Brynäs IF

724339 inlägg · 7957 ämnen

Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05

596182 · » Till forumet


Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Anneli: Ser att du lyfter fram Leksands IF som en förebild för oss Brynäsare när det går lite tungt. Är det verkligen något att stå efter?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
micke:
En trend bröts. Första förlusten mot ett annat av bottenlagen... Usch...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Brynäs spelar uselt, Arnio skadad och Häsen in i finkan. Today was a good day...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Är det bara jag som saknar Boorks egna profetior när han sitter som expertkommentator.Där kan han prata om vedergällning och hur vissa spelare borde få sig en märkning.En sån som Lindström borde plockats av isen(Kupan?) långt innan han fick matchstraff.Mycket snack och liten verkstad......
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Efter att ha sovit kanske jag kan se gårdagens match lite mer nyanserat.

Det finns positiva saker i dagens Brynäs som inte funnits de senaste åren. Det finns trots allt ett försvarsspel. Brynäs är svårslagna även när de är dåliga. Förra säsongen hade man fått dyngpisk om man varit så dåliga som igår. Fast det kanske berodde på att Timrå inte heller var bra.
Igår var försvarsspelet kompakt, utom under upptakten av andra perioden, och det var då det ramlade in två mål (varav det första borde ha varit underkänt).

Vad jag däremot inte förstår är varför man har så oerhört svårt att skapa ett eget spel. Visst, Timrå kanske också vet hur man försvarar sig, men om man får ett femminuters powerplay så måste man kunna utnyttja det. Det tog fyra minuter av sagda powerplay innan man för första gången DUMPADE in pucken, och då fick man åtminstone fast trissan i anfallszonen ett tag. Fyra minuter, plus två tidigare tvåminutare, där man envisas med att försöka dutta och snirkla sig in. Ska man åka in med pucken måste man ha fart under rören, och på åtta (!) minuter borde det ha gått upp ett ljus att det här går inte.

Sen finns det ett par spelare som jag inte riktigt tycker håller måttet. Simon Skoog. Niklas Andersson såg bra mycket säkrare ut. Skoog hamnar efter. Lavins har inte imponerat, men han måste ju städa efter Skoog, så han är ursäktad. Jag har hört att det finns en kille som heter Spets också men jag har inte sett röken av honom. Och så Dackell... Boork måste se nåt hos honom som jag inte ser (och än så länge litar jag på Boorks omdöme) men jag tycker bara att han ser trött och gammal ut. Långsam, darrig, puckarna glider ifrån honom, ingen som helst pondus i sitt agerande.

Och nu blev det mycket kritik här, som sig bör efter en skitinsats, men för att plocka ut något positivt när det gäller spelare så tycker jag att det är kul att se att Wahlberg revancherar sig för i fjol. Malmström jobbar hårt som vanligt, och min favorithackkyckling Danne Johansson står på ett mål och fyra ass. Frågan är om inte han är poängbäst i laget på det...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Pontiac: Jag glömmer mej ibland, men jag gömmer mej inte!
Min kulmage kräver ett större träd isåfall:
Timrå IK Redwood Eagles, kanske ett sätt att lösa vår diskussion om varumärket, fast det hoppas jag att ni slipper känna till!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
orion: Tänk på att ni fortfarande ligger efter BIF i serien, samtidigt som ni vinner med uddamålet när BIF spelar sin sämsta match hittills på säsongen.

Fortsätt gömma dig bland sTALLEN i Medelpads djupa skogar :)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
westerlind: talla more dew!
Gonatt, det blir säkert en morgon för oss alla, fast inte just nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
GävleLasse: Jo visserligen, men:
Bensinen blir dyrare, och tallarna bara växer!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
orion: Ok, men inte ikväll, jag är trött - tallar inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
orion: OK då

Du pratar om dina tallar men kom ihåg...

Rätt som det är möter ni någon med en motorsåg.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Vad menar karln?
- Det händer att man får sådana här negativa sviter, men det gäller bara att jobba sig tillbaka. Vi har varit väldigt ojämna individuellt och vissa spelare har fått dra ett väldigt tungt lass, sa Boork.

Vi går ju runt på 4 femmor tom i PP...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
orion: eller perversierade i ditt fall, dårrå...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
westerlind: Jag köper bara versifierade motargument!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
westerlind: Det är inte konstigt att de vinner. Vi håller inte elitserieklass just nu. Vi höll elitserieklass för ett tag sedan, men nu har ju laget "förstärkts".
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
orion:
Haha, Visst fanns det som många anade en risk att Tre Kronor kunde förlora mot Vitryssland - men Brynäs förlust mot Timrå är en sån där osannolikt tragisk händelse som egentligen inte kan hända. Ändå händer det ibland, det är det som är så charmigt med hockey.

Grattis.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
westerlind:

Brynäs Tiger och lider,
och saknar flydda tider
när laget hade fjong
och slog Timrå varje gång!

Krigarna i Timrås stolta lag
har visat sina rätta jag idag
För att erigera tvenne tallar
krävs män med fyra ballar...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Anneli: Som man ropar får man svar.
Ett mkt användbart ordspråk ibland....
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Anneli: Tar det lugnt damen...det var ett tips, sen så här i efterhand när du hugger på det där viset så ångrar jag min smiley.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Gusten: Barnsliga komentarer!! Okej det var FEL av mig,men om du inte har något annat att klaga på i mitt inlägg förstår jag inte ens varför du bemödade dig med att svara!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Anneli:

"(Detta riktas väl egentligen inte så mycket till dig Sylf, men det blev riktat mot ditt namn i och med att jag svarade på ditt inlägg. )"

Det hade gått fortare att "sudda ut" bokstäverna Sylf än att skriva parantesen.

O.B.S detta VAR riktat mot dig ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Det enda som man skulle kunna vara "nöjd" med är att vi är svårslagna. Vi spelade inte alls bra i dag men ändå har vi 2-2 en bra bit in på tredje perioden. Resten är bara skit och nu jävlar vill jag se en förbättring mot Mora hemma!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Anneli: Om nån är nöjd? Det är väl bara att läsa inläggen nedan så får du svar på det.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Gusten: Jag vill bara tilägga att en bra förlorare aldrig blir en riktig vinnare!!! Det uttrycket har 70 Rodrigues lärt mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
sylf: Jag säger bara FY FAN!!!!! Först av allt vill jag säga att jag troligtvis hade fel då jag sa att jag trodde att Brynäs skulle gå till slutspel!!Det gör vi inte om det ska fortsätta på detta vis!! Jag känner också vindarna som blåst de senaste 4 åren, blåsa mig i nacken!! Men vad f.. kan vi vänta oss??? Har några större förändringar gjorts sedan dess? Har vi värvat några klasspelare? Har vi fått bättre ekonomi? Har vi ett bättre rykte ute på marknaden? Íbland hatar jag verkligen att jag är Brynäsare. Det finns ingen som helst vision om att vi ska bli ett topplag, för det finns det inte pengar till. Men varför? Jag vet att både Frölunda, Linköping och Färjestad har befunnit sig i detta läge men har därifrån gått rakt upp till toppen. Varför händer inte detta i Brynäs? Varför harvar vi bland de sämsta varje år och har som största målsättning att klara oss kvar i elitserien? Är det verkligen bara så många dumma och blåsta företagare i Gävle som inte vill sponsra på grund av att de är så snåla???? (kanske kan någon egenföretagre som är här inne och skriver kanske svara mig på detta)
JAG ÄLSKAR BRYNÄS, och tycker synd om Boork som gör sitt bästa med det material han har, MEN DET RÄCKER INTE TILL!!! Varför gör inte vi som "leksands stars"? Går ut och kräver en förändring.(Nu menar jag inte att avsätta Boork, men att det ska till någonting) Det är vårt lag och vårt hjärta och vi måste börja fundera på vad som är fel och inte bara godta den ena efter den andra bortförklaringen på varför det är som det är. Om vi är riktiga Brynäsare så måste vi försöka se objektivt på Brynäs och inte bara hitta på ursäkter!!! Även om vi har vunnit fler matcher nu än vad vi gjorde under motsvarandse tid förra säsongen, så ser man ju att spelet inte funkar. Vi är bara lite bättre än de allra sämsta!! Ska vi nöja oss med det?(Detta riktas väl egentligen inte så mycket till dig Sylf, men det blev riktat mot ditt namn i och med att jag svarade på ditt inlägg. ) Är det någon som är nöjd med dagens match???
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Synd att inte Brynäs satte Oksa under mer tryck. Tyckte han var väldigt osäker. Sopan till kommentator tyckte dock att han var oerhört snabb att sätta igång spelet....Kan nån tala om för kommentatorn att det kallas RETURER!

Läste förövrigt detta på SVT-Text: "Brynäs föll dock med flaggan i topp"
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
GävleLasse: Vi gör en riktigt dålig andra period och det är där vi torskar matchen. Tycker vi håller linjerna i första, men sedan ser det allmänt virrigt ut. Tycker inte att Honken kan lastas speciellt mer än ngn annan.
Vid 3-2 är det ju Danne (för övrigt den bäste idag) som inte hänger med i Regins sidförflyttning. Där ska han ju inte få trampa in i slottet så enkelt.
Annars en match som kommer att följas av flera liknande bataljer, rent spänningsmässigt.
Förhoppnings vis så vågar Boorken coache lite hårdare framöver och gå ner på folk lite tidigare, när det ser ut som idag iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Ja vad är det som sker? Honken får åter igen ta på sig två av målen. Försöket till fotbolls räddning har gör på 2-1 får inte ske i ES sammanhang.
3-2 målet skall vi inte ens nämna. Korhonen är bättre alla dagar i veckan.

BÄNKA SOPAN HONKEN!
Å när vi ändå är i farten...
Bänka Lavins, Skoog och Almtorp...

Jag förstår inte vad de håller på med. Nu måste det fanimig hända något.
Nu är det upp till bevis Boork.

Man skäms ju nästan över att vara Brynäsare när man ser såna här bottennapp till insatser.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Det enda som talar för att vi skulle gå till slutspel är väl att DIF,LIF,SSK och kanske Timrå (som sög NÄSTAN lika mycket som vi ikväll) är lika dåliga som vi.
Segrarna i början börjar kännas mer och mer som frukten av att Leksand ÄR kassa och MoDo försov sig. Handen på hjärtat så har väl Honken räddat oss i övriga matcher. T.o.m mot Djurgården var vi tillbakapressade och 4 poäng mot SSK var väl om vi ska vara ärliga inte helt rättvist.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Bissett19:
Hahaha, det har du ju rätt i. Sicken torskning för dem idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Vi gick ju förbi Luleå i tabellen så deppa inte boys...........
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
"Leksand tog poäng mot Modo" - vilket de nu inte gjorde.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
sylf:
Töntigt inlägg om du insinuerar att jag inte skulle vara en Brynäsare bara för att jag har en egen åsikt om att Leksand tog poäng mot Modo. Hmm, fast ser man till vissa diskussioner här så kanske det stämmer då. ;)

Gusten:

Håll fingrarna borta från burken, det här fixar vi! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Gusten: Riktigt tungt o va Leksing nu,59.51 2 - 1 PP1 MODO 28. HORAVA, Miloslav
(16. PAVLIKOVSKY, Rastislav
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Namtrac: :) det enda som står mellan mig och burken med triangeln på
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Namtrac: ALLA Brynäsare fick som dom ville!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Gusten:
Kan väl iofs förstå att man är rädd för kvalserien med tanke på tidigare år, men ser man till den här säsongens inledande kontext så är BIF ett lag för slutspel i mina ögon. Tre raka förluster ändrar inte det för mig. DIF och Leksand kommer att vara efter oss garanterat tror jag. Sedan är det öppet slagsmål om plats 5-10.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
brynasaren: skrev "vi borde ta tillbaka Niklas Andersson och göra oss av med Skoog, han har ju varit riktigt dålig sen han kom"

Ja på match, ja. Men, på träning hade han ett antal riktigt hprda och fina skott som dessutom träffade målet.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Gusten:

Du fick som du ville iaf. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Namtrac: 2-1 till Modo nu...jag jublar iaf. Varje gång Leksand och Djurgården går poänglösa så ökar våra chanser att slippa kvalserien.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
...och där gjorde Modo 2-1 på slutet. Fan.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Gusten:
Ser det nästan tvärtom. Leksand KOMMER imho att vara bakom oss och det är Modo vi kommer att tampas med om slutspelsplatserna.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Usch va besviken jag är. En andra period som var helt under isen, har fan knappt sett värre. I tredje perioden får vi ju en smakstart men har sedan knappt en enda chans. Nu börjar det bli lite oroligt. Tre raka förluster. Tre gjorda mål på tre matcher och åtta insläppta. Vi har väl heller inte gjort ett enda pp-mål dom senaste tre matcherna? Nu krävs det att vi spöar Mora hemma...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Namtrac: Poäng för Leksand är ALDRIG bra...MoDo har vi förmodligen framför oss i vår ändå...tycker det var förjävligt att Leksand tog 1 eller 2 poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Namtrac: mm....hoppas att vi får dom andra resultaten med oss i alla fall
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
74050: Lite grann sådär,av den anledn att den här matchen gav mig en flashback i tre år,jag såg dom passera revy.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
brynasaren:
Leksand gjorde just 1-1 mot Modo iaf, bra för oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
vi borde ta tillbaka Niklas Andersson och göra oss av med Skoog, han har ju varit riktigt dålig sen han kom
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
sylf: Ehh. Du är litet otydlig. Kan jag tolka dej som att du är en smula besviken?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Skänk bort Dackell. Var inte han elitseriens snabbaste från blå till blå innan han lämnade för NHL? Nu är han marginellt snabbare än Pär Djoos, fast utan dennes puckkontroll. Faktum är att jag inte har sett Dackell tillföra nånting sen han kom tillbaka hem. Tyvärr.
Kommentera

596182 · »