Brynäs IF

446095 inlägg · 7961 ämnen

Transferfönster III

« · 657387 · » Till forumet

Sv: Transferfönster III
JanT: Ja den som lever får se...Det kommer att rinna mycket vatten under broarna innan man vet med säkerhet.
Kommentera

GävleLasse: Nej, och inte dom enda supportrar som bryr sig för mycket om vad dom andra lagen runt strecken uträttar...
(kan man inte vinna själv äf det bra om dom andra förlorar)

Tänk om man för en gångs skull kunde ha Frölundas eller HV:s små lyxproblem!
Kommentera

JanT: Jag är inte förvånad över att SSK kryper närmre strecket,jag har hela tiden trott på att man kommer att krypa över strecket,men på vilken bekostnad blir det?Brynäs?Timrå?............

Nu har SSK en nyckelmatch mot Timrå,sedan två raka hemmamatcher,så läget för Hallins boys börjar ljusna!!
Kommentera

Bissett19:
Det enda oroande är att det är topplagen som uppvisar dålig form just nu,dvs våra bottenkollegor (nja för Timrå) plockar också en hel del poäng, och då räknar jag även in DIF- som ju ändå börjar nå fastare mark.
Kommentera

Bissett19: Efter det ser det mörkt ut. Dom möter nästan bara HV, VF och LHC sedan.
Kommentera

Vet inte om någon har skrivit det. Men i dagens tidning så står det i alla fall att Dackell missar tre matcher.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Då hade vi tur i oturen alltså.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
de skrev minst en vecka men hoppas
Kommentera

Malmen: Här är artikeln i GD om Dackes skada. Man hoppas på att han skall kunna spela med ett specialskydd...
Kommentera

Falken: I bästa fall missar han tre matcher. Det sas väl nåt sånt efter hans puck på foten med och även vid skadan i skallen så sas det att han skulle vara borta en relativt kort tid. Så blev icke fallet. Han verkar ha dåligt läkkött vår käre Andreas.
Kommentera

F-n vad alla är negativa och tittar nedåt. För tusan. Vi har tre raka segrar.
I morgon spöar vi östgötabanken, Timrå drar ner slutridån för SSK, Djurgården får däng i kyrkan. Leksand en kölhalning i Götet och Luleå rycker upp sig mot ett Mora som rasar ihop.

Då har vi en poäng upp till slutspel med 12 matcher kvar, samtidigt som knätofsarna och SSK knappt ens har en teoretisk chans att komma i kapp oss......nåja nästan.

Och sedan det här med tufft spelschema tror jag inte på. HV har nyligen fått däng av oss och SSK. SSK vinner i Lule, vi vinner i Övik, Leksand vinner i Linköping.
Mot slutet av en säsong spelar tabelläget allt mindre roll. De lagen som har sitt på det torra vilar spelare, tänder inte till riktigt eller kanske är nedbrtutna av extra träning inför sitt slutspel.

De sista omgångarna brukar motivation ofta slå klass. Upp till bevis.
Kommentera

Pelle Borås:"F-n vad alla är negativa och tittar nedåt. För tusan. Vi har tre raka segrar.
I morgon spöar vi östgötabanken, Timrå drar ner slutridån för SSK, Djurgården får däng i kyrkan. Leksand en kölhalning i Götet och Luleå rycker upp sig mot ett Mora som rasar ihop"

Vad händer vid motsatt scenario då???
Kommentera

Pelle Borås: Du skriver att motivation slår klass, då lär väl samtliga bottenlag vinna imorgon, eller är Brynäs mer motiverat än Timrå, SSK, Leksand och Mora??
Kommentera

70 Rodrigues: "Du skriver att motivation slår klass, då lär väl samtliga bottenlag vinna imorgon, eller är Brynäs mer motiverat än Timrå, SSK, Leksand och Mora??"

Jag har en viss känsla av att alla bottenlagen - utom möjligtvis Timrå - kommer att ta många poäng på slutet. Utgången känns ovanligt oviss med de båda M-lagen indragna i detta till och med. Djurgårn verkar dock ha fått upp ångan ordentligt. Så allt kan vara förändrat efter Måndagskvällen om det blir tre förluster. Därför kan skadorna på Lind o Dackell visa sig vara mycket dyrbara.
Kommentera

70 Rodrigues:
Jag skriver att motivation ofta slår klass. Men självklart kan även lag på övre halvan ha motivation, tex Luleå för en fjärdeplats.

Däremot tror jag att varken Leksand, Djurgården eller SSK har kan uppnå tillräckligt med motivation för att vinna i morgon.

I vilket fall är jag en positivt lagd person och hoppas alltid på det bästa. Och hoppas man tillräckligt mycket blir det en tro.
Kommentera

Brynäs kan nog glömma Timo Pärssinen, han verkar vara nära en lösning med Luleå HF.
Kommentera

70 Rodrigues: Eller med Timrå! ;-)
Kommentera

Skellefteå ser nu ut att förstärka med ytterligare en tjeck, Daniel Branda från Litvinov. Trea i den interna poängligan efter Reichel och Benda.
JÄVLAR va dött det är!
Kommentera

Gusten: Endast för Brynäs som marknaden är död!!
Kommentera

Gusten: Fyfan vilken härtig kvalserie det kan bli.

(Om nu inte vi hamnar där...)
Kommentera

96 Artisten: Någon KS lär det knappast bli, om vi nu inte får ett totalt hjärnsläpp och börjar torska igen samt att våra bottenkollegor får en lidnersk knäpp och börjar att rada upp segrar, hua hemska tanke!!
Kommentera

96 Artisten: Vinner Södertälje borta mot HV imorgon är då jag inte så lugn som vissa verkar vara. Vi möter SSK borta i omgång 47, vore jävligt hemskt om dom knaprat in för mycket på oss inför den matchen.
Kommentera

Gusten: Södertälhe spelar väl hemma?
Kommentera

Falken: Södertälje* ska det ju givetvis stå.
Kommentera

Falken: Ja du har rätt
Kommentera

Gusten: Det skiljer 16 poäng + målskillnad.Att SSK skulle vinna ALLT och Brynäs torska ALLT finns inte på kartan.Du kan sluta käka piller nu,det blir ingen KS.
Kommentera

sylf: Det KAN alltså skilja 4 poäng inför drabbningen i omgång 47.
Sluta käka piller? Det är nog du som har börjat med rohypnol (JanT som skrivit ut?)

Jag saknar den gamle Sylf ;)
Kommentera

Gusten: "Jag saknar den gamle Sylf ;)"

Den gamle/nye Sylf är realist.Det räcker med EN 3 poängare före OS,det fixar vi.

Bajskorvarna har ju börjat likna nåt!!
Kommentera

sylf: Självklart så är det praktiskt taget klappat och klart.
Men jag vågar aldrig ta ut nånting i förskott innan det är teoretiskt fastlagt. Men det är nog bara en försvarsmekanism så man ska slippa bli besviken.

Vore hur som helst jävligt skönt om vi kunde ta nån poäng på norrlandsturnén samt att SSK torskar.
Kommentera

Gusten:Jävla Dysterkvist!!

Kommentera

Bissett19: Är det du som är Iprenmannen?
Kommentera

Gusten: Ja,o ikväll kommer jag o knackar på hemma hos dej......

Kommentera

Bissett19: Njae nu börjar jag bli osäker. Tycker mig se likheter med JanT´s presentationsbild. ;)

Skit samma förresten, kom förbi båda två med era instrument så tar jag fram mitt "kumbaya-häfte"
Kommentera

Tommy Sjödin är uttagen till landslaget igen...
Kommentera

rodge: För de, likt mig, som inte tror på det läs här: www.hockeyligan.se/nyheter.php?nid=7986
Kommentera

rodge: Kul för honom, men han lär väl bryta lårbenshalsen eller nått inför slutspurten
Kommentera

rodge: Tamefan.........Har Bengt-Åke knarkat nu igen:-)

Kommentera

rodge: Trodde du skämtade.....men det är väl ett skämt av Bengt-Åke?
Kommentera

Bissett19: Blir kul för Sjödda att spela mot Schweiz i Lugano, han har säkert en hel del fans där nere...om dom inte är döda vid det här laget ;)
Kommentera

Gusten: Men i Timrå har han ju inga fans,dem mupparna brukar ju bua så fort han har pucken....
Kommentera

Gusten: Still going strong.....eller vad ska man säga?
Kommentera

Gusten: Eftersom jag har varit där och sett två turneringar med Brynäs så kan jag säga att han är KUNG i Lugano.

När vi var där så hade dom egen sång om honom och banderoll över hela kortsidan.
Kommentera

Gusten: Sjödda i 3:-..Man tro knappt att det är sant.Hade inte Uffe Sterner tid eller ?

Å VAR FAN ÄR BÄCKIS NAMN PÅ DEN DÄR JÄVLA LISTAN DÅ?????? Han är ju gjuten i den där bögtruppen!
Kommentera

Glömde skriva att det är kul för Sjödda men vad skall han i tre kronor att göra?

Han snubblar väl på första uppvärmningen och bryter båda benen samt tappar synen samt får njursten...

Kommentera

65selander: Blir det Sjödda o Olausson i ett backpar,fan dem är ju typ trehundra år tillsammans.........
Kommentera

sylf: Håller med dig!! In med "Bäckis" o ut med "koppartaket" Jönsson!!
Kommentera

Bissett19:
Men Sjödin var ju grym mot DIF, var BÅ där?
Däremot går det för fort i landslagssammanhang för den gamle ; )
Kommentera

70 Rodrigues: Koppartaket!! Vilket jävla skämt!!
Kommentera

Bissett19: Efter påtryckningar från PRO är det bestämt att Sjödin och Olausson ska bilda backpar...
Kommentera

70 Rodrigues:
Jörgen har aldrig direkt gjort någon helusel match när han har fått på sig landslagströjan. Man vet att han presterar, men i år har han helt klart haft en svacka. Jag ser detta som kommande VM-lag om det ej dyker upp några proffs.
Jag ifrågasätter Jesper Matssons plats o här finns det andra alternativ.
Här skulle jag gärna sett "Bäckis"...
Kommentera

« · 657387 · »