Brynäs IF

728051 inlägg · 7962 ämnen

Truppen/Femmorna 2007/2008

« · 884378 Till forumet

Sv: Truppen/Femmorna 2007/2008
Ove Myling: På sina skott, ska det vara!
Nu lägger jag skotten på bordet och drar mig tillbaka. god natt!
Kommentera

Ove Myling: Det var ungefär dit jag ville komma ;)

Jag tror att det blir Lind och Hauthonen som får de offensiva rollerna. Lind är en bra playmaker och gjorde mycket poäng när Bäckis var på dekis.
Kommentera

GävleLasse:

C1  Hauhtonen
C2 Lind
C3 Hansen
C4 Karlsson

Sundström blir nog ersättare om och när Micke.L:s skadeproblem börjar.
Tror absolut på en lärlingssäsong för "Lill-Susse".

Jo Gusten,Brendl är INTE rapp på rören.Men han besittter "veckans" slapshot från blå.
Kommentera

Bissett19: Förhoppningsvis så kommer inte skadeproblemen för Lind. Om Boork kan matcha honom lite mindre under matcherna så slits han inte lika mycket...
Kommentera

intervju m sundström
well done brynas.se
Kommentera

haveri ett tag på HS...

intressant läsning dock...
Kommentera

Något såhär tror jag att det kommer att se ut:

Målvakter: Korhonen(Sperrle)

1:a Sjödin-Nolander Brendl-Hauthonen-Månsson

2:a Angell-Kankanperää Dackell-Lind-Molin

3:e Hietanen-Hulkkonen Danielsson-Hansén-Spets

4:e Sundqvist-Andersén Widing-Sundström-Salmonsson

Extra: Johansson, Hermansson, Alcén

Låna ut: Gynge, Morin, Carlsson och Karlsson
Kommentera

70 Rodrigues:
Ser intressant ut, speciellt Brendl-Hauthonen-Månsson
Kommentera

70 Rodrigues: Stort frågetecken på Hulkkonen dock så du får nog dras med DJ på hans plats. Annars tycker jag att femmorna ser spännande ut.
Kommentera

GävleLasse: Jo, när det gäller Hulkkonen så är det ju mer än osäkert, men jag hoppas och hoppas, för alternativet vill jag inte se :-)
Kommentera

GävleLasse: Det jag inte förstår är denna vilja till Gynge av vissa skribenter?
Kommentera

70 Rodrigues: När det gäller Gynge så är hans upphaussning ett solklart bevis på att det finns många som stirrar sig blinda på stats.

Gynge spelar AS nästa säsong, det är min fulla övertygelse. Man signade Spets på hans bekostnad. För inte har man signat Spets för att låna ut honom...

Varför? Gynge är inte en spelartyp man sätter i tredje eller fjärdelinan, det är han för dålig defensivt för att klara. Han är en offensiv spelare men som inte är bra nog att ta en plats i någon av de två första kedjorna i Brynäs.
Kommentera

GävleLasse: Precis! Visst har han haft attitydsproblem också, eller är jag helt ute och cyklar?
Kommentera

70 Rodrigues: Jag har hört ryktas om att det är nåt sånt men jag vet inte hur pass mycket substans det ligger i det ryktet. Jag vet i alla fall att Bäcklin var lite besviken på att man inte tag hem Gynge innan fönstret stängde i våras så att man kunde köra honom i J20 slutspelet. Jag förstår inte logiken i att ha en notorisk målskytt (vilket han är i J20 sammanhang) kvar på utlåning itill ett lag som endast har ett fåtal matcher kvar på säsongen istället för att förstärka sitt eget J20 lag till slutspelet. Det rimmar inte med den J20 satsning man sagt sig att ha.
Kommentera

GävleLasse: Vi lär väl få det enda ultimata svaret på den frågan inom kort :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ja kanske... Men man skall nog inte hoppas på för mycket. En sak är säker i alla fall, det skall bli kul att följa Ellebos framfart i Örebro.
Kommentera

70 Rodrigues: "Det jag inte förstår är denna vilja till Gynge av vissa skribenter?"
Klart alla vill att en talangfull målskytt skall lyckas, de växer inte på träd direkt...
Titta på kolumnen till höger bara och räkna röster. Defensivt skickliga spelare som Kankanperä, Andersén, Sundström och Carlsson drar (tyvärr) varken lika mycket röster eller åskådare som en (presumtiv) målskytt.
Kommentera

Huss: Vem ska Gynge peta?
Kommentera

Huss: Nu när vi har fått in defensivt duktiga backar så kan våra forwards spendera mer tid i offensiv zon än i egen. Målskyttar har vi i Brendl, Månsson, Molin, Salmonsson, Hauthonen, Angell. Det kommer vi att bli varse nu när vi har en stabil backuppsättning.
Kommentera

70 Rodrigues: Brendl oh ja, Månsson nja, Salmonsson kanske, Molin och Hauhtonen nej. Angell är förvisso en duktig målskytt men i första hand back.
Vem Gynge skall peta beror väl på vilka spelartyper tränaren vill ha i formationerna men om det var menat som en fråga om jag tror Gynge tar en ordinarie plats så är är svaret nej. Men däremot hoppas jag han får chansen att skaffa sig Elitserierutin i år.
Kommentera

70 Rodrigues:

facit finns ju i början på denna tråd...;-)

hoppas Gynge petar;
Sundström
Danielsson
Alcén
Morin
Spets

Ge grabben chansen! Inte speciellt bra reklam för Brynäs ungdomssatsning att värva o skicka dem t allsvenskan i 2 år...

Molin målskytt? You got to be kidding...? 5 raka säsonger utan 10 baljor, inkl år som straffskytt. Ja, jag vet, defensiva uppgifter...men inte för 4-5 år sedan...
Kommentera

tjugo8: jag hoppas värkligen att Molin kan göra en riktigt bra säsong me 15-20 pinnar.. han har kapasitet bra skridskoåkning när de väl gäller..

så här ska första kedjan se ut:

Tommy Sjödin
Nick Angell
Mikael Lind
Ove Molin
Pavel Brendl
Kommentera

tjugo8: SÅ vem skall då Gynge peta för att få en plats i någon av de två första kedjorna?

Det som talar f ö r att Gynge skall få chansen är det faktum att Brynäs är lite "tunna" när det gäller högerforwards, eller i alla fall producerande sådana. Månsson är den enda som varit produktiv.

Det som talar emot är det faktum att en forward måste stå för det defensiva tänkandet. Ponera att Hauthonen blir förste center och Lind andra, dessa måste vara offensiva om de skall vara "värda" att sätta som center i 1:a eller 2:a kedjan, för det är ju dessa som skall producera, spela PP etc.

Brendl, Hauthonen och Gynge som första eller andra kedja? NEJ, glöm den bilden. Dackell, Lind och Gynge? vem står för speeden? skall vi slösa bort Dackells offensiva smartness för att ge Gynge chansen?

Nej jag utgår från att Gynge blir bänknötare alternativt utlånad.

Molin då? Räkna med honom som vänsterforward med defensiv roll i någon av de två första formationerna.

Nej den spelare som jag har ganska höga förhoppningar på är Widing. Äntligen så får han en grundlig sommarträning och en chans till en bra start på säsongen. Inget NHL äventyr med bänknötande som stör matchningen.

Han kanske inte producerar i mängder men väl så kommer att han att tillföra speed och tyngd i offensiven.
Kommentera

Här Rodrigues!

Ska ge mig på o penetrera ditt förslag lite senare...:)
Kommentera

tjugo8: Ska du penetrera Salmonsson?
Kommentera

tjugo8: Det där med att penetrera får du ta med BB kungen Gusten :-)
Kommentera

« · 884378