Brynäs IF

727660 inlägg · 7962 ämnen

Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?

« · 1600863 · » Till forumet

Sv: Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?
KulaShaker: Anmärkningsvärt att man skeppade Molin trots att Lauritzen ska opereras. Kanske en kombination av tappad tilltro till Molin och påtryckningar från Dallas?
Kommentera

DavyDjoos: Jo att säga att DP undkommit kritik helt och hållet stämmer inte, men ville göra en poäng utav att jag tycker att DP fått för lite kritik i allmänhet och att han fallit under radarn då han varit skadad. Tycker inte att hans skadehistorik sen han anlände till Brynäs varit nog ifrågasatt
Kommentera

Bratwursten: DP har fått klagomål då han spelat, dock alltid direkt efter skada så man har kanske hoppats att det varit matchovana så kritiken har kanske inte varit ihållande. Svårt att klaga på en spelare som inte spelar - men någon gång måste man ju inse fakta och bryta, satsa på någon annan. Likaså Löf, låna ut resten av säsongen åtminstone, eller bryt.

Djoos vill jag tar nästa steg, frågan är om det är bättre i AS? Ett tag iaf... Kanske säsongen?
Lånar vi ut honom och gör oss av med DP/Löf har vi tre löneposter att använda på en etablerad back...
Kommentera

SH: när medspelarna inte ger bort pucken eller Sunken tjurrusar bort sig gör Westlund ett bra jobb, alltså när han inte sätts i skiten av andra...
Kommentera

Bratwursten: Har väl egentligen gått varvet runt även med Löf, inte utvecklats ett dugg sen han var junior. Borde tagit chansen ifjol med mycket istid men det funkade inte alls. Skulle heller inte ha något emot att man bryter med DP och får in en stabil som kan gå in som topp-6, annars ser jag hellre den här Westlund än både Djoos och DP . Ser ut att kunna ta rollen i tredje och spelar enkelt. 
Kommentera

Alltså ut med Dennis Persson?? Skadad hela tiden och när han väl spelar har det ofta sett väldigt undermåligt ut...

Rahm fick oerhört mycket kritik varav väldigt mycket var befogat enligt mig iallafall. Dock tycker jag Dennis Persson någonstans har fallit under radarn och sluppit kritik vilket jag personligen tycker är väldigt förvånande.

Ett annat klagobjekt har varit Löf men jag tycker Dennis Persson förtjänar minst lika mycket kritik. Nu kan man långt ifrån alltid rå för om man blir skadad men tycker inte detta håller på elitnivå?? han har ju glidit med i Brynäs snart 1 1/2 säsong nu.. blir faktiskt less på detta.

Löf har större utvecklingsmöjligheter och är inte lika skadebenägen så jag skickar hellre ut Dennis Persson, även fast Löf inte är något praktexemplar heller för den delen.

En backförstärkning hade inte varit fel.. Gäller bara att värvningsansvariga prickar rätt och marknaden är nog förhållandevis tunn just nu.

Kommentera

Nu får det räcka med #4, skicka karln på operation det här är ju bara löjligt. Nu när man oxå lånat ut Molin så skulle en hel och bra klass forward sitta fint.
Kommentera

Sweatt har undersökts idag enligt Henrik Sjöbergh på Expressen.
Kommentera

bradberry: Har inte sett nåt vad för det är för skada, men han fick väl ett skott på foten i bp i slutet på första. Förhoppningsvis är det bara en svullnad som ska ner...
Kommentera

tjugo8:Vad har Sweatt för skada?
Kommentera

Uppsalaklubben Almtuna byter namn på sin hemmaarena, från Gränbyhallen - till Metallåtervinning Arena. #snitsigt
Kommentera

mattias - 74: Varför blandar du in Brynäs eventuella stöd från kommunen när det är Leksands illa skötta affärer som är på tapeten? Finns ingen som helst likhet. I Lifs fall handlar det om en rekonstruktion där ett hundratal företag blev blåsta på pengar klubben var skyldig. Minns jag rätt skrevs skulderna ner med 60 miljoner. Vore jag drabbad småföretagare med små marginaler vore jag knappast leksing längre. Dessutom fick Lif några miljoner från den statliga lönegarantin där alltså jag och alla andra brynäsare är med och bidrar.
Kommentera

tjugo8: så söt är väl inte herr Svett? ;)
Kommentera

foppa78:
Sweet, Djoos, Kilas stod över träningen

@kilu88: Persson, Löf och Larsson på is med Dacke och Ove
Kommentera

Klart det stör

Speciellt när Fuskland oförtjänt är i shl pga en miss från förbundet

Förbundet trodde aldrig att ngn förening skulle få igenom en rekonstruktion, därför tog de bort den tidigare sportliga bestraffningen i samband med rekonstruktioner

I Norge har de vett att klämma åt m det sista som får klubbarna att rygga tillbaka från Ekonomisk doping;

"Norska hockeyförbundet meddelade på fredagen att man ger Storhamar ett poängstraff på 15 poäng för att klubben inte har genomfört de ekonomiska spartilltagen man pålagts att göra."

Kommentera

mattias - 74: Det är som sagt fler lag som gjort rekonstruktion, MEN den stora skillnaden, som jag tror stör de flesta inkl. mig(trots att jag saknat derbyna) när det gäller LIF, är att man gick upp i högsta serien på de premisserna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Enligt det resonemanget behöver Djoos en backpartner som t.ex. Sevc. Den typen har vi inte i laget idag, ev. Bertilsson då.
Tycker Jacobsson och Westlund fungerade utmärkt. Likaså Nörstebö som höll det enkelt istället för det kladdande i egen zon som Brynäs backar har en tendens att göra.
Svårt val här faktiskt. AIK från Skellefteå är ett lag av helt annan kaliber än AIK från Solna. Det kommer gå oändligt mycket fortare och jag tror nog Nörstebö skulle kunna fungera ganska bra emot dem. Gärna Kilas och Nörstebö alltså, med Westlund på bänken.
Sen måste jag ge Jacobsson en eloge. Trodde han skulle agera bänknötare men nu går han in på fyra backar utan problem, Spelar enkelt, fysiskt och agerar resolut.
Kommentera

mattias - 74: Jävla iPad. 
Kommentera

Zappaholic:

Vem är osvar? Nån norsk släkting? ;)

Kommentera

mattias - 74: Kan inte lova något angående Leksand/Lyxfällan...vi får se ;-)

Tror inte det finns några liknande oegentligheter från kommunhåll i Gävle som det finns i Leksand. Det hade kommit upp till ytan för länge sen. 

Tror dock ni dalar...ni släpper in fler mål än ni gör. kommer det verkligen hålla i längden? Dalar Osvar blir det riktigt jobbigt.

Kommentera

Zappaholic:

Ang Rahm Vs Alsenfelt så var det TOM leksingar som sa att att Oscar är en medemåttig målvakt och han håller inte och att dom hellre hade Rahm i mål. Jag sa tvärtom och tvivlade inte en sekund på Oscars potential efter det man sett i kvalserien och Hockeyallsvenskan.

En rejäl pungspark till dom sk " experter som sågade Leksand och framförallt Oscar innan säsogen, inga namn nämnde men hoppas han läser " Boork " ;)

Sedan kan du väl lova att du skriver Leksands IF istället för Lyxfällans IF, det börjar faktiskt bli rätt tjatigt nu. Fortfarande är det kommunen som skall bära hundhuvudet men bara för att det råkar vara Leksand skall det tjatas i all oändlighet om detta.

Vart är skandalrubrikerna om Modos affärer med kommunen? 90 miljoner på sammanlagt 10 år det är jävligt mycket pengar men det stärker ju bara det jag sagt hela tiden att kommunen är viktig för en del elitlag , kanske tom alla lag.

vad betalat ex Gävle Kommun Brynäs varje år? Bara nyfiken!

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Tycker helt klart att Nörstebö är värd att fortsätta spela, Djoos kan agera 7:e back mot Saik!
Kommentera

Zappaholic: Djoos har ju mer sina styrkor i det offensiva spelet vilket han inte behärskar fullt ut på SHL-nivå ännu. Nörstebö med sitt enklare spel kan säkerligen vara inne på mindre baklängesmål än Djoos i alla fall. Svårt val mellan dem två tycker jag.
Kommentera

foppa78: både Kilen och Djoos hade lättare skador. Det tolkar jag som om de snart är tillbaka. Frågan är om Djoos är bättre än ex Nörstebö?
Kommentera

Zappaholic: raset kommer i samma stund Alsenfelt tappar formen/skadas. De står och faller på sin målvakt.
Något Sundlöv kanske skulle ta lärdom av.
Kommentera

Någon som har status på Kilström och Djoos?

Kommentera

Zappaholic: Tror även att Honken kommer att höja sig ett par snäpp nu när han får tävla om förstaspaden på riktigt så ja det ser ljusare ut helt klart!
Kommentera

Lyxfällans placering är ganska galen. De snittar 2,2 gjorda mål/match och har 2,44 insläppta mål/match. Trea i serien. Vad tyder det på? Att de gjort läxan hur man som nykomling överlever i SHL. Tät defensiv, minimerar misstagen, bjuder inte på någonting, är effektiva. 

Tittar man istället på Örebro, så inledde de ju strålande, slog i princip alla lag med frejdig ishockey, men alla experter och läktarcoacher, inklusive undertecknad, satt och väntade på raset. Och väntade. Och det kom. Nu är man lika fastgjord i botten som en ståplats i Bråviken.

Lyxfällan då? När kommer raset? Det alla väntar på. Håller det en hel serie att göra färre mål framåt än man släpper in? Kommer Alsenfeldt fortsätta stå på huvudet? I början av serien jämförde jag honom med Rahm, att han inte var bättre. Där hade jag tokfel. De kommer dala i serien, mitt tips är att de landar mellan plats 7 och 10. 

Örebro och AIK till kvalserien. 

Vi blir sämst sexa...

Kommentera

Målvakten är lagets viktigaste spelare. En sliten klyscha. Men vad sann den är. Det tog inte många minuter för laget att känna att här har vi en målvakt vi kan lita på. Lugn, trygg och stabil. Försvarsspelet såg genast bättre ut, backar och forwards sorterade ut lättare. Två raka segrar. Fem poäng på tre bortamatcher. Mer än godkänt.

Det är väl för tidigt att dra några långtgående slutsatser än, men håller Starky den här nivån, kommer vi ta många sköna segrar framöver. Spelet över hela banan kommer bli bättre, men framför allt egen zon, där vi duttat och kladdat alldeles för mycket. 

Med fler spelare tillbaka,kan detta bli bra. Jag tror på topp fyra, Leksand kommer inte hålla kvar sin topplacering, och jag ser oss efter SAIK, FHC och sen är det jämnt skägg mellan flera lag. 

Kommentera

DavyDjoos: För TJ & HUGE ser något som inga andra ser.

Han hamma spelstil som Hutten fö; Gliiiidande skithus stilen..

Kommentera

Peja: precis, vad som helst, förutom oengagemang och spridning av dålig moral (arbetsmoral)... Varför ska andra kämpa när Harju får spela match efter match?
Kommentera

Huge: Samtidigt är Harju extremt temposvag och tempot skruvas upp avsevärt i slutspelssammanhang. Jag skulle inte ha någonting emot att skeppa honom och ersätta med Wännström eller någon annan skridskostark, hungrig & utvecklingsbar forward.

Redigerad kommentar

Kommentera

DavyDjoos: Harju är ju lite av en humörspelare men är väldigt viktig när det drar ihop sig till allvar och det blir mer fysiskt spel runt både sarger och motståndarmål.
Är rätt säker på att han kommer att lyfta sig när det vankas slutspel.
Kommentera

Funderar lite, visst är Nordqvist inte som i forna dagar, men jag ser nyttan med en rutinerad center i laget, även om han kan få maka på sig bakåt då vi har alla friska - ingen förlängning efter kontraktet dock...

Däremot ser jag inte längre någon nytta i en underpresterande ointresserad Harju och en konstant skadad Dennis Persson - där borde man göra en lex Rahm - bryt kontraktet och ersätt med bra kvalitet, gärna för framtiden.

Nokelainen blir nog nyttig i ett slutspel om han får vara hel då...
Kommentera

Skönt att Bertilsson är redo för match... Nu kommer positiva signaler - kul...

Redigerad kommentar

Kommentera

SH: REDBULL, kom ihåg var ni läste det först!!! Passa er för att blanda med Vodka, livsfarligt.
Kommentera

Tänk om en småpackad Hugo Stenbeck sitter
där i morgon. Man ryser bara vid tanken på det.
Kommentera

Enaranger: Cat Stevens heter väl inte ens Cat Stevens längre...? 

Skulle antagligen bli SHL:s lugnaste intro  :)

Kommentera

Enaranger: if you want to sing out, sing out!

Jag skulle tycka det vore toppen, bra musik... ;)
Kommentera

Johan Norrström: Det står storsponsor på GD som rubrik, men när man klickar på den står det sammarbetspartner.
Kommentera

Cat Stevens har efter att ha bott i Gävle i sin barndom
kommit fram till att Brynäs ska mot toppen igen.
Och han skänker halva sin förmögenhet till Brynäs.
Som motprestation spelar Brynäs enbart låtar av
Cat Stevens under matcherna.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Det måste vara med Gävle Sjukhus. Ny gräddfil till den halva i laget som är skadad.
Kommentera

Huss: Samarbete med NHL lag?
Kommentera

SH: Intressant, om det betyder pengar in dvs...
Kommentera

DavyDjoos: Det lär väl va detta HGK menade...  Vad ska man tro, sponsor, utländskt lag för något slags utbyte av matcher/träningsläger?
Kommentera

DavyDjoos: Ja, jag uppfattade det likadant som Zappaholic gjorde: överkroppen.
Ändå känns det inte som nån revbensskada, mer troligt att den är nån typ av vridning, eftersom den typen av skada ofta sker vid till synes oskyldiga incidenter.
Kommentera

« · 1600863 · »