1150x200-brynasbanner.jpg

Träningsmatcher 2016

« · 1754653 · » Till forumet

Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: jo. De kan jag gilla. Tänkte mest på att författaren var så väldigt positiv! De är man ju inte 😂
Kommentera

mk:
Inte om man har backning från hela föreningen i den målsättningen...
Kommentera

Richard Brasar, ett jobbigt Leksandssvin som kommentator?
Står man ut?
Kommentera

tjugo8: ställning?
Kommentera

Finns det någon sändning om matchen någonstans?
Kommentera

Brynäsgubbe: Perfa! Tackar.
Kommentera

Varför får inte Rautio stå? 😕
Kommentera

Och där har Gunderson nätat! 1-0 i PP. :D

Assist till Paille som stod framför målet och petade ut en retur till Gunderson som stänkte upp den i krysset.
Kommentera

RYAAAAAAAAAAN!
Kommentera

Finns det ingen matchrapportering? Kan inte kollla på matchen idag.
Kommentera

Fina anfall av Brynäs här i upptakten. Typ 4 heta målchanser direkt.
Kul att se Gunde näta igen.
Kommentera

Leksand har ju inlett som ett division 2-lag. Kunde ha stått 3-0 redan.
Kommentera

TobiasR: om du inte redan hittat
Kommentera

Gillar det jag ser av Paille dock. Han är på rätt plats. Bra klipp och fart i skridskoåkningen, stark vid sargerna. Han jobbar fram pucken, vinner närkamper och levererar passningar upp på back etc.

Clark hade ett läge där han lirkade sig in i zonen också och levererade en riktigt fin macka mot bortre stolpen där (tror det var PaW) inte fick klubban på pucken annars hade det nog varit solklart mål där.

Bertilsson har lagt några fina flippmackor också, samt totalt mosat en leksing i försvarzon vid ett tillfälle. En blå stackare fick en rejäl flygtur följt av ett tvärstopp i planket.

Sunken med en patenterad "Ligga kvar försvarzon i en hög och låsa fast en motståndare i 20-30 sekunder." också. Alltid roligt.
Kommentera

Tycker Brynäs anpassat sig efter Leksand nu.
Kommentera

7800:

Tyvärr så sitter inte passningarna på klubban ännu. Men det lär komma så småningom.
Kommentera

Där blev någon skadad i Brynäs...
Kommentera

Jag syftar inte på någonting, jag konstaterade bara lite intressanta detaljer om ett antal spelare. EDIT: Du ändrade din kommentar nu.

gubbe: Det var Clark som fick en smäll och såg ut att ha ont när han gled ut mot båset. Såg inte så farligt ut dock får hoppas det är lugnt.
Kommentera

Wesley:

Paille visar riktig fina handleder :-)
Han har fina skills.
Kommentera

7800: Skriver från mobilen. Och den råkade klistra in något gammalt ha ha!
Kommentera

Wesley:
Haha ja då förklarar det ju en del. Tyckte det kändes märkligt. :D
Kommentera

Brynäsgubbe: Det var Clark. Men han kom in igen i bytet efter.
Kommentera

En enda lång njutning den här perioden. Backarna dominerar, med undantag för Fälth som har slarvat lite. Ser redan kemi hos Granis-Nick-Pajen, de tänker hockey likadant. Fjärdekedjan väldigt rapp. PaW-Zab-Clark också pigg men inte riktigt fått till det, känns dock som det kommer vara livsfarligt varje gång de kommer rättvända med puck.
Kommentera

Captain!
Kommentera

Skrubben:

Clark är minst lika snabb om nte snabbare en Sweatt :-)
Kommentera

Bra checking av Blomman och Thorell som bäddar för 2-0
Kommentera

Brynäs borde träna på kontringar.
Kommentera

Kedjan med Paille, Granström och Johnson är rätt rolig. Inga krussiduller. När dom kommer in i zon så köttar alla bara rakt på mål. :D
Kommentera

Gunderson driver in pucken i zon, droppar back till Granström som trycker upp den i krysset.
Kommentera

Granis!
Kommentera

Snyggt Felix!
Kommentera

Brynäsgubbe: Clark tappade luften. Syntes tydligt på läktarplats :)

Angående matchen så kan man väl säga att dehär ger mersmak? 😃
Kommentera

Inkazar: Granis i Brynäs igen. Gunderson i Brynäs igen. Fäller en tår.
Kommentera

Sånna här situationer irriterar mig något fruktansvärt. Bertilsson delar ut en tackling som domaren bedömer som schysst. En Leksing tycker dock inte det och flyger på Bertilsson och börjar svinga mot honom. Bertilsson, vad ska han göra? Givetvis måste han försvara sig.

Men då blir det dubbelutvisning? Det tycker jag är så in i helvets jävla töntigt och fegt av domarna i svensk hockey. I ett sånt skede är det ju Leksingen som helt oprovocerat flyger på Bertilsson och då borde det rendera i PP för Brynäs. Men så blir det aldrig i SHL och som sagt, jag tycker det är sjukt fegt av domarna.
Kommentera

Kevin Clark stänker upp ett stenhårt handledsskott i krysset från slottet! i PP. :D Assist till Zabo och Berra.
Kommentera

Clark!!!!
Kommentera

Clark! Vackert.

Bra PP i den här matchen!
Kommentera

Brynäsgubbe: Clark är inte det den där slöa jäveln?
Kommentera

Haha precis det där man hört om Paille. Stenhänder men bra i boxplay.
Kommentera

Jäklar vad snyggt det där hade varit.
Kommentera

Johnson!
Kommentera

KROSS!!
Kommentera

Skrubben: Tja det här gick ju bra. Trevlig lördagsunderhållning.
Kommentera

Härligt! Någon som kan dela med sig om en matchrapport? Hur det såg ut och vilka som utmärkte sig både positivt och negativt?
Kommentera

Wesley:

Så där ja! Som att sno godis från småbarn :-)
Kommentera

Skrubben: Clark slöfocken zzzz
Kommentera

7225: Clark var enligt mig en av våra bästa spelare idag! Jag var inte på plats, men han var en som utmärkte av vad jag kunde se från datorn.
Kommentera

TobiasR: Om man säger så här, idag var det ingen som utmärkte sig i ögonfallande negativt enligt mig. Jag skriver lite om dom nya.

Clarke börjar visa mer och mer.

Zabbe: Något osynlig. Men inte alls dålig.

Paille: Kämpar på bra och snurrade faktiskt upp en back på läktarn.

Thorell: Lite mer synlig den här matchen. Inblandad i mål och lirade pp.

Jensen: Nyttig och bra åter igen.

Gunderson: Matchens lirare.

Granis: Börjar se ut som "den gamla Granis" vi älskar.

Fält: Stabil
Kommentera

TobiasR: Total dominans av Brynäs från början till slut. En hel del utvisningar men bra BP, Leksand kom aldrig till någonting. Passningarna satt väldigt bra, bra fart, det mesta var bra. Men motståndet väldigt mediokert.

Sandström håller nollan och ser stabil ut.

Alla backar gör bra ifrån sig. Lucas Carlsson tidigt nära att göra en repris på sitt drömmål från i fjol. Gunderson och Bertilsson var majestätiska. Fälth lite darrig i första men tog sig, visade bra passningsspel. Tycker det man framförallt tar med sig från matchen är kvalitén i uppspelen, puckarna satt på bladet. Pudas hade lite trögt emellanåt, fastnade med flera skott i täck.

Paille-Granström-Johnson: Slås mest av hur smart Granis är, med och utan puck. Kontrollerar spelet med sina åkvägar. Paille både snabb och bra puckkontroll, borde kanske gjort något mål, även han läser spelet bra och är på rätt plats.

Clark-Pathrik-Zaborsky: Bra fart. Clark såg väldigt pigg ut. Zaborsky blixtrade till några gånger och visade att det finns klass där, en och annan bra passning samt en "Rödin-vändning" på mittplan.

Ponthus-Jensen-Lindblom: Den mer anonyma enheten idag, till skillnad från tidigare. Kom inte till mycket. Jensen gjorde några bra grejer, men Ponthus och framförallt Lindblom var nästan helt osynliga matchen igenom.

Mannberg-Blomqvist-Thorell: Mycket bra match. Mannberg är grymt giftig med sin fart, Blomqvist och Thorell tog många kloka beslut. Känns som en exemplarisk fjärdekedja.
Kommentera

« · 1754653 · »