Johan Norrström:
Relevanta motiveringar har ju inte saknats...
Har du fått någon motivering?
– Tränarna är missnöjda med min prestation, det är allt de har sagt. De tycker inte att jag producerat de poängen jag ska och har inte jobbat tillräckligt hårt.
Johan Norrström:
Han o TJ gick inte ihop såklart, o GP är lojal o lägger locket på
TJ sannolikt envis, mindre bra lyssnare, mini-hybris från 11/12...
Egentligen skiter jag vilka sidor en coach har...så länge han är framgångsrik över en längre period
Peja: Självkritik är tyvärr inte hockeytränares paradgren heller....
Möjligt att TJs träningar var kvalitetsmässigt lika bra men att han inte ändrade taktik utifrån materialet och hur spelet såg ut under januari måste han hållas ansvarig för.
Så länge laget levererar så kanske du kan ha en inte alltför lyhörd ledarstil och kan bänka spelare (och tränare) som tycker annorlunda. Men om du inte ser de uppenbara bristerna såsom TJ så föll han hårt från sin piedestal i mina ögon i varje fall.
Nu börjar det om från noll och han har en hel del att bevisa kommande säsong.
Redigerad kommentar
Johan Norrström:
Carl tycker alltid exakt som Brynäs
Gunnar hade bara ett ett-årskontrakt
Peja:
Bänkningar är knappast den stora orsaken till missnöje
Och förresten har de bänkade spelarna ingen anledning att vara missnöjda med själva bänkningen
Det är spelarens usla prestation som leder till bänkningen som spelaren ska vara missnöjd med
Alla bänkningar har varit motiverade i år
Redigerad kommentar
bradberry:
Ha god anledning att tro att fler spelare än någon här kan gissa är missnöjda m TJ, oavsett vad Peja tror
Inte bra om TJ blir ett hinder för nyförvärv/få ihop gruppen
Men, det blir ju intressant att granska TJ/MS arbete...det får väl bli en experiment-säsong m stor osäkerhet...
Silly känns viktigare än på länge
Bara det inte blir kvalserie...jag ORKAR INTE...
DavyDjoos:
Säger det igen, inkonsekvent !
10/11 3 tränare
11/12 "vi borde ha haft 3 tränare"
12/13 3 tränare
13/14 ??? "vi ska ändå inte ha 3 tränare" ???
Men lycka till Tommy-Sundlöf...blir det inte en fin resa in till ett framgångsrikt slutspel vet ni var dörren är...
Svanru:
:-) kanske det.... typiskt läge där målgörande laget jublar o försvarande såklart ropar på utvisning. Jag tycker det skulle va mycket enklare för domarna om dom helt enkelt ALLTID visar ut spelare som använder klubban som tillhygge..... det handlar ju INTE om bedömningar.... det är endast spelförstörande. Men grattis till segern även om ni fick en liten favör av zebrorna denna gången.
Linus Wickman:
Kollar ni på värmlänningarna lr? Kris Lii crossar Lulebacken i ryggen.... blir ensam med målisen o lägger in 2-0. Boorken lämnar domen: bra att inte domaren går på detta när backen försöker filma till sig en utvisning..... mmm jag tycker sekvensen kunde va bra som instruktionsfilm att visa hur en äkta crosschecking ser ut.
Linus Wickman: "Han hade alldeles för dåliga forwards för att spela som han ville. Nu vet han hur han ska agera i det läget."
Eller vet han hur man inte ska agera.
Eller var det backarna som var dåliga? ? mer frågetecken än svar tycker jag att vi fått av TJ denna säsong men det är klart att han ska få kontrktsförslag.
Packar väskan, imorn bär det av till Vancover:-) Ska bli intressant att följa deras organisation några dagar
prata med Rödin? Eller kolla på nytt jobb?
Zzz:
Gälla kanske är en pusselbit som snurrar runt just nu...? Enl MrMadhawk
Det finns även en annan utmanare till jobbet.
Det handlar också i det fallet om en tränare som har koppling till Leksand, nämligen Niklas Gällstedt. Mest förknippas väl det gamla backen med Brynäs, där han varit tränare i J20-laget i år.
Men han vill alltså ta ett kliv till och bli tränare på högre nivå.
Han ska också vara en kandidat.
Besked om vem som tar över Almtuna lär kommer inom den närmsta tiden.
Zzz:
Potentiella nyförvärv är väl kanske intresserade av att veta vem som är tränare o kanske föra samtal innan kontrakt...
Kanske inte helt lyckat att det dröjer för den biten heller...
tjugo8: TJ borde behöva ett svar snart för att kunna se om sitt hus till nästa år om det inte skulle bli förlängning med Brynäs. Jag tycker som sagt att det är märkligt att det inte kommer ut något. Men en förklaring skulle ju kunna vara att man har en ny konstellation innehållande TJ samt en tränare från något lag som fortfarande spelar. Man kanske vill presentera hela lösningen på en gång.
Zzz:
Trodde på besked före påsk, men nu tycker man det borde komma denna vecka...
Tiden talar väl inte för TJ...ju längre tiden går desto mindre tror jag på förlängning...
Linus Wickman:
Jo, men nu är det en vecka sedan säsongen tog slut...
Förlängning m TJ har nog hela tiden varit huvudspåret
Men med 2013 som en enda torktumlare är det ju inte lika självklart och utvärdering av TJ kan ju först ha börjat när sässen slutade
Risken är väl tyvärr att MS inte sonderat alternativen speciellt noga denna säsong...
Linus Wickman:
Missnöjet med TJ är ganska utbrett i hela spelartruppen (även om Peja kommer dementera det)
Jag är ingen anhängare av spelarledda trupper/klubbar a la tidigt 2000-tal...
Kan blir problem dock om spelare inte vill stanna/inte komma
Dessutom är det sant. Möjligt att Lauritzen försöker att göra sig omöjlig genom att gnälla. Inte mig emot.