SH:
Rödins ljumskar har säkert inte hjälpts av att vi tvingats gå på kort om folk...
Defenitivt ingen Rödin imorgon
Visst var det ngn här som varnade för hans ljumskar i somras...?
Redigerad kommentar
Thure i landslaget, kul o välförtjänt!
O han tränade tydligen i dag...o Alex Larsson för full träning, lirar säkert imorgon...Mkt bra att han kommer tillb...
Kedjorna på dagens träning:
11-20-41
34-9-90
23-39-31
19-27-28
53 extra, bytte av m 20.
Redigerad kommentar
Peja: På vilket sätt gjorde dom bort sig förra säsongen?
Peja:"De publicerade en kritisk artikel på väldigt lösa grunder. Finns alltid underpresterande spelare som är missnöjda med coachen. Det betyder inte att hela truppen är missnöjd. Brynäs blev sura."
Vet vi verkligen att det var på väldigt lösa grunder? Att det inte stod rätt till var ju ganska uppenbart, sen att det inte inkluderar hela truppen är en annan sak.
Carl Lejonkräk: Basse opererades i tisdags, och har sen 7-8 veckors rehab..... Jag är kanske naiv, men jag trodde han redan legat under kniven, han har ju varit borta ett tag nu. Man pratade ju om att han ock Nokke skulle vara tillbaka i mitten av januari Vi kan mao inte räkna med honom innan januari är över, inte alls bra. Blir så jävla less på skador på bärande spelare nu, speciellt när jag vet hur bra vi är när alla är friska och hela:(
Att fusksand ligger bra till med det skitlaget, ger en extra salt i såret, det har aldrig glappats såhär mycket på årtionden här i masland.
Bratwursten: "hmm att vara spontan och temperamentsfull ser jag som väldigt tveksamma egenskaper hos en sportchef"
Det är väl på både gott och ont, skulle jag tro.
Huvudsaken är väl att det inte påverkar hans yrkesutövning negativt.
Vi är alla olika, hans egna personliga egenskaper är säkert bra att ha i vissa sammanhang när det gäller jobbet så jag kan inte se att spontanitet och temperament skulle vara nåt tveksamt hos just en sportchef.
Tvärtom, stort engagemang för klubben och jobbet brukar i regel borga för att man gör ett bättre jobb, än om man är slö, loj och ointresserad.
Redigerad kommentar
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/jag-kan-tanka-mig-att-komma-hem-till-lulea/
Öppna plånboken Sundlöv och säg åt Harju att ringa varje dag tills han är här;)
Honken:Jag tror tyvärr inte att det räcker med att Harju spelar i Brynäs för att han skall komma hit (även om Sundlöv skulle hitta pengarna).
Kommer han hem så går han säkert till Luleå som har ett storlag på gång och större chans att vinna SM-Guld än vad vi har för närvarande.
Men drömma kan man ju alltid
micke63:"Kommer han hem så går han säkert till Luleå som har ett storlag på gång och större chans att vinna SM-Guld än vad vi har för närvarande"
Storlag på gång? För mig så känns det som att Luleå haft sina bästa år bakom sig. Brynäs har samma poäng som Luleå trots massor av skador och nu kommer ju Warg med och de skadade lär komma tillbaka såsmåningom. Jag tror då att Brynäs har minst lika stor chans till guld som Lule.
Huge:
Till skillnad från Sundlöv och föreningen Brynäs som alltid kör öppna kort. :)