Najs!
Kl 14.00 börjar vår TV-satsning med @SasseSandstrom och hans Hockeysurr med intervjuer från Brynäs träning. På gd.se och arbetarbladet.se
Nedslag på Brynäs träning. Ingen Nokelainen på is i dag heller. Lär knappast spela i morg. Däremot tränar Johan Holmqvist.
nihil:
Snyggt! Dina träningsrapporter är väldigt uppskattade...hoppas de fortsätter!
Nocke o Persson känns lång borta, SURT!
Redigerad kommentar
Alexander Larsson i träningskläder, han.föll bort i min sammanställning av skadade spelare i måndags
Ollas: Röd tröja=ej tacklingsbar
Basse: tis gul, idag röd
Femmorna idag: 3 22, 90 39 23 8 14, 27 31 10 15 13, 53 41 18 52 55, 29 9 34
Lindgren satt som Winger med Granström som center och 10 (Strid?)
Gunderson - Bertilsson
Kilström - Jacobsson
Sundqvist - Westlund
Persson - Nörstebö
Thuresson, Scott, Rödin
Ollas, Nordqvist, Molin
Brodin, Enterfeldt, Harju
Lauritzen, Granström, Lindgren
Larsson (röd tröja)
Djoos, Löf, Nocke, Sweatt ej på is
Backpar på dagens träning
Andersén - Junior Bertil - Junior Sunken - Kilas Westlund - Nörstebö
Jacke - Scott - Rödin Sweatt - Nordan - Junior Westerholm - Westerholm - Linkan Olden - Enter - Brodin
Ollas, Eklund och Djoos va inte med
Tjugo8 tror det är bäst att ge Jacke Thures plats initialt, han har trots allt redan levererat på shl-nivå vilket inte tex Olden gjort.
Skulle kunna tänka mig Brodin där om inte Jacke levererar, rakt, rivigt o mkt skott
Brynäs kedjor: Scott, Olden, Brodecki (Rödin) - Sweatt, Nordquist, Brodin - Westerholm x 2, O Lindblom - Lindgren, Enterfeldt, Blomqvist.
Djoos, Andersén - Eklund, Kilström - Sundqvist, Westlund - Nørstebø -Broeng. Bertilsson inte på is.
Ingen Bertil på is...SUCK!
Djoos, Jonas och Eklund är med på träningen
Ollas av efter 30 min, inte med när det blev spelövningar
Pp1 rödin-nordan-scott-jacke-djoos
Pp2 Westerholmarna-sweatt-olden-eklund
tjugo8 gillar första pp, Scott o Jacke ska vara där...!
HA! Visst är det BZ som flippar korvarna...?
Vilken godbit! (ÄSS-HÅ-ÄL!)
"Sweatt och sunken i rödatröjor, kilas i heltäckande visir"
Kan man inte bli tacklad på träning på måndag tror jag inte man spelar på torsdag...
AIK har fö drabbats av en klassisk Brynäs skada:
"AIK:s tränare Peter Gradin är sjukskriven efter en olycka under söndagen. Under arbetet på tomten välte han med sin åkergräsklippare och fick fordonet över sig. Gradin fick föras med ambulans till sjukhus där det konstaterades 14 brutna revben, ett brutet nyckelben och punkterade lungor."
tjugo8: Låter som Gradin blivit tacklad av Marko Tuulola ;-)
Verkar som om alla uppflyttade juniorer spelar på torsdag.
Redigerad kommentar
Ge den här killen fler följare...det förtjänar han
Nu kom Scott ut på isen i gallerhjälm
OLLAS, BRODIN, Sunken saknas idag, enl Brynäs Support Gävle
Låt hoppas att det e lite renovering off-ice e back-to-back o att de är på is imorgon...
Huss:
Min tanke också, men jag är inte så elak som du som skriver det...;)
Olden o Lindblom på is efter träningen...va fan hände m Lindblom egentligen...???
tjugo8:
Fick inte O Lindblom ett skott på foten borta mot Skellefteå?
I så fall kanske han fått en spricka i foten, eller något liknande?
Enaranger:
Vaket! I slutet av 3:e, kollat inspelningen
Han provade ett byte efter men utgick sedan...
Jävla tur att Brynäs inte avslöjar skadan...då kommer motståndarna bara sikta på samma ställe igen...
Redigerad kommentar
Det är svårt att sia om vilka som kommer att spela i de olika kedjorna i powerplay och boxplay men troligtvis så kommer dessa att formeras under matchernas gång med de vanliga kedjorna som bas till en böran.
I Mora började de med att köra med första och andra femman rakt av, men när mallet I Powerplay kom så var Sjödin inne på backen tillsammans med Miettinen som var pointman. På topp fanns då förstakedjan.
Jag pratade lite med Klubbdirektören Kent-Åke Eriksson och fiskade lite om hur det var ställt med Dackell. Ha sa att Dacke vridit knät i Mora matchen och han visste inte hur det var ställt med honom. Att fotskadan gått upp är därför inte aktuellt. Frågan kvarstår dock om hur pass illa vridningen i knät var. Men det såg inte bra ut när Dackell FÖR EGEN MASKIN (sylf), tog sig ut från plan.Det har ju nämnts att han blev utburen och så var alltså inte fallet.
Anna kuriosa: Stämningen var väldigt bra och uppsluppen. Spelarna visade känslor hela träningen, svor och levde om när de missade moment.
Efter träningen hölls ett gäng kvar för fotografering däribland sågs Honken, Philips, Bergeron, Sjödin, Molin, Wahlberg, Kuparinen mfl.
Sista av från rinken var Malmström som alltid lämnar bland de sista.