Brynäs IF

724339 inlägg · 7957 ämnen

Transferfönster II

« · 638429 · » Till forumet


Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues:
Det är inget skämt, vi får sända en blomma till Rydmark som tackade nej!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Clubsport: Ja herregud! Snacka om desperation!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Clubsport: Då kanske Bissett och Davydkin har fått ett erbjudande också ;)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Gusten: Tror nog att vi får nöja oss med Hermansson och Felsner, tyvärr!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Är väl inget konstigt med Rydmark... Sjögren ifjol och Rydmark i år och nästa år Djoos ;-)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
65selander: Vad är det för fel på Willy Lindström då? Bara att damma av grillerna. Nä jag tror din (clubsport) farsa har varit på en alltför blöt julfest ;)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Clubsport: Konstigt att han inte blev erbjuden ett 5 årskontrakt!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Lunkan:
Nu är det så att jag jobbar med Rydmarks pappa och han var nykter vid tillfället!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19:
Det var nog ett 5-års kontrakt Rydmark ville ha för att skriva på...
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Clubsport: Men frågan är ju om du var nykter:-))
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19:
Jodå, för tusan...
Hade jag varit onykter så hade jag väl sagt att han skrivit på..!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Clubsport: Rydmark glänste i BHC förra säsongen.....

Han verkar ha lagt grillorna på hyllan.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Clubsport: Att Sundlöv försökt värva Nikolishin/Rydmark säger en hel del om hur marknaden ser ut för tillfället. Vi ska nog vara nöjda med Felsner/Hermansson....
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Rydmarkryktet lär det ju inte finnas ngt substans i alls.........
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT:
Vi skall aldrig vara nöjda, JanT...
Kommentera

Sv: Transferfönster II
rackham: Bara att pusta ut,hade Rydmark kommit till BIF hade medlemskortet åkt åt helvete.Han har väl inte ringt Magnus Svensson också när han ändå håller på??
Kommentera

Sv: Transferfönster II
sylf:
Ibland får man helt enkelt ta saker med en nypa salt...
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Åh herregud, ett nytt Rydmark-rykte. *kräks i ett hörn* Jag har sagt det förut, och jag säger det igen; den dag Rydmark spelar i Brynäs tar jag min Lars ur skolan och slutar bry mig om hockey.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Clubsport: "Källa: jag jobbar med hans pappa."
Vem, Boorkens pappa :-)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
rafalski: Han kanske menar "jag jobbar med Hans pappa". Hans being... vilken Hans som helst som Clubsport håller som trovärdig. ;)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Joshua_Tree:
Eftersom Boorken är inblandad kan det vara Hans Scheikes pappa!
 :oP
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Vi har förlorat Viitakoski, Wahlberg och Miettinen och fått Gellerstedt, Hermansson och Felsner, och av dom är det bara Felsner som är en RIKTIG förstärkning, det måste till ett eller helst 2 bra namn till för att iaf jag ska känna att det finns hopp om en vändning!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Jag hade hoppats att Brynäs skulle ge mig två fina pressenter i dag ( Alltså två RIKTIG BRA spelare till ). Ser ut som att vi får klara oss med Gellersted, Hermansson och Felsner.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Fråga: När stänger detta T-fönster?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
bradberry: Fredag kl 24 tror jag??
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Tack!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19:
Så du tror att Rydmarks far ljuger?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Svenskafans kommer att lägga ut en intervju med Boork under kvällen. Det hela om Rydmark kommer att redas ut då.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Jag tror nog att Brynäs har tagit en rövare med att få grillorna på rydmark och vem vet han kanske fortfarande har lite bett kvar. Fast med dagens regler så hade han väl bosatt sig i båset.

Kommentera

Sv: Transferfönster II
jag tror ganska mycket på Hermansson!

Felsner tror jag är lite mätt på nåt sätt!

har vi nåt smeknamn på Hermansson?? herminator kanske??
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Det går ett rykte om att Brynäs har hört av sig till Daniel Rydmark, ligger det någon sanning i det?

- Ja, det har vi faktiskt gjort också, men han har tackat nej. Vi hade en del diskussioner med Daniel, som jag tycker är en väldigt bra spelare som kanske fortfarande har lite ogjort.
- Han var snabbt tillgänglig, han är lättränad och är en smart spelare. En typ av center jag tycker och passar väl i vårt sätt att spela. Men det är klart att det är lite osäkert för både hans del och vår del - det ska kännas 100%. Han hade en social situation som var inte helt lätt att lösa. Han bor i Linköping och har en ny familj där, men han har en del av familjen i Malmö. Det blev tyvärr ingenting, men det ryktet kan jag bekräfta.

Det var tydligen sant att Rydmark var aktuell.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Ja det känns som att truppen är svagare nu än när serien startade, på pappret. Men rent resultatmässigt så är det ganska oförändrat tycker jag. Vi får hoppas att främst Felsner ger laget en push i rätt riktning. Vad gäller Hermansson så lär det dröja innan vi ser om han är en man för Brynäs. Arboga är ju sura på Brynäs agerande i Gellerstedt affären och krävde ett svar om Gella tidigt i transferfönstret. Frågan är om vi skall behålla honom eller skicka tillbaka honom. Han har ju inte tillfört så mycket då han knappt fått chansen, några byten bara.

Det skulle kännas väldigt skönt om Sundlöv kunde förstärka med en bra center, gärna en riktig playmaker för att ge spelet 5 mot 5 en push. Men det är nog bara förhoppningar...Den som lever får se.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Vi får se om det ligger något bakom avslutningsordena..

"Är det en center som gäller nu?
- Inte nödvändigtvis, det är bra spelare man kollar efter. Men det är klart att skulle han vara center skulle det vara ännu bättre.

Är det några alternativ som ni funderar på?
- Micke Sundlöv har väl något namn som han kikar lite extra på, men ingenting som jag kan avslöja. "
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja: Ja, vad ska man tro! Tycker att detta luktar lite panik.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
65selander: Nån som har nån kvalificerad gissning?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Jonas: Panik vet jag inte, men nog lyfter de på varje sten alltid. Det är ju inget bra tecken när de frågar Rydmark som har sina bästa säsonger långt bakom sig.

Men vi får se vad de hittar, kanske Sundlöv överaskar oss än en gång. Hur många hade vågat hoppas på Felsner?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Rydmark var väl en rövare för att försöka kunna komma billigt undan likt Sjögren ifjol.

Tycker det är äckligt tyst om dom andra lagena också
Kommentera

Sv: Transferfönster II
65selander: Att det är tyst i de andra lagen bekräftar väl att det är ganska tomt på marknaden...ingen vill chansa. Masken han väl nån transatlant på gång ifrån Engelska andraligan där han gjort 3 mål och 5 assist på15 matcher..hmmm, inget man tror skall lyfta leksand i alla fall.

Den största nyheten, även fast den är förväntad är väl att Hallin återigen tar på sig långkalsongerna å kliver ner i båset...Hallineffekt?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
65selander: Ja kanske snålvattnet rinner lite i mungjipan på Sundlöv, eller så går han runt och tror att vi har dåligt med pengar ovan med att faktiskt ha ganska bra ställt...
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Clubsport: En stilla undran....vad skulle Rydmark tillföra Brynäs? Rutin möjligen men nää, Felsner och Hermansson tror jag är bättre alt.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Rydmark är ju ändå en smart spelare. Skulle säkert kunna göra ett bra defensivt jobb som center och hitta en del smarta pass.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja: Visst, han må vara en smart spelare men det har väl inte heller funnits någon gnälligare spelare i elitserien ?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Tror "Hallineffekten" klingade av redan ifjol.....
Återigen tack och lov för allt strul hos våra konkurrenter i streckstriden..
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Tyvärr verkar det som vi kommer att förlora en till spelare. Detta pga att frugan till denne inte trivs i Gävle. Denne någon är Antti Aarnio och Sundlöf håller på att förhandla om ett byte av spelare till SM-Liiga. Detta enligt en väldigt insatt källa.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
79 Andersson: Felsner blir nog bra ska du se och Hermansson lär inte heller göra bort sig. Tycker Sundlöv gjort ett bra jobb. Se på vad övriga sportchefer lyckats vaska fram - Masken har hittat någon sopa i engelska andraligan och "Timrås" Benda är ingen höjdare heller OM han ens blir aktuell. Hallin ska börja coacha istället för att leta spelare och övriga lag verkar inte leta/hitta något. GO SUNDLÖV!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Saxade detta från Keb's sida;

"Sundlöv avslöjar inget förrän allt är klart, med underskrift och allt annat som hör en övergång till. Men jag tror nog att det kan bli en center som tillkommer...
Joachim Gellerstedt får besked i morgon hur det blir med honom. Om han inte får fortsätta i Brynäs måste han dock söka sig till en annan klubb, då Arboga inte har råd att ta tillbaka honom."

Verkar som om vi får ett besked i morgon om det blir någon ny center...

Keb har återigen börjat formulera sig på det sätt han gör när han vet att något är på gång....
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Kahn: Tråkigt o höra ifall din "insatta källa" visar sig vara sann..
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Kahn: Då får han väl skilja sig!? ;)
Vore synd att mista Antti men det beror ju förstås på vad som ges i utbyte.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Kahn: Stämmer det så är det ju lite synd eftersom jag gillar hans spelstil, pang på oavsett vem han möter. Sedan att hans spel inte har varit så lysande är en annan sak.

Blir det byte så får vi hoppas att vi får en värdig ersättare
Kommentera

Sv: Transferfönster II
118118: Så länge vi ligger på slutspelsplats är allt så bra. Droppar vi i tabellen gnälls det bara på detta forum : )
Kommentera

« · 638429 · »