg uppgift. Bara att bryta ihop och gå vidare, som Elofsson brukade säga. Jag vill höra mer om matchbild och vad spelare och TJ säger innan jag fäller domslut. I MoDo-matchen höll man ihop laget stenhhårt genom hela matchen, undrar hur man lyckades med det idag. Sannolikt sämre...
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Tittade på lite statistik för dom två spelade matcherna och drog ut dom som har minus statistik än så länge och det är enligt följande. Siffrorna står för Antal gjorda mål, antal gjorda pass, antal mål framåt, antal mål bakåt och Plus/minus. Slutsatsen är att tredje kedjan inte spelat så bra än så länge. Men kkan vi få fart på den så kan det bara bli bättre.

Molin, Ove 0 0 1 4 -3
Malmström, Henrik 0 0 0 3 -3
Johansson, Jacob 0 0 0 2 -2
Soling, Jonas 0 0 0 1 -1
Sebastian 0 0 0 3 -3
Andersson, Niklas 0 0 0 1 2 -1
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Jompe: Nu var det väl så att Elofsson bröt ihop och kom aldrig igen nå mer... ;)
Var det inte i år vi SKULLE gå runt på fyra kedjor och vi skulle ha sån bred trupp. Vi ligger inte så bra till om vi inte får ha en enda forward skadad utan att det blir kris. Speciellt när Molin brukar missa runt 5-6 matcher pga sin migrän bl.a
Nej Rönken skulle ha varit kvar, vi hade väl kunnat haft 13 forwards?
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Jompe: Nä, jag tror inte det var mkt sämre idag med försvaret. Skillnaden är nog att vi fick mkt mer press på oss idag än mot MoDo.
Honkens storspel vittnar ju om detta. Med 2 juniorbackar i uppställningen så tycker jag ändå att det ser bra ut.
Sulku hade väl ett ribbskott vid 0-1.
0-2 där och det hade blivit mkt intressant.
De berömda marginalerna igen, alltså. Nu vann nog Timrå trots allt rättvist.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Huge: Det såg alldeles för bra ut mot Modo för att man ska bli panikslagen för denna förlust. Ok att vi kanske kommer att få problem när lag med stora(rika) spelare sätter press. Det är i den verkligheten BIF lever i idag, det är bara att gilla läget. Hoppas att det ramlar in en back innan 24.00 fredagkväll det skulle behövas. Lite tråkigt kommer det att bli om man ska börja titta på våra konkurrenter om downtownplatserna redan.Malmö och Mora torskade,puh!!!
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
aphac: Håller med. Är övertygad om att man kommer upp med ett bra namn i morgon. Om inte får vi vänta till november.
En del rapporter i Timrås GB antyder att det var jämnare än vad man tror, rent spelmässigt. Låter isf ännu bättre...
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Per HApps: Vad skall vi lära oss för något?

t o m dom på webbradion sa ju att ni var svårflirtade!
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
65selander: Det är bara för att Sjödda är så snygg..
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Huge: Håller med dig. Matchen var länge jämn. Timrå hade mycket puck men kunde inte göra något konstruktivt med den. Sedan när Brynäs gör 1-0 så var det inte direkt oväntat. Så efter 2 perioder var det rättvist. När sedan Tik lägger in en helt annan växel i 3:e då hägde inte Brynäsbackarna med. Bäst på plan "Honken". Hade han haft bättre hjälp av speciellt backarna hade siffrorna kunnat vara annorlunda.
Tik gick i stort ner på 3 femmor i 3:e och åkte grillor riktigt bra. Alla backarna i Brynäs gjorde inte bort sig. "Sjödda" o "Cassel" genomgående bäst. Som vanligt höll jag på att säga.
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Ambroo: :-))

Vi får se nu om vi rår på Luleå på måndag, förhoppningsvis fullt lag förutom Björck!

Jodå Sjödda ångar på trots sin ålder,
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Den som påstår att Tommy sjödin var bra ikv kan gå å dra nåt över sig.. Karln tror att det är någon söndags skola..
Han lallar runt på isen och slår passninga rlite varstans.. Nä sätt han på bänken under boxplay och låt andra sköta det. Låt han spela som alla andra backar, var 3.e byte. karln e ju inne varannat känns det som..

Nä nu får han skärpa sig inför matchen mot lule annars sså tycker ja att TJ ska bänka honom..
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
65selander: Ångar vet jag vill inte, han putrar väl mest ;-)
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
får timråklacken 600 platser här nere i gävle??
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Vi spelade piss dåligt ikv/tors men man får hoppas att de skärper sig till matchen mot Lule på måndag.

//Forza Brynäs//
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
The Dude: Tycker du är lite orättvis mot ditt lag. Brynäs stod upp bra under de två första perioderna. Samtidigt har väl TIK setts betydligt bättre. BIF klart godkända ändå!
Spelet för i P.P övertygade en hel del på mig. Ingen utdelning, iofs, men man fick bra tryck i anfallszon och hittade även mycket öppna ytor att spela pucken på.
Försvarsspelet i början av 3:e har nog en hel del mer att önska, kanske.. där var det lilla julafton för hemmalaget..
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
Dream Team: Jag är inte ett dugg orättvis... Ja begär inte att de skulle vinna men det kunde spela lite bättre. Ha lite mer spring i benen som det så vackert heter...
Nu så vart det ett klimax sen matchen i tis, de slutade att åka skridskor under denna match, de kämpade inte om pucken som de gjorde mot modo... Men Men nu är det en ny match mot Lule på mån, vi tar den istället..!
Kommentera

Sv: Timrå-Brynäs
The Dude: Tja, frånsett de 5-6 minuter i period 3 som BIF fick finna sig i att vara något utspelade var det som jag ser det en hyfsat jämn match. Bara för att ett lag (BIF) väljer taktiken att inte vilja ha puck, betyder ju detta inte att det lag som i motsats vill ha puck (TIK) omdedelbart blir så mycket bättre. Så länge Brynäs backar stängde till framför mål och stoppade TIK´s forwards var hemmlaget helt uddlöst. BIF var ju faktiskt farligare än TIK, iom att man kunde ställa om till flera snabba kontringar i det skedet av matchen.

Bäst i Brynäs: Honken, Cassel och Dackell.
Bäst i Timrå: Mange Nilsson, Zäta och Teemu Aalto.
Kommentera

« · 422258