Brynäs IF

728141 inlägg · 7962 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF

« · 162307 Till forumet

Sv: Timrå IK - Brynäs IF
Nicke IF: Jo! När det gäller Brynäs så är 2 mål jävligt mycket!
Kommentera

70 Rodrigues: Gör dom ? Från utvisningsbåset då eller ?
Kommentera

70 Rodrigues: "man får inga skönhetspoäng i hockey, det är målen som räknas" , citat från en snubbe på radiosporten.
Personligen hoppas jag ni tvålar dit timrå.
Kommentera

70 Rodrigues: Bra spel och bara 0-2 i arslet den här perioden.YES !!!
Kommentera

laila: Det är väl klart som fan att dom inte är bra, jag försöker vara ironisk i mina inlägg!
Kommentera

70 Rodrigues: Förstod det.. Var lite ironisk jag också... :-/
Kommentera

Huge: Kan inte du skriva ett uppiggande inlägg om hur positivt allting är trots allt?
Kommentera

70 rodriguez: svär inte jag är 9 år! kom igen brynäs
Kommentera

4-3 eft 27 sek
Kommentera

70 Rodrigues: Tycker det är synd att förstöra den fina stämningen som du och Sylf alltid skapar här på sidan under matcherna....

För övriga som är intresserade av lite fakta kan jag konstatera efter 2 perioders tittande på en ryckig webtv att vi spelar riktigt bra i början på andra men tyvärr efter ett PP kommer Krykov ut från uvisningsbåset, får pucken på bladet och sätter 3-2. Så långt från rättvist man kan komma i detta läge men ganska typiskt.
4-2 i snyggt PP av Timrå, annars har Timrå i stort sett ingenting.
Kom igen nu Brynäs i sista, det långt ifrån kört ännu....
Jaaa...3-4 Kyrö!
Kommentera

Nicke IF:
Jag undrar bara

hur kan alla, samtliga
precis samtliga
även allsvenska lagen ha fixat så de har råd att förstärka under säsongen
Till och med VIK letar backförstärkning
ok
pengarna är väl inte lika mycket i allsvenskan mot ES

Men skellefteås värvningar kostar nog

Men inte Brynäs
finns det inga som kan kräva en ny ledning
allt är ju ett stort misslyckande
att man inte kan förstärka
håller ni med?
Kommentera

Huge: Brynäs har alltså släppt in 4 mål på ingenting ?
Kommentera

pp nu.sätt en puckjävel då !!
Kommentera

hur lång tid kvar?
Kommentera

Spiken i kistan snart då...BP
Kommentera

Nu är det väl ändå dags för ett mål i pp
Kommentera

Yes !!
Kommentera

Kors i taket, nu målar Molin igen....hoppas han får blodad tand!
Kommentera

Gust: Ska BIF vinna nåra matcher MÅSTE han vara som i fornstora dar.
Kommentera

Sylf: Porslin scores! det var inte igår!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Lulaå tar minst en pinne...
Kommentera

Sylf: 1+2 av Molin ikväll, DET är något som dom kan ta med sig.
Kommentera

Gust: Ja, helt klart positivt.
Kommentera

Sylf: Dom kan tom. ta aal pinnar, FBK loja på tv
Kommentera

Hääärligt Molin 3 po. Brynässeger idag och det vänder... det är jag säker på
Kommentera

LHC vann.Lika bra BIF också gör det.
Kommentera

Sylf: Hur ofta vinner Brynäs i sudden el. straffar?? 0% i år. Men vem vet...Molin är ju het nu!
Kommentera

Gust: Enl radion så har dom varit bra idag,så även om det blir torsk idag så är detta ändå lite positivt,DET HÄR är nåt att ta med sig till nästa match.
Kommentera

Sylf: Håller med. Och nu sätter Molin 5-4 i PP
Kommentera

Härligt Ove.0-1 i straffar.
Kommentera

Nike89: Jävla lotteri !
Kommentera

VARFÖR INTE KÖSA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Tjänstefel tammefan.
Kommentera

Sylf: En jävla skandal! Enda anledningen måste ju vara att Kösa är skadad.
Kommentera

Gust: Instämmer. Varför får Larsson slå en straff? Har nån nånsin sett honom sätta en? Varför inte låta de som gjort mål i matchen slå dem? Men nej, Larsson och Danielsson. För mig är det helt obegripligt.
Kommentera

Tja!
Jag stödjer Brynäs IF oavsett hur de går med de sportsliga .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Matchen mot Timrå känns som ett steg i rätt riktning, synd att Ram verkar felsynkroniserad med lagets målproduktion.

Nu väntar ett skadedrabbat och formsvagt HV som med all säkerhet kommer att spela snålt (likt Södertälje) för att bryta sin dåliga trend. Jag tror och hoppas att Molins återuppståndelse kan dra med sig laget till seger. Tips 5-1 !
Kommentera

Besökte Timrå igår. Fy fan..... Publiken var mer hemmablinda än i Ö-vik. Strödde lovord över hemmabetonade Domare Lind efter att han hittat en mängd otroliga BIF-utvisningar efter andra perioden. Samma människor blev i tredje helt galna när Lind började visa ut hemmaspelare. Vissa komentarer under matchen var helt sanslösa, jag lovar. Jag tycker okunnigheten lyser igenom. De kallade Molin "fulaste spelaren i E.S" och verkar tro att Timråbördige Sjödin är en fysisk,defensiv back. Det är nog som dom säger: Gävleborna må vara tråkiga och tysta men vi kan våran hockey.

Apropå matchen var BIF bättre sett över hela matchen. Kul att se en sån som Björne Danielsson. Bättre än nånsin i BIF i sin nya centerroll. Det var synd att "Ramen" kastade in ett par puckar i första. Annars hade vi vunnit....
Kommentera

bradberry:
Du tyckte inte Nordgrens två utvisningar var lite enkla då?
Den ena för felaktig utrustning när hjälmen krånglade o Nordgren då åkte mot båset för att justera men domaren tyckte han tog för lång tid på sig o ansåg att han deltog i spelet med felaktig utrustning.....

Eller den andra då han åkte ut för "fördröjning av spel" då han strax före tekning skulle byta sin trasiga klubba....

Sen är det ju även det faktum att klagas angående straffarna....
Kolla highlightsen från matchen på ComHems sida så ser ni att Nordgren INTE drar straffen bakåt.......
Däremot kastar Er målvakt klubban 2 gånger en förseélse som automatiskt ska ge motståndarna mål enligt straffreglerna.....

Hemmablinda TIKare?... inte en chans......
Var istället glad för den poäng ni fick... ni mötte ett av ES top-3-lag som dock inte alls spelade på topp igår.
Kommentera

BlackBay: Kom ner på jorden för i helvete. Tror du på allvar att Timrå är top-3 när serien är färdigspelad? Det är komiskt att betrakta detta storhetsvansinne som verkar drabbat er supportrar. Nej-jag är inte avundsjuk. BIF har varit i denna situationen förr och jag är övertygad om att de reder upp den. Lika övertygad som jag är att Timrå spelar i Allsvenskan inom tre år.
Kommentera

BlackBay: Tycker bradberry ger en bra analys av matchen, såg den själv på Webtv. Oavsett vad man tycker om domarbedömningar och straffslag etc så tycker jag att det är ni kom skall vara mycket glada för 2 poäng. Som bradberry säger, Ramen kastar in 2 puckar i första där vi är det klart bättre laget och borde haft ledningen. I andra jämnar spelet ut sig och ni får ett flytmål där Krykov kommer ut precis efter utvisning och får pucken på bladet och avslutar snyggt. 4-2 får ni på ett snyggt PP. I tredje är det väl så gott som nyspolat framför Ramen hela perioden, kunde räkna till ett fåtal underbyggda anfall från er sida. Att ni sedan vinner straffarna understryker bara det faktum att det just är ett lotteri,
grattis till extrapoängen.
Kommentera

bradberry:
Visst..... kanske inte top-3 när säsongen är över men däremot övre halvan....
Har sett laget tillräckligt många gånger i år för att vara övertygad om att det "ras" som alla spekulerar i inte kommer att komma...
Såg även matchen i Gavlerinken o inte såg den så pjåkig ut?... den gången fick ju BIF några enkla mål... bla en puck som Kapanen gjorde sin livs räddning på som dömdes mål ändå (vilken kameravinkel dom nu sett det ifrån?)

För övrigt tycker jag inte att vi som supportar lag norr om 08 ska hålla på o kivas så jag tänker inte fortsätta med den pajkastning du började när du säger att vi åker ur om 3 år.
Kommentera

Huge:
Jorå kan helt klart hålla med om att Brynäs spelade bra igår.
som ni spelade igår är ni väldigt oförtjänta av jumboplatsen.

Vi behöver lagen från norr om 08.... hade hellre sett linKÖPing på jumbon....

Kan dock att jag vet att TIK kan bättre... dom var inte riktig på topp igår.... kanske dom tog poängen för given innan start igår?...
Kommentera

« · 162307