Brynäs IF

727662 inlägg · 7962 ämnen

Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?

« · 1600863 · » Till forumet

Sv: Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?
KulaShaker: Anmärkningsvärt att man skeppade Molin trots att Lauritzen ska opereras. Kanske en kombination av tappad tilltro till Molin och påtryckningar från Dallas?
Kommentera

Peja: Dustin Johner hade varit intressant o se i Brynäs.
Kommentera

KulaShaker: Men nu får det fan vara bra nu måste det fan värvas och ingen jävla medelmåtta!
Kommentera

foppa78:borde vara en självklarhet men det kommer aldrig ske med Sundlöv..
Kommentera

Peja:Värvning på väg in?(högst osannolikt). Dock håller Sundlöv koll på marknaden om en bra back skulle bli tillgänglig. Han säger det i ett svar av ett mail iaf. 
Kommentera

Linus Wickman:eller han öppnar väl för alla slags positioner egentligen, även om defensiven var i fokus. 
Kommentera

Försäsongens stora snackis bland pessimisterna på forumet:

"Vem fan ska nu göra målen? Vi har ersatt målskyttar med brunkare. Blablabla..."

Med facit i hand, hur har det gått med målskyttet? Hade ni fel?
Kommentera

Lindström: härligt med ett nyförvärv, Emil Molin! Basse ut och Emil in. Problem solved!
Kommentera

munkas: Välkommen tillbaks Lill-Ove. Jag har inte gett upp hoppet om att få se ditt genombrott i världens snyggaste matchtröja.
Kommentera

Lindström: Men va fan!
Kommentera

Lindström: Jag som hade hoppats på att få e en värvning :-(
Kommentera

SH:

Rödins ljumskar har säkert inte hjälpts av att vi tvingats gå på kort om folk...

Kommentera

Defenitivt ingen Rödin imorgon

Visst var det ngn här som varnade för hans ljumskar i somras...?

Kommentera

tjugo8: Exakt VAD var det isf som fick dig att varna för just Rödins ljumskar i somras?
Kommentera

Huge: Kan du läsa? Var skriver 28 att det var han som varnade?
Kommentera

Lunkan: Kan DU läsa mellan raderna? Uppenbarligen inte.
Hans inlägg går mkt väl att tolka som att han själv var den som varnade för Rödins ljumskar.
Oavsett så är det väl rätt så ointressnt VEM som annars eventuellt varnade, det intressanta är väl min poäng: har Rödin tidigare haft såna ljumskproblem att dom var värda att varnas för i somras?
Inte vad jag vet iaf, men upplys mig gärna om jag har fel.

Kommentera

Huge: Att läsa mellan rader är ditt signum då kan du ju få allt precis som du vill ha det vidare har du en speciell talang att kunna läsa saker mellan rader som ingen överhuvudtaget tänkt skulle finnas där. Gissar att du får medhåll av Mållgan nu så jag passar på att önska er en trevlig kväll.
Kommentera

Lunkan: Det var en ärligt och retoriskt menad fråga till tjugo, inget annat.
Du valde att övertolka (ditt signum?) och bekymra dig över VEM jag menade istf VAD jag försökte få fram.
Tror att tjugo överlever mitt hemska påhopp, när jag trodde att det var han som sagt nåt om Rödins ljumskar i somras.
Han måste iaf känna sig trygg som har dig som försvarare.
Ha en trevlig kväll nu och du får säkert medhåll av nån så jag önsker er en trevlig kväll tillbaka.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: minns du inte alla inlägg? ;)

Jag minns faktiskt just det inlägget mycket tydligt:

"Sv: SILLY SEASON 13/14
Anton rödin är en Sebastian Wännström med dåliga ljumskar.
bradberry Svara | Gilla +3 2013-03-20 15:04"
Kommentera

DavyDjoos: Hehe, kan ju inte minnas allt. Även solen har fläckar..   ;-)

Kommentera

Huge: Klart jag övertolkar, jag läste ju vad du skrev mellan raderna.
Kommentera

Lunkan: Bra, då är vi två med samma signum då....
Kommentera

DavyDjoos: Rödin må ha dåliga ljumskar men han är sisådär 120% bättre än Wennström så jämförelsen haltar en aning.
Kommentera

Thure i landslaget, kul o välförtjänt!

O han tränade tydligen i dag...o Alex Larsson för full träning, lirar säkert imorgon...Mkt bra att han kommer tillb...

1h

Kedjorna på dagens träning:

11-20-41

34-9-90

23-39-31

19-27-28

53 extra, bytte av m 20.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sicken otur att just vår forward m mest speltid (10:e mest i shl) skulle drabbas av en förslitningsskada o behöver vila...

O t gd:s försvar kan ju sägas att Sportchef inte kan kläcka ur sig "inga kommentarer" utan måste dra till med "det har du inte med att göra"

Reportrar arbetar på uppdrag av supporters, de förtjänar mer respekt

Tror inte sådana uttalanden får folk att hjula upp t Läkerolen
Kommentera

tjugo8: Även en sportchef förtjänar respekt.
Murveln ifråga fick samma svar av både Rödin och Hellström.
Likförbannat var han tvungen att tjata även på sportchefen, precis som om han på allvar hade förväntat sig nåt annat svar från det hållet.
Klart att Sundlöv ruttnar på såna tjatmumrikar, det skulle nog de flesta göra....
Kommentera

tjugo8: Ett typiskt svar från en pressad sportchef som vet att han har gjort bort sig.
Kommentera

tjugo8: Ja, Sundlövs svar känns onödigt taggigt och nästan lite oproffsigt. Jag har ibland fått känslan av att Brynäs upplever media som lite av en fiende som försöker sätta dit klubben. Det är skadligt för klubben på sikt att ha en frostig relation med media, då särskilt lokalmedia. Det handlar om att ge och ta, även om det är svårt att bortse från att lokalpressen gjort bort sig rejält förra säsongen.
Kommentera

Peja: På vilket sätt gjorde dom bort sig förra säsongen?

Kommentera

70 Rodrigues: De publicerade en kritisk artikel på väldigt lösa grunder. Finns alltid underpresterande spelare som är missnöjda med coachen. Det betyder inte att hela truppen är missnöjd. Brynäs blev sura. Kan förstå både tidningen och Brynäs. Det går ju åt skogen för nästan varenda tidning nuförtiden pga digitaliseringen osv, de måste göra allt för att sälja/få clicks. Sen är ju deras bevakning av Brynäs rent allmänt för dålig (som många brukar påpeka här inne...).
Kommentera

Peja:"De publicerade en kritisk artikel på väldigt lösa grunder. Finns alltid underpresterande spelare som är missnöjda med coachen. Det betyder inte att hela truppen är missnöjd. Brynäs blev sura."

Vet vi verkligen att det var på väldigt lösa grunder? Att det inte stod rätt till var ju ganska uppenbart, sen att det inte inkluderar hela truppen är en annan sak. 

Kommentera

70 Rodrigues: Jag tycker att det var lösa grunder sett till hur artikeln var vinklad. Sedan tycker jag att om en etablerad spelare är helt värdelös på isen, så bör denne titta sig själv i spegeln istället för att kritisera coachen anonymt i media...
Kommentera

Peja: Ett billigt och ohederligt murveltrick: tjata på Sundlöv i vetskap om dennes spontana sätt och lite heta temperament.
I besvikelse och frustation över att inte ha fått nåt konkret svar om Rödin så hämnas murveln genom att delge läsarna Sundlövs lätt näsvisa svar, nåt som murveln sannolikt förtjänat.
Och vips; Sundlöv framstår som boven och murveln som det oskyldiga stackars offret som bara ställde en försynt liten fråga.
Ack så lättlästa alla lokalmurvlar med scoopambitioner är och som ser Stora Journalistpriset framför sig....
Kommentera

Huge: hmm att vara spontan och temperamentsfull ser jag som väldigt tveksamma egenskaper hos en sportchef ><
Kommentera

Bratwursten: Sundlöv är ju störtskön.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Basse opererades i tisdags, och har sen 7-8 veckors rehab..... Jag är kanske naiv, men jag trodde han redan legat under kniven, han har ju varit borta ett tag nu. Man pratade ju om att han ock Nokke skulle vara tillbaka i mitten av januari Vi kan mao inte räkna med honom innan januari är över, inte alls bra. Blir så jävla less på skador på bärande spelare nu, speciellt när jag vet hur bra vi är när alla är friska och hela:(

Att fusksand ligger bra till med det skitlaget, ger en extra salt i såret, det har aldrig glappats såhär mycket på årtionden här i masland.

Kommentera

Honken: Sen så är ju konsekvensen av alla skador på anfallare att vi förmodligen inte får se någon backförstärkning som jag tror att Sundlöv haft ögonen öppna efter. Vi får hoppas att vi kan hålla oss flytande fram till januari/februari när det eventuellt ser ljusare ut på skadefronten. Tur att vi har hyffsad bredd på truppen i alla fall.
Kommentera

Bratwursten: Jo, det är en sak att göra det med glimten i ögat men Sundlöv är alltför ofta en elefant i en porslinsbutik gentemot media. Inte bra när han är så tätt förknippad med varumärket Brynäs. Det gäller att väga sina ord på guldfat och agera lite mer professionellt när han sitter i den sits han gör.
Kommentera

Bratwursten: "hmm att vara spontan och temperamentsfull ser jag som väldigt tveksamma egenskaper hos en sportchef"

Det är väl på både gott och ont, skulle jag tro.
Huvudsaken är väl att det inte påverkar hans yrkesutövning negativt.
Vi är alla olika, hans egna personliga egenskaper är säkert bra att ha i vissa sammanhang när det gäller jobbet så jag kan inte se att spontanitet och temperament skulle vara nåt tveksamt hos just en sportchef.
Tvärtom, stort engagemang för klubben och jobbet brukar i regel borga för att man gör ett bättre jobb, än om man är slö, loj och ointresserad. 

Kommentera

Huss: Är väl isf bara lokalmedia som Sundlöv har ett litet horn i sidan till, till viss del förståeligt kanske.
I övrigt har jag inte märkt att han skulle ha agerat speciellt oproffsigt mot media, tvärtom.
På mig låter det för övrigt en aning osannolikt att han helt utan anledning och oprovocerat skulle ha bett murveln att inte lägga sig i.
Nåt i murvelns agerande måste isf ha fått Sundlöv att använda just de orden.
Exakt VAD vet vi inte, eftersom murvlar brukar ha för vana att utelämna vissa saker när det passar deras syften...

Redigerad kommentar

Kommentera

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/jag-kan-tanka-mig-att-komma-hem-till-lulea/

Öppna plånboken Sundlöv och säg åt Harju att ringa varje dag tills han är här;)

Kommentera

Honken:Jag tror tyvärr inte att det räcker med att Harju spelar i Brynäs för att han skall komma hit (även om Sundlöv skulle hitta pengarna).

Kommer han hem så går han säkert till Luleå som har ett storlag på gång och större chans att vinna SM-Guld än vad vi har för närvarande.

Men drömma kan man ju alltid

Kommentera

micke63: vet inte om jag håller med att Luleå har ett storlag på gång.. Laget har ju varit betydligt sämre i år jämfört med tidigare år och ser inte ut att vara ett lag som kommer slåss om guldet. Luleå är enligt mig en av besvikelserna i år.
Kommentera

micke63:"Kommer han hem så går han säkert till Luleå som har ett storlag på gång och större chans att vinna SM-Guld än vad vi har för närvarande"

Storlag på gång? För mig så känns det som att Luleå haft sina bästa år bakom sig. Brynäs har samma poäng som Luleå trots massor av skador och nu kommer ju Warg med och de skadade lär komma tillbaka såsmåningom. Jag tror då att Brynäs har minst lika stor chans till guld som Lule.

Kommentera

Carl Lejonkräk: I agree:)
Kommentera

Huge:

Till skillnad från Sundlöv och föreningen Brynäs som alltid kör öppna kort. :)

Kommentera

tjugo8: Då är det bara för Sundlöv att värva.
Kommentera

70 Rodrigues: Nu måste det värvas!

Även om jag är oerhört besviken på Kilström den här säsongen är det fortfarande en helt okej back. Ska vi gissa på någon halvdan back från Finland som är klar innan Jul.
Kommentera

« · 1600863 · »