Brynäs IF

727640 inlägg · 7961 ämnen

Träningsrapport…

« · 520061 · » Till forumet

Träningsrapport…
Fredagens träning genomfördes i ett lite lugnare tempo än det jag sett under under de andra träningarna den här veckan. Dagens träning baserades mest på Powerplay och Boxplay där de tränade in lite nya varianter. Han rättade även till en del som han inte gillat under gårdagens match.

Det är svårt att sia om vilka som kommer att spela i de olika kedjorna i powerplay och boxplay men troligtvis så kommer dessa att formeras under matchernas gång med de vanliga kedjorna som bas till en böran.

I Mora började de med att köra med första och andra femman rakt av, men när mallet I Powerplay kom så var Sjödin inne på backen tillsammans med Miettinen som var pointman. På topp fanns då förstakedjan.

Jag pratade lite med Klubbdirektören Kent-Åke Eriksson och fiskade lite om hur det var ställt med Dackell. Ha sa att Dacke vridit knät i Mora matchen och han visste inte hur det var ställt med honom. Att fotskadan gått upp är därför inte aktuellt. Frågan kvarstår dock om hur pass illa vridningen i knät var. Men det såg inte bra ut när Dackell FÖR EGEN MASKIN (sylf), tog sig ut från plan.Det har ju nämnts att han blev utburen och så var alltså inte fallet.

Anna kuriosa: Stämningen var väldigt bra och uppsluppen. Spelarna visade känslor hela träningen, svor och levde om när de missade moment.

Efter träningen hölls ett gäng kvar för fotografering däribland sågs Honken, Philips, Bergeron, Sjödin, Molin, Wahlberg, Kuparinen mfl.

Sista av från rinken var Malmström som alltid lämnar bland de sista.
Kommentera

Sv: Träningsrapport…
Ingen Gävlebo här som ska masa sig upp till LA...?
Kommentera

tjugo8: Är väl bara lexingar som masar sig ;-)
Kommentera

Najs!

Kl 14.00 börjar vår TV-satsning med och hans Hockeysurr med intervjuer från Brynäs träning. På gd.se och arbetarbladet.se

Kommentera

4m

Nedslag på Brynäs träning. Ingen Nokelainen på is i dag heller. Lär knappast spela i morg. Däremot tränar Johan Holmqvist.

Kommentera

nihil:

Snyggt! Dina träningsrapporter är väldigt uppskattade...hoppas de fortsätter!

Nocke o Persson känns lång borta, SURT!

Redigerad kommentar

Kommentera

56s

Alexander Larsson i träningskläder, han.föll bort i min sammanställning av skadade spelare i måndags

Ollas: Röd tröja=ej tacklingsbar

Basse: tis gul, idag röd

Kommentera

Femmorna idag: 3 22, 90 39 23 8 14, 27 31 10 15 13, 53 41 18 52 55, 29 9 34

Lindgren satt som Winger med Granström som center och 10 (Strid?) 

Kommentera

Gunderson - Bertilsson

Kilström - Jacobsson

Sundqvist - Westlund

Persson - Nörstebö

Thuresson, Scott, Rödin

Ollas, Nordqvist, Molin

Brodin, Enterfeldt, Harju

Lauritzen, Granström, Lindgren

Larsson (röd tröja)

Djoos, Löf, Nocke, Sweatt ej på is

Kommentera

tjugo8: Molin i andrakedjan... tveksamt, kan det vara så att det är tänkt att Sweatt ska spela?
Kommentera

tjugo8:Står du med kikare på åkern?
Kommentera

Lunkan:

på twitters förtjänst...

Kommentera

tjugo8:Twitter wtf, när det finns Facebook!
Kommentera

@kilu88: Ingen Starkbaum på träningen, Thure körde 35-40 min sen klev han av. Ollas och Lauritzen körde för fullt
Kommentera

tjugo8: Tack! Honken lär stå antingen mot LIF eller Örebro. Bra att hålla igång bägge även fast Honken är det svagare kortet.
Lauritz kanske vi får se i en fjärdefemma där det blir lite lagom med speltid så här initialt. Skulle inte ha något emot att se Lindblom och framförallt Brodecki få chansen igen. LIF och framförallt Örebro känns som lämpliga motståndare för att ge dem mer istid.
Kommentera

"Bra fart på dagens träning och bara 4 som saknades, warg, larsson, lauritzen och starky. Lauritzen tror jag är skadad
Skulle dessutom tippa på att kilas gör comeback mot leksand"

Undrar om Sundlöv förhandlar om förlängning m Basse...?

Skönt om Kilas e på väg tillb...även om han har mkt att bevisa när han e kry fr skadan...Slutspelet?
Kommentera

tjugo8:Hoppas verkligen att Sundlöv inte förlänger med Basse, dyr och skadedrabbad. Finns bättre..
Kommentera

@Gunnar56: Hockey. June, "learned much from last season". Sept, "we´re much better then last year". Dec, "to much injuries". March, "next season...".
Kommentera

1 tim

Backpar på dagens träning

Andersén - Junior Bertil - Junior Sunken - Kilas Westlund - Nörstebö

Jacke - Scott - Rödin Sweatt - Nordan - Junior Westerholm - Westerholm - Linkan Olden - Enter - Brodin

Ollas, Eklund och Djoos va inte med

Tjugo8 tror det är bäst att ge Jacke Thures plats initialt, han har trots allt redan levererat på shl-nivå vilket inte tex Olden gjort.

Skulle kunna tänka mig Brodin där om inte Jacke levererar, rakt, rivigt o mkt skott

Kommentera

Ollas kommer inte kunna spela en stor majoritet av träningsmatcherna. Ett par diskar i ryggen som krånglar...
Kommentera

36 min

Brynäs kedjor: Scott, Olden, Brodecki (Rödin) - Sweatt, Nordquist, Brodin - Westerholm x 2, O Lindblom - Lindgren, Enterfeldt, Blomqvist.

Djoos, Andersén - Eklund, Kilström - Sundqvist, Westlund - Nørstebø -Broeng. Bertilsson inte på is.

Ingen Bertil på is...SUCK!

Kommentera

tjugo8: Han verkar göra om i kedjorna dessutom. Gillar att Olden är i förstakedjan!

Sedan kändes det nästan bara om en tidsfråga innan Djoos och Andersén skulle bilda första backpar.
Kommentera

36 min

Djoos, Jonas och Eklund är med på träningen

Ollas av efter 30 min, inte med när det blev spelövningar

Pp1 rödin-nordan-scott-jacke-djoos

Pp2 Westerholmarna-sweatt-olden-eklund

tjugo8 gillar första pp, Scott o Jacke ska vara där...!

Kommentera

HA! Visst är det BZ som flippar korvarna...?

Vilken godbit! (ÄSS-HÅ-ÄL!)

Kommentera

@kilu88:
"Sunken o kilas saknas
Sweatt och Ollas båda i rödtröja"

Underbart! Med bara en vecka t shl-nedsläpp
Kommentera

tjugo8: ollas visste vi väl redan. Sweatt verkar det tyst om. Vad har han för skada? Vad gäller
kilas och Sundqvist kan det ju vara så att det finns andra skäl att inte stå på isen än skador.

Just speculating...
Kommentera

Zappaholic:
Tror inte de bokat tid hos frisören när det är träning 7 d före premiären, o Djoos redan är borta
Kommentera

tjugo8: Hallå vardagsmat när det gäller Brynäs IF! :-(
Kommentera

tjugo8: Nä men det kan väl finnas andra skäl än att gå och klippa sig? Eller är det totalt otänkbart för dig...
Kommentera

Zappaholic:
Nästan totalt otänkbart
Hade det varit igår (behov av vila e match) el att Djoos inte var borta/ska åka (?), så kanske
Ta en "bonnpermis" m en vecka kvar o spelet o systemet ska finslipas m hälften av backarna borta, knappast
Kommentera

tjugo8: Ok, då har de alltså tagit bonnpermis. Tack för klargörandet. Tycker vi behöver en källa på det annars får senaste inlägg om permisen kategoriseras som skitprat...
Kommentera

Zappaholic:
Läs ordentligt
"Bonnpermis", knappast
Kommentera

tjugo8: aha, nu greppade jag. Sorry!
Kommentera

Zappaholic:
No worries
Kommentera

1 tim

"Sweatt och sunken i rödatröjor, kilas i heltäckande visir"

Kan man inte bli tacklad på träning på måndag tror jag inte man spelar på torsdag...

AIK har fö drabbats av en klassisk Brynäs skada:

"AIK:s tränare Peter Gradin är sjukskriven efter en olycka under söndagen. Under arbetet på tomten välte han med sin åkergräsklippare och fick fordonet över sig. Gradin fick föras med ambulans till sjukhus där det konstaterades 14 brutna revben, ett brutet nyckelben och punkterade lungor."

Kommentera

tjugo8: Låter som Gradin blivit tacklad av Marko Tuulola ;-)

Verkar som om alla uppflyttade juniorer spelar på torsdag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ge den här killen fler följare...det förtjänar han

2 tim

Nu kom Scott ut på isen i gallerhjälm

Kommentera

tjugo8: Intressant, jag följer nu..
Kommentera

Någon som vet något angående Ollas? Börjar fan bli orolig.
Kommentera

TobiasR: Så mycket för "småskavank"... Var kan man rikta sina frågor inom Brynäs gällande detta? Det vore skönt med svar nu.
Kommentera

OLLAS, BRODIN, Sunken saknas idag, enl Brynäs Support Gävle

Låt hoppas att det e lite renovering off-ice e back-to-back o att de är på is imorgon...

Kommentera

tjugo8: I Sunkens fall vete sjutton om jag skall vara lite elak.....
Kommentera

Huss:

Min tanke också, men jag är inte så elak som du som skriver det...;)

Olden o Lindblom på is efter träningen...va fan hände m Lindblom egentligen...???

Kommentera

tjugo8:

Fick inte O Lindblom ett skott på foten borta mot Skellefteå?
I så fall kanske han fått en spricka i foten, eller något liknande?

Kommentera

Enaranger:

Vaket! I slutet av 3:e, kollat inspelningen

Han provade ett byte efter men utgick sedan...

Jävla tur att Brynäs inte avslöjar skadan...då kommer motståndarna bara sikta på samma ställe igen...

Kommentera

Brodin och Sunken tränar idag. Ollas syns inte till :(

Redigerad kommentar

Kommentera

Sitter i Gavlerinken
Nån som vill veta ngt?

Lindblom kör nu först ensam m gissningsvis 2 junisar
Kör det mesta o ser hyggligt redo ut
Gissar att detta är steget före att köra m röd tröja på full träning
Kommentera