Clarence: "Brynäs har i slutspelet att göra men inget i slutspelet att hämta.
Så tycker jag att man kan kommentera en ev plats bland de 8:a bästa till slut i elitserietabellen"
Hörde Wikegård i veckans avsnitt av Matchpuls på Svenska Fans,han tyckte Brynäs var ett lag som skulle klara en kvartsfinal,det var dock innnan Timråfadäsen.........Vi får se,mycket avgörs imorrn,en seger o vi är med i racet,men en torsk o vi får det riktigt tungt o får nog inrikta oss på hamna i ett ingemansland!!
GävleLasse:
Det kommer inte kosta någonting. Vi hyr in oss i Ejendahls, så får de elitseriehockey även nästa år.
Den 21:a januari skrev jag till JanT: "Tror du Borken kommer vara kvar efter den här säsongen?". Alla svar som följde tydde på ett självklart "JA" från alla brynässupportrar, idag vet vi att saken inte är så självklar... *ähum, Boork är ogillad hos de flesta spelare/ledare, host* Ursäkta, en kråka i halsen...
Jag tycker f.ö att BIF är ett osannolikt lag, varit med i högsta serien sedan 1961 (44 år i rad, rekord i Sverige), har vunnit näst mest sm-guld i ishockey i sverige och går mot en spännande framtid! Till skillnad från andra liknande lag man kan nämna; Djurgårdens IF som är på dekis just nu och måste vänta på att antingen AIK tar sig tillbaka eller att fotbollssektionen går på dekis. Leksands IF är i år, som de senaste åren, på rejäl dekis och varvar allsvenskt spel med bottenskikt i elitserien. Ganska långt ifrån Bergqvists mål för fem år sedan (vara ett svenskt topplag som slåss om ES-guld om tre år och vinner guld inom senast fem).
Brynäs IF är ganska osannolikt...