Brynäs IF

731216 inlägg · 7961 ämnen

Transferfönster III

« · 671008 Till forumet

Sv: Transferfönster III
lillovechkin: Skall man värva en toppspelare så spelar det ingen roll vart ifrån han kommer, bara han producerar. Skall man däremot värva spelare som ska in och tjötta och spela i 3e- 4e- kedjan så ska det helst vara en ung svensk spelare som värkligen är berädd att satsa lite för att nå toppen.
Kommentera

lillovechkin: Det finns säkert flera faktorer än de vi kommit fram till... Vi får se vad som händer.
Kommentera

GävleLasse: Skön kommentar av "Säcken" i Djurgårn " Vad som behövs är litet flyt. Att pucken börjar studsa vår väg igen"

Det säger han efter 1-13 på tre matcher........oflyt??

Kommentera

Bissett19: Visst är det oflyt... de ägde ju matchen helt mot oss, men vi kontrade in 6 puckar ;)
Kommentera

GävleLasse: "Det spelar ingen roll vad jag skriver, du verkar ha synpunkter på det ändå"

Ja, ibland håller jag med, och ibland håller jag inte med.
Tycker du det är konstigt?

"Hur som helst så känns det som att jag ligger närmare sanningen än du någonsin kommer att göra."

Vilken sanning tänker du på då?
Din egen sanning, min egen sanning eller ngn annans sanning?

"Färgerna du ser efter att ha tagit dina lyckopiller, går de i någon speciell skala eller är det blandat rakt av?"

På vilket sätt tycker du att just jag skulle vara mer optimistisk och blåögd än många andra härinne?
Och att just du har ngn sorts särställning som sanningssägare?

Vad gäller min reflektion över Loobens sena värvning så verkar du inte ha fattat mkt.
Så du TROR alltså bara att jag skulle ha höjt Sundlöv till skyarna om han gjort samma sak?
Sa du inte tidigare att det är för mkt "tro" och "kanske" i mina inlägg?
Du lär dig snabbt, ser jag....

Till sakfrågan ang Looben:
Jag ifrågasatte bara om Looben verkligen hade blivit tagen på sängen sas, och vaskat fram denne spelare från noll på ett par timmar.
Jag tror att man haft lite framförhållning i ngn form, för alla eventualiteter.
Och därmed inte behöva jobba så hårt när det nu blev nödvändigt att värva.
Har alltså ingenting med ngn kritik över Loobs jobb i sig att göra.
Och hade Sundlöv nu agerat likadant (framförhållning) så varför skulle jag då inte tycka att det var proffsigt gjort?
Kommentera

Huge: "Och hade Sundlöv nu agerat likadant (framförhållning) så varför skulle jag då inte tycka att det var proffsigt gjort?"

Å framförhållning verkar Sundlöv haft i jakten på en center. När var det de sparkade Wahlberg...DÄR startades behovet av en ny center...

FBK fick ett behov av en back igår, och fick in en ersättare igår....

Hmmmm...

Sen det andra... jag har mina åsikter om hur saker och ting sköts i Brynäs, vidare så har jag önskemål om hur JAG vill att de skall lösas. Det är MINA åsikter, om de är rätt eller inte vet vi inte i och med att de är hypotetiska då jag inte har något mandat i Brynäs.

Att du sedan sitter och säger emot utan att själv komma med saker att bemöta är ju en annan sak. Du säger att man får läsa mellan raderna. Varför inte skriva direkt vad du menar, så slipper jag sitta och feltolka dig...
Kommentera

GävleLasse:
Huge:
Gäsp............
Kommentera

Joto: Ja gonatt då...

Don't let the bedbugs bite!
Kommentera

Dream Team: möjligt men inte ersätter man en back med 21p med en som knappt är över blå ;-)

Nej det blev nog den som blev över.
Kommentera

65selander: Nej en back som Rhodin ersätter man ju inte i brådrasket. Men det fyller i alla fall ut leden så man har lite materiel att laborera med.
Kommentera

70 Rodrigues: Tror att din trupp med 10 backar och 14 forwards blir lite väl bred för BIF's plånbok. Jag nöjer mig med 8 backar och 13 forwards. ;-)

Om Sjödin fortsätter skall det således in 1 st toppback. (i och för sig tror jag vi behöver 2 st dylika (Morin 9:e back?)). På forwardssidan blir det utrymme för 2 st nya toppkrafter i form av en center och en RW/LW. Håller helt med dig angående de spelare som ej skall få nytt förtroende.

Summa av kardemumman blir att vi behöver värva idel klasspelare i vår!
Kommentera

GävleLasse: "Å framförhållning verkar Sundlöv haft i jakten på en center. När var det de sparkade Wahlberg...DÄR startades behovet av en ny center...

FBK fick ett behov av en back igår, och fick in en ersättare igår...."

Visst behövde vi en center efter att Wahlberg försvunnit, men framförhållningen vid den tidpunkten kanske inte var så lätt att hålla, jämfört med vid det senaste fönstret. Tillgången på spelare var ju en helt annan då än nu. Diskussionen om Sundlövs ev framförhållning är iofs att helt byta ämne, men eftersom du drog upp det så svarar jag ändå.

"Att du sedan sitter och säger emot utan att själv komma med saker att bemöta är ju en annan sak. Du säger att man får läsa mellan raderna."

Kan du ge några exempel på när jag har en avvikande åsikt från din egen och där jag samtidigt INTE motiverar min ståndpunkt?
Jag försöker verkligen bemöda mig om att svara med sakargument.
Men Ok, jag ska försöka vara lite tydligare, även om jag själv tycker att mina svar inte borde vara speciellt svåra att tolka.
Kommentera

« · 671008