Brynäs IF

731069 inlägg · 7961 ämnen

Transferfönster III

« · 670173 · » Till forumet

Sv: Transferfönster III
Enligt Keb så kan det bli en "habil svensk spelare" OM hans allsvenska klubb går med på det.

Det är alltså "best case scenario" som det verkar.
Kommentera

Munkas för fan! Det är lite drygt fyra timmar kvar till transferstopp och Tjeckien är hetast på marknaden...du är ju Brynäs silly season-agent i dom krokarna. Kom igen nu, leverera! ;)
Kommentera

sylf: "Gud gav mannen både hjärna och snopp men inte tillräckligt med blod för att fylla båda samtidigt" Passar väl in på "Masken" :-)
Kommentera

sylf: hahaha ibland är livet rättvist! :)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
OT:3-0 till Ryssland. Slå icing i 40min nu Brynäs
Kommentera

1-2 i AXA
Kommentera

70 Rodrigues: "För att vara ett potentiellt nervvrak lät Anders Carlsson rätt avslappnad"

Vem vet vad han plockat upp efter vägen:-)
Kommentera

sylf: *ASG*

HV gör allt för att lägga sig i matchen mot SSK, Liv drar pucken i egen stolpe, ingen ligger på i BP, håglöst som satan... 13-3 i skott men helt logiskt så kvitterar HV :)
Kommentera

sylf: Äh. är ju bara 50%, hade dom gjort 2 mål så hade det varit mycket bättre :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Sundlöv har setts i Beckomberga på moppe,han hade dock glömt mobilen hemma så det skiter sig nog med nya spelare...
Kommentera

70 Rodrigues: 2 skott på mål,ett i mål.Effektivt Brynäs!!
Kommentera

Kampen mot klockan
Flera elitserieklubbar fortsätter att leta spelare att förstärka laget med timmarna före midnatt. Leksands sportchef Anders Carlsson är i Prag där han svarade i sin mobiltelefon för några minuter sen och sa:
- Jag är på väg till en förhandling nu. Vi får se hur det går. Vi har fått in två spelare (Jaroslav Kalla och Pavel Trnka) och det känns bra.

En ishockeyagent uttrycker sig så här om att det i årets sista transferfönster kommit tio spelare till elitserien och allsvenskan från Tjeckien:
- Karusellen nere i Tjeckien är en fantastisk historia för alla inblandade utom för sportcheferna.
Jag skulle tro att det finns många nervvrak runt om i hockey-Sverige nu.

För att vara ett potentiellt nervvrak lät Anders Carlsson rätt avslappnad...
Kommentera

sylf:
Du kan börja med att förtälja din åsikt kring detta till medlemsrådet a`respektive supporterklubb. Själv blev jag ombedd av en styrelse ledamot för en supporterklubb att tysta ner Gävlelasse på debatten för dryga ett år sedan. Redan där drogs gränsen tycker jag.
Kanske skall rikta din uppmärksamhet samt ifrågasättande åt annat håll någon gång o försöka ta reda på fakta, men tro mig, ord står alltid mot ord, så sanningen låter vänta på sig:-)
Sover dock gott om nätterna...
Kommentera

Clarence: "Men laget är inte tillräckligt bra för att kunna fortsätta i samma stil. Det skvallrade väl höstsäsongen om om inte annat."

INGET lag är tillräckligt bra för att kunna fortsätta i samma stil ngn längre tid.
Din jämförelse med höstsäsongen är värdig en äkta dysterkvist, då den utgår från att lagets prestation vid den tiden var helt normal och speglade lagets och spelarnas verkliga potential.
Att det var turbulent och oroligt pga Miettinen och Wahlbergs utträde ur truppen verkar du inte ta med i bedömningarna öht.
Som sagt: lite sans, var det det du sa?
Kommentera

Clarence:
Jaså du tycker dom som glad för lagets bra spel senaste tiden ska sansa sig men dom som redan placerat laget i div 5 nedre norrland nästa säsong gör väll ett klockrent arbete kasta skit på laget då eller ?

så kom inte här snacka om sans
Kommentera

Clarence: Håller med Sundlöv är fel man på sportchefsplatsen.. Alldeled för vek när det gäller att övertala folk, det ska vara nån med bett i, med lite kraft i rösten, sundlöv är något vek i rösten :)
Kommentera

Clarence: Vad skvallrar VFs januari om då? Dom ligger ju nämligen näst sist denna månad?

Alltid svart eller vitt finns inte mycket till nyanser i denna GB
Kommentera

Gurra88: Boork gör ett gott jobb med det lag han har. Däremot är inte Sundlöv rätt man på sin plats med sin bristfälliga handlingsförmåga.
Kommentera

JanT: Förnekar inte ett ögonblick att Brynäs gjort en sensationell januari och verkligen spelat bra. Men laget är inte tillräckligt bra för att kunna fortsätta i samma stil. Det skvallrade väl höstsäsongen om om inte annat. Glöm heller inte att vi faktiskt "bara" ligger på 8:e plats i tabellen, vilket för mej är lite bättre än väntat. Men man skulle kunna tro att Brynäs låg etta i serien sett till tonen på många inlägg här inne. Lite sans skulle väl inte skada ändå...
Kommentera

JanT: Självklart ska vi tacka han för senaste tidens framgång, men även för det faktum att inga spelare med vetenskap om hur bryäns behandlat kontraktrerade spelare.. Det kommer inga nya!
Kommentera

Gurra88: Och vem skall vi tacka för den senaste tidens framgångar?

Herren Jesus?
Kommentera

Clarence: Men då kan väl herr överste dysterkvist förklara den senaste tidens utveckling för mig?

Voodo? Magiska stenar?

Snarare hårt och enträget arbete från Leif Boork och våra ALLSVENSKA spelare....
Kommentera

Clarence: Tack clarence för stödet :)..men det är så det är, är säker på att sundlöv ligger på luren hela tiden, men han klarar inte locak över någon. ingen vill till Brynäs så är det bara. Tacka Boorken för det.
Kommentera

JanT: "Det var en ny intressant teori från en nykomling...." Fel! Teorin är gammal, klok och - sann!
Kommentera

Gurra88: "Ingen vill till Brynäs, agenterna varnar förstås spelarna för vad som har hänt i klubben under året, därav inte så konstigt att ingen vill skriva på, utan slitvargen widing."

Det var en ny intressant teori från en nykomling......

"Ingen vill till Brynäs....." ???
Kommentera

65selander: Vi skickar röksignaler över Zinken när de tre tjeckerna är klara...........:-)
Kommentera

Vad ni snackar skit en del alltså, den mest ointressanta tråd jag någonsin har läst..

Tycker krutet ska läggas på Sundlöc och Boork som på sista tiden har varit förvånadsvärt tysta. Nu när de inte längre kan skylla på att spelarmarknaden är tom som graven vågar de inte säga nått mer, utan istället är det deras inkompetens att locka över spelare som tagit över. Tror inte på ett nyförvärv för fem öre. Ingen vill till Brynäs, agenterna varnar förstås spelarna för vad som har hänt i klubben under året, därav inte så konstigt att ingen vill skriva på, utan slitvargen widing.
Kommentera

65selander: Men du selander om någon har din mobil, hur ska du då kunde se att du fått ett sms?
Kommentera

Ni som har min mobil kan väl skicka ett SMS om någon skulle krita på.
Resultatet i hockeyn tar jag via mp3 spelaren.

Nu bär det iväg på Bandy Finland-Ryssland och det skall bli kul som attan.

Kommentera

Huge:
Har ingen åsikt - bara laget spöar lule så är jag glad!

Bajskorvarnas färg har skiftat mot koppar på sistone, kan vi be om ytterligare förgyllning under norrlandsturnen?
Kommentera

sylf: Jag är rädd för det!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det kommer att stänga utan att nån hoppat in.
Kommentera

sylf: Så var det bara bara 7 tim och 51 min till fönstret stänger!!
Kommentera

kentalalarsson: "Jag anser mig ha svart på vitt på att samarbetet i föreningen bör stärkas."

Va bra!

En stark ledning är väl nåt som alla föreningar,organisationer,företag etc jobbar för att ha,så även Brynäs.
Kommentera

Bissett19: Whata fock! Jag hade ju paxat för att vara Benny the cop!
Kommentera

Gusten: Ha ha ha............var ju bra 40 minuter sen,du vet långsam överföring till sméstan.......förresten Shat thä fack ap you facking dysterkvist!!!
Kommentera

lillovechkin:

Då är vi 2 , Kommer bli svårt och glömma hans tacklingar ..
Kommentera

Bissett19: Blixt Gordon!!
Kommentera

kentalalarsson:
Vill gärna korrigera lite. I slutet står det "övrig styrelse".
Blev felformulerat. Personen ifråga satt/sitter ej i styrelsen.
Kommentera

70 Rodrigues: LHc förstärker inför slutspelet med NHL-meriterade forwarden Shane Willis..........se länk!!
Kommentera

rackham:
Några timmar kvar till nedsläpp. Är dock för nervös för att lyssna på radion ikväll, så det får bli bandy:-)
Reflekterade lite över den senaste debatten. Satt på möte med Anders Hedin, Kent-Åke samt Bert Johnsson vid årsskiftet.
Jag fattade det som att styrelsen letade efter en lämplig arenachef, ja hela styrelsen.
I andra fall är det måhända exempelvis en personalchef samt någon ur styrelsen som åtar sig att anställa personal. Vet ej hur det fungerar i Brynäs IF, men det bör väl Rackham veta.

Vad Brynäs behöver för närvarande el. framöver, ja det vete gudarna. Här måste man försöka hitta sin egen åsikt.
En sak är att ha åsikter innan man ställer upp o arbetar i en förening. En annan är vilka värderingar man tar med sig in o står för.
Lätt att ha åsikter på utsidan.

Jag skulle vilja säga att jag har stort förtroende för styrelsens sätt att arbeta. Dock finns det vissa frågetecken o jag tänkte nämna ett.
Fick ett samtal från en person i organisationen för lite dryga ett år sedan.
Av denna person framkom det att det fanns en person som satt o ringde runt till sponsorer med uppmaning att ej sponsra Brynäs IF med pengar.

Brynäs IF hade kontaktat denne person samt förde samtal med honom. Bra, sa jag. - Då kan ni ta det internt.
Det sista som framlades i samtalet var följande fråga.
- Känner du dig skyldig?
Vart både ledsen samt mycket förbannad rent ut sagt.

Ringde upp såväl klubbchef samt ordförande dagen efter, men de var "dåligt informerade".

Jag undrar än idag, hur denna person kunde fälla ett sådant uttalande utan att ha talat med övrig styrelse.
Det visar hur infekterat det kan bli när man är otydlig och ej talar med varandra.
Jag anser mig ha svart på vitt på att samarbetet i föreningen bör stärkas.
Kommentera

70 Rodrigues: Exakt. Gillar inte alls att allt för många nöjer sig med laget som är nu. Vi får inte slå oss till ro och tro att allt löser sig. Vi måste in med minst en spelare till och det av klass. Jag hoppas Sundlöv och Boork hittar någon som passar in i truppen och samtidigt är en förstärkning.
Kommentera

claesw: Och var står du själv i frågan?
Kommentera

70 Rodrigues: " eller kan det vara så(hemska tanke) att Brynäs har gjort fel??"

Ja, dom kan ha misst ngn och därmed felat.
Men dom kan lika gärna ha gjort rätt.
Skillnaden mellan oss är ju att du hela tiden har utgått från att föreningen gjort fel.
Och det innan hela processen med framtagning av kandidater har genomförts och headhuntingföretaget fått arbeta klart med föreslagna kandidater.
Kommentera

Huge:
Det jag menar är att ni båda nu flera gånger tydligt visat var ni står i frågan.
Kommentera

claesw: "Snart får ni gå över till brev eller bubblor!"

Ok, vi får börja snacka om viktigare saker.
Särskrivningar, kanske....?
Kommentera

Falken: "Vi anser det nödvändigt att ta tillfället i akt och spetsa till laget inför kommande uppgifter" Något för Sundlöv att ta efter och jag hoppas verkligen att han gör det.
Kommentera

Huge: Brynäs själva har ratat honom och förhoppningsvis så går väl headhuntinföretaget tillbaka och tittar vilka Brynäs har ratat och förhoppningsvis går igenom dom personerna igen, eller kan det vara så(hemska tanke) att Brynäs har gjort fel??
Kommentera

Huge/Rodrigues

Vilken av er som har rätt lär vi nog aldrig få veta men tror ni hans gamla förehavanden kan ha något med detta att göra. Han blev väl frikänd från nästan allting iaf.
Kommentera

Huge/Rodde:
Snart får ni gå över till brev eller bubblor!
Kommentera

« · 670173 · »