Brynäs IF

446648 inlägg · 7961 ämnen

Transferfönster III

« · 657228 · » Till forumet

Sv: Transferfönster III
70 Rodrigues: Brent har ju bytt till Motor City Mechanics i samma liga, men jag tror att både han och Ward hade varit mycket bra som centernyförvärv i BIF. Båda har plockat poäng i alla sina klubbar och angående Ward så har han ju även provat på spel i Europa med framgång.
Kommentera

brynästigern: ja vi får det
Kommentera

Menade Aaron Brand istället för Ward.
Kommentera

Peja: Såg precis att han hade bytt.
Kommentera

70 Rodrigues: I Timrås bok så verkar Boorken höjas till skyarna nu för att han agerade i tid :-))
Kommentera

Peja: ja vi får hoppas att sundlöv håller koll på spelarna som e lediga annars får du väl slå en signal till han å berätta villka som finns=)
Kommentera

65selander: När hade vi rätt om nåt senast..? ;-)
Kommentera

Dream Team: I kväll :-))

Nu kanske ni vet jur det har känts i denna bok när vissa av er har skrattat.
Kommentera

65selander: Jag upplevde kvalserien säsongen 2001/02 med hela min kropp och själ. Det är inget jag behöver få berättat för mig hur det känns. Tack för omtanken, dock. Det är väl altid lätt att sitta och veta bäst när det går bra. Att folk sitter och mästrar i sin egen bok är väl en rätt vanlig företeelse på sina håll, eller hur...? ;-)
Kommentera

Bissett19: Starkt av SSK, men vi utökar försprånget till 8 poäng. Det var 9 poäng efter 30 omgångar. Jämnt skägg med andra ord.
Kommentera

Peja: Skulle varit häftigt med en Gretzky i Brynäs, tänk vilka kontakter han har, tror att det skulle vara ett kanonförvärv!!
Kommentera

70 Rodrigues: hehe ja det skulle vara nått vi får nog sälja hela gävle för att ha råd med han
Kommentera

bif 90: Nu menade jag ju Brent Gretzky, lillebror till Wayne, tror nog att Brynäs skulle ha råd med honom :-)
Kommentera

Bissett19: Här kommer en tabell över 10 senaste omgångarna;

1 Frölunda HC 10 7 1 2 33 : 23 22p
2 Djurgårdens IF 10 6 1 3 30 : 25 20p
3 HV 71 10 5 2 3 31 : 24 18p
4 Luleå HF 10 3 6 1 26 : 26 17p
5 Brynäs IF 10 3 4 3 21 : 29 15p
6 Linköpings HC 10 3 5 2 32 : 26 14p
7 Färjestads BK 10 3 2 5 25 : 24 13p
8 Mora IK 10 3 3 4 23 : 23 13p
9 Leksands IF 10 2 4 4 24 : 30 12p
10 MODO Hockey 10 3 2 5 26 : 28 11p
11 Södertälje SK 10 2 4 4 30 : 36 11p
12 Timrå IK 10 2 2 6 20 : 27 8p

Det börjar arta sig......
Kommentera

70 Rodrigues: hehe ja det borde dom
Kommentera

JanT: Ja för en gångs skull så skall jag försöka att se positivt på det hela. Vi drog ifrån Timrå med 3 pinnar och SSK med en pinne, med en omgång till avverkad. Det går åt rätt håll, men ack så tufft det kommer att bli *ryser*
Kommentera

GävleLasse: ja men det kunde ha sett värre ut tänk om vi hade förlorat mot hv då kunde man varit orolig men nu känns det lugnare
Kommentera

bif 90: vi tog ju även in 3 pinnar på mora med
Kommentera

79 Andersson: ja dom har ju legat långt före oss men nu e det bara 4 pinnar upp
Kommentera

GävleLasse: Det lär bli en rysare, helt klart. Men det verkar som om vi är på väg ut ur träskmarkerna precis i rätt läge. TIK sjunker däremot allt djupare ned i kvicksanden. Inte rätt läge att hamna i en negativ spiral.
Kommentera

JanT: Nej det är sant, men det vänder så lätt...En vinst för Timrå på torsdag å de får luft under vingarna igen. Fast jag tror det blir oavgjort och att SSK vinner på övertid. Brynäs har en hel del i sina egna händer fortfarande, frågan är om Dackells bortvaro påverkar oss negativt i allt för stor utsträckning eller om vi klarar oss bra utan honom. Jag skulle tippa på att Felsner får kliva in i den kedjan nu.
Kommentera

GävleLasse: Blir Dackell borta 2-3 matcher tror jag inte det är någon större fara. Felsner i förstakedjan kan bli mycket intressant. Apropå TIK så har de 6 st 2-3 förluster på de 11 senaste matcherna och endast 5 poäng inspelade. Sådana resultat kan knäcka den bäste, huga!

Tror dock att de tar sig samman och slår SSK på torsdag. Trender är som bekant till för att brytas. ;-))
Kommentera

GävleLasse: Nu är det bara att invänta W-holms sågning av TIK, de har klarat sig undan väldigt länge nu. DIF/LIF/BIF/SSK har samtliga kölhalats efter noter i kvällspressen.
Kommentera

JanT: Det som skrämmer mig lite är att SSK har ett relativt lätt spelschema några omgångar nu med många matcher hemma. Det vill till att Brynäs bryter trender de med och fortsätter att ta poäng av topplagen och börjar VINNA på bortaplan. Lördagsmatchen mot Leksand känns som en nyckelmatch. Men det är klart, SSK h a r ett mycket tuffare spelschema än oss. Kommer Mora att fortsätta dala i tabellen? Kommer Timrå att schejpa till sig?

Det bästa vore givetvis om Brynäs kunde spela in poäng i en jämn och fin ström resten av säsongen...Så vi slapp sitta och spekulera och önska resultat i andra matcher.
Kommentera

GävleLasse: ja det skulle va bra om vi började vinna några på bortaplan nu när det drar ihop sig som sagt så känns matchen på lördag mkt vikig
Kommentera

bif 90: Matcherna mot Leksand och Mora är hyperviktiga. Kan vi ta några pinnar i dessa så skulle det se mycket ljusare ut. Om vi ens skall snacka slutspel så är det bara vinst som gäller mot BÅDE Leksand och Mora.
Kommentera

GävleLasse: Tycker inte SSK har allför lätta matcher framöver.

38 Torsdag 2006-01-19 19.00 Timrå IK - Södertälje SK
39 Lördag 2006-01-21 15.00 Södertälje SK - Mora IK
40 Tisdag 2006-01-24 19.00 Södertälje SK - MODO Hockey
41 Torsdag 2006-01-26 19.00 Färjestads BK - Södertälje SK
42 Lördag 2006-01-28 15.00 Södertälje SK - Djurgårdens IF
43 Tisdag 2006-01-31 19.00 Södertälje SK - HV 71
44 Torsdag 2006-02-02 19.00 Linköpings HC - Södertälje SK
45 Lördag 2006-02-04 15.00 Frölunda HC - Södertälje SK
46 Måndag 2006-02-06 19.00 Leksands IF - Södertälje SK
47 Tisdag 2006-02-28 19.00 Södertälje SK - Brynäs IF
48 Torsdag 2006-03-02 19.00  HV 71 - Södertälje SK
49 Lördag 2006-03-04 15.00 Södertälje SK - Linköpings HC
50 Måndag 2006-03-06 19.00 Södertälje SK - Frölunda HC
Kommentera

GävleLasse: Så här vill jag se laget på torsdag:¨

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

1:a Sjödin-Casselståhl Månsson-Felsner-Danielsson

2:a Lavins-Johansson Malmström-Bäckström-Molin

3:e Andersson-Sundqvist Hermansson-Almtorp-Aarnio

4:e ytterforwardspar Gellerstedt och Spets

Extraspelare: Öhrstedt och Kuparinen.
Kommentera

GävleLasse: ja vinner vi båda ser det ljust ut
Kommentera

65selander: Tja, omgång 38-40 är ju inga lag som man får skrämselhicka av. En del tjatar om våran svit. Låt oss inte glömma SSK's svit...Den är mer meriterande än vår
Kommentera

GävleLasse: ja men vi e fortfarande 8 poäng före och dom måste vinna tre matcher till för att gå förbi och det e inte så många matcher kvar att vinka på
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror du kan glömma att Casselståhl går in i laget nu. Det kommer att bli nån ändring bland forwards. Troligen så kommer Boork att köra in Felsner i 1:a och Spets på Felsners plats. I övrigt blir det inga förändringar.. Inte ändrar man ett lag som hållit nollan mot serieledarna inte..

Det gäller att orsaka så lite "oro" i laget som möjligt.
Kommentera

GävleLasse: ja jag hoppas på samma fart som mot hv och såklart en storspelande honken mot lhc skulle ju inte vara fel
Kommentera

GävleLasse: Vi får lära Dacka att köra med enhandsfattning tills torsdag samt att dom inte skjuter sönder någon mer på träningarna inför den matchen.

Lördagsmatchen blir en rysare att se på plats och då vill jag ha ett effektivt Brynäs och inte som sist man var där. Vet Lotvonen en av dom bättre backarna är borta samt ryssen men han är väl saknad av få. Österby tror jag också är borta och han brukar vara en frisk fläkt.

LIF-Honken 2-4 kommer det stå på Aftonbladets sportsida efter lördagen.
Kommentera

bif 90: Med tanke på vårat bortafacit så är det väldigt lite poäng. Vinner SSK mot oss hemma så är det helt plötsligt bara 5 pinnar kvar... det kan gå så ruggigt snabbt...
Kommentera

65selander: ja det skulle inte vara helt fel att spöa leksand på bortais ja honken var ju inte het sist i ejendals eller det var inte direkt nån
Kommentera

65selander: Ja dessvärre så har ju Backlund radat upp kanonmatcher den här säsongen...Det kombinerat med Brynäs ineffektivitet så bådar det inte gott. Dessutom så höjer sig alltid "lillebror" Leksand några snäpp så fort de ser en Brynäströja...
Kommentera

GävleLasse: ja men vi får hoppas att backlund blir skraj när kan ser bäckis komma flygande så kanske vi vinnerhehe=)
Kommentera

GävleLasse: Det var ju inga jätteförändringar jag hade gjort, Öhrstedt håller inte anser jag och jag tror att "Cassel" skulle göra ett bättre jobb.
Kommentera

bif 90: Vi får se vad som händer, det fins en del som talar för oavgjort och torsk i sudden... bara en känsla jag har.
Kommentera

70 Rodrigues: Nej det var inga jätteförändringar men sett över hela säsongen så har Öhrstedt varit bättre...Han har producerat mer och har bättre +/-
Kommentera

GävleLasse: Tror att rutinen kan fälla ett avgörande i såna här viktiga matcher som följer, tyckte att Öhrstedt verkade nervös o ängslig igår, men men, vi får se hur det ser ut på torsdag!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det skulle förvåna mig mycket om Boork ändrar på backparen.
Kommentera

65selander: Saxat ur Timrås GB:

"Godnatt och måtte djävulen ta den som uppfann hockey!"

Vi är tydligen inte de enda som har "problem" ;)
Kommentera

GävleLasse: Nä dom lär nog få svettas lite till och så har dom SSK på torsdag. Står Duba nu på torsdag så står Backlund på lördag och vice versa. Tycker nästan att Leksand har kört varannan match med målisarna.

Vi får väl hoppas att något läcker från kansliet snart också så man vet vad katten har släpat hem eller inte släpat hem.

Godnatt på er.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, Brent skulle vara ett smart nyförvärv, inte för att jag tror att han kommer men ändå. Faktum är ju att publiksiffrorna skulle höjas avsevärt (åtminstone i början) om Brynäs fick en Gretzky i laguppställningen och han skulle således inte kosta så mycket pengar. Kanske inte ens gå på minus med att värva honom.
Kommentera

GävleLasse: Du din lilla räv var väl på träningen idag och såg hur dom spelade :-)
Kommentera

Peja: Precis, sen så tror jag nog att storebror Wayne vill hjälpa brorsan och den klubb han spelar i på alla sätt o vis :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Nej det var jag inte, jag låg hemma på soffan och kollade matchen från igår.
Kommentera

JanT: Alltid bäst att kunna avgöra på egen hand. Tror stenhårt på att 55 poäng räcker för att undvika KS då lag 11/12 så här långt (med något enstaka undantag) inte snittat över 1,0 poäng/match.

55 poäng borde således vara en tillräcklig säkerhetsmarginal för att hålla KS-spöket på avstånd.

I dagsläget ska vi således plocka 13 poäng på 13 matcher för att nå målet. Helt klart möjligt, slutspel tror jag dock inte på.
Kommentera

« · 657228 · »