Brynäs IF

723803 inlägg · 7956 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08

999005 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Simmalugnt:
Synd att han aldrig visat det bara...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Paddan: Tror en DVD utrustning skulle vara mer till pass än gamla Puckdata-burken.

Kan inte NÅN (snälla, det måste finnas NÅN i föreningen som kan hockeyns ABC???) sätter ihop en video över ca 35-40 matcher, och visa för spelarna att:

- backarna ligger fem meter för djupt i banan varje gång motståndarna går över anfallssblå, släpper ytan gratis helt gratis (ser fan mig ut som de spelar 1-3-1, fast med TVÅ backar djupt i egen zon!!? Har aldrig sett dess like!)

- laget står samlat, men STILLA i mittzon när motståndarna kommer med full fart: Tro fan Brynäs har flest hakningar i hela serien.

- varje spelare markerar glidande, två meter från sin gubbe istället för kloss på och skridskoåkning, i egen zon

- backarna tar NOLL skär i egen zon när de för upp pucken, och lägger sedan ett pass ut i mittzon på STILLASTÅENDE gubbe.

Ta gärna samma situationer med ett fungerande lag också, för att visa den otroligt tydliga kontrasten, T o m Timrås agerande igår i samma situationer.

Om utbildade hockeyspelare ser denna video, med samlade klipp från över 40 matcher, kan jag inte tro annat än att de kan tillräckligt mycket om hockey för att se vad som är fel. Eller? Var det därför Boorken ville sätta en femma på läktaren i varje match, för att de skulle se hur j-la tokigt det ser ut från vårt håll?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
65selander: Sluta prata skit sida upp o sida ner,nu pratar vi Censur va? Jag tackar för mej o kliver upp ur utedasset!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
GävleLasse: Tror inte han heller skulle tillföra något mer än stjäla mediautrymme.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Macahan: "
GävleLasse: Vad säger du om jag säger Wikegård?"

Då säger jag: En person som inte skulle tillföra ett jota. Han har hittat sin roll som rolig analytiker på SVT.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Jompe: Ja, Östblom agerar och har hela tiden agerat proffesionellt. Att lyfta fram att det är inget annat än klubbmärket som gäller är mycket bra och nåt som betydligt fler borde anammat. Jag har faktiskt inte ett ont ord att säga om Doffen, spelarna har svikit även honom och inte gett honom ett uns av en chans att klara upp det här. Spelarna är ju till syvende och sist de stora bovarna i detta drama. Att ständigt revoltera och vägra underkasta sig tränarens order har blivit en vana i den här föreningen. Måtte alla såna spelare och ledare kölhalas efter säsongen oavsett vilken serie vi hamnar i.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Klart att deras självförtroende är bättre än ett lag som bara förlorar, men om man ser till tempot tex, så är ju det bra mycket högre i ES än i AS och de matcher jag har sett i AS håller i de flesta fall en tämligen undermålig kvalitet så jag är full av tillförsikt när det gäller BIF.

Slaget är inte förlorat - det har ju inte ens börjat!
Känns lite som förlorartakter när man tar ut ett möjligt negativt beslut i förskott!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Izah: Jag har ingen koll alls på Leksand och Malmö. Men dom har något som Brynäs totalt saknar, självförtroende.
Men samtidigt, nu börjar allt och alla på noll igen. Blir nervöst att följa hur som haver.

Hoppas du får tjänsten :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Huss: Håller med om Östblom. Killen har stort hjärta. Han kastades in i hetluften väldigt tydigt och med svagt stöd från en svag ledning och har fått ta ett mediatryck han inte var förberedd på. Killen har framtiden för sig.

Två tankar far runt i huvudet den här morgonen. Den ena tanken är att jumboplatsen är resultatet av dåliga beslut, dålig ledning, knappa resurser som lagts på fel saker, svag organisation. Hur ett lag spelar på isen beror på stadgan och strukturen i verksamheten. Här måste genomföras ordentliga, genomgripande åtgärder för att ge klubben en vettig organisation och ledning. Och sådana åtgärder förutsätter analys och kritik.

Den andra tanken är att nu gäller det, som Doffe säger, att titta på den gamla damens emblem och fundera över vad det betyder för oss. Nu gäller det att samla krafterna, att ställa upp. Brynäs är inte "dom", det är VI.

Det jag inte räknat ut ännu är hur man får ihop de här två tankarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
jag undrar bara varför vi inte skulle klara en kvalserie? Är Leksand Malmö och de andra så mycket bättre? Skulle tex Leksand klara sig mycket bättre än BIF i ES denna säsong?
Har svårt att tro det, jag tror på mitt lag vilket ibland jag verkar vara ensam om att göra, det blir säker bra med Boork han har blicken, kunskapen och pondusen att ro detta i hamn.

Hoppas Sundlöv blir av med jobbet, håller på att vässa mitt cv OM tjänsten lyses ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Klart som fn ni grejjar Kvalserien.
Men för att göra det ska ni fylla Läkerol Arena och skrika fram erat kära Brynäs så bra ni bara kan.

Elitseriehockey i Gävle 2008/2009... Ja tack...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Simmalugnt: Citat Östblom "- Jag kan säga så här, det vore oerhört oprofessionellt av styrelsen att inte förbereda laget sig för kvalserien på det bästa sätt de finner lämpligt. Min roll i den här klubben är egentligen inte så viktig, det är märket jag har på kavajen och spelarna på tröjorna som är det viktigaste. Brynäs IF, inte enskilda personer."

Han är tamejfan klockren som person, synd bara hans tränarkarriär har fått denna inledning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Clubsport:

Östblom har en jävla potential....


Men han får väl bära hundhuvudet nu....Brynäs är ju inte precis kända för att ta hand om sina ledare på ett bra sätt....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Låt oss nu verkligen hoppas att Östbloms nästa uppdrag i klubben blir att sälja matchprogram i kvalserien..!

Och det är bättre att peaka 1992 än att aldrig nånsin vara i närheten av en peak, tänk på det Östblom!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Ove Myling: Ja, stjärnspelarna har visat att de inte håller. Nu är det dax för Dackell, Molin och Sjödda att gå vidare. De kommer säkert allihopa att få högt uppsatta positioner inom Brynäs organisation, men man slipper i alla fall se dem på isen.
Det går nog säker tre-fyra Tomas Skogs på Sjöddas lön, så visst finns det hopp inför framtiden!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
GävleLasse: Jo du kan ha rätt, men många med mig tycker det var jävligt skönt när Boorken kom från allra första början.

Jag tror nog att Boork är jävligt revanschsugen och verkligen vill visa alla att Brynäs med spelarmaffian i spetsen gjorde fel som sparkade honom. Vilket enligt mig var fel, eftersom man då som nu väljer att...

2. Kör vidare med Doffen....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
GävleLasse: Vad säger du om jag säger Wikegård?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
NuMo: Eller så skaffar de en sån där touchscreen som Sandlin använde sig av ett tag. Jag tror att roten till allt elände stavas borttagandet av denna touchscreen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
NuMo: Det gjordes under lockoutsäsongen...


...utan framgång ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Ove Myling: Men är det verkligen läge för mer turbulens? Att man inte lyckats fixa det på 40 omgångar utan Boork är visserligen ett bevis för att truppen är för dålig. Men samtidigt så tycker jag att det främst är Målvakterna som inte hållit måttet. Allt för många matcher har förlorats på rena målvaktstavlor.

Ledningen med Sundlöv i spetsen har kört sitt race sedan sparkningen av Boork, nu har man två val.

1. Ta in en NY tränare, exempelvis Rindell eller Fleming
2. Kör vidare med Doffen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Ove Myling: Köp tre-fyra coacher och rotera dem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Det tjatas jävligt mycket om att Boork och hans experiment med roterande trupp var så jävla fel och att det ligger till grunden för att Brynäs gått så dåligt. Ur den ekonomiska synvinkeln har det ju varit ett fiasko med höga lönekostnader, men det kan väl knappast tränaren lastas för?

Vi spelade väl med rotationsidéen än 11-12 omgångar och det gick åt helvete. Men det har ju inte direkt gått bättr sen dess! Likförbannat ligger vi i botten och har ändå lämnat det spelsättet för ca 45 omgångar sedan.

Man kan alltså inte lasta Boork för den här säsongens fiasko. Spelarna har helt enkelt varit för dåliga, man har haft all tid i världen att bevisa att Boork gjorde fel. Har man gjort det? Nej!

Så in med Boork till kvalserien och sparka dessa j-a trötta överbetalda s.k. stjärnor.

Boork fick chansen och tog den inte. Spelarna har fått många chanser och aldrig gjort något bra. Ge Boork en ny chans och sparka en del spelare!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Makkan:
Idioternas moder är ständigt gravid.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
haggen:

Den sista idioten är ju inte född än, tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Per HApps:

Tack gode gud för det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Som är intreserad om Brynäs trogna grabbar ! adda mig så kan vi snacka mer om detaljer : [email protected]
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
haggen:
Synd att du inte blev begåvad med finess, takt och fason.

Men,det finns alla sorter och modeller i vår herres hage.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Gurra88 - "Ser endast en man som kan lösa detta. Fleming punkt slut."
Med hänsyn till det "inflamerade" läget så antar jag att du pratar om Alexander Fleming.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Jag får säga, hejja Leksand. Byt plats med tråkiga Brynäs, fy faan vilket skitlag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Grabbar ! Som Timrå supporter måste jag först säga lycka till i KS... Jag måste säga att jag är lite chockad efter att ha sett kvällens match. Brynäs möter ett lag som inte har nått att spela för. Men visar inge vilja, kamp eller känslor.
Många verkar hylla Markström ? Jag tyckte han släppte retur på varje skott. Hamnar BIF under press i egen zon så verkar era backar tappa ork väldigt fort. Dåligt tränade ?
Nåväl... Kör som faan i KS ! Ni e för bra för allsvenskan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
65selander: Man skulle ha spelat med ästa tänkbara lag under de första 20-25 omgångarna och börjat experimentera med tre femmor efter det OM tabelläget tillåtit detta. Men Boork och Sundlöv hade för bråttom att sätta sina planer i verket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Horace76c: Allt är i roten idioten Sundlövs fel, han trodde att vi kunde börja rulla på som Barcelona i laget och att nåra jävla norrmän skulle matcha det som fanna i elitserien. Boork är Sundlövs anställde alltså lyder Boork Sundlöv och börjar rulla. Det går åt helvete direkt och Boorken får sparken. Sundlöv är naiv och onyanserad. Utan Boork hade vi varit i division 2 vid det här laget. Det var han som fick Brynäs tillbaka i elithockeyn så säg inget annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Gurra88: Men det fattar du äl själv att vi självklart kommer vara i toppen av kvalserien. Detta laget suger i elitserien, men skulle varit ett topplag i AS utan tvekan. Vi fixar detta!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
GävleLasse: Skulle tagit förändringarna pö om pö. Hade vi gått bra i början och det inte exprimenterats så mycket så kanske vi hade varit i slutspel, vem vet.

Får väl se nu vad som händer i tränarfrågan, det viktiga är nu att alla i laget sluter sig samman och ger allt. Poängförlust blir det i KS men frågan är hur många?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Alltså allvarligt grabbar. Tror ni på fullaste allvar att vi har någon som helst chans i kvalserien.? Vi kommer åka på så mycket däng. Lika bra att Boork kommer tillbaka och skämmer ut sig ännu mer, för nån nytta för laget kommer han aldrig att göra. Ser endast en man som kan lösa detta. Fleming punkt slut. Men sen har vi ju problemet, säg nått som talar för att Sundlöv skulle fixa hit honom till brynäs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Macahan: Hoppades gjorde alla Brynäsare men föreningen har agerat totalt uppåt väggarna i alt för många avseenden under lång tid. Otydligt ledarskap både sportsligt och organisatoriskt är allvarligt och kontentan av detta sitter vi med nu. Kvalserien.

Den största boven i dramat är organisationen. Man har en lika stor organisation som stolagen i sverige men drar inte in samma summor så med andra ord så göra man stora förluster på den satsningen. Inte nog med det så har man en klubbdirektör som agerar på egen hand utan att förankra sina beslut i ekonomigruppen. Otydligt ledarskap!

Brynäs har satsat på sina gamla spelare under allt för många år, det visade sig att det blev ett år för mycket. Detta i kombination med Boorks/Sundlövs experimentlusta grundlade en sportslig kompott som inte bar. Man försökte att ta en genväg till framgång genom ett försök till någon slags reform inom svensk ishockey, en reform som de inte ens förankrat inom truppen innan de genomförde den. Otydligt ledarskap!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
GävleLasse: Egentligen ingenting. Men jag trodde motivation skulle slå klass, det gjorde det inte. Nu känns det bara som man skjutit upp allt.
Jag har hela tiden trott på laget, att det skulle gå vägen. Men jag var väl för blåögd antar jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Macahan: Trodde att det skulle gå? Brynäs har inte vunnit två matcher på raken sedan omg. 28-29. Man har inte vunnit tre mtcher på raken sedan förra säsongen. VAD talade för att man skulle vinna fyra matcher på raken??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
sylf: Visst fanns det ett halmstrå men det var inte ikväll som kvalserien blev ett faktum (även om det nu blev definitivt).
Nej en rad faktorer har grundlagt det här tidigare.

Den största boven i dramat är det otydliga ledarskap som genomsyrar föreningen. Blotta tanken på att helt plötsligt ta tillbaka Boork är ett bevis på detta. Man har "trott på det man gjort" sedan sparkningen. Vad kan Boork tillföra i nuläget? Mer oro i truppen är det enda jag kan tänka mig.

Nej Sylf jag förstår inte besvikelsen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
GävleLasse: Jo, det är klart. Men jag hoppades och trodde verkligen det skulle gå. Nu är det som sagt, kört.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
GävleLasse: !Jag förstår inte all denna besvikelse"

Gör du inte? Vad är det som är så svårt att begripa? Vi hade chansen idag men tog den inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
70 Rodrigues: Antar du inte gillar Wikegård heller då ? han har ju inte vunnit ett skit heller om jag minns rätt :) (med tanke på att han nämnts i media som tränare för BIF)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
65selander: Ja, vi förlorade på alla dessa mongomatcher som gjorts i vinter. Jävla idioter!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
65selander: Jag förstår inte all denna besvikelse. Brynäs har ju varit så gott som klara för KS sedan senaste landslagsuppehållet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
65selander: Välkommen till den lite mer allvarliga sidan av svensk hockey...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
sylf: Vi hade iaf inte plockat FBK på lördag. DEt här slaget förlorade vi långt tidigare. Nä en riktig rotfylla så får vi resa oss till KS.

Fast nu är det bara smärta och elände.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Horace76c: Ja, det hade väl varit så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Tyvärr är det bara inse att Brynäs inte är bättre mot "bättre" lag.. Dom skapar knappt ingenting i andra och tredje perioden.. Markström, Dackell, Hansen samt Sjödin helt okej.. Alla andra kan höja sig ordentligt.. Vad gör Hauthonen på isen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
Macahan:
Hade inte bork kommit till gävle hade vi inte varit så ledsna idag, då vi redan varit i allsvenskan!! Våran älskling Bäckis hade spelat i almtuna, och markström hade inte ens funnits i brynäs juniorvekrsamhet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF Torsdag 6/3-08
70 Rodrigues: Ja, Liverpool vinner ju nån match då och då, bättre valuta för pengarna iaf. Om du hatar Boork och alltid gjort det så är det ju personligt, då förstår jag att du inte begriper vad han gjorde för föreningen. Hade inte han kommit när han kom hade vi legat i AS för länge sedan. Nu gick de överbetalda divorna emot honom och vips är vi där igen.
Kommentera

999005 · »