1150x200-brynasbanner.jpg

Truppen 2015/16

« · 1662471 Till forumet

Truppen 2015/16
Spelare med kontrakt:

Bernhard Starkbaum
Jonas Johansson

På målvaktssidan tycker jag vi ska blicka mot Markström, alt Lindbäck. Men att få tillbaka Markström vore grymt - han och Starky som duo. Annars skadar inte en till säsong med Honken och fortsatt låna ut Johansson.

Simon Bertilsson
Niclas Andersén
Oscar Eklund
Jörgen Sundqvist
Mattias Nörstebö
David Westlund

Lägg mycket krut på att säkra upp Slovak! Plus en offensiv back eller två. Behövs lite handleder i uppspelen. Djoos kanske är en av dem om han höjer sig ett snäpp. Kilströms löneslant kan vi nog dock investera i bättre.

Sebastian Enterfeldt
Greg Scott
Jesper Ollas
Bill Sweatt
Jacob Blomqvist
Pathrik Westerholm
Ponthus Westerholm
Adam Brodecki
Oskar Lindblom
Sondre Olden

Förläng inte med Nordquist, han är för dyr. Lägg det på en stark tekare. Kämpa med Rödin och Brodin men inte till vilket pris som helst. In med lite brunk och djävulskap. Granis comeback?
Kommentera

Sv: Truppen 2015/16

honken21: Vem skall då leda skutan?

Kommentera

Tror Ollas och Enterfeldt kommer bidra med mycket nästa år. Framförallt Ollas kommer vara taggad till tusen och kännas som ett nyförvärv. Hoppas vi får behålla Rödin så vi kan bygga vidare på årets framgångar med den kedjan (även om ingen bör räkna med att han blir kvar, tyvärr).
Kommentera

Brynäsgubbe: Är du så säker på att Jesper spelar mera ishockey?
Kommentera

bradberry: Oj, är inte du? Har inte sett något som pekar på att hela karriären är slut. Jag har räknat med att han tillfrisknar till nästa säsong.
Kommentera

bradberry: Allvarligt. Jag har missat var exakt Ollas är skadad nånstans.

Hur kan det ta en hel säsong att bli frisk?
Tränar han nu, och isf hur mycket?

Hörde nått tidigare här att karriären ev var över.
Nån här måste ju veta statusen.

Tacksam för svar.
Kommentera

mk: Vad är det för skada sunken har? Har missat det också
Kommentera

atilla: Båtbenet mycket svårläkt!
Kommentera

Såhär vill jag att man bygger laget,

Målvakter:
Starkbaum
Johansson
Sandström

Kommentar:
Här kan vi drömma om Markan, Lindbäck eller Jocke Eriksson men även om det inte skulle bli nån utav dom så har vi bra rustat tycker jag. Glöm inte att Sandström kommer vara med på allvar nästa säsong.

Backar:
Slovak
Andersén
Bertilsson
Eklund
Sundqvist
Westlund
Nörstebö
Carlsson
Erixon (NY)
Porseland (NY)

Kommentar:
Andersén och Bertilsson är ryggraden. Sunkan blir som ett nyförvärv och med Bulans hockey filosofi tror jag att Sunkan blir en bättre back! Eklund är en landslags back när han spelar som bäst. Slovak blir grymt viktig att behålla! Och två nya backar behövs då efter Djoos och Kilström. Sebbe Erixon i Växjö har varit på G hit förr och jag tror han skulle få ut mer av sitt kunnande i Bif. Mathias Porseland glöms ofta bort av svenska hockey fans. Men jag vet att åren han gjort i Finland och Ryssland bara gjort honom till en mycket habil tvåvägs back. Sen kommer även L.Carlsson få a-lags kontrakt.

Forwards:
Ollas
Larsson (NY)
Bång (NY)
Sweatt
Scott
Thoresen (NY)
Brodecki
Enterfeldt
Lindblom
Westerholm
Westerholm
Olden
Lööke (NY)
Blomqvist

Kommentar:
Bara hoppas att Ollas kommer tillbaks till toppen igen. Då har vi ett grymt nyförvärv. Likaså i Enterfeldt. Att Brodin lämnar är ju istort sett klart likaså Rödin. Daniel Bång i som lirat i Aik men vars kontrakt nu går ut vore en perfekt ersättare för Brodin. Liknar varandra i spelstilen. Thoresen flyttar till Sverige igen efter många år i Khl. Han vore en perfekt ersättare till Rödin. Sen har jag hört att Bz jobbar hårt på att locka hem Johan Larsson. Att Mannberg och Lindgren inte räcker till nu när det ska satsas nytt är ingen sskräll. Lööke är en bra ersättare för Linkan. Lite mer attityd i Jensa.

Femmor:
Slovak - Andersén
Sweatt - Scott - Thoresen

Erixon - Bertilsson
Ollas - Larsson - Brodecki

Porseland - Eklund
Bång - Enterfeldt - Olden

Sundqvist - Carlsson
Westerholm Westerholm Lindblom/Lööke

Extra:Blomqvist, Westlund, Nörstebö
Kommentera

Pettisbif: Helt ärligt? Thoresen kommer gå till den klubb som erbjuder mest deg. Tror du på fullaste allvar att det kommer vara Brynäs? Sedan skriver du att det är mer eller mindre klart att Rödin lämnar. Varför då? För att Luleå ger honom bättre lön? Vi har alltså råd med Thoresen, men inte med en spelare som kommer från egna led, och som därmed kanske inte väljer pengarna i första hand?
Kommentera

Pettisbif:Larsson, Bång, Thoresen, Porseland, Erixon, vad är syftet med dina fantasiuppställningar?
Kommentera

70 Rodrigues: Brukar normalt sett betyda att Rödin mer eller mindre är klar, och att BZ lagt ett mkt bra bud.
Drar förhoppningsvis med sig Sweatt och Scott att förlänga.
Som jag trott och önskat: Rödin har varit prio ett, sen får man bygga vidare därifrån.
Kommentera

Huge: Ja, Aftonbladet brukar ha rätt när det gäller värvningar och liknande😃
Kommentera

70 Rodrigues: Grymt bra start isåfall på BZ:s första lagbygge!
Kommentera

70 Rodrigues: Vet jag inte direkt, gick mer på att det kommer från Abrahamsson, som jag tillsammans med MrMadhawk anser vara dom mest trovärdiga, speciellt när det gäller rykten och övergångar och där förhandlingarna verkar ha kommit så här långt.
I övrigt är väl Aftobladet som alla andra medier när det gäller trovärdighet: den skiftar beroende på vad det gäller.
Här gäller det ju mer faktasaker och inga åsikter direkt.
Kommentera

Huge:Inget prat om murvlar och liknande när det är positiva nyheter? ;-)
Kommentera

« · 1662471