Brynäs IF

446539 inlägg · 7961 ämnen

Transferfönster III

« · 669015 · » Till forumet

Sv: Transferfönster III
Bissett19: Gick inte Timrå-Brynäs på C+?
Kommentera

Bissett19: Hur är matchbilden mellan DIF och Mora ?
Kommentera

brynästigern: tydligen stark moradominans...hoppas dock Sthlms stolthet visar lite stolthet å vinner detta
Kommentera

brynästigern: Ingen aning,jag tittar på MoDo-TIK.......

Lillovechkin:Jo den går på CanalPlus..........
Kommentera

lillovechkin: japp det gör den, men du får vänta tills på torsdag då dom sänder matchen
Kommentera

wap.hockeysnack.com
1-0 MoDo!
Kommentera

På torsdag ska jag å EN kompis göra en egen Tv-klack med trumma å allt!
Ska bli riktigt kul!:P:D
Kommentera

lillovechkin: Har ni med några publikvärdar så det inte blir slagsmål?
Kommentera

Hawaiihockey i Dövik nu...
Kommentera

Malmen: har någon koll vad det står i matchen?
Kommentera

Malmen: Mycket fram o tillbaka sista minutrarna,tung minut för Timrå när Styf blev skadad o sekvensen efter gjorde MoDo 2-1.........Hoppas nu att MoDo kan hålla i det här!!
Kommentera

Bissett19: Ja och hoppas han är skadad även på torsdag. Tycker MoDo såg mycket bättre ut i andra perioden, lite segstartade i första...
Kommentera

Malmen: Nu ska vi inte hoppas på att folk skadar sej,men en bra match med mycket chanser,Svoboda o Krizan mycket bra,dock en riktig groda av Krizan på 1-1..........Tycker att Timrås line med Rosa-Regin-Lappinkulta skapar tryck när dem väl är inne,konstigt bara att inte Lill-Kenta matchar dem mera.......
Kommentera

Bissett19: Skadeglädjen är den enda sanna glädjen vet du väl?
Kommentera

Bissett19: Timrå lär nog gå ner på folk rätt snart i tredje. Då får du njuta mer av Rosas handleder. Det är ju bara spöket Krizan kvar då, eller skrämdes det bort när han låg och simmade förut...?
Kommentera

Bissett19: Lappinkulta....? Det dricker man väl?
Kommentera

Dream Team: Krizan önskade nog han var lite längre i det läget. Maken till tabbe får man leta efter annars så kan man sova sig igenom matchen ;-)
Kommentera

brynästigern: Ja, och Rosa är en färg :-)
Kommentera

brynästigern: Ja,det gör Jantunen iaf...........:-)
Kommentera

70 Rodrigues: Nej det är en kossa:-)
Kommentera

65selander: Första perioden bjöd ju MoDo bort. Inga mål, men mycket tillanfallshockey hade man inte. Den andra tycker nog jag bjöd på rätt bra hockey. Mycket målchanser, snabba spelvändningar och tre mål. Det är inte målmaskinen Brynäs på isen nu du... ;-)
Kommentera

Bissett19: Mycket möjligt, försökte vara lite ironisk bara. Från det ena till det andra: Någon som har information om hur det går med Dackell och fingret?
Kommentera

Dream Team: målmaskinen Brynäs, därför jag sover mig igenom :-))

Kul att höra att Modo publiken försöker skrika ihjäl domarn, förutom nu då när Jonsson åkte ut igen
Kommentera

Nu är cykloperna igång...
Kommentera

65selander: Kossan har slagit till!!2-2!!
Kommentera

65selander: Mamma Mu gjorde 2-2 nu iaf.
Kommentera

Ryhed missar en solklar Timråutvisning!!

Kommentera

Huge: Varför skulle Brynäs vara unikt genom att en förstärkning skulle sabba moralen. Är det inte professionella idrottsmän det handlar om?

På det så tror jag att det tvärt om kan vara ett lyft att få in en namnkunnig spelare. Våra många nya spelare som inte har så mycket rutin kan lära sig mycket av en garvad spelare.

I samtliga fall de senare åren så har lag som förstärkt höjt sig spelmässigt...
Kommentera

GävleLasse: Även HV förra året?
Kommentera

Malmen: OJ Lyckades du hitta ETT lag som misslyckades...

Det berodde väl snarare på att de likt Brynäs förstärkte försent under säsongen...
Kommentera

Lindström ut för 4:e gången!
Kommentera

Malmen: Timander kunde ha avgjort matchen men drog en dragning för mycket.
Kommentera

65selander: Typiskt...
Kommentera

DMartinssonBSKV: Njaaa det är det vi är rädda för ! Men det blir mest öl så det är ju ganska lungt!
Kommentera

Delad poäng i Ö-vik och det är någon minut kvar i Globen och Djurgårdspress

Kommentera

65selander: 1-3 i tom bur...
Kommentera

GävleLasse: det var inte bra.
Kommentera

GävleLasse: Djurgården visar upp slutspelsfrossa, 1-13 i målskillnad på tre matcher ;-)
Kommentera

Då är vi på 8:e plats med option på 7:e platsen men den är nog svår att nå med tanke på att det är LHF. Fast vi har ju slagit större lag i år ;-)

Kommentera

65selander: Nu borde ju Wikegård ta fram sågen i Hockeykväll angående Djurgårns form,vågar han det??Han har ju en förmåga att kunna såga dem flesta lag,men har ladrig hört han såga "sitt" Djurgårn!!
Kommentera

GävleLasse:
Bättre att vi går till slutspel av egen kraft än förlita sig på andra lag:-)
Kommentera

Bissett19: Lär nog aldrig hämda :-))

Själv så skiter man i hockeyn i morgon och glor på Bandy-VM istället (Finland-Ryssland) fast radion följer nog med iaf.
Kommentera

Bissett19:
Tycker DIF har gjort en godkänd säsong med tanke på hur truppen o försäsongen såg ut. Jag trodde på en kvalplats.
Katastrof dock senare tid. Wikegård lär ryta...
Kommentera

kentalalarsson: "Tycker DIF har gjort en godkänd säsong med tanke på hur truppen o försäsongen såg ut."

Men hallå, tänk Leksand.....
Kommentera

GävleLasse: "Varför skulle Brynäs vara unikt genom att en förstärkning skulle sabba moralen. Är det inte professionella idrottsmän det handlar om?"

Vem har talat om att sabba moralen? Inte jag iaf....
Men jag tycker att Keb har en poäng i sitt resonemang och att ett nyförvärv i detta läge inte automatiskt behöver betyda en förstärkning.
Eftersom det är Boorken som byggt upp det hela, trots en massa kritik från förståsigpåare som numera hyllar honom, så utgår jag ifrån att han har rätt bra koll på vilken typ av spelare det isf behövs.
Och min gissning är att man vill ha ex en center som jobbar hårt över hela banan och som verkligen jobbar för laget. Detta kanske bekräftas av att man var intresserade av Peter Ekelund, som har dessa kvaliteter.
Tror att man är ganska noga ifall det skulle dyka upp ett alternativ som verkar intressant.
En annan sak som förmodligen gör att man är lite avvaktande kan ju vara att ett ev nyförvärv behöver tid på sig att komma in i laget. Fram till OS-uppehållet är nog tiden lite väl kort för detta. Efter OS är ju dessutom både Dackell och Lind tillbaka, som det ser ut.
Mao: frågan är inte helt solklar....
Kommentera

Huge: Jag kan meddela att Lind inte gått på is än...Hur länge har han varit borta? Hur många gånger har prognoserna om en spelares återkomst slagit in? Nej, att förlita sig på att Lind skall komma in och styra upp saker och ting är inget jag vill göra... Just ljumskskador är ju lynniga och svåra att ställa några som helst prognoser på (precis som sades på Hockeykväll)

Keb var den som trodde att lagmoralen skulle förstöras om man tog in en spelare till. Förra veckan så var han övertygad om att en center måste in...

Innan det så ansåg han att brymäs inte behöver värva.. det är ett helt varv i kappan det...Han måste bli yr i skallen av allt vändande...
Kommentera

kentalalarsson: Man skall absolut inte förlita sig på andra lag. Men det är inte samma sak som att önska resultat...
Kommentera

GävleLasse: Finns ett ordspråk från Kap Verde där min far kommer ifrån och det lyder "Den som anländer till källan först, dricker det renaste vattnet"
Om du förstår vad jag menar??
Kommentera

Skitkul att Sjödda blev uttagen till mötet mot Slovakien, 100matchen med :D Bara att gratulera !
Kommentera

70 Rodrigues: Att han dricker å sedan tar sig ett bad eller? ;)
Kommentera

« · 669015 · »