Brynäs IF

730581 inlägg · 7961 ämnen

Tommi och Mick är kickade...

« · 624279 · » Till forumet

Tommi och Mick är kickade...
Läste på Aftonbladet.....Konstigt kan man tycka.....
Kommentera

Sv: Tommi och Mick är kickade...
Lundberg74:

Nån som hört vart de går??
Kommentera

MRMILAN: Miettinen antagligen till Ilves och Walle går nog omkring i sitt hus
Kommentera

Till vilka lag går:

Miettinen?
Wahlberg?

Några rykten...?
Kommentera

Laken: Walle till FC Z
           Tomma  FC Z

Tore Kullgren är klar för oss!!
Kommentera

Laken: Miettinen tillbaka till Ilves Wahlberg till Timrå eller något sådant??
Kommentera

Laken: Vill Tommi spela snabbt så kommer han att dra tillbaka till finland eftersom där kör dom inte med några fönster.

Nu har jag ingen koll på hans sociala liv, typ om han har fru som jobbar i Gävle eller ungar i skola.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag ser Wahlberg som en mycket möjlig ersättare till Krykov som bara har kontrakt till nästa transferfönster.

Någon som har statistik på Miettinen och Wahlberg denna säsong?
Kommentera

Laken: det är till att vara lat märker jag.. swehockey.se
Kommentera

Laken: Wahlberg 17 matcher 4 mål 3 ass 18 utv min -2

Miettinen 19 matcher 4 mål 3 ass 12 utv min -8
Kommentera

Laken:
 Wahlberg       174+3 

Tomma         19   4+3

Imponerande va??
Kommentera

Bissett19: Näe... nu är det dags att snooza några timmar innan man drar sig ner mot sina rötter...

Nej Bisset jag vill inte ha mjölk i kaffet så du kan skjuta kon...
Kommentera

70 Rodrigues: Inte så pjåkigt...
Kommentera

GävleLasse: som sagt,det är bäst att låsa dörren:-)
Kommentera

...Med denna statistik ligger de i den absoluta toppen av Timrås skytteliga! ; - )
Kommentera

GävleLasse: snooza några timmar, skall du åka tindnigsbilen till E-Tuna? :-)

Själv så tar jag nog tåget upp till Gävle istället för att vänta in Bröderna Martinsson från södra sverige. Aldrig fel med en promenad i citykärnan i Gävle.

Nu kör vi en copucat alá MoDo... ZzzzzZzzZzzzzzZzZz
Kommentera

copycat.... förbannade stelopererade finger....

Kommentera

Vad sägs om Chad Hinz? vore det något ?
Kommentera

bobby:Daniel Hermansson på väg in! Ännu en mupp I Boorks allsvenska fantasivärld. Vi spelar i ES 2005!!!, dax att kamma stubben Boork och ersätta. Han måste lägga av med att sätta sin allsvenska prägel på ett ES-lag. Sundlöv har blivit en "nanny" åt Leffe samtidigt som Boork har blivit Brynäs IF.Nickedockorna på Sätrahöjden törs väl knappt andas när Il Generale stormar fram i korridorerna.

Nytt avstamp 2005-11-25:Boork har städat,måste nu visa resultat snabbt.
Sundlöv & Boork kan inte åka omkring och leta upp allt skit som finns bara för att dom hoppar när LB säger hoppa.

När var det senast en artikel i nån tidning som var positiv om BIF? Tar man bort sånt som är förhoppningar eller spekulationer så är det nog jävligt länge sedan.

Jag tror ingen ärlig BIFsupporter kan säga att laget kommer att vända det här med befintligt lag eller förvärv från dåliga AS-lag.
Kommentera

aphac: Håller med. Säger nästan sig själv att sparkar man Viitakoski, Miettinen och Wahlberg så finns det två alternativ. Antingen ersätter man dem (i varje fall två av dem) med spelare på jämnbördig nivå eller så rasar man i tabellen. Det är helt OK att ta upp någon AS-spelare inför en ny säsong (Månsson, Sunken är bra exempel), men det fungerar bara om det finns en ram av etablerade ES-spelare som ger stadga i laget.

Jag förstår inte Sundlövs mantra om att det inte finns spelare att värva när man ser att andra lag hittar pärlor här och där.

Boorks överlevnad i klubben hänger på att han kan visa hur han tänkt sig den andra akten i den här såpoperan, dvs. de nya förstärkningarna. Finns det ingen Plan B blir man riktigt bekymrad.
Kommentera

Jompe: Plan B? finns det nån plan A? Och vad går den i såna fall ut på ?
Kommentera

Jompe: Det är tungt just nu, tror att vi i fortsättningen får titta neråt och inte uppåt. Är tveksam till om det blir några toppförstärknigar. Så det lär bli full huggning för att undvika KS. Vår smala lycka är att det finns 5 st lag till som är lika usla som BIF är för tillfället. KS-spöket har så att säga lite att välja på....

I vilket fall stöttar jag Boork fullt ut, det som har gjorts var nödvändigt!
Kommentera

JanT:
Tyvärr är vi allra uslast nu, sett till de senaste matcherna. DIF har (skönt va?) tappat farten, emn jag har ändå svårt att se att vi håller oss framför dem, eller SSK i nuläget. Dessutom rör ju "liket" LIF på sig...usch o fy...
Kommentera

De senaste 18 omgångarna.
08 MIK 18 7 1 10 38-50 22
09 DIF 18 3 6 09 39-59 19
10 SSK 17 5 2 10 35-45 17
11 LIF 18 3 5 10 29-43 15
12 BIF 18 3 4 11 32-53 13

De första 18 omgångarna.
08 TIK 18 7 2 09 36-46 23
09 DIF 18 4 4 10 43-58 19
10 MIK 18 5 2 11 32-53 17
11 SSK 18 5 2 11 31-52 17
12 LIF 18 2 3 13 31-57 9

Alla som tycker Boork fått ordning på saker och ting
kan ju jämföra Brynäs senaste 18 omgångar med Leksands
18 första. Ni kan ju sen fråga Leksandsanhängarna om
de tycker att de fick en bra start på serien och om
de hade ett stabilt försvarsspel.

Leksand kommer att vara ikapp eller t.o.m. förbi oss
vid juluppehållet. Så det räcker nog inte med att vi
hamnar i kvalserien, utan vi blir nog t.o.m. jumbo.

Vi är nu inne i en av de sämsta perioderna i Brynäs
historia, fullt jämförbar med de senast säsongerna.
Men många tycker fortfarande att Boork fått ordning
på det mesta och att det nu gått bättre än de senaste
säsongerna. Men en viktig sak motsäger detta och det
är resultaten.

Vad har då Boork för lösning på detta. Jo, vi sparkar
två spelare som ligger på delad andraplats i den interna
skytteligan. Motiveringen är alltså att de inte platsar
bland de sex bästa anfallarna. Tänk om Frölunda, Färjestad
och HV skulle ha samma inställning: att bra spelare inte
kan spela i en tredje- eller fjärdekedja. De måste skratta
gott just nu.

Men allt är ju tiptop. Serietabellen är ju bara någonting som
sifferdårar hittat på. Ishockey är ju egentligen en bedömnings-
sport och vi kommer att räddas från kvalserien via ett jurybeslut
tack vare fin kämpaanda och glöd.

Alla som tror att SSK kommer att missa slutspel.
Glöm det. De kommer garanterat att ta en slutspelsplats.
Kommentera

Enaranger: vi får väl köra på ssk taktik smält isen i rinken det är vår enda chans.....
Kommentera

Lunkan: Det var smart av SSK tycker jag. Undra hur snacker gick på förmiddagsfikat i vaktmästeriet.

- Vad fan ska vi göra för att hjälpa killarna.
- Jag vet vi slår av aggregaten nu så blir isen oduglig till ikväll och då får dom vila lite xtra nu när vi har så tufft program.
- Ja, vilken jävla bra ide. Är det nån som vill ha lite mera tårta innan vi slår av strömmen.
Kommentera

Enligt ett uttalande från Sundlöv, i dagens gävletidningar,
så KANSKE det blir någon förstärkning vid nästa transferfönster.

Alla som tror att det finns en plan med
denna cirkus kan nog tokglömma detta.

När Boork gick ut i tidningarna och mer eller mindre
anklagade Wahlberg för att vara en simulant och
Miettinen för att vara någon slags überprimadonna
gick han ett steg för långt. Han borde då ha sparkats
med omedelbar verkan. Han bröt då själv mot den
överenskommelse alla haft inför säsongen att sköta
allt internt. Ett enkelt: "spelarna platsar inte just nu"
hade räckt.

Spelarna har sparkats av en anledning, och det
är att Boork är en grinig gammal surgubbe.

Den här soppan kommer att kosta rejält. Både ekonomiskt
och sportsligt. Det kommer inte att spela elitserieishockey
i Läkerol Arena nästa säsong. Förmodligen kommer det aldrig
att ske, eftersom avtalet med Leaf bara är 10-årigt. Jag tror
knappast avtalet förnyas efter 10 säsonger i allsvenskan.
Kommentera

Enaranger: Har vi tur så kanske du har gett upp också ;-)
Kommentera

Kickad – efter barnvaktsbråk

DEPPIGT BRYNÄS Vladimir Orszagh gör 3–1 – och Brynäs inkasserade till slut ytterligare en förlust. Också denna gång utan Mikael Wahlberg och Tommi Miettinen. I går sparkades duon.

Foto: ALF LINDBERGH

Tomi Miettinen och Mikael Wahlberg.

Wahlberg: Vi var inte överens om vissa saker
LULEÅ.
I går eftermiddag sparkade Brynäs stjärnorna Mikael Wahlberg och Tomi Miettinen.
Bråket mellan Wahlberg och Leif Boork handlade – enligt uppgifter till Sportbladet – om en träning och om barnpassning.
– Vi var inte överens om vissa saker, det stämmer, men jag vill helst inte kommentera orsakerna i media, säger Wahlberg själv.
I går morse ringde Brynäs sportchef Michael Sundlöv till Mikael Wahlberg. Han meddelade kort att Wahlberg och finländaren Tommi Miettinen inte var välkomna att kliva ombord på flyget till bortamatchen mot Luleå.
Istället kallade han till möte på Brynäs kansli klockan 15.00.
– Under rådande omständigheter förstod jag väl vad som var på gång, säger Mikael Wahlberg.

Boork ilsknade till
Enligt vad Sportbladet erfar började storbråket mellan tränaren Leif Boork och Mikael Wahlberg med att den sistnämnde hoppade över en träning på grund av sjukdom. Istället körde Mikael Wahlberg på egen hand och blev upptäckt av tränaren Leif Boork som undrade vad han gjorde.
– Jag kör ett lättare pass, ska Wahlberg, enligt uppgifter, ha sagt.
Leif Boork blev irriterad och svarade:
– Det får du inte göra. Jag ska säga till när du ska träna. Jag ska göra ett schema för dig med övningar som du kan göra i fortsättningen.
Boork fortsatte:
– Förresten, du ska köra med juniorerna i övermorgon.
– Jag har ingen barnvakt då, förklarade Mikael Wahlberg snabbt.
– Eller du kanske kan vara barnvakt, Leffe, undrade han vidare.
Leif Boork ska då ha ilsknat till och fixat så att kansliet ställde upp som barnvakt under juniormatchen.
Mikael Wahlberg själv vill inte kommentera ordväxlingen.
– Jag och Brynäs har kommit överens om att inte inleda någon pajkastning i media.
Stämmer det att allt började med sjukdomen?
– Du, jag vill inte säga någonting.
Uppgifterna stämmer alltså?
– Hm…
Mikael Wahlberg vill inte kommentera sin relation med Leif Boork, men konstaterar att den inte varit smärtfri.
– Att jag nu fått sparken säger väl en del. Men jag vill inte utveckla det mer.

Skellefteå intresserat
Mikael Wahlberg har kontrakt till våren 2007 och är tills dels anställd av Brynäs IF.
Månadslönen är inte offentlig, men det talas om att 33-åringen tjänar drygt 80 000 kronor i månaden.
– Jag har betalt utan att behöva jobba. Just nu är jag rätt chockad och jag behöver en tid till återhämtning.
Leif Boork vill inte heller utveckla bråket vidare.
– Jag gör det här för klubbens bästa. Det är min övertygelse att beslutet är rätt. Ingen ska få stå i vägen för resten av laget.
Så dessa killar gjorde det?
– Beslutet har mognat fram.
Tomi Miettinen är också tystlåten när Sportbladet når honom i hemmet.
– Jag orkar inte prata just nu.
Både Wahlberg och Miettinen har redan fått flera jobbförslag. Enligt uppgifter är Timrå intresserat av finländaren och Skellefteå av Wahlberg.
Kommentera

Olagligt stänga av Wahlberg?
LULEÅ.
Mikael Wahlberg är avstängd från allt spel och all träning.
Inte ens i juniorlaget är han välkommen och det får Wahlbergs agent Johan Strömberg, som dessutom är advokat, att reagera.
– Vi ska undersöka om det är lagligt att stänga av Wahlberg från allt, säger Johan Strömberg.
Någon brist på intresse för den spelskicklige centern finns det inte.
Wahlberg har kontaktats av en italiensk klubb, av Timrå och dessutom sägs Skellefteå vara intresserad av hans tjänster i framtiden.
Kommentera

70 Rodrigues: Kan det där verkligen stämma?

Du tror inte att det är AB som i vanlig ordning blåser upp och förstorar saker till abnorma höjder, deras journalistik viasar sig ofta hålla riktigt låg nivå.
Kommentera

70 Rodrigues: Det är bara hoppas på att Walle hittar en ny klubb att spela för,tror inte varken han eller Tomma mår så bra just nu!!

Nä fyfan för Boork o hans principer.......
Kommentera

Påminner återigen om att Wahlberg satt i frysen under Flemings ledning också? Tillfälligheter? Knappast. Var Fleming också dum i huvudet? Knappast.
Kommentera

Joshua_Tree: Boorken är den store frälsaren som ska ta Brynäs till en ny storhetstid, jo tjena!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Troligare än att Wahlberg gör det. ;)
Kommentera

Joshua_Tree: Men då handlade det om att Micke var dålig,han hade spelat riktigt uselt i dem första matcherna i KS, o då var det helt rätt!!

Det här handlar nog inte vad Micke har gjort och inte gjort på isen,utan mer om en personlig vendetta från Boorken!!

Säger det igen,Boorken o hans principer kommer ta oss rätt ner till Allsvenskan!!!
Kommentera

Bissett19: Om Wahlberg bara hade varit dålig så hade han bänkats i KS. Men han blev inte bänkad, han blev totalt utfryst. Han fick inte närvara på träningarna, han fick inte ha med laget att göra alls. Då handlar det om mer än att han bara varit dålig på isen.
Kommentera

Kan berätta att detta ämne skall diskuteras i
Radio Gävleborgs "Sportsnack" i eftermiddag.

De söker åsikter i ämnet, som kan skickas till
följande e-postadress: [email protected]
Kommentera

Joshua_Tree: Nja det var väl nån eller ett par tränigar han fick stå över,förmpdligen hade väl Walle vädrat sitt missnöje över petningen,o Flemings straff var väl att stänga honom från träningen ett par dar,vanligt därborta!!

Men tycker du det är rätt att sparka två så bra spelare mitt i säsongen?med åtta matcher kvar till nästa fönster?
Kommentera

Uppgifter till sporten gör gällande att Arbogas forward Daniel Hermansson kan vara på gång .........

Åhhh Herregud
Kommentera

okänd: Varför blir man inte förvånad???
Kommentera

Bissett19: "Boorken o hans principer kommer ta oss rätt ner till Allsvenskan!!!"

Tja Du, vi har varit på väg dit tre gånger de senaste säsongerna utan Boork, så det lär bli rätt svårt att driva hem tesen att det var just Boork som skickade oss dit. Han sparkade tre forwards mellan fönstrena, men låt oss se vad som händer innan vi tar ställning till hela den här cirkusen och vad som kommer ut av den. Jag tror inte att Boork är så pantad att han sparkar 2-3 tongivande spelare utan att ha en aning om vad som ska ske härnäst. Visar det sig att jag har fel på den punkten ska jag gärna erkänna det. Under tiden tänker i varje fall jag sitta i båten och inte fara runt och kräva Boorks huvud på ett fat. Det som sker nu borde skett för länge sedan.
Kommentera

Bissett19:

Ja jag vet inte ja .. Det är helt otroligt ..
Kommentera

Jompe: Precis som jag skrev förut. Tat lungt tills nästa fönster stängs om inget har hänt då på spelarfronten så kan man börja yla.
Kommentera

Bissett19:

Mycket snack om att Boorken ska få gå men det kanske är på tiden att Sundlöv får lämna ..
Kommentera

65selander: Vi vet ju alla om Sundlövs förmåga att få hit spelare,det blir väl nån allsvensk spelare som ska gå in o gnugga,när vi behöver kreativa spelare!!!

Kommentera

Jompe: Vi får hoppas att han inte är så pantad men det skulle inte förvåna mig, han gör nog lite som han vill i föreningen just nu, jag tvivlar starkt på att Boorken o knähunden lyckas värva lika starka spelare som dom har sparkat. Marknaden var ISKALL för 1 månad sedan, var är det som säger att det har tinat upp nu o det blomstrar med duktiga spelare som kämpar till 110% och inte har några diva fasoner för sig??? Nä du, ett par AS spelare får du nog ta o räkna med!!
Kommentera

65selander: Så låter det alltid "vänta och se" det har vi gjort vid ett flertal tillfällen men inget har hänt, då hittas det alltid på någonting annat för att man inte ska yla.
Kommentera

70 Rodrigues: Du menar alltså att det var fel att sparka Wahlberg och Miettinen? Fel att sparka Vesa också? Vad tycker Du att man borde gjort? Kört på som vanligt?
Kommentera

Jompe: "Tja Du, vi har varit på väg dit tre gånger de senaste säsongerna utan Boork"

Det är ju faktiskt han som skapat den här oron i laget,det såg ju ganska skapligt ut när Karjalaledigheten tog vid,sen vete fan vad som hände där egentligen??

Jämför man poängmässigt med förra säsongen så låg vi bättre till då än vad vi gör nu,o vi vet ju alla vart det slutade!!

Kommentera

« · 624279 · »