Brynäs IF

731152 inlägg · 7961 ämnen

Transferfönster III

« · 669666 · » Till forumet

Sv: Transferfönster III
70 Rodrigues:
Jorå, men det är det säkert fler som gör...
Kommentera

Bissett19: Ja, Wessner är nog intressant, speciellt med tanke på att Boorken hade honom i Almtuna förra säsongen och han vill ju som vi vet känna till de spelare som han värvar.

Angående Angell så har Bofors gått ut och sagt att dom kommer att betala det skattepålägg som behövs dvs så kör dom inte med artistkontraktet längre.

Hur som helst tveksamt om Wessner lämnar Bofors nu med tanke på att det är rätt troligt att de kommer till kvalserien, men man vet ju aldrig...

Ser att Aarnio lämnar , FAN!
Kommentera

rackham: Sen beror det ju på hur du tolkar mina inlägg, vill ha en strak man med kompetens för att få och hålla arenan flytande och vinstdrivande. Är övertygad om att han skulle fixa det!
Kommentera

Gusten: Widing är inte eraättaren för då hade han stuckit redan när Widing kom. Synd för jag gillade Anntis respektlösa spel.

Var in på Kärpäts sida men där har dom inte annonserat att han kommer, tänkte genast på något byte
Kommentera

Gusten: Han skulle ju bli pappa nu i februari så jag tror inte att han hade gjort så mycket nytta i alla fall. Tankarna skulle vara hemma i finland redan. Men det blir en intressant dag, det kan ju vara ett led av att Brynäs förstärker med en center.

Det kanske kommer nyheter i samband med uddamålsvinsten mot Skoterraggarna ikväll ;)
Kommentera

Fan! Elitseriens bästa tacklare!
Kommentera

rackham: Brynäs behöver någon med ett brett kontaktnät, en som vet hur man drar in stålar, han har både spelat i Brynäs och suttit i styrelsen, han har ett stort kontaktnät när det gäller svensk hockey samt sveriges artist värld, rätt bra om man vill ha bra och många konserter i Gävle o Läkerol Arena.
Kommentera

Va faan också...Hur kan dom släppa honom när säsongen inte ens är färdigspelad? Verkar som vi inte ens får nåt i utbyte ju...
Kommentera

70 Rodrigues: Surt! Men samtidigt är det ju brunkare vi har gott om... Kommer dock att sakna hans kompromisslösa tacklande.
Kommentera

GävleLasse: Jävla toffel. Men detta kaaaanske kan tyda på ett nyförvärv. Eller var Widing ersättaren? Då HAR vi inte förstärkt i detta fönster.
Kommentera

70 Rodrigues:
Det låter fortfarande på dig som att det enda som duger är någon ur Wallenbergsfären...
Kan det vara så att din favorit är bra, men inte på det som Brynäs behöver för närvarande och/eller framöver...?
Kommentera

Antti Aarnio flyttar hem till Finland

2006-01-31

Brynäs IF och forwarden Antti Aarnio har idag kommit överens om att Antti Aarnio med omedelbar verkan lämnar Brynäs IF för spel i Kärpät för spel i Finska SM-liiga.
Brynäs IF tackar honom för hans insats klubben.
Kommentera

70 Rodrigues: Jaha... där drog Aarnio som ett popcorn...
Kommentera

rackham: Det är en väldigt duktig kille dom har tackat nej till, och det ska bli jävligt intressant och se vilken höjdare dom har på lut.
Kommentera

70 Rodrigues:
Ta inte i så att du spricker :-)

Det låter som att du beskriver Marcus Wallenberg...
Kommentera

Ett av argumenten mot att värva en center verkar
vara att de nuvarande spelar så pass bra.

Kan det då inte också anses vara en chansning att
förlita sig på att ingen av de nuvarande centrarna
går och blir skadade.

Vi kör för tillfället med två naturliga plus en eller två
"nödlösningar", beroende på om vi spelar med tre femmor
eller fyra kedjor.

Om någon av de naturliga centrarna, speciellt en av dem,
skulle bli skadad, då står vi ganska illa rustade.
Kommentera

kentalalarsson: Ja, säg det? Dom har ju redan tackat nej till en av Sveriges ledanda företagsledare och när man gör det så måste dom ju ha ett ruggit bra namn på G, Bill Gates kanske :-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Vi behöver en arenachef först o främst.
Skall vi inte slå upp dörrarna till den nya arenan snart?
Måhända kommer det besked inom kort.
Kommentera

Malmen: Stänger vid midnatt!!
Kommentera

70 Rodrigues: Har inte fönstret stängt för säsongen?
Kommentera

Malmen: Ser jättebra ut, men om dom ska ha en chans i ett ev slutspel så måste laget förstärkas med en center eller en back, helst båda!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jaja det ser ju onekligen bra ut nu i alla fall. :-)
Kommentera

Malmen: I din lilla värld kanske :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Verkligheten är den samma, det är bara den allmänna uppfattningen om den som har ändrats... ;)
Kommentera

Malmen: Nä, men nu är verkligheten en annan än den var då och då måste man utgå ifrån den.
Kommentera

brynästigern:
FBK vill ju köra med veteranerna.

Wessner eller Bäcker, det är frågan...
Kommentera

Bissett19: Wessner är ett intressant namn...men är inte Färjestad framme och "rycker" i honom ?
Kommentera

Huge:
Intressant inlägg....."man kan aldrig vara säker på att det man påstår är sant.
Jo tack. Har märkt utav det. För egen del ljuger jag om allt:-)
Kommentera

kacken:

När det gäller Stepanek och Moravec så är dom knappast så bra som dom en gång var
Kommentera

70 Rodrigues: Lite märkligt att tjeckerna hamnade i allsvenskan om de var riktigt bra... elitklubbarna sa nej tack och frågan gick vidare till allsvenskan
Kommentera

70 Rodrigues: "Ska vi kunna ha en chans att gå långt i ett ev slutspel"

Sådär lät det inte inför säsongen... men det är lugnt, slutspel blir det!
Kommentera

GävleLasse: Det vore ju kanon med en center nu innan fönstret stänger,tror vi kan glömma nån supervärvning från Tjeckien eller dylikt,blir det nån värvning så kollar säkert Sundlöv/Boork i allsvenskan,en center som faktiskt har inskrivet i sitt kontrakt att han får lämna mitt under säsongen till en Elitserieklubb är Boforscentern Daniel Wessner som har 10+14 på 30 matcher,kanske nåt??

Ska man oxå ha en back då finns ju en annan i samma klubb,Nicholas Angell som har den bästa plusstatistiken i Allsvenskan med +23.Han har 15+21 på 33 matcher,mycket bra!!Angell tror jag har artistkontrakt med Bofors........

Kommentera

Bissett19: Skulle nog inte tro det, vet inte om det beror på bristande kompetens, feghet eller prestige, nåt konstigt är det iaf, tyvärr!!
Kommentera

Huge: Om jag får välja så tar jag hellre en riktigt bra center....
Kommentera

70 Rodrigues: " Vi får hoppas att Husse Boork har och hans lilla knähund kan överaska oss alla innan fönstret stänger om 23 tim och 6 min!!!"

Ja, gamarna och åsnorna härinne börjar bli lite otåliga.
Det kommer från en som har koll: strutsen.

När vi ändå är inne på det zoologiska, menar jag....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Rodrigues:imorrn när man vaknar vill jag läsa i GD om Brynäs två nya spelare,en toppback o en riktigt bra center!Det är väl troligt?NOT!
Kommentera

Huge: Ska vi kunna ha en chans att gå långt i ett ev slutspel så skulle det behövas både en back och en center, har funnits bra spelare av båda sorterna, nu är det nog inte lika välbeställt då våra konkurrenter och även MIF och Saik har gjort bra värvningar. Prochazka, Trnka är 2 backar mycket bra backar som lätt skulle ta en plats i Brynäs och när det gäller centrar så fanns David Moravec, Jason Krog eller varför inte Robert Reichel, även dom skulle lätt ta en plats i Brynäs. Vi får hoppas att Husse Boork har och hans lilla knähund kan överaska oss alla innan fönstret stänger om 23 tim och 6 min!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Önskar att Brynäs kunde värva nån sådan spelare..Men tyvärr blir det nog inte nå flera värvningar den här säsongen.
Kommentera

70 Rodrigues: Risken för Krog(rundor) är uppenbar när det gäller denna Jason :-)
Kommentera

70 Rodrigues: En riktigt bra center är förstås aldrig fel, men i nuläget ser jag det inte som ngt absolut nödvändigt. Björne verkar ha hittat sin gamla roll som han hade i AIK en gång i tiden och självförtronendet har gjort att även Almtorp växt enormt.
Jag ser isf hellre en riktigt bra back i dagsläget, om jag måste välja.
Kommentera

Huge: Vad är en bra förstärkning enligt dig??
Kommentera

Huss: Ja du, Jason Krog är ju en poänggörande center 28 p på 29 matcher. Tror nog att han skulle göra bra ifrån sig i Brynäs!!
Kommentera

GävleLasse: "Jag försöker bygga mina teser på fakta och hur JAG uppfattar saker och ting, inte hur Boork uppfattar saker och ting."

Samma här.
Min tes i frågan är ju att jag kan förstå om Boorken tvekar vad gäller ett ev nyförvärv med tanke på läget.
Och att jag samtidigt gärna ser en förstärkning, om det är en riktigt bra sådan.
Kommentera

Huge: "Om vi vore felfria skulle det inte bereda oss så mycket tillfredsställelse att fastställa andras fel"
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, du ja....
Men det finns ju andra obildade individer härinne som inte kan sin historia... :-)
Kommentera

Huge: Jag vet vem Huge är, herr magister!!
Kommentera

Huge: Jag försöker bygga mina teser på fakta och hur JAG uppfattar saker och ting, inte hur Boork uppfattar saker och ting.

Utgår man från tesen, Allt Boork gör är rätt så blir det många "kanske".
Kommentera

70 Rodrigues: "Mot dumheten kämpar gudarna förgäves"

OBS!

Huge; en asagud i den nordiska mytologin....
Kommentera

GävleLasse: Ja, lag lade till ett "kanske" på två ställen eftersom man aldrig kan vara säker på att det man påstår är sant.
Du har aldrig funderat över varför du själv nästan aldrig använder ordet "kanske" när du själv spekulerar?
Kommentera

Huge: "Fantasin är enda vapnet mot verkligheten"
Kommentera

« · 669666 · »