Brynäs IF

724339 inlägg · 7957 ämnen

Transferfönster II

« · 638856 · » Till forumet



Sv: Transferfönster II
JanT: Nu förstår man varför vi inte fick Ryssen det är ju Roman Abramovitj som äger Omsk.  Ock det var inte kattskit som Brynäs erbjöd heller.

Arbetarbladet har rättat lite i den tidigare artikeln om Ryssen (se länk)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja: Kan mycket väl vara så att Felsner "fick nog" av LHC när de inte ville förlänga på våren 2004.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Döme var grym när han förstärkte SSK i slutspurten av förrförra säsongen. 29 poäng på 28 matcher då. Men ifjol var han medioker med 22 poäng på 50 matcher, vilket i och för sig motsvarar de poängbästa i dagens Brynäs. NHL-lockouten ställde onekligen till det för Döme.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues:

"På sammanlagt 78 matcher under knappt 2 säsonger för SSK så gjorde han 22 mål o 29 ass 100 utv/min och hade -13 i +/-"


Okey, det var inget som man fick resning av, mitt minne svek mig.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Wesley:
här kommer en fungerande länk
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Wesley:
hehe ja dom nappar säkert direkt på det
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Wesley: På sammanlagt 78 matcher under knappt 2 säsonger för SSK så gjorde han 22 mål o 29 ass 100 utv/min och hade -13 i +/-
Kommentera

Sv: Transferfönster II
WarhawK: Han skulle sitta fint, han vet hur man gör mål. Sundlöf kan ju testa med en fräckis...Döme mot Gellersted hehehehe!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Wesley: Nûrnberg Ice Icetigers i Tyska ligan!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Wesley: I Nurnberg Ice Tigers. Då låter Brynäs Tigers mycket bättre :-)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Wesley:
Tyska ligan verkar han spelai om kollar länken
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Vart lirar Robert Döme? han var ju bra när han lirade i SSK för någon säsong sedan.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues:
det där med marre till salu är inte riktig sanning det ju .. han vart uppsatt på waiver listan .. men nu tror jag han blivit uppkallad igen och sitter i pressboxen
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Kramades är väl fel ord, nacklås är nog närmare sanningen :-)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Jag hörde ett rykte om att ni satt o kramades i bussen hem från Gävle:-)

Bekräfta eller Dementera nu Tony!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Som Rodrigues och Huge ungefär :-)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues:Marre o Boork,låter som en bra komination:-)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja: Läste att "Marre" Czerkawski är till salu :-)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Kan vän hända att Felsner inte ville tillbaka till LHC heller och då ville dom väl inte hålla på bjuda.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Med tanke på att dom var ute efter Rydmark, hua, så har dom väl bränt varenda sekin :-)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: I själva verket är jag utsänd av "masken" att sprida elände och misär på nätet. Har även en hemlig kompanjon........;-))))

Skämt åsido finns det inget som värmer mer än att tvåla till Leksingarna riktigt ordentligt. Men jag ser gärna att de hänger kvar i ES, de är trots allt ett klassiskt hokkylag.

Var LHC på jakt efter Felsner...Intressant! Hur i h-e lyckades mormor bjuda över mammons lakejer från Linköping?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja: Jo men han kan ju bara spela i en av klubbarna......
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Men eftersom marknaden är "iskall" och om man nu vill ha en center av mer än hyfsad klass så får man nog slanta upp bra med deg, för ska vi ha en ny center så vill jag se en som producerar och det tror jag faktiskt Benda kan, skulle passa bra in i Brynäs!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Säg inte det...Frågan är ju OM Benda är värd hur mycket som helst. Han blir ju en väldigt dyr spelare om man måste betala en massa för att ens få loss honom...Sen blir det ju budgivning om lönen...Å Nubben och Timrå har ju smått panik efter allt tryck ifrån supporters.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Ja, Benda skulle inte vara helt fel!! Men Brynäs verkar ju ha massor med deg nu, så det ska väl inte vara några problem :-)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja: Han lär inte bli billg att lösa med tanke på att han är lagets bästa spelare... Men visst är det en intressant spelare.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Timrå försöker ju värva Jan Benda, som är center. Borde väl kunna vara något för BIF också?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Finns det fler namnförslag där?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Men de kommer ju knappast att kunna använda dem i Brynäs ;)

Så du är smygleksing alltså.. det förklarar "banjoinläggen" *skratt* Det är ju inte kontigt att du tycker att Brynäs gör bra ifrån sig när du jämför med laget i ditt hjärta, Leksand *ASG*
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Jonsson & Nordquist hade ju varit trevliga, men dom drar nog till NHL. Eller vad tror ni?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Men dom har ju så snygga tröjor....:-)))
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Drömmande? Leksandsfemma i Brynäs? Är det den sanna JanT som kommer fram nu?


Smygleksing där... ;)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Kahn: Om man får ägna sig åt ostrukturerat drömmande ser min femma ut så här;

Lars Jonsson
Jörgen Sundkvist
Daniel Hermansson
Jonas Nordqvist
Daniel Widing
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Tack och Hej, Leverpastej... typ ;)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Håller med dig om detta. Antti har i huvudsak huserat i 4:e linen. Kan vi få en hyfsad center i byte så blir i vart fall jag nöjd. "Gella" tror jag klarar av Antti's roll som "energispelare".

Hermansson-Almtorp-Gellerstedt som "energyline"? Arbogaexpressen??!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
118118: Kan inte specifiera min oro inför Widing. Bara det att det jag sett i Sverige imponerade inte. Han kan ju ha utvecklats i SM-Liiga i o f sig.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Widing är aktull för nästa säsong också. Ryktet där är en hel "Leksands-femma" i Bif. Från "Sunkans" generation. Gissa på vilka. Godkväll!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Kahn: Två spännande dygn har vi framför oss nu då, jag som trodde allt var klart för den här gången...

Varför tror du inte på Widing?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Jag kan ha fel angående Widing men jag har en otrevlig magkänsla i det fallet. Felsner är klart intressant, Hermansson likaså. Aarnio´s ersättare skall bli intressant att se även fast det kan bli Widing.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Antti är en kul spelare att se, men tyvärr så har vi för dåliga toppar för att "ha råd" att "slösa bort" en forwardplats 1,2 3 femman.

Då tror jag hellre på ett byte till en Center som genast tar en plats i Brynäs..en tongivande spelare.. vi får väl se vad Sundlöv hittar.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Kahn: Om dina källor talar sanning så kan Anttis fru faktiskt bli det som "räddar" oss i det här fallet.
Inget fel på Antti, men den spelartypen är trots allt ngt som vi för tillfället kan avvara, då vi har andra som täcker upp (Månsson, Malmström t.ex).
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Kahn: Det verkar vara det logiska valet. Widing är således aktuell till nästa säsong?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Gellerstedt blir kvar som hårt jobbande forward. Antti´s ersättare blir mer av en playmaker vad det verkar av min källa.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
claesw: Tufft schema förstås men vi får väl se om vi inte kan ge dom en match ändå. Felsner bör vara taggad i sin första match med sitt nya lag, mot sitt gamla.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Kahn: "Ryktet om att Widing skulle komma hit håller tyvärr i sig."

Tyvärr??? En kille som snittar 0,5p/match i SM-Liiga och har framtiden för sig väljer i alla fall jag alla dar i veckan före Aarnio. Men Widing är väl RW?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
118118:
Men det gör vi ju inte. Åtminstone inte efter de 3 första matcherna efter uppehållet!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
claesw: Haha ja det verkar så. Får hoppas vi håller oss kvar då så det är lugnt!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Kahn: Om detta är sant så ser är det i och för sig synd att vi förlorar Antti, men jag ser hellre att vi får en bra center samt att vi i så fall behåller Gellerstedt. (han lär väl kunna fylla Antti's matchtröja?!)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
65selander: Jag kommer definitivt att sakna honom. Han spelar ärligt och hårt. Jobbar utmärkt. Ryktet om att Widing skulle komma hit håller tyvärr i sig.
Kommentera

« · 638856 · »