Brynäs IF

727624 inlägg · 7961 ämnen

Truppen 2004

« · 269972 Till forumet

Sv: Truppen 2004
70 Rodrigues: Har inte kollat nåt än.Honom skulle vi ha tillbaka.Att jämföra med Svensson....Som att jämföra mellan Gretzky och Finn-olsson
Kommentera

Igor: Can`t say is that true or not. You swedes have a lot more NHL-players and stars than we finns... Is Zetterberg or some else stars coming to play for Sweden?
Kommentera

Sylf: Tänk på att Finn-Olsson var landslagsman......:-)
Kommentera

33Laitinen: Håller med, i år blir vi "världsmästare". Teerveisiää sinulle!
Kommentera

mastigers: Hehe! I år blir vi världsmästare igen. Den glider in. Terveisiä vaan!
Kommentera

Igor: Final score
Canada - Sweden 8-1 (3-0, 3-1, 2-0) Live!

Högerback i förstafemman: 9. KARLSSON, Mattias
Vänsterback i andrafemman: 23. BÄCKSTRÖM, Kristoffer
Vänsterforward i tredjefemman: 18. VIDELL, Linus
Kommentera

Ulf Lindgren: Jag tror Canada dopar sina ungdomar. Kolla på Ben J! ;-)
Kommentera

Igor: Nog har Karmhag gjort några matcher i HV 71 ?
Skall vi leta backar i Rögle så är väl spelskicklige men småväxte Byström ett bättre alternativ eller Daniel Josefsson.
Karlsson är lite för orutinerad, han är trots allt bara 18 år. Som back så behövs något år ytterligare innan debuten.
På backsidan krävs en härförare för att ersätta Djoos och alternativen är inte många. Mitt förslag är Boumedienne.
Sen behöver vi en tung defensiv spelare för att ersätta Rehnberg.
Om Mårten och Jämtin sedan ansluter ser det riktigt, riktigt bra ut.
Sen är det bara hoppas att vår ev förstekeeper inte skadar sig så att vi inte behöver förlita oss helt på Lundström än.
Truppen kan bantas i jämförelse med förra året då Svanbom, Bäckström eller Karlsson kan ersätta på backsidan och Rönnqvist, Larsson eller Engström (om den sistnämnda är kvar..) framåt.
Kommentera

Huss:Daniel Josefsson är aktuell för Luleå men iofs tror jag inte det blir något med det.Det har varit väldigt stilla om ryktet i alla fall.
Kommentera

Här är Linköpings trupp inför nästa säsong. Dom ska bara ha en back till (förhandlar med Peter Casparsson), sen är truppen spikad om det inte dyker upp något intressant säger Mike Helber till Corren. Kan Brynäs trupp månne matcha kvalserie-konkurenten ?

LHC-truppen

Målvakter: Daniel Sperrle, Mikael Sandberg, Joel Davis.

Backar: Andreas Pihl, Jan Mertzig, Thomas Johansson, Martin Knold, Andreas Holmqvist, Jyrki Välivaara (ny), Jakob Karlsson (ny).

Forwards: Johan Franzén, Johan Bülow, Andreas Sundin, Tim Eriksson, Mikael v d Geest, Fredrik Emvall, Pekka Tirkkonen (ny), Jussi Tarvainen (ny), Mikko Peltola (ny), Johan Lindström, Mikael Håkanson, Per Eklund, Ragnar Karlsson.
Kommentera

Det är en artikel om Henrik Rehnberg i dagens GD.
Kommentera

Brynäs Träningsmatcher inför säsongen 2003-2004

20 Augusti Brynäs-Modo (Mästarcupen)
22 Augusti Leksand-Brynäs (Mästarcupen)
23 Augusti Färjestad-Brynäs (Mästarcupen)
14 September Brynäs-Modo (?????)
19 September Brynäs-Leksand (Långshyttan)
25 September Elitseriepremiär

Är det någon som vet flera tränings-matcher med Brynäs ?
Kommentera

Makkan: Spelar nog ingen roll vad LHC har värvat igen för dom hamnar likväl i kvalserien nästa säsong igen, Ni kommer att få ett bättre LAG på pappret och då menar jag lag inte stjärnor i massor som åker på isen för pengarsskull!
Kommentera

Makkan: Vet och vet... man får väl gissa? Jag förutsätter att det blir fem matcher på sex dagar 2-7 september när vi sätter fjolårstiteln i Electro Oil Trophy på spel. I övrigt brukar vi alltid ha en match innan Mästarcupen (i fjol tom två). Mora IK brukar ha den äran att möta Brynäs iF under försäsongen.
Kommentera

NallePhu: Du behöver inte säga ni till mig för jag håller inte på LHC (=simhudare). Jag håller med. Det är en sak att ha ett bra lag på pappret. Verkligheten är en annan.
Kommentera

Huss: Vi kan väl värva från andra lag än Rögle. Ska vi värva en back utifrån tycker jag han ska ha eliterfarenhet.

Det här med Niklas Wallin är väl bara ett påhitt va? Nån som vet nåt?
Kommentera

Igor: Tror nog att det är påhitt, det brukar ju vara det när det gäller Brynäs.Om det nämns bra spelar namn till Brynäs så får man ta det med en nypa salt för annars så blir man besviken som vanligt!
Kommentera

Igor: Varifrån har du läst eller hört något om Nicklas Wallin ?
Kommentera

Makkan: På hockeyligans tramssida.
Kommentera

Igor:
Okej.
Då tar jag det inte så allvarligt.
Men hoppas kan man ju göra.
Nicklas Wallin är annars precis den back vi behöver.
Bra med kroppen och även bra passnings-spelare.
+ ett hyggligt skott.
Kommentera

Makkan: Håller verkligen med att det är Wallin vi behöver.
Kommentera

Tja!
Nu fattas de bara en målvakt, 1-2 backar plus en forward(om Anger stannar).

Hur långt kontrakt har Daniel Johansson skrivit?,har han skrivit något nytt kontrakt överhuvudtaget?

Soling inblandad i bilolycka, reaktion: låt grabben göra vad han vill på fritiden, Expressen= skvallertidning som leker moralens väktare.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

« · 269972