HAHAHA !
Jag har missat inledningen
Är man påläst om man skriver att Brynäs spelar mediokert och tappar publik pga av det? #4ihemmatabellen
Killen måste verkligen sluta fokusera på vad media skriver (Sundlöv tycktes ha samma problem) o fokusera på att det 3:e o sista året sätta ett grundspel
Varje hemmamatch har ju också ofta föregåtts av dyngtorsk i senaste matchen...
Jajjen: Ordbajs!
Visst lämnar den lokala sportjournalistiken i Gävle anno 2014 mycket övrigt att önska. Men att GD/AB skulle driva någon slags negativitetskampanj mot Brynäs är ju ren bullshit. Och detta tröttsamma ständiga klankande på gävleborna... Visst- Gävle har en godtemplarfalang, kanske en strömsbrofalang....? Något som gått i generationer... Men dessa är utdöende... Jag lovar att hockeyintresserade Gävlebor till stor del älskar sitt Brynäs. Problemet är väl att man kanske blivit lite mätt med åren... (13 sm-guld) Jag tror du m.fl. är ute å cyklar rejält i era teorier om brynäsföraktande Gävlebor.
Peja: Gävletidningarna är övertydligt negativt inställda till Brynäs. Men det speglar ju bara läsekretsens - gävlebornas - inställning till föreningen. Hur skulle dom annars kunna sälja skiten.
Fotbollsmobben håller sakta men säkert på att etablera sej i stan. Senast manifesterat med obstruktionen mot kommunbeslutet om pengar till Brynäs. Vore det inte för Brynäs skulle jag aldrig sätta min fot i stan.
Redigerad kommentar
Huge:Spontant så känns det som att Brynäs behöver en back med ett bra skott och offensiva egenskaper med. Med endast 10 av 77 gjorda mål är gjorda av backar. Djoos kan inte axla den mantel som det var tänkt. Så mycket speltid, även i PP och endast 3 mål gjorda.
Så det skulle behövas både en offensiv och en defensiv back.
Zappaholic: Hur vet du det? Tänk om det är jag som är Bengtzén.
Redigerad kommentar
Zappaholic: Varför utgår du från det? Hur vet du vad han går för? Jag gillar Bengtzén men vi kan ju inte utgå från att han är världens största hockeyorakel bara för att han är sportchef i Brynäs. Klart han kan missa spelare och spelövergångar...
Huge: Jag har aldrig påstått att han missat honom, men jag säger ju att det känns som det logiska antagandet eftersom Vernace känns som en betydligt mer intressant spelare än Sunken och i sin tur en bra ersättare.
Sedan förstår jag inte varför du väntar dig svar på dina andra frågor. Återigen tar du upp saker jag aldrig påstått att jag har svar på. Men tror du verkligen Brynäs kommer kunna ta in något bättre? I sådana fall vill jag att du ger ett namn som du upplever som bättre än Vernace.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Peja:
Instämmer
Har inte argumenterat kring den journalistiska kvaliteten
Utan andelen neg/pos samt medias roll
Zzz:
Proportionerna pos/neg nyheter vet vi inte men tror olika
Vet inte om du är ute efter "hjälp" t spelarna från media el om det är lämpligt av head coach o driva en dyl debatt...
tjugo8: Jag tittade faktiskt efter en lista på Stisses krönikor för Brynäs, Gefle och SAIK för att visa på att han rankar lagen olika och då inte efter prestation men lyckades inte sätta någon vettig uppställning. Jag vill inte lägga ner timmar på det. Min känsla säger att det är så och du får ta det för vad det är =).
Tittade över Jonssons twittrande och fann att det han skrev tydligen handlade om publiceringen av "Bäckmans sågning" snarare än något som skrivits av Gävletidningarna. Man har letat upp att Bäckman tycker något och tycker det är viktigt att publicera, ska vi gissa på att man inte hade publicerat en mer posetiv skrivning?
ÅÅÅÅHH NEEEJ,
BZ missade Vernace. Denna klasslirare som alla här har längtat efter ska bli den ledande backen som vi söker.
Jag menar, 1+17 i tyska ligan. Det är ju fantastiska siffror. Han måste ju ha dominerat fullständigt från sin backplats. Tjugo matcher i NHL också, med en assist som facit. Lika briljant det.
Rögle hann före, attans också.
Zzz:
Bra inlägg, sakligt och balanserat
Att medier skriver en större andel negativa nyheter än vad som defacto sker i samhället är sedan länge känt
I fallet Brynäs tycker inte jag att det är så påtagligt, du kan väl tex titta på de 10 senaste skrivna o ange hur många som är obefogat negativa?
Hur som anser jag inte att det är smart, lämpligt, klädsamt för en head coach att fälla kommentarer kring att pressen ska hjälpa laget.
Huss: Förmodligen sant som du skriver. Det kanske säljer fler lösnummer att skriva ner Brynäs istället för det omvända, så ur lönsamhetssynpunkt så jobbar i så fall Gävletidningarna helt rätt. Fristående media!
Brynäs köper en nedgången hall av Gävle kommun men strutar i att bygga en C-hall med hänvisning till att säljaren uppvisat felaktiga uppgifter vilket Gävletidningarna frossar i tid till annan, med negativ vinkel så klart.
Gefle IF får en arena av skattebetalarna och får med sig media i gråttkören att dom inte får sälja arenanamnet.
En klubb försökte ta sig framåt genom eget initiativ, en förening satt på händerna tills vi skattebetalare inte hade annat val än att bygga en ny arena åt dom.
Redigerad kommentar
Zzz: Jantelagen, vilket är en grundlag i Gävle, styr detta. Gefle IF är en underdog som egentligen ingen bryr sig om och har ingen framtid i en högre serie. Fascinerande och inte så lite imponerande att de är kvar i Allsvenskan faktiskt.
Brynäs som delar Gästriklands starkaste varumärke med Unicef och bygger en så fin och stor arena att de verkar tro att de är större än Gävle och dess invånare skall hålla sig på mattan känns det som.
tjugo8: Vad fristående media har för uppgift vet jag mycket väl. Sen kan man ställa frågan om vad fristående media är, jag hävdar att det inte existerar.
Jag anser att Gävletidningarna har en i grunden negativ vinkling av nyheter om Brynäs. En vinkling som syns klart och tydligt när laget går tungt och som känns av i under toner när laget går bra. Jag tycker Stisses krönikor ibland är rent hånfulla.
Sen tycker jag rapporteringen runt laget är under all kritik och direkt bristfällig. Med den ställning hockeyn har i Gävle tycker jag man kan ställa högre krav.
Gefle IF har inte tagit ett enda steg i rätt riktnig se dom gick upp i allsvenskan, dom hänger fortfarande på gärsgården varje år. Har du sett någonstanns i gd eller arbetarbladet att det ens förekommer en ifrågasättande artikel om Gefle och deras arbete?
Zzz:
Fristående press har till uppgift att objektivt och sakligt ge en bild av skeenden i samhället
Tidningen Brynäsaren är föreningens egna organ för att visa upp sig från sin bästa sida, helt utan att beröra tillkortakommanden som finnns och som alla ser
Brynäs gör bra saker/dåliga saker (totti föreningen, styrelse, ledning, sportledning, arrangemang, spelare, matcher slutspel osv osv), för diskussionens skull låt oss enas om att det är 50/50
Givet ovan anser du alltså att lokala tidningarna är överdrivet negativa och publicerar ca 90% negativa artiklar och end 10% positiva eller...?
Det är produkten Brynäs och dess marknadsföring som ska ge den bild Brynäs själv önskar
Den ska inte friseras av fristående media på uppdrag av Brynäs
Redigerad kommentar
Zzz:
1. TJ bör fokusera på sitt jobb, inte vad tidningarna skriver
2. TJ ska i sitt i jobb inte vara beroende av "hjälp" från lokal press
3. Lokal press uppgift är inte att vara hejarklack, de ska försöka skriva det som är Sant & Relevant
SUCK !
Peja:
Klocka ord
Salos agerande är naturligtvis vedervärdigt, men visar på olikheter i vilket mandat sportchefer kan ha
Har en känsla av att Tommy sitter mysigt uppkrypen i Silfverbergs knä, och han väldigt ogärna vill göra sig av med Tommy.
Samtidigt blir det uppenbart att Silfver med rätta lägger mkt av ansvaret på spelarna
Otacksam uppgift för Bz att ha ansvar men varken ha mandat eller medel
"I slutändan är ett eventuellt tränarbyte en styrelsefråga men enligt Silfverberg har frågan inte ens varit uppe."
Huge: Ja det är väl ganska självklart att kaptenen försvarar sin coach? Hade du förväntat dig nått annat oavsett hur missnöjd Andersén hade varit med TJ?
Förändringen bör komma imorgon så att den nya tränaren hinner göra förändring under uppehållet.
"Det togs mindre poäng i snitt"
Med TJ: 1.23 p/match, 0.8 p/m sista 30 omgångarna
Med Bulan 1.25p/match
Källa:
www.aftonbladet.se/sportbladet/statistik/