1150x200-brynasbanner.jpg

Timrå IK-Brynäs IF

« · 468232 Till forumet

Sv: Timrå IK-Brynäs IF
Huge: Det skulle vara jävligt kul om det skulle bli av!

Visst gillar man Brynäs, är man uppväxt med hockey och kan sin sport kan man inte göra annat :-) Jag skulle lida bra mycket mer om Brynäs åkt ur istället för Leksand och det gäller oavsett lag som trillar ner utöver Timrå.

Hur kan man låta bli att förstå storheten i tidigare möten, när man hört om matchen med stort M.. När grindarna sprängdes och 13000 trängdes i ladan för att se Salming, Strimma och co!
Kommentera

Ambroo: Man kan kanske inte begära att alla spelare skall tända till på alla cylindrar i varje match under en lång säsong. Det blir dalar ibland och om motståndaren då är lite mer taggade så torskar man oftast. Vanligt enkelt hockeyförnuft men som gäller likförbannat.
Jag vet att ni gjorde bra matcher mot både FBK och Frölunda och på mig verkade det mest vara ngt av "lyxsvacka" när ni började yra om jättesvacka och så vidare....
Kommentera

Ambroo: "När grindarna sprängdes och 13000 trängdes i ladan för att se Salming, Strimma och co!"

Med risk för att verka tjatig: Jag var där.... :-))
Kommentera

65selander: Både Pronger och Niedermayer är transatlanter och left. Vem av dom är det? Pronger, va? Va?

Ambroo: "För ska jag vara ärlig så känns det inte särskillt spännande och upphetsande när man ser Brynäsarna skrinna in i SA."
Det är väl lustigt! Likadant känner jag för timra var dom än skrinnar in!
Du klagar på att pucken studsade fel i fyra matcher för ditt säckgäng. För Brynäs har puckjäveln studsat fel i fyra år!

KÄMPA BRYNÄS!!!
Kommentera

Lilljanne: "För Brynäs har puckjäveln studsat fel i fyra år!"

Det är priset vi fått betala för att trissan studsade rätt i finalserien -99.
Fast nog tycker man att det borde vara preskriberat vid det här laget... :-)
Kommentera

Huge:

Jag skulle just säga det...för oss studsade den fel som fan i slutet av säsongen -99. Typiskt. Eller, vänta...-99 är ju förresten säsongen som inte finns.
Kommentera

Huge: Skillnaden är att Brynäs var bäst - då också.
Kommentera

Lilljanne: När man talar om alla NHL-stjärnor så drar jag öronen åt mig lite granna. Jag tror inte dom transatlantiska megastjärnorna skulle tillföra så enormt mycket om dom inte har någon tillhörighet till klubben dom kommer till. Som Marian Hossa har ju sin bror i Mora, Foppa är ju Modoit osv. Med en megastjärna utan tillhörighet så finns risken att dom åker över för att få lite äventyr och träffa snygga svenska tjejer, fast dom glider runt på isen enbart för att få matchträning.

Däremot dom som ligger steget under megastjärnorn kan göra nytta och kanske spela för ett bättre kontrakt till nästa säsong då dom flesta hockeyögon är på elitserien den här säsongen.
Kommentera

Lilljanne: Självklart var vi bäst. Tabellen ljuger aldrig.
Kommentera

knaskamilla: Om nu '99 saknas, hur är det då med '94, '00 & '02? Det blir många minnesluckor det! Ser ut att vara ännu en på G. ;)
Kommentera

JanT:

Va? Nej, varför skulle de saknas? 2000 minns jag som igår. Var i Globen och såg DIF ta SM-guld. Värsta stämningen!
Kommentera

Lilljanne: Ta lite ost så blir du lycklig..
Kommentera

Huge: Näe det begär jag inte heller, men man kan ska kunna kräva mer och allra helst när de i det tidigare mötet inte alls var på tåna.

Jättesvacka var att ta i. Det var snarare ett litet snesteg, men som alla vet är det lätt att förlåta ;-)
Kommentera

« · 468232