Brynäs IF

727759 inlägg · 7961 ämnen

TOMMY SJÖDIN

« · 266448 Till forumet

TOMMY SJÖDIN
Känner mig tveksam till Sjödin som sportchef. Behöver någon med verbal personlighet. Sjödda har visserligen hyfsad personlighet på isen men det är inget kritierium för sportchefsjobbet. Tycker heller inte han håller som lagkapten. På den posten finns ingen naturlig lösning i dagsläget. Det behövs någon som vågar/kan skälla på /skrämma lagkompisarna när de inte visar rätt inställning. Den förmågan har varken Sjödin, Kyrö eller någon annan. Därför tycker jag inte heller att Kung Larsson var direkt en lagkaptenstyp.
Kommentera

Sv: TOMMY SJÖDIN
bradberry: Kaptens valet inget som vi här på HS behöver bry oss om. Det är inte heller något ledningen kan bestämma. Det är inte så att ledningen kan köpa in någon för att bli lagkapten. Det där bestämmer Gunnar, Micke och spelarna själva.
Att Sjödda skulle kunna bli en bra sportchef tror jag faktiskt. Han har kontakter inom hockeyvärlden och är respekterad inom hockeykretsar.
Vi får väl se hur det går...
Kommentera

KungMartin: Helt riktigt! Jag tror dock inte Sjödin bör vara kapten om han är sportchef.
Kommentera

svedas: Varför inte? (säger inte emot dej utan bara undrar)
Kommentera

KungMartin: En sportchef uttalar sig för media relativt ofta, frågor om laget osv. Då kan det vara svårt att vara kapten också(gissar jag).
Kommentera

svedas: Ok. Jo det kanske kan vara så.
Kommentera

KungMartin: Lite demokrati och inte någon enväldig härskare eller?

Det bör i o f s vara en som laget ser upp till och för laget/spelarnas talan och det är nog Sjödda bra på. Men han har ju det övergripande ansvaret för hela klubben.

Kyrö blir nog bra
Kommentera

svedas: Eller Djoos om han nu fortsätter. Molin skulle nog också kunna vara ett alternativ. Båda dessa är en spelare som varit med länge och som de yngre spelarna ser upp till. Men som sagt vet man aldrig vad spelarna själva tycker. De kanske tycker att Soling, Petré eller Johansson är jättebra ledare och då kan det ju bli en av dem.
Kommentera

KungMartin: Ja , du jag läste på Kebs frågor att Tuulola kanske är på väg till DIF. Då kräks jag! Det är bästa back Brynäs haft, nånsin! KÖP KÖP säger jag till Brynäs ledning
Kommentera

svedas: Rafalski då? eller han kanske inte var lika bra i Brynäs som han är nu i NJ?
Kommentera

Portello: Nej han var inget vidare i Brynäs. Liten och klen. Han utvecklades fortare i Finland tydligen.
Kommentera

Portello: Inte på långa vägar även om han var ok!
Kommentera

svedas: Så, du menar att Sjödin skulle bli spelande Sportchef? Sannolikhetsfaktor i 1-10???
Kommentera

P J Davydjoos: 10
Kommentera

svedas: Skulle det inte isåfall bli efter hans aktiva karriär? Han har ju bestämt uttalat sig emot att vara både aktiv spelare och ha ett sånt ansvar vilket ett sportchefsjobb innebär...
Kommentera

P J Davydjoos: Ja ja ok . Jag missförstod dig lite. Det är möjligt att han spelar ett sista år och träder in som sportchef nästa år. Det betyder att Brynäs ska ha en lösning på det till den här säsongen.

Blir det som några har skrivit tre st som delar på ansvaret då?

Jag har dock för mig att Masken spelade trots att han var sportchef.
Kommentera

svedas: Möjligt att han hoppade in... Gozzi har kört det i AIK, ohållbart att hålla en normal standard då man tar med sig sportchefsjobbet ut på isen, har Gozzi sagt på ett ungefär... Och Sjödin har refererat till Gozziz läge, att det är totalt ohållbart...

Alltså, Sjödin lagkapten, ingen intressekonflikt som sportchef, inget problem ifall man väljer att låta Sjödda ta ansvaret/ledarrollen över laget på isen, innan han lägger skridskorna på hyllan och tar ansvaret över laget på papperet...
Kommentera

P J Davydjoos: BRA. Tack o gonatt
Kommentera

svedas: Tuulola är nog närmare att testa spel i NHL äm att spela för DIF så du kan ta det lugnt
Kommentera

såg att micke wahlberg var på ch i helgen, kan ju hoppas att han skriver på för tigrarna medans han är i stan
Kommentera

ruppe: Du menar att de skulle lura honom att skriva en kråka på fyllan? ;)
Kommentera

« · 266448