1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733225 inlägg · 7962 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Huge: Det komiska är att DJ hyllas i Aftonbladet och ofta sågas eller till och med förlöjligas här i gästboken.

Vilka som har rätt om DJs kapacitet kan diskuteras men Boorken verkar uppskatta DJ och även skribenter för olika tidningar.

Tänk att så fullständigt delade meningar kan råda om en och samma spelare.

Spets verkar ha hamnat i något av samma sits hos förståsigpåarna, hyllad av vissa och sågad av andra.

arnio: Ja, och egentligen ska man inte ens behöva kommentera dom osakligheter som ofta dyker upp i såna här fall. Det räcker med att, som du helt riktigt påpekar, kolla på hur en tränare behandlar en spelare, sas.
Mkt istid och förtroende i övrigt är väl det bästa beviset på hur en tränare ser på saken.
Som tur är så är det inte läktarcoacherna som sitter inne med fackkunskapen, även om dom tycks tro det själva.

Huge: Ja hur skulle det se ut om majoriteten här på HS fick bestämma?

Knappast nån Jesus i Buren eller Boork i båset i alla fall.
Undrar om de kunnat toppa Boork och grabbarnas tredjeplats så här långt?

Huge: I sina bästa stunder är Johansson en riktigt bra back. Problemet är fortfarande att han är väldigt ojämn och kan göra riktiga missar, inte minst i det fysiska spelet där han saknar en hel del.

Men att Aftonbladet lägger ut hans stats och anser att dessa är bra säger ju en del. För kan man inte tycka att han kanske borde ha presterat mer framåt? Just med tanke på att han spelar grymt mycket PP och har som du konstaterat väldigt mycket speltid.

Du har tidiagre belyst det faktum att Brynäs släpper in få mål och gör förhållandevis många mål sett till Elitserien överlag. Om vi då summerar det hela så borde man ju kunna tycka att hans stats borde spegla speltiden.

Och återigen så vore det trevligt om du kunde bestämma dig om det aftonbladet skriver är väl grundat eller taget ur luften?

GävleLasse: Är Micke Lind tillbaka idag? står så på hockeyligan.se iaf..

GävleLasse: Poängen med Sportbladets artikel är vad jag förstått att Danne är en underskattad back som ofta inte får några rubriker i tidningarna. Samma gäller väl de övrigt som räknades upp och det var ju detta som artikeln som sagt handlade om.
Då har statsen följaktligen inte så mkt med själva sakfrågan att göra utan dom ev blygsamma statsen blir ju snarare en bekräftelse på deras poäng: att även spelare med blygsamma stats kan förtjäna beröm för sitt slit, som oftast sker i det tysta, sas.

Ibland är skriverierna således väl grundade, som i detta fall.
Och ibland så skriver dom helt uppåt väggarna, enligt min mening.
Det är väl inte konstigare än att jag anser vissa inlägg härinne vara väl grundade och andra mindre bra.

arnio: Vad gäller Spets så tycker jag att han gör ett väldigt bra jobb. Man kan ju inte beskylla honom för att slöa direkt.

En annan aspekt är det faktum att han trots lite speltid varit med och producerat en hel del om man tittar på hans förhållandevis sparsamma istid.

44 matcher 3 mål 5 assist 8 poäng +3 (9 framåt :6 bakåt )

Han har alltså varit inblandad i 8 av 9 mål framåt som gjorts när han varit inne på isen. Nu har jag inte tagit med PP för där har han ju knappt deltagit.

Personligen så tycker jag att man skall förlänga med honom. Ge honom ett år till så kanske offensiven lossnar.

Huge: Men en back som får enormt mycket speltid och får spela både PP och BP g ö r inte sitt jobb i det tysta.

"Samma gäller väl de övrigt som räknades upp och det var ju detta som artikeln som sagt handlade om."

Som jag tolkar det så var denna artikel en lista på ES hetaste backar just nu. Sett till förtroende och speltid så är han stekhet, men inte till insatsen av vad han gjort av allt detta förtroende.

Jag hade haft full förståelse om en spelare som t ex Nolander hade fått vara med på listan.

GävleLasse: Oavsett om Norsken var värvad som målskytt så har han inte gett upp utan han tuggar på och är nog oerhört jobbig att möta eftersom han är överallt och störsänder.

Någon jag saknar är Antti Aarnio. Inte mycket till poäng men en jävel att vara hård i kroppen

65selander: Ja Aarnio var en riktig pitbull som man saknar.

Vad gäller Spets så har han tagit på sig en roll som grovis och gör detta med bravur. OK, det smäller ju inte i sargerna direkt. Men han är i vägen och stör uppspel och är en nagel i ögat hela tiden. Han måste vara väldigt härlig att vara kedjekamrat med. Om inte annat så blir ju jobbet väldigt lätt när han far runt som han gör.

GävleLasse: Men hockey består ju inte bara av spel i PP och BP?
Hur mkt nytta som Danne gör i spel 5 mot 5 är det ju ingen som verkar ha brytt sig om att ta reda på, innan man direkt sågar honom rakt av.

Visst var det också en belysning av dom hetaste just nu men tittar man på de spelare som ingår i uppräkningen så känns det ju lika mkt som spelare som är underskattade i sina resp lag.

Nolander hade lika gärna kunnat vara med, men dom kanske har läst allt gnäll härinne över Danne och beslutat sig för att säga ett par sanningens ord om hur det verkligen ligger till.... ;-)

Huge: "Nolander hade lika gärna kunnat vara med, men dom kanske har läst allt gnäll härinne över Danne och beslutat sig för att säga ett par sanningens ord om hur det verkligen ligger till.... ;-)"

Då hade väl Sunken varit 1:a på den listan ;)

Visst är en stor del spel 5 mot 5... Och där har han ju som jag skrivit inte varit speciellt bra. Sett till Brynäs målskillnad och D.J's +/- så borde han haft ett bättre +/- om han nu är så bra som du vill göra gällande.

Vi får hoppas att han kommer igång nu med en nytänd Hulkkonen som backkollega

GävleLasse: Det enda jag hela tiden gjort gällande är att den massiva kritiken mot Danne är och har varit djävligt överdriven och ibland helt obefogad.

Huge: Och det enda jag hänger upp min på i ditt fall är att du försvarar honom utan att ens ha sett situationen i fråga...

Ibland ÄR kritiken befogad

GävleLasse: Jag talar inte om enskilda situationer utan om hans generella insatser och betydelse för laget.
Dina uppräkningar av matchsituationer känns inte riktigt seriösa om du inte samtidigt också räknar upp de gånger som spelare gjort ngt bra.
Mao: enögt stirrande på ev dåliga insatser.
Det begriper väl vilken tomte som helst att alla spelare gör misstag, men jag talar om en allmän bedömning sett över en längre tidsperiod än ett byte.
Att kritiken ibland är befogad är ju självklart, men den kritiken finns det så många andra härinne som är snabba att påtala så jag inriktar mig mer på att försöka vara lite mer nyanserad.

Huge: Men du är ju inte nyanserad. I och med att du antingen tar hans parti eller inte skriver alls så är det inte att vara nyanserad.

Mina uppräkningar av matchsituationer?

nu får du förklara dig.

Dagens lineup.

33. KARLSSON, Sebastian 11. ALMTORP, Jonas 20. SALMONSSON, Johannes
10. NOLANDER, Peter 17. HERMANSSON, Daniel

--------------------------------------------------------------------------------

23. DANIELSSON, Björn 36. LIND, Mikael 31. WIDING, Daniel
3. JOHANSSON, Daniel 22. SUNDQVIST, Jörgen

--------------------------------------------------------------------------------

12. DACKELL, Andreas 24. HANSEN, Mads 27. SPETS, Lars-erik
29. LAVINS, Rodrigo 7. SJÖDIN, Tommy

21. MOLIN, Ove 15. HAUHTONEN, Janne 41. BICEK, Jiri
5. HULKKONEN, Antti 8. ANGELL, Nicholas

Goalkeepers 30. SPERRLE, Daniel
1. KRISTAN, Robert

Bissett19: Hoppsan, det är till att möblera om.

Kul att Alma är med. Det stod ju att han åkt på en lårkaka och skulle vila.

Intressant backpar med Johansson och Sunken.. brrr

GävleLasse: Tänkte på att Hulken och DJ dissades förut så lär väl Sunken göra mål idag och DJ sätter sitt 3:e mål 18:54 i tom kasse ;-)

GävleLasse: Det blir nog Almtorps sista match som center på ett tag.
Mot Malmö ser nog centeruppsättningen ut enligt:

Hauhttonen
Hansen
Lind
Bäckström

Konkurrensen är knivskarp just nu.

65selander: "DJ sätter sitt 3:e mål 18:54 i tom kasse ;-)"

Får hoppas det blir i rätt kasse bara;)

GävleLasse: Måste vara svårt att lira med nya hela tiden. Känns bra med Jesus i kassen i alla fall.

65selander: Det jag tänkte mest på var att Hermansson är bänkad.

Är det någon ny slags metod av Boorken. "Du ska inte tro att du är nåt bara för att du fått förlängt av Brynäs, ÄT bänk din jävel"

Teppo: Timrå utan Strålman o Hedström förresten.

GävleLasse: Jag försöker vara nyanserad genom att påpeka att den ensidiga kritiken mot Danne är överdriven.
Det tolkar du uppenbarligen som att jag ensidigt skulle ta hans parti.
Jag har ju redan sagt att han har fel och brister som vilken annan spelare som helst, men att man i konsekvensens namn också måste titta på en spelares förtjänster och det han gör bra på isen, istället för att bara stirra sig blind på det som görs fel.
Matchsituationerna du ofta beskriver, där ngn enligt dig gjort en tabbe och agerat felaktigt, är ju just en av de saker som gör att man förleds att tro att spelare hela tiden gör misstag och inget annat.
Ser du min poäng?

Bissett19: Japp. Båda verkar vara bänkade. Säkert någon form av markering från Kentas sida att det är allvar nu.

Dream Team: Eller kan det vara så att dem behöver lite vila,nu har ni ju fått tillbaka dem flesta från sjukstugan o kan rulla runt på fler gubbs.
För Strålman o Hedström har väl fått slita hund de senaste månaderna om jag hajat det rätt?

Huge: Visst ser jag din poäng. Men mina beskrivningar kommer ju på grund av att du hela tiden måste ha en motivering till att jag tycker att en viss spelare gjort en dålig insats.

När det gäller Johansson så tycker jag att man kan kräva en hel del med tanke på att han har massor av rutin. Han borde alltså agera som en rutinerad back.

Det ska bli intressant att se hur DJ och Sunken fungerar tillsammans...

GävleLasse: Precis. Det kan bli två långa år för Herman... Boorken vill väl ta ur honom ur "the comfort zone" for som fan. Vi brynäsare vet ju vad långtidskontrakt kan göra med spelare.

Bissett19: Det kan självklart också vara så. Det var kanske väl snabbt av mig att dra den slutats jag gjorde. Synd att det inte går att se matchen via C+ eller Web-TV bara.

Bissett19: Naturligtvis så måste en bänkning bero på ngn schism eller liknande. Du vet väl hur det brukar låta i vår egen bok när ngn blivit bänkad: frysbox, mobbing, spelaruppror osv osv...

Teppo: NJa, jag tror snarare att det är så att han vill belöna Spets för sin insats senast och med Lind in i laget igen så blir det trångt om platserna

Huge: Hermansson gjorde misstaget att inte läsa det finstilta i kontraktet. Han skrev nämligen på ett tvåårs kontrakt som Hylla i den berömda boxen *skratt*

GävleLasse: "När det gäller Johansson så tycker jag att man kan kräva en hel del med tanke på att han har massor av rutin. Han borde alltså agera som en rutinerad back."

Eftersom jag anser att Danne ÄR en rutinerad back men inte den toppback som många tycks förvänta sig att han ska vara, utan i stort en etablerad ES-back i mängden av ES-backar, så tycker jag också att han helt logiskt gjort det som förväntas av honom. Ngt som uppenbarligen också Boork och övriga tränare tycks ha ansett iom att istiden och förtroendet har visat på detta.

Huge: Där går våra åsikter isär. Han borde ha gjort mer av allt förtroende i PP.

GävleLasse: Fair enough.

GävleLasse: Nu kör vi den riktiga tråden.

Gästboksklacken är ni klara?

Ja sjutton vilken spänning i botten.

arnio: ja det skall bli intressant att se hur det utvecklar sig i fortsättningen. Som det känns nu så kan vilket lag som helst få kvala.

Mads avgör idag!> ;-)

GävleLasse:Nu kör vi.

Är ni klara?

arnio: jag e klar?

Bif_FANS: heja heja heja Brynäs

arnio: Brynäs if är dom bästa!

Hoppas att Bif Klacken kan dra igång idag. ca 70 pers på plats.

Bif_FANS: Brynäs verkar i alla fall starta piggt.

Bif_FANS: bra ös på bortastå låter det som!

28niion: PP nu, hoppas det blir en strut..

arnio: Glasstrut?Dumstrut?

Bissett19: nätstrut

« · 835318 · »