Brynäs IF

727630 inlägg · 7961 ämnen

TV-sändningar av Hockey

« · 1590625 · » Till forumet

Sv: TV-sändningar av Hockey
Enaranger: Cmore Max innehåller ju alla matcher i SHL och även alla i Allsvenskan i fotboll plus även porr
Kommentera

Honken: VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA? Går det???

Här betalar man 519 spänn för massa jävla skit! Ja utom hockeyn då! :-(

Redigerad kommentar

Kommentera

Enaranger: Nej, Cmore är det ju ingen idé att betala för om man som jag bara är intresserad av Brynäs och hockey, jag köpte Csports shl istället med alla matcher för 299:-/mån. Ingen uppsägningstid heller.
Kommentera

tjugo8: Om din slutsats var att det inte finns någon korrelation mellan hemmasiffrorna och det stora nationella intresset kring Brynäs så håller jag med.
Kommentera

Huss:

Förstår inte hur du menar...? Håller du med mig eller inte...? :)

Kommentera

tjugo8: Men det var just det att Brynäs var med i omröstningen som var halva grejen eller hur? Det är vi och Läxand som når ut till en nationell supporterskara.
Finns inga andra lag som gör det.....

Kommentera

tjugo8:

Då kan man addera det här, för perioden:
efter 15 oktober - 31 oktober.

HV 71 3
Färjestad 3
Leksand 3
Luleå 3
Skellefteå 3
Frölunda 2
Linköping 2
AIK 1
Modo 1
Örebro 1

Alla lag visas minst en gång.
Utom vi och Växjö.

Kommentera

Enaranger:

"Vid en snabb genomgång av de 18 matcher som
visas i CMore Sport, så får jag fram denna lista på
hur många gånger respektive lag visas:

Örebro  5
Leksand  4
Skellefteå 4
Linköping 3
Färjestad 3
HV71  3
Frölunda 3
AIK  3
Luleå  2
Modo  2
Växjö  2
Brynäs  2

Vi är sist att visas en andra gång (den 15 oktober)."

Kommentera

Rumpelstiltskin:

Hemmasnitt efter 3 matcher är ingen bra indikator för det nationella intresset för Brynäs

När ca 20.000 Aftonbladet-läsare röstade mellan Brynäs & Fusksand blev det 60/40 t Fusksands fördel...inte kattskit för Brynäs ändå tycker jag

Kommentera

Enaranger: vi blev nog lite bortskämda förra året, eftersom Brynäs var regerande svenska mästarna..

Sen verkar intresset för Brynäs generellt sett sjunkit grovt, det är bara att se på hemmamatcherna knappt 4000 på läktaren.
Kommentera

tjugo8:

Jag har inte fått något svar alls från dem.
Helt ignorerad.

Den sammanställning jag hade gjort var t.o.m. 15 oktober.
Vill minnas att Leksand och Örebro låg på 5 eller 6 matcher
i CMore Sport, mot 2 för Brynäs.

De har nu även bestämt kanaler för matcherna fram t.o.m. 31 oktober.
Ingen mer match för Brynäs i CMore Sport, vad jag kan se.
Däremot får t.ex. Leksand och Örebro några ytterligare matcher där,
fastän de redan visas många gånger fler där, t.o.m. 15 oktober.

Som sagt.
Varför ska man som Brynäsare betala för deras dyra paket,
när man nästan aldrig får se laget i CMore Sport?

Jag tror det är rekorddålig visning av Brynäs i CMore Sport
den här säsongen. Fördelningen på lag verkar också mer
snedvriden än tidigare.

Kommentera

Enaranger:

Hur går det...? Har du fått nån motivering till fördelningarna på Cmore Sport?

Fyllt på din sammanställning över sändningar per lag?

När man slog över t matchen på Sport HD igår märker man ju en jävla skillnad mot för Trabant-sändningen från Läkerolen.

Tydligen kan det dock vara aktuellt m HD-sändningar för alla Cmore kanaler 2014-2015...

Kommentera

Johan Norrström: jag kommer inte ihåg vilken lärare jag hade eftersom det är många år sedan. Däremot minns jag att jag bodde på Sadelvägen i en gul kåk.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Vi vart inte allt för vanskapta ändå trots allt. :) Vilka lärare hade du?
Kommentera

Peja: jag är övertygad om att tv sändningarna har ÖKAT intresset för SHL. Ligan har en jätteutmaning i att göra produkten mer attraktiv live, givetvis är biljettpriset en sak som orsakar problem, kanske det helt enkelt är för dyrt för många?
Vad man kunde önska från Cmore är ett billigare paket där man enbart får sitt lags bortamatcher, detta paket kanske kunde säljas exklusivt till säsongskortsinnehavare??
Kommentera

Lunkan: Ja, man skulle ju kunna försöka ha ett system som innebär att man bara kan köpa biljetter på vissa sektioner om andra sektioner har sålt slut till en viss procent. Men jag vetefan om det skulle bli så stor skillnad, folk tenderar ju ändå att köpa biljetter till vissa sektioner (de 'bra' sektionerna där man ser bäst).
Kommentera

Tväst:
Magsjuka på Ramstedt...hoppas den var svår...
Kommentera

Johan Norrström: Lilla Sätra här med (-:
Kommentera

Lunkan:

Pingeltorp är nu förskola och heter smultronstället. Själv gick jag på Lilla Sätra. Inte i närheten av att vara bästa skolan. :)
Kommentera

Eftersom jag satt och zappade mellan SHL AIK-LHC med allsvenskt toppmöte i Göteborg så missar man ju så klart en del. Hos AIK utmärker sig Janmark med fin speluppfattning och skridskoåkning, snyggt mål i BP. Han får Brynäs hålla ett öga på i onsdagsmatchen. Jag uppfattade inte varför Ramstedt fattades, ej heller om han väntas spela mot BIF.

LHC har ett stabilt jämnt lag med flera toppspelare, bl.a. Aarlbrandt är mycket sevärd. Salmonsson oroade oxå AIKförsvaret matchen igenom.

Kommentera

Johan Norrström:Skandal hur kan man lägga ner bästa skolan!
Kommentera

Lunkan:

Pingeltorp har de dessvärre lagt ner. :)
Kommentera

tjugo8:Yes Pingeltorp borgar för kvalité, sen kan vi låta slumungarna på Solängen sy åt skattefusk if så får de döden skit de förtjänar ;-)
Kommentera

Lunkan:
Pingeltorpsskolan syr blommiga gardiner o så installeras det en sån där puss-kamera, perfekt!
Kommentera

Peja: Man borde titta på hur man kan skärma av arenan bättre när det är lite folk samt att placera de som är där tätt ihop. Som sagt tomma stolar förtar mycket av upplevelsen.
Kommentera

tjugo8: Jo så är det nog. Beror iofs inte bara på att hockeyn sänds, du har ett större utbud överallt. Har man matcher i både fotboll och hockey från dom allra bästa ligorna + även andra obskyra sporter (handboll, innebandy m m) tycker nog många att det är trivsamt att sitta hemma och zappa istället för att välja en enda match.
Kommentera

tjugo8: Jo, visst är det olyckligt. Samtidigt kanske klubbarna var lite naiva när de byggda arenor som tog in betydligt fler åskådare än tidigare. Visst går fler på hockey i Läkerolen än i Gavlerinken, men det skapas inte per automatik tusentals nya trogna hockeyfans som vill gå på varje match bara därför att arenan är bättre. Problemet med färre TV-sändningar vore ju att TV-intäkterna skulle minska.
Kommentera

SH:

Tänker såklart inte på oss (har 35 mil) utan de kanske 400.000 som finns inom en timme från Gävle...där kan det nog spela stor roll...

Kommentera

Peja: Jag som har 40 mil enkel och inte kommer iväg på så många matcher tycker förstås att det är bra Cmore har sina sändningar och tror inte heller att jag skulle komma iväg på så många fler om det inte fanns.

Man kanske kan stänga Cmores sändningar för dem som har mindre än säg 15 mil till Gävle och se om de blev någon ökning på publiksnittet...:)
Kommentera

Peja:

Mmm...jag tycker ändå det blev lite olyckligt med nya fina, stora arenor samtidigt som tv-sändningarna började...

Beläggningsgraden är problemet, stämningen/charmen uteblir med hälften av stolarna tomma

HGK tycker ju själv att LA är för stor...

Tror det skulle vara bra om färre matcher tv-sändes...

Kommentera

tjugo8: Klart det är tufft att konkurrera med Cmore. Särskilt när det kostar väldigt lite att köpa en match till TV:n i jämförelse med att köpa en biljett... Åtminstone om man har i åtanke att man kan sitta flera vänner/familj och kolla på TV medan alla måste köpa en egen biljett om man vill se matchen i arenan. Jag tror som många andra att man måste förbättra 'helhetsupplevelsen' med att gå på matchen... Det räcker inte längre med att 'bara' erbjuda en hockeymatch... Och det är ju precis så som klubbarna jobbar nuförtiden, dvs försöker förbättra 'upplevelsen'.

Redigerad kommentar

Kommentera

Treklövern1912:

Mmm...undrar om Säsongskortets Pravda-sändningar första åren gav nått hockeyintresse...?

Läkerolen, Bäckis-Markan-Silfver osv och bättre slut på 2000 än början tror jag isf har haft lika stor betydelse för publikökningen som tv-sändningarna

Kommentera

tjugo8: Tror att det är bra att alla matcher sänds i TV. Det gör många mer intresserade och kanske går och ser någon match då och då. Sedan får ju klubbarna också ersättning från CMore. Hur mycket var det publik på Brynäs matcher längre tillbaks i tiden. Sådär knappt 5000 i snitt.
Kommentera

Är det verkligen möjligt att förena bra publiksiffror i arenorna med alla matcher tv-sända?

SHL-klubbarna får miljoner från Cmore men måste kämpa för att få besökare...

Vore det bättre om bara 50 eller 75% av matcherna sändes i TV?

Not. Året efter Läkerol Arena invigdes började alla matcher TV-sändas...

Kommentera

foppa78:

Gör jag inte heller ^^

Kommentera

mattias - 74: Öpp Öpp Öpp ta dig inte vatten över huvudet nu! ;-)
Kommentera

mattias - 74:
Jag pratar om att se hockey, sånt som ger utklassning i derbyn, inte Körslaget...
Kommentera

tjugo8:

Buhu gråt en skvätt vet ja. Vem vill se Brynäs med Sveriges sämsta publik?

Kommentera

Inga fler cmore sport matcher...
Fusklands IF fick 3 av 5 möjliga, om jag räknat rätt
Sånt jävla gullande...!!!
Kommentera

Botar nog hockeyabstinensen med ÖIK-SAIK på Cmore Hockey ikväll...

Man undrar om Cmore ska gör ngt mer med shl än att bara sända matcherna...? Sända tränarträffen? Uppsnacksmagasin inför första omgången? Genomgång av lagen...?

Kommentera

Mailade Brynäs då jag trodde att man som betalande tittare kunde se om matchen när man ville...

Den funktionen finns tydligen inte just nu i deras upplägg...kanske till hösten...därför hintade de om att lägga ut den gratis i efterhand...

brynas.se/Nyheter/Se-Brynas-IF--Tappara-igen/

Redigerad kommentar

Kommentera

KevinNa :

Jo intresset för Örebro måste vara gigantiskt i Svea rike.
Kommentera

Enaranger: Är väl en ganska bra fördelning överlag förutom att Örebro visas flest. Du kommer få ett svar där de säger att de försöker välja den match med störst intresse och som drar flest tittare. Vilket är förståeligt även om jag självklart tycker Brynäs ska visas mest. Vilket operatör har du abonnemang hos? För jag som har Telia har ju deras Max paket och då har jag samtliga matcher med alla lag.
Kommentera

tjugo8:

Vid en snabb genomgång av de 18 matcher som
visas i CMore Sport, så får jag fram denna lista på
hur många gånger respektive lag visas:

Örebro  5
Leksand  4
Skellefteå 4
Linköping 3
Färjestad 3
HV71  3
Frölunda 3
AIK  3
Luleå  2
Modo  2
Växjö  2
Brynäs  2

Vi är sist att visas en andra gång (den 15 oktober).

CMore kan räkna med ett e-brev från mig, där de får komma
med en bra motivering till varför, jag som supporter till Brynäs,
ska fortsätta abonnera på deras sportkanal, CMore Sport.

Kommentera

Någon som har koll på om det där erbjudandet som finns varje säsong finns även i år? Pratar om det man kan få 3 månader gratis stream om man spelar lite pengar via något spelbolag.
Kommentera

tjugo8: vilken tur att man har alla extra kanaler! :)
Kommentera

2 av Brynäs matcher på Cmore Sport...intresset tycks svalna för mesta mästarna i shl...

Kommentera

Missade helgens matcher, kroken levererade inga poäng såvitt jag sett, någon som sett och kan redogöra om hur hans prestation såg ut?
Kommentera

@EkExpressen: C More behåller rättigheterna till elitseriesändningarna fram till 2018. Ett nytt avtal med #Hockeyligan är klart. #twittpuck
Kommentera

Cmore kör Mello/Let's Dance i pausen...
Va fan fokuserar de inte på MATCHEN för?????
Kommentera

« · 1590625 · »