Brynäs IF

446514 inlägg · 7961 ämnen

Transferfönster III

« · 669015 · » Till forumet

Sv: Transferfönster III
Bissett19: Gick inte Timrå-Brynäs på C+?
Kommentera

79 Andersson: Jo vi får hoppas det,dem spottade upp sej sista delen av perioden,då fick Svoboda visa att han är en mycket bra målvakt..........
Kommentera

Bissett19: hoppas modo kommer igen då.
Kommentera

Bissett19: Är inte alls förvånad!!
Kommentera

70 Rodrigues: Vi verkar inte få nån hjälp av MoDo ikväll,Timrå är mycket hetare o vinner alla närkamper,MoDo kan tacka Krizan att det står 0-0!!
Kommentera

Malmen: Det är elitidrottsmän och inte en gosskör, förändringar sker ständigt och det ska dom klara av, det är bara bra med konkurrens, om harmonin och kämparandan skulle försvinna bara för att det tillkommer 1 eller 2 spelare, då är det inte mycket till harmoni och kämparanda att tala om.
Kommentera

Malmen: Hans lag ligger 2:a i ligan och han har 29 p på 44 matcher, så honom släpper dom aldrig!!
Kommentera

Huge: Tja... jag tycker han brukar vara ganska bra...
Kommentera

Malmen: Ja, även Keb kan ha sina ljusa ögonblick.... :-)
Kommentera

Sedan är det ju som Keb skriver:

"Det är inget som säger att inte Sundlöv skaffar en center till innan fönstret stängs på tisdagkväll den 31 januari. Men skulle det vara så att ledningen anser sig sitta nöjd med den just nu kämpastarka och framgångsrika trupp man har, så tycker jag inte heller det är direkt fel.
Det kan lätt skapa oro och osäkerhet i leden om man börjar röra om för mycket; den nu fina harmonin och kampandan kan försvinna, så personligen är jag mycket tveksam till nåt ytterligare nyförvärv.
Men vi får se vad Sundlöv och Boork anser i slutänden. Det är dom som bestämmer och varken jag eller fansen. Och tur är väl det..."
Kommentera

GävleLasse: Synd, hade varit något att ta in på artiskontrakt annars! :)
Kommentera

Malmen: Visst gjorde han det. Fast enligt uppgift så skall han vara fast i sin klubb och därför inte aktuell

- En våt dröm, inget annat.
Kommentera

GävleLasse: Spelade inte den här mannen center i Brynäs?
Kommentera

Malmen: Jag är övertygad om att det finns centrar som gott och väl tar en plats i Brynäs.

- B.Danielsson: En nödlösning som har fungerat ganska bra
- J.Almtorp: Har vuxit mer och mer med uppgiften, tekningarna?
- M.Lind: Ljumskskadad och är borta fram till OS uppehållet. Hinner han hitta matchformen igen?
- N.Bäckström: Har även han vuxit med uppgiften har dock haft lite svårt i PP.

Det är alltså främst Lind och Danielsson som vi skulle behöva backa upp. Främst för tekningar och PP
Kommentera

GävleLasse: Helt klart, sedan är det ingenting som säger att dom inte försöker få hit en bra center.
Kommentera

70 Rodrigues: Att placera en summa pengar på att stärka laget så chansen till ett slutspel ökar är väl placerade pengar. Skulle man inte ta sig dit så har man i alla fall gjort ett försök itsället för att hoppas att det skall hålla med nuvarande trupp...
Kommentera

70 Rodrigues:
Så pass.
Jag gissar att det är så enkelt att firma Mormor & Koork inte hittar rätt spelare som skall passa in i "GIF-hockeyn"...
Kommentera

GävleLasse: För inte fan lär det väl hänga på stålar? "Pengar är som gödsel, det gläder ingen förän man sprider dem"
Kommentera

rackham: Om du väljer att läsa just det inlägget, så får du väl göra dina egna tolkningar utifrån det!! Tänkte mer på det inlägget där jag skrev om ambitionsnivån, även Lasses inlägg är bra!!
Kommentera

70 Rodrigues:
"32 tim och 8 min" ?
Kommentera

rackham: Om du läser några inlägg längre ner så ser du varför!
Kommentera

70 Rodrigues:
Varför ändra den vinnade "GIF-hockeyn"...?
Kommentera

70 Rodrigues: Där slog du huvet på spiken.......
Kommentera

GävleLasse: Det är nog pappa Boork som sätter P för några nya värvningar har jag en känsla av!!
Kommentera

GävleLasse: ni har ju fått succévärvningen Daniel Widing :)
Kommentera

70 Rodrigues: Det ska bli intressant att se vad som händer. Intressant att se om Sundlöv lärde sig någonting av att inte värva vid julfönstret förra säsongen. Många av våra konkurrenter har förstärkt sina lag medans det är dödstyst i Brynäs.

Jag är rädd att Brynäs har vaggats in i en falsk säkerhet i sin långa svit utan förlust. Men hur kommer vi att stå mot resten av elitserien som i de flesta fall förstärkt laget?

Brynäs borde smida medans järnet är varmt och signa en meriterad center som kan lyfta laget ännu ett snäpp, främst då i Powerplay och spel 5 mot 5.
Hur man än vänder och vrider på det så har Brynäs gott om spelare som gott kan alternera om platserna som ytterforwards i fjärde linan. Aarnio, Gella och Spets tycker jag ligger närmast i det fallet.

Kom igen nu Sundlöv, visa lite vilja att förstärka laget ytterligare!
Kommentera

Bissett19: David Moravec som gick till MIF är ju en riktigt duktig center, gör många poäng och är en duktig tekare och bra i både PP och BP. På 34 matcher har han gjort 27 p fördelade på 9 mål och 18 ass.
Kommentera

Dream Team: jo de är dom.... och de är nog betydligt bättre å kasta pengar på lite tjecker än att åka ur elitserien... åker man i alla fall så har man ändå gjort allt man kan
Kommentera

Och att vi klappar igenom*
Kommentera

Tror inte vi måste va rädda för KS iår....Det ska till att SSK spelar årets bästa hockey för deras del iår isåfall!
Kommentera

65selander: 32 tim och 8 min :-)
Kommentera

DMartinssonBSKV: Är inte Leksand ett av elitseriens mer penningstarka klubbar? Konkurs där känns nog som en omöjlighet för tillfället.
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med om att nu när vi ligger över strecket så är det bara att öka. Vi får se om det händer något det är ju trots allt mer än 24h kvar ;-)
Kommentera

65selander:
När L I F:
-När L I F
Går i konkurs:
-Går i konkurs
-Då ska vi stå och kassta pengar, när L I F går i konkurs!!!
Kommentera

70 Rodrigues: "Vi är åkstarka just nu och spelar med gott självförtroende. Dessutom känns det bra att flyga upp till Norrbotten och slå ur underläge, säger Leif Boork. Det är väl ingen som tror att vi ska kunna göra någonting mot Luleå som ju är Årets lag i Elitserien.
Många spelare i Brynäs är heta. Tommy Sjödin och Björn Danielsson har gjort fyra poäng (1+3) på de två senaste matcherna. Ove Molin har sju poäng (1+6) på senaste fem. Mathias Månsson blev tvåmålsskytt mot Färjestad och avgjorde den matchen på övertid.
Mot Luleå får Brynäs tillbaka Rodrigo Lavins som går in på sin ordinarie plats tillsammans med Daniel Johansson. Markus Korhonen ska stå i målet. ”Honken” tränade på måndagen men känner fortfarande av sin skada, ett uttänjt ledband i ett knä. På skadelistan i Brynäs finns vidare Linus Morin, Andreas Dackell och Micke Lind."

Saxat från Hockeyligan!!
Kommentera

65selander: Om dom nu anser sig ha undvikit KS så är det fan deras skyldighet att sikta så jävla långt upp som det bara går, en ny back och en center ska värvas anser jag, då kan det gå riktigt riktigt bra och vi kan göra det jävligt obekvämt för topplagen. Man måste smida medan järnet är varmt. Ambitionsnivån måste ligga högre än att bara ha undvikit KS och en 11:e plats!!! Det är hockey dom håller på med, inte någon jävla syjunta vart 4:e vecka!!
Kommentera

Bissett19: ja visst å kvalserien med
Kommentera

Bissett19: Har du tagit bort ditt gamla inlägg om värvningen eller försöker du spamma ;-)

Leksand har inte råd att ramla ur och dom måste göra allting som står i sin makt. Jag är rädd för att brynäs tycker att dom har gjort sitt med att klara sig kvar.

Fast kvarten kan ge sköna slantar också.
Kommentera

Db_04: I Leksand blir han en storback!!!
Kommentera

Bissett19: storback kanske är att ta i men en bra back är de
Kommentera

65selander: Leksand värvar ialla fall för Kvalserien..........En storback klar!!
Kommentera

65selander: Lotvonen får gå på Is den 1a Mars ...

enligt redhawks supports forum så spelas kvalserien följande dagar

1 Onsdag 15 mars 19.00
2 Fredag 17 mars 19.00
3 Sön/Mån 19/20 mars 16.00/19.00
4 Onsdag 22 mars19.00
5 Fredag 24 mars 19.00
6 Tisdag 28 mars 19.00
7 Torsdag 30 mars 19.00
8 Måndag 3 april 19.00
9 Onsdag 5 april19.00
10 Måndag 10 april 19.00
Kommentera

Bissett19: Dom har väl värvad han istället för Lotvinov skulle jag tro.
Kommentera

Tänk om Sundlöv kunde chocka oss alla med en ny back o en center(Reichel) Vilken uppställning vi skulle få :-)

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

1:a Lavins-Johansson Dackell-Lind-Månsson

2:a NY-Sundqvist Malmström-Reichel-Felsner

3:e Sjödin-Casselståhl Molin-Bäckström-Widing

4:e Kuparinen-Andersson Hermansson-Almtorp-Danielsson

Extra: Gellerstedt, Spets, Aarnio, Öhrstedt

Man kan ju få drömma iaf :-)
Kommentera

Bissett19: Vi får hoppas att tystnaden från sundlöv beror på att han jobbar häcken av sig för att få hit Robert Reichel som center, visst, han är 35 bast, men det är ju Rydmark också.vi måste ha en riktigt bra center i ett ev slutspel, en riktigt bra speluppläggare!!!
Kommentera

Bissett19: David Moravec är klar för MIF..........
Kommentera

Gusten: Visste du inte att det är jag som är Rohypnol-mannen? :-))

Rädd för KS???

Visst har SSK en teoretisk chans, men att plocka in 16 poäng när det är 24 kvar att spela om är sannerligen en "härlig" utmaning....
Kommentera

Kan meddela att Lavins tränade för fullt idag och att "Honken" deltog i 20 min, så det blir nog Korhonen som står imorgon också!!
Kommentera

rafalski:
"För att bli svensk ishockeys Stor Grabb måste man uppnå 200 poäng via 100 landskamper (1 poäng per landskamp) samt i övrigt uppnått 100 meritpoäng så att den totala poängsumman uppgår till minst 200.

VM- och OS-guld samt förstaplats i Canada Cup/World Cup ger 30 poäng. VM- och OS-silver samt andraplats i Canada Cup/World Cup ger 20 poäng. VM- och OS-brons samt tredjeplats i Canada Cup/World Cup ger 10 poäng. "
Kommentera

orion: Bög= Män som är mer än bara kompisar. Trupp= Enad samling människor.
Kommentera

« · 669015 · »