Brynäs IF

728121 inlägg · 7962 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07

« · 835377 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Tänkte på att Hulken och DJ dissades förut så lär väl Sunken göra mål idag och DJ sätter sitt 3:e mål 18:54 i tom kasse ;-)
Kommentera

Bissett19: Hoppsan, det är till att möblera om.

Kul att Alma är med. Det stod ju att han åkt på en lårkaka och skulle vila.

Intressant backpar med Johansson och Sunken.. brrr
Kommentera

Dagens lineup.

33. KARLSSON, Sebastian 11. ALMTORP, Jonas 20. SALMONSSON, Johannes
10. NOLANDER, Peter 17. HERMANSSON, Daniel

--------------------------------------------------------------------------------

23. DANIELSSON, Björn 36. LIND, Mikael 31. WIDING, Daniel
3. JOHANSSON, Daniel 22. SUNDQVIST, Jörgen

--------------------------------------------------------------------------------

12. DACKELL, Andreas 24. HANSEN, Mads 27. SPETS, Lars-erik
29. LAVINS, Rodrigo 7. SJÖDIN, Tommy

21. MOLIN, Ove 15. HAUHTONEN, Janne 41. BICEK, Jiri
5. HULKKONEN, Antti 8. ANGELL, Nicholas

Goalkeepers 30. SPERRLE, Daniel
1. KRISTAN, Robert
Kommentera

Huge: Men du är ju inte nyanserad. I och med att du antingen tar hans parti eller inte skriver alls så är det inte att vara nyanserad.

Mina uppräkningar av matchsituationer?

nu får du förklara dig.
Kommentera

GävleLasse: Jag talar inte om enskilda situationer utan om hans generella insatser och betydelse för laget.
Dina uppräkningar av matchsituationer känns inte riktigt seriösa om du inte samtidigt också räknar upp de gånger som spelare gjort ngt bra.
Mao: enögt stirrande på ev dåliga insatser.
Det begriper väl vilken tomte som helst att alla spelare gör misstag, men jag talar om en allmän bedömning sett över en längre tidsperiod än ett byte.
Att kritiken ibland är befogad är ju självklart, men den kritiken finns det så många andra härinne som är snabba att påtala så jag inriktar mig mer på att försöka vara lite mer nyanserad.
Kommentera

Huge: Och det enda jag hänger upp min på i ditt fall är att du försvarar honom utan att ens ha sett situationen i fråga...

Ibland ÄR kritiken befogad
Kommentera

GävleLasse: Det enda jag hela tiden gjort gällande är att den massiva kritiken mot Danne är och har varit djävligt överdriven och ibland helt obefogad.
Kommentera

Huge: "Nolander hade lika gärna kunnat vara med, men dom kanske har läst allt gnäll härinne över Danne och beslutat sig för att säga ett par sanningens ord om hur det verkligen ligger till.... ;-)"

Då hade väl Sunken varit 1:a på den listan ;)

Visst är en stor del spel 5 mot 5... Och där har han ju som jag skrivit inte varit speciellt bra. Sett till Brynäs målskillnad och D.J's +/- så borde han haft ett bättre +/- om han nu är så bra som du vill göra gällande.

Vi får hoppas att han kommer igång nu med en nytänd Hulkkonen som backkollega
Kommentera

GävleLasse: Men hockey består ju inte bara av spel i PP och BP?
Hur mkt nytta som Danne gör i spel 5 mot 5 är det ju ingen som verkar ha brytt sig om att ta reda på, innan man direkt sågar honom rakt av.

Visst var det också en belysning av dom hetaste just nu men tittar man på de spelare som ingår i uppräkningen så känns det ju lika mkt som spelare som är underskattade i sina resp lag.

Nolander hade lika gärna kunnat vara med, men dom kanske har läst allt gnäll härinne över Danne och beslutat sig för att säga ett par sanningens ord om hur det verkligen ligger till.... ;-)
Kommentera

65selander: Ja Aarnio var en riktig pitbull som man saknar.

Vad gäller Spets så har han tagit på sig en roll som grovis och gör detta med bravur. OK, det smäller ju inte i sargerna direkt. Men han är i vägen och stör uppspel och är en nagel i ögat hela tiden. Han måste vara väldigt härlig att vara kedjekamrat med. Om inte annat så blir ju jobbet väldigt lätt när han far runt som han gör.
Kommentera

GävleLasse: Oavsett om Norsken var värvad som målskytt så har han inte gett upp utan han tuggar på och är nog oerhört jobbig att möta eftersom han är överallt och störsänder.

Någon jag saknar är Antti Aarnio. Inte mycket till poäng men en jävel att vara hård i kroppen
Kommentera

Huge: Men en back som får enormt mycket speltid och får spela både PP och BP g ö r inte sitt jobb i det tysta.

"Samma gäller väl de övrigt som räknades upp och det var ju detta som artikeln som sagt handlade om."

Som jag tolkar det så var denna artikel en lista på ES hetaste backar just nu. Sett till förtroende och speltid så är han stekhet, men inte till insatsen av vad han gjort av allt detta förtroende.

Jag hade haft full förståelse om en spelare som t ex Nolander hade fått vara med på listan.
Kommentera

arnio: Vad gäller Spets så tycker jag att han gör ett väldigt bra jobb. Man kan ju inte beskylla honom för att slöa direkt.

En annan aspekt är det faktum att han trots lite speltid varit med och producerat en hel del om man tittar på hans förhållandevis sparsamma istid.

44 matcher 3 mål 5 assist 8 poäng +3 (9 framåt :6 bakåt )

Han har alltså varit inblandad i 8 av 9 mål framåt som gjorts när han varit inne på isen. Nu har jag inte tagit med PP för där har han ju knappt deltagit.

Personligen så tycker jag att man skall förlänga med honom. Ge honom ett år till så kanske offensiven lossnar.
Kommentera

GävleLasse: Poängen med Sportbladets artikel är vad jag förstått att Danne är en underskattad back som ofta inte får några rubriker i tidningarna. Samma gäller väl de övrigt som räknades upp och det var ju detta som artikeln som sagt handlade om.
Då har statsen följaktligen inte så mkt med själva sakfrågan att göra utan dom ev blygsamma statsen blir ju snarare en bekräftelse på deras poäng: att även spelare med blygsamma stats kan förtjäna beröm för sitt slit, som oftast sker i det tysta, sas.

Ibland är skriverierna således väl grundade, som i detta fall.
Och ibland så skriver dom helt uppåt väggarna, enligt min mening.
Det är väl inte konstigare än att jag anser vissa inlägg härinne vara väl grundade och andra mindre bra.
Kommentera

GävleLasse: Är Micke Lind tillbaka idag? står så på hockeyligan.se iaf..
Kommentera

Huge: I sina bästa stunder är Johansson en riktigt bra back. Problemet är fortfarande att han är väldigt ojämn och kan göra riktiga missar, inte minst i det fysiska spelet där han saknar en hel del.

Men att Aftonbladet lägger ut hans stats och anser att dessa är bra säger ju en del. För kan man inte tycka att han kanske borde ha presterat mer framåt? Just med tanke på att han spelar grymt mycket PP och har som du konstaterat väldigt mycket speltid.

Du har tidiagre belyst det faktum att Brynäs släpper in få mål och gör förhållandevis många mål sett till Elitserien överlag. Om vi då summerar det hela så borde man ju kunna tycka att hans stats borde spegla speltiden.

Och återigen så vore det trevligt om du kunde bestämma dig om det aftonbladet skriver är väl grundat eller taget ur luften?
Kommentera

Huge: Ja hur skulle det se ut om majoriteten här på HS fick bestämma?

Knappast nån Jesus i Buren eller Boork i båset i alla fall.
Undrar om de kunnat toppa Boork och grabbarnas tredjeplats så här långt?
Kommentera

arnio: Ja, och egentligen ska man inte ens behöva kommentera dom osakligheter som ofta dyker upp i såna här fall. Det räcker med att, som du helt riktigt påpekar, kolla på hur en tränare behandlar en spelare, sas.
Mkt istid och förtroende i övrigt är väl det bästa beviset på hur en tränare ser på saken.
Som tur är så är det inte läktarcoacherna som sitter inne med fackkunskapen, även om dom tycks tro det själva.
Kommentera

Huge: Det komiska är att DJ hyllas i Aftonbladet och ofta sågas eller till och med förlöjligas här i gästboken.

Vilka som har rätt om DJs kapacitet kan diskuteras men Boorken verkar uppskatta DJ och även skribenter för olika tidningar.

Tänk att så fullständigt delade meningar kan råda om en och samma spelare.

Spets verkar ha hamnat i något av samma sits hos förståsigpåarna, hyllad av vissa och sågad av andra.
Kommentera

arnio: Men ibland hittar ju som sagt även en blind höna ett korn.
Att Danne är en underskattad back är väl inget speciellt kontroversiellt.
Bara för att ett gäng gnällspikar härinne har fått för sig att han är kass, så betyder ju inte det att det stämmer.
Tvärtom, så bevisar väl hans speltid och förtroende hos varje tränare han haft, att det måste ligga rätt mkt i det som Sportbladet skriver.
Kommentera

GävleLasse: nä ingen komentar till matchtipset.
Aftonbladet skriver lika mycket dravel som det skrivs här, kul att läsa men inget att ta på allvar.
Kommentera

arnio: Det jag reagerade på var att du ens tog notis om det hela. Har du någon kommentar till deras matchtips då?
Kommentera

GävleLasse: Frågan var vem texten beskriver.

En liten humoristisk gåta kan du väl tolerera så här på lördagen utan att omedelbart börja hugga och kritisera?
Kommentera

arnio: Sen kan man ju faktiskt undra varför de inte tagit upp Nolander på listan istället för Daniel "*pet* *pet* *pet*" Johansson.
Kommentera

arnio:

"Matcher.43 poäng:26 +/-6 Utv min: 56"

Vem är detta då?
Kommentera

arnio: Och nu har plötsligt Aftonbladet HELT rätt...

Ja det gäller att sålla ut vad som är rätt och fel...
Kommentera

En liten gåta: vem beskriver nedastående text?

"Matcher:48 Poäng:11. +/- 3. Utv min:48

I skuggan av Tommy Sjödin har smarte xxx gjort sin bästa säsong på väldigt länge. Duktig i både box- och powerplay."

Sök på den länkade sidan och finn svaret.
Kommentera

Jaha, tydligen hade jag helt missat att matchen börjar 18:00 istället för 15:00...
Kommentera

TIKbiff: nä jag vet inte jag ska kolla på 377.
Kommentera

TIKbiff: Är väl en buss från Gävle också men jag vet inte hur många. Bli inte sur på din sambo ikväll för att hon kommer att jubla. Det är inte hennes fel att Brynäs vinner. ;-)
Kommentera

arnio:
Är det bara BSKV som kommer upp idag eller kommer det
en buss ifråån Gävle med?
Kommentera

Huge: Ibland kör jag Buss tidigt på Lördags eller Söndagsnätter...
Kommentera

"en buschauffööör"

En Freudiansk "felsägning" kanske....?
Passa dig arnio, när vi kanske möts öga mot öga på ngn av Stockholms gator i rusningstrafiken.
Då ska du få se på harmlös.... ;-))
Kommentera

GävleLasse: Ja, vi har ju den gamla klassiska busschaufförsången som man alltid sjöng när det vankades bussresa på kollo:

"En busschaufföööör, en buschauffööör
det är en man med glatt humöör...."

Ingen dysterkvist, alltså. Dom har en egen sång:

"En dysterkvist, en dysterkvist
det är en man så sur och trist
och är han inte sur och trist
så är han ingen dysterkvist
en dysterkvist, en dysterkvist
det är en man så sur och trist...."

Text om musik: M Gandhi
Kommentera

Rädd menade jag..
Kommentera

GävleLasse: jo Lite rätt för Huge är jag allt men nu när jag vet att han är busschaufför så känns det bättre. De är oftast helt harmlösa.
Kommentera

arnio: AHA....så du inte blir kallar för dysterkvist eller riskerar att bli uppläxad av magister Huge...

Var inte rädd, han är ju bara en busschaufför som gör anspråk på att bli Brynäs svar på Ghandi... ;)
Kommentera

GävleLasse: Vi är nog överens om det mesta Lasse, men när jag håller med om vad du skriver så nickar jag bara för mig själv.
Kommentera

arnio: "En annan sak är att nu är det enligt min mening dax att satsa på en förstemålvakt som ges Boorks förtroende match efter match. Jesus?"

Tänk det finns hopp. För en gångs skull så är vi överens, jag blir nästan rörd *skratt*

Klart att man skall spela in en uttalad förstekeeper till slutspelet och den målvakten borde vara Kristan. Det är bara att titta på hur det gått med de olika målvakterna mellan stolparna. Visst, man kan inte lägga all skuld på målvakten om man torskar men man får inte bortse från det faktum att man vinner mer med Kristan i kassen heller.
Kommentera

GävleLasse: ingenting kan bli sämre med en lind ;)
Kommentera

GävleLasse: tekningarna kommer att bli bättre inte bara när Lind kommer tillbaka utan även när Bäckis återvänder. En riktigt viktig detalj med tekningarna som om de vinns tänder hela laget.

En annan sak är att nu är det enligt min mening dax att satsa på en förstemålvakt som ges Boorks förtroende match efter match. Jesus?
Kommentera

arnio: eller fyran eller hur det nu var..
Kommentera

88Lindkvist: Men BP har ju varit sämre utan Lind om man gör en jämförelse. Så vårt BP kommer inte att bli sämre med Lind att tillgå.
Kommentera

arnio: Det lär visa sig...
Kommentera

GävleLasse: "Bara för att du sitter och glor dig blind på tabellen så behöver ju inte lagens ledningar göra detsamma."

Jag stirrar mig inte blind på tabellen Lasse men jag är ganska säker på att ettan och tvåan kommer att knipa sjuan och åttan.

Att femman kommer att få sjuan eller åttan tror jag inte alls på.
Kommentera

GävleLasse: tycker vårat BP har vart hyffsat ändå! Dackell och hansen har spelat bkt bra i BP! !
Kommentera

Falken: Ja det är bara att hoppas att han fortsätter i samma fina stil som han spelade innan han skadades. Fast det lär ta några matcher innan han kommer i matchform på allvar så man skall väl inte vänta sig allt för mycket av honom idag.

Men det är en del detaljer som förhoppningsvis blir bättre.
- Tekningarna
- Powerplay
- Boxplay

Bara små detaljer, inte alls viktigt ;)
Kommentera

Lind tillbaka i laget mot Timrå idag. Skönt!
Kommentera

arnio: Jag tror att lagen hellre tittar på hur de spelat mot lagen i fråga, plus minus stats/ vinster förluster även avståndet till bortamatcherna tror jag har en avgörande roll med. Som bortalag vill man ju ha korta resor för att hålla truppen så fräsch som möjligt.

Bara för att du sitter och glor dig blind på tabellen så behöver ju inte lagens ledningar göra detsamma.
Kommentera

Men man skall väll ha en strävan att bli ännu bättre ? jag tror fakttiskt laget har det!
Kommentera

« · 835377 · »