Brynäs IF

446648 inlägg · 7961 ämnen

Transferfönster III

« · 669859 · » Till forumet

Sv: Transferfönster III
Jag kommer att sakna Antti som faan i alllfall...
Kommentera

Falken:
Men vi har ju 9 raka...
Jag vill oxå ha in en kille till, men vi sitter ju inte i sjön!
Kommentera

70 Rodrigues: Sjävklart är åldersskäl ett uselt argument, förutsatt att det är det ENDA argumentet.
Om enbart åldern skulle vara anledningen så borde väl Sjödda och Molin varit borta för länge sedan. För att nu dra en liknelse....
Men om nu denne ratade person är så otroligt lämpad, trots sin ålder, så undrar man ju varför headhuntingföretaget missat honom?
Eller kan det vara så (hemska tanke) att både föreningen och headhuntingföretaget anser att han inte är rätt person?
Och då infinner sig nästa fråga: vem eller vilka ska du då skylla på?
Kommentera

Och LHC värvar en kanadensare. Se länk.
Kommentera

Huge: Kvantitativ vokalitet förenas ofta med ett objektivt sett ringa format hos på planeten Tellus förekommande individ. Det var Brynäs själva, dom ansåg honom vara för gammal(62 år). Vilket är ett uselt argument enligt mig, tror dock att den egentliga orsaken va att han är alldeles för stark för föreningen, precis som Ahlgren!
Kommentera

claesw: Nej fan, då måste man först stoppa tungan djup för att sedan aldrig dra ut den :-)
Kommentera

70 Rodrigues: "Jag hoppas vid gudarna att dom går tillbaka och kollar vilka Brynäs själva har slarvat bort."

Om så är fallet, så visar det väl på bra självinsikt från föreningen.
Att det sedan är spekulationer från din sida som enbart syftar till att måla fan på väggen och att nedvärdera klubbens arbete är en annan femma.
Dock föga förvånande.
Men om vi återgår till den egentliga sakfrågan: den person som du och företagen anser blivit rata.
Var det Brynäs själva i sina egna efterforskningar som ratade honom, eller var det headhuntingföretaget?
Kommentera

sylf: Roddan kanske? ; )
Kommentera

70 Rodrigues: Vilka har dom slarvat bort som skulle va en man för det jobbet?
Kommentera

Huge: Saken är den att Brynäs först själva försökte att hitta rätt person, men dom tyckte att det var så svårt, så nu har dom anlitat ett headhuntingföretag(samma som hittade Kent-Åke) att hitta rätt person. Jag hoppas vid gudarna att dom går tillbaka och kollar vilka Brynäs själva har slarvat bort.
Kommentera

74050: "Vad är det som har hänt???"

Inte mkt...
I sakfrågan anser jag att Brynäs själva bäst vet vem som har de rätta kvalifikationerna för det nya jobbet som arenachef.
Min motpart anser ngt annat, och det får jag väl respektera.
Kommentera

Huge: Mitt problem, verkar vara mer ditt??
Kommentera

74050: Äähhh det är den vanliga vardagslunken för Piff o Puff :-)
Kommentera

Huge & 70 Rodrigues; Hej ni glada Brynässupporters!

Jag har inte haft tillfälle att följa debatten här inne på HS på ett tag. Mycket förvånande att ni helt plötsligt (verkar det som) är oense i en sakfråga.

Vad är det som har hänt???
Kommentera

70 Rodrigues: Ditt problem är ju att du inte fattar vad som är sakfrågan i sammanhanget: nämligen vem eller vilka som är mest kapabla att avgöra vilken person som är mest lämpad för jobbet.
Är det dom "starka företagen i Gävle" som är mest insatta i Brynäs behov, eller är det Brynäs själva?
Självfallet kan föreningen ta intryck och råd av nämnda företag, men till syvende och sist är det väl ändå föreningen som måste avgör vad som är bäst.
Och inte ngt företag i Gävle.
Eller några supportrar på HS....
Kommentera

Huge: Så bara för att jag inte håller med Huges version av sakfrågan så är jag inte heller intresserad av det egentliga ämnet??

"Fantasin är det enda vapnet mot verkligheten"
Kommentera

70 Rodrigues:
Det är väl knappast första gången i affärsvärlden som en kandidat till ngt intressant och spännande jobb har blivit ratad till förmån för ngn ev bättre.
Att du härav automatiskt drar slutsatsen att det handlats fel från Brynäs sida, visar bara att du inte är intresserad av sakfrågan.
Som vanligt, mao....
Kommentera

Huge: Många starka företag i Gävle som har undrat varför personen i fråga har blivit ratad, finns inte många med hans kompetens och kontaktnät i Sverige. Fast Mumintrollet skulle väl vara perfekt, bara Brynäs hade valt honom, för dom gör ju aldrig fel!!!
Kommentera

hugo: Jag ställde en enkel fråga, men efter som du pratar om lunar så förstår jag att du inte förstod vad jag menade!!
Kommentera

70 Rodrigues: Kanske vi kan höras på lunar, istället gör att fortsätta pajkastningen här.
Kommentera

Bissett19: "Pucken är puckad,vad trodde han Aarnio var för spelartyp egentligen,han var ju inte värvad som nån målskytt direkt"

Näe,han var värvad för att åka runt och tackla allt som rör sig i 60 minuter.Inte en,max två ggr per match.
Kommentera

hugo:
Var kom du ifrån??
Kommentera

hugo: Då kanske du själv först ska leva som du lär!!!
Kommentera

Bissett19: Något så fruktansvärda medgångssupportrar det finns. Ena stunden är inte Boork och Sundlöf vatten värda. För att i nästa börja prata om slutspel. Skaffa ett meningsfullt liv iställlet för att gnälla på allt.
Kommentera

Bissett19:
Ryggradslös?
Kommentera

GävleLasse: Om Pucken är nån Aschbergwannabe,vad ska man då kalla Keb??

Ett standardsvar från Keb:Ett helt riktigt beslut av Sundlöv och kompani.
Kommentera

GävleLasse: "Som det verkar så har priserna/lönerna på spelare dragit iväg något kopiöst."

Kanske en inte helt oväsentlig sak som man tagit med i beräkningarna vad gäller ett ev nyförvärv....
Kommentera

Bissett19:
Ja nu när fjortisarna inte är inloggade, måste jag ju hitta något annat att anmärka på.

Nittiotalister- kom tillbaka- allt är förlåtet.

Jag menar allt är för låtet!
Kommentera

70 Rodrigues: "Sen beror det ju på hur du tolkar mina inlägg, vill ha en strak man med kompetens för att få och hålla arenan flytande och vinstdrivande. Är övertygad om att han skulle fixa det!"

Ja, eftersom DU förordar en person som man uppenbarligen ratat av olika skäl, så kan man väl inte tolka dina inlägg i detta fall som ngt annat än att du själv vet bättre än de som är tillsatta att ta fram rätt person.

"vill ha en strak man med kompetens för att få och hålla arenan flytande och vinstdrivande."

Grattis till Årets pris till den som slagit in den största dörren.
Du tror inte att ledningen vill samma sak? :-)
Kommentera

claesw: Härligt, Horace är tillbaka:-)
Kommentera

GävleLasse: Apropå Luleås eventuella värvningar så försöker man övertala Roger Åkerström igen,osså nån slovak vid namn Jaska.......
Kommentera

Bissett19:
Som språkpolis tycker jag ordet underpresterat är märkligt. Det kan man ju alltid dra till med när man vill skriva att någon varit dålig, men mildra kritiken genom att antyda att personen egentligen kan bättre...
Trams!
Kommentera

Bissett19: Pucken är pucken... Han skiter totalt om han har rätt... Han vill bara göra sig ett namn som kontroversiell journailst. En Aschbergwannabe
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det skall bli intressant. Men jag skulle bli förvånad om det dök upp nånting. Som det verkar så har priserna/lönerna på spelare dragit iväg något kopiöst. Jag läste i nån luleåblaska att Luleå har försökt att skaffa in nyförvärv men dragit sig ur på grund av att spelarna kostar för mycket...
Kommentera

GävleLasse: Pucken Bloggar:

"Energiknippet Antti Aarnio flyttar hem till Finland. Redan i dag ansluter han till Kärpät.
Det känns inte som det gör så mycket. Aarnio har underpresterat
"

Pucken är puckad,vad trodde han Aarnio var för spelartyp egentligen,han var ju inte värvad som nån målskytt direkt,Brynäs visste vad dem värvade,en oöm spelare som köper sin roll i laget.......
Kommentera

GävleLasse: Nu ska det bli jävligt intressant och se vad Sundlöv och Boork gör!!!
Kommentera

Bissett19: Jag skulle tippa på att Brynäs agerar på mer humana premisser. Han skall ju bli pappa nu i februari och KS spöket befinner sig på annan ort.

Brynäs bedömde väl att läget tillät Aarnio att åka hem. Lite synd att det hände så snabbt bara. Det hade varit kul att få tacka av honom hemma i Gavlerinken.
Kommentera

70 Rodrigues: Jo jag såg det,så nån bytesaffär är ju helt out of question............
Kommentera

70 Rodrigues: Antagligen fick vi inte ett skit tillbaka..Vi gav nog bort honom gratis! Annars borde det stått nåt om det tycker man...
Kommentera

Bissett19: Frågan är väl om Kärpät byter bort någon av sina spelare, dom är ju trots allt nr 1 finska ligan!!
Kommentera

Bissett19: eller stängde........
Kommentera

GävleLasse: Det var kanske inte den här nyheten man ville ha,men det här borde väl tyda på att nåt är på gång,eller?kanske har det varit bestämt sedan länge att Aarnio skulle spela fram tills transferfönstret öppnade..........
Kommentera

GävleLasse: Där är det mer tveksamt :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det skulle jag nog... frågan är om Luleås backar skulle göra det ;)
Kommentera

GävleLasse: Ett 20 sek byta skulle du nog palla :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Hehe... det var många år sedan man var i topptrim om man säger...
Kommentera

GävleLasse: Respirator ligger nog närmare sanningen :-)
Kommentera

Bissett19: Jo då.. Boorken ringde.. Jag hoppar in som powerforward...*ASG*

Jag kommer att göra två byten varje period, resterande tid tillbringar jag med syrgasmask...
Kommentera

GävleLasse: En riktig meeees den där Antti,tycker han kunde ha spelat ikväll iaf,nu får vi väl inte ihop fyra hela formationer.......
Kommentera

rackham: Du har fått ett namn av mig, kan inte du ge ett namn till mig som skulle vara starkare än mitt??
Kommentera

« · 669859 · »