Brynäs IF

724348 inlägg · 7957 ämnen

Transferfönster II

« · 638856 · » Till forumet



Sv: Transferfönster II
65selander: Jag satt och räknade på detta när de första uppgifterna kom och fick inte ihop siffrorna. Blev alldeles för lite i lön till Nikolishin för att kallas "bästa kontraktet i Brynäs någonsin". När vi nu pratar euro faller bitarna på plats.

En lön på ca. 330000 kr/månad är med ES-mått mätt ett mycket bra kontraktsförslag från Brynäs sida. Tror förövrigt att Luleå betalar Orzagh någonting i den stilen.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT:
Fint när hockeyspelarna har i månadslön vad en annan har i årslön. Hrmpfh... :-)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
rackham: 
om hockeyspelarna kommit och betalat två gånger i veckan för att se dig arbeta hade det varit befogat med tvärtom... ;0)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Metal Guru:
Det går nog att lösa... :-)
Skall ta upp det i nästa lönesamtal.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
rackham: Kul att vi har rejält med pengar att handla för. Frågan är om vi hittar något att köpa......
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT:
Allt/alla går att köpa för pengar...
Kommentera

Sv: Transferfönster II
rackham: Sedan är frågan om det är värt det?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Som vanligt har Tomas Ros koll på läget (inte). Illa också att kalla Brynäs för bottenlag!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
118118: Håller med. Jag tycker Brynäs är ett toppenlag!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Kul att vi har rejält med pengar att handla för. Frågan är om vi hittar något att köpa......

Vore kul om vi kunde sno Benda framför näsan på Timrå.
Om inte så för att se reaktionen i deras GB... :-)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Huge: En Brad Norton har enligt Eurohockey.net fått lämna Jokerit. Han spelade inte under fjolårssäsongen men har ett gäng NHL-matcher före det. Någon som vet vem han är och om det är något för julgranen?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
McClane:

Han ryktades väl som ett nyförvärv till Brynäs innan serien startade.
Om jag inte minns helt fel så dissades han av dom flesta som en föredetting.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
McClane: Tror bestämt han är en liten kula som man kan hänga långt in mot stammen.....Kan användas som back/forward.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Verkar inte direkt vara någon producerande back... Nån som vet vilka kvaliteter han har?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
McClane:
Jag var negativ till in Norton under försäsongen och det har inte ändrats , jag är ganska övertygad han skulle bli ett rundningsmärke i ES
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Norton var en defensiv backtuffing i NHL, antar att han är detsamma i Europa. Risken finns dock att han är en aning långsam på stora rinkar.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Är det någon som vet hur blev med Gellerstedt ?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Makkan: Vad jag har förstått så ät inget bestämt angående Gellerstedt,utan det hänger väl på vad Sundlöv lyckas ro i hamn innan Fredag 24.00...........Du kan läsa lite på IFK Arbogas hemsida där står lite vad som gäller för Gellerstedt!

www.arbogahockey.com/index.asp?page=news&newsnid=24&action=#24
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19:

Saxat från Arbetarbladet.

"I dag får Joachim Gellerstedt besked om han får stanna i Brynäs eller inte."



www.arbetarbladet.se/index.php
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Ingen bra länk. Här är hela artikeln.

Gellerstedt får besked i dag

ISHOCKEY. I dag får Joachim Gellerstedt besked om han får stanna i Brynäs eller inte.
- Jag har faktiskt ingen aning ens om vartåt det lutar, men jag hoppas förstås, säger "Gella".
Anledningarna till det är två. Dels vill förstås Tierpsgrabben fortsätta spela elitseriehockey i Brynäs. Men dessutom kan han inte gå tillbaka till Arboga, där han inledde säsongen, eftersom klubben inte har råd att ta honom tillbaka.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
"Hur blir det med Gellerstedt...?"
[20:39]

Hejsan Keb!
Har du hört nåt om Joachim Gellerstedt, det senaste alltså: blir han kvar eller? Och andra nya spelare på ingång...?

Undrande brynäsare

Keb SVARAR: Jo, Gella får stanna säsongen ut, det blev spikat under eftermiddan. Däremot är det tvärtyst från Sundlöv om eventuellt nån till, en center då säkert, in i truppen.
Gellerstedt hade annars flera anbud från allsvenska klubbar men säger att han är jätteglad över att få stanna, han trivs bra i Brynäs - och att han nu ska kriga hårt för att ta en plats i laget.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja:

Okay tack för infon.

27 timmar kvar av transferfönstret, men det är nog redan stängt för oss Brynäsare tyvärr.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Makkan: Varför då? En center borde väl behövas?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja: Absolut... Eftersom Bäckström missar 5 (?) matcher pga JVM också
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Får väl hoppas att Gella presterar bättre när Hermansson har dykt upp!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja: Jahapp med Gellas fortsättning och Felnser/Hermanssons intåg så har vi väl 13 forwards om jag räknat rätt. Jävligt tveksamt om dom siktar på 14. Skulle väl vara det där bytet med Aarnio mot en center dårå.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Gusten: Att Gella får stanna tolkar jag (med en gnutta välvilja) som att Aarnios dagar är räknade och en center är på väg in. (om det nu ligger något i detta rykte). Sundlövs kompakta tystnad tyder dock på att något är i görningen.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Clubsport: Med tanke på att han fått sparsamt med speltid tycker jag han gjort bra ifrån sig ändå.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Håller tummarna att din tolkning stämmer.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Timrås värvning kan kanske betyda att Benda uteblir (hoppas).
Kommentera

Sv: Transferfönster II
118118: Om du läser på finner du att Benda aldrig varit aktuell för klubben.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Var kommer ryktet att Antti ligger löst till,eller är det ngt som uppstått här i GB:n??
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Enligt Kahn's källa så skall man byta Aarnio mot en center. Kan tänka mig att det krävs en del stålar emellan dessutom....
Om källan är trovärdig har jag ingen aaaning om!!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Dream Team: OK tackar för infon... bara ett rykte alltså...
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Okej jag hittade inlägget av Kahn,låter väl hyfsat trovärdigt,vi får se vad som händer,om nån timma uppdaterar ju Gd sin upplaga,kanske några nyheter då!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Om jag räknar rätt så är det 25h kvar innan godisbutiken stänger. SSK och MIK har deklarerat att dom inte skall värva någonting. Om det beror på pengabrist eller inte låter jag vara obesvarat.

Och från ingenstans så kom Felsner till oss och det man undrar nu är om Sundlöv är vaken eller om han har gått och lagts sig med ett kontrakt på en ny center eller om han stångar sig blodig mot alla blodsugare till agenter.

I värsta fall så har han gett upp redan. Oavsett så blir det ett intressant dygn som vanligt ;-)

Kommentera

Sv: Transferfönster II
65selander: Det känns som att det är ett rätt stort kliv från det att Boork väl i princip avskrev alla spelare som inte hörde hemma i allsvenskan till att man värvade Felsner. Jag blir dock överraskad när jag läser att inte SSK gör något i nuläget. Visst, är pengar orsaken klarnar situationen något, men inte räknar man väl med att Hallins intåg i SSK-båset ska slå lika väl ut som Maskens motsvarighet i Leksand?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Bli inte förvånade om vi får se Wahlberg i Tierp inom en snar framtid, "Kösa"(4 mål igår) har varit i kontakt med Micke!!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Dream Team: SSK har deklarerat att även om dom snittar 3000st på läktaren så skall inte licensen vara i fara men jag tror inte bufferten är så stor.

Hallin blir nog ingen sk Masken effekt varken på isen eller i sängarna runt omkring ;-)

Tror nog att dom kan resa sig om dom nu inte åker på någon skada på toppspelarna.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Dream Team: Men om du tittar på SSK:s trupp så ser du att det är väldigt namnkunnigt lag,med mycket spetskompetens,får Hallin fart på dem så kommer dem klättra snabbt i tabellen!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: "Kösa" kan fortfarande 25 mål o 27 ass på 23 matcher :-)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Vad har dom egentligen för spetskompetens på forwardssidan? Kopitar & Umicevic är ju trots allt fortfarande unga talanger (även om de är väldigt bra för sina åldrar) som man inte kan begära ska bära hela lagets anfallsspel.

Brandner & Skröder är floppförvärv som inte har varit bra på några år nu.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
65selander: Ja, nu bör väl den innebörd som Masken haft såhär långt inte överdrivas, kanske. Där handlar det väl mer om att man fick in rätt spelare (backar) i ett försvarsspel som fram till dess hade läckt som ett såll. Nu är ju t.o.m Johan Backlund riktigt bra. Hur såg det ut de första 10 matcherna?

SSK har säkert en något högre potential, men den bör absolut inte överdrivas. Min uppfattning är att man blivit väldigt uppskrivna sett till det material man faktiskt har. De är väldigt nberoende av några få spelare och frågan är väl fortfarande vem som ska göra målen. Det har väl gått sådär hittills. Det är främst därför jag förvånas över att man inte agerar.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Dream Team: Leksand har ju fått en liten uppsving när Lotvonen kom tillbaka från skada men mot Brynäs senast så var han sjuk igen.

Ryssen "hur han nu stavas" är då inte lika populär och framgångsrik i LIF
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: De 10 senaste säsongerna har endast ett lag på kvalplats efter 30 omgångar lyckats äta in ett 9 poängs underläge mellan omgång 30 och omgång 50. Det var HV som gjorde denna bedrift säsongen 98/99. VIK passerades och hamnade i KS.

Totalt sett har 4 lag lyckats undvika KS på detta sätt under denna tidsperiod, i de andra 3 fallen har poänglappet efter 30 omgångar varit 0-3 poäng.

Dessutom har ett av de två jumbolagen efter 30 omgångar har alltid hamnat i KS.

Med andra ord är förutsättningarna goda för att BIF skall klara skivan!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja:Mapletoft,Burström o nämnda Brandner o Skröder är ju killar som säkert kommer att lyfta sej när Hallin sätter eld i röven på dem!!

Back o Mvsidan är ju verkligen imponerande!!!Jag är lite orolig för att Hallin får ordentligt fart på sina kringlor!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
65selander: Jan Nemecek har väl gjort stor skillnad i defensiven, ja, plus Lotvonen då, så länge han är frisk.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Tror du inte Hallin svedde av svålen på dessa lirare redan förra säsongen? Han har så att säga redan kört det här tricket några gånger....Jag tror inte att han lyckas en gång till.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Mapeltoft har varit mycket bra!!
Kommentera

« · 638856 · »