Jonathan Granström, forward
Opererade höften i augusti och beräknas som tidigast vara tillbaka veckorna efter landslagsuppehållet.
Petteri Nokelainen, forward
Finländaren har haft problem med sina ljumskar och varit borta i omgångar, noggrann undersökning i dag. Spelar inte före landslagsuppehållet.
Sebastian Laurtizen, forward
Har haft stora problem med ljumskar och mage de senaste säsongerna. Tvingades kliva av i går igen.
Alexander Lindgren, forward
Fick en spricka i handleden när han var utlånad till Almtuna. Knappast i spel före landslagsuppehållet.
Dennis Persson, back
Har varit mycket skadad under sin tid i Brynäs. Bara spelat två av de tretton senaste matcherna.
Emil Molin, forward
Missat de tre senaste matcherna och det är osäkert när han är spelklar igen.
Alexander Larsson, forward
Missade matchen i går och Brynäs vill inte avslöja vad det är för skada.
tjugo8: Chanserna är goda att några av de skadade spelarna ska vara tillbaka efter, eller veckorna efter, landslagsuppehållet. Och enligt sportchef Michael Sundlöv är det inte aktuellt med några värvningar till de två matcher som återstår.
No shit!!!
foppa78:Man börjar ju fundera på hur nogrann fysundersökningen är från brynäs sida när man ska värva spelare.
Sparka nån...
foppa78:Nej det är några stycken i tät följd nu..
Men vad vet jag? Jag är ju varken läkare eller sportchef. Fan jag sitter ju inte ens i scoutinggruppen.
Det kanske SKA vara så...
Zzz:Håller med att Djoos skall spela med någon annan än Sunken. "Jag skall lära dig allt som jag kan" och det går på några minuter.
Gunderson och Djoos är för lätta tillsammans. Återstår Jakobsson och Kihlström om man inte särar på Bertil och Gunder. Frågan är om inte backparen borde vara följande:
Gunder-Kihlstöm ----- Bertil-Djoos ----- Jakobson-Sunken
Treklövern1912: Jag tycker Bertil och Gunderson ska spela ihop, det kan vara elitseriens bästa backpar. Jag tycker man kan testa Djoos med Kihlström.
Grapenlöv skriver lite om tacklingar i aftonbladet idag. Måste vara det bästa någon skrivit i den här frågan.
Zzz:Håller med att Djoos skall spela med någon annan än Sunken. "Jag skall lära dig allt som jag kan" och det går på några minuter.
Gunderson och Djoos är för lätta tillsammans. Återstår Jakobsson och Kihlström om man inte särar på Bertil och Gunder. Frågan är om inte backparen borde vara följande:
Gunder-Kihlstöm ----- Bertil-Djoos ----- Jakobson-Sunken
Rodrigo:
Ja, Styrman ersatte ju Ekholm förra året så varför inte låta honom ersätta Bertill denna sässe...?
Klarlagt i vilken situation som Bertil blev skadad? Fredags var en av 1-2 matcher per år jag inte ser direkt i tv/live
Kanske inte berodde på det denna gång men Bertil har en upprätt, uppsökande och nonchalant åkställning där han skyddar sig dåligt när han utsätts för tyngre trafik...Oansvarligt av en spelare som vissa vill lyfta fram som kaptensämne
Ingen ljumske på Nocke, troligen gamla skadan
Bertil skadade sannolikt knät, har setts på kryckor
"Nästa vecka beräknas både Jonathan Granström och Alexander Lindgren kunna träna för fullt igen. Granström har varit borta på grund av en höftskada. Emil Molin är på gång och skadade landslagsbacken Simon Bertilsson ska känna sig för på is under onsdagen. – Det går bättre och bättre för Simon. Det är väl inte realistiskt att tro att han kan spela mot Växjö efter uppehållet, men det närmar sig"
Rossa:"Kanon Sundlöv"
precis, Sundlöv ska ha pisk nu på skinkorna
ingen fara...allt e under kontroll...!
Intressant info fr GD också; "Simon Bertilsson testade att åka skridskor i måndags men det var INTE LYCKAT. – Bertilsson är tillbaka inom en till två veckor. Förhoppningsvis spelar han på torsdag mot Modo, säger Sundlöv."
Synd m Larsson, ännu ett nyförvärv med svårare skada...:(
Tycker han varit bra, intensiv, bra skridskoåkning, närvaro, tävlar o bra IQ
Jonathan Granström
Har missat de 19 inledande matcherna efter att opererat höften i augusti. Nu är han på väg tillbaka och har gjort sina första träningar tillsammans med laget där han kan gå för fullt. Är dock inte aktuell för spel den här veckan.
Alexander Lindgren
Skadade handleden när han var utlånad till Almtuna och varit borta i drygt sex veckor. Tränar för fullt den här veckan och börjar bli helt återställd. Även han behöver träna ikapp.
Alexander Larsson
Gjort ett ingrepp i knät som inte har varit helt okej. Meniskoperationen gick dock bra. Han blir borta två-tre veckor innan han kan spela igen.
Simon Bertilsson
Fick en smäll mot knät i bortamatchen mot HV 71 för drygt två veckor sedan. Inget ingrepp behövdes och tränade i går lite lätt med resten av laget med ett skydd över det skadade stället. Borta den här veckan i alla fall. Räknar med spel snabbt efter det.
Petteri Nokelainen
Har missat de sex senaste matcherna och var tvungen till en operation under landslagsuppehållet för att bli kvitt sina problem. Nu väntar ungefär två månaders frånvaro. Kan spela matcher igen först i mitten av januari.
Davey_22:
Källa på Scotts frånvaro?
Expressen; "Greg Scott och Simon Löf utgick skadade. Båda spelarna följer med till Örnsköldsvik med flyg för torsdagens match"
Blir han borta känns ju orden från förra veckan hyggligt bittert;
"Greg Scott har gjort det mycket bra i centerrollen"
Fö info om Nocke som jag missat;
"Enligt uppgifter till Sporten har han haft problem med både ljumskarna, nacken och ett knä"
Huvud, axlar, knä och tå.....!
Grymt starkt att vinna borta mot lag m grym trend trots att vi spelade uselt!
-3 på Gunderson igår, inte ofta man ser det. +2 på Löf, fan inte ofta man ser det heller!
Zzz:
Flest gjorda mål
Bäst effektivitet
4:e plats i lagets räddningsprocent
Vem hade trott på det...?
VEM FAN SKA GÖRA MÅLEN !!!
tjugo8: Inte vart jag läste det först, men här står i alla fall om Scott. Även Löf.
Blir ingen direkt spetsig trupp de närmsta matcherna vad det verkar.
Davey_22:Tidsfråga innan raset börjar, detta håller inte i längden och det kommer visa sig på alla spelare som får slita ont. Enda som inte sliter är väl Sundlöv.
Rossa: Ja,när man har Förstecentern,poängkungen,en landslagsback och massa mer på skadelistan bör man åtminstone LETA efter förstärkningar.
Inte kategoriskt säga nej och tro att oprövade juniorer ska kunna hålla laget flytande i tabellen.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Hatar att racka ner på enskilda spelare egetligen, men om vi nu hade haft en bred trupp...hade inte det symboliserats väl av att en kille som Harju hade klivit fram och levererat ?
Lauritz har skjutit hem segrar via straffar,Norda tycker jag har en stigande formkurva,likaså Enterfeldt.
När ska Harju visa att han är värd den förmodat höga lönen om han inte gör det nu ?
Carl Lejonkräk:
De ska kunna prestera i 35 omgångar till. Tror vi får hoppas att denna skadefrekvens inte håller i sig. Att gå runt på så lite mannskap kommer nämligen inte hålla i längden.
Huss: Nja, det låter som en obra idé :-)
Däremot tycker jag vi ska ge LAGET cred för de sättet de genomför matcherna på. Trots alla skador så halkar vi inte efter de andra topplagen. Det tycker jag är jävligt starkt...
River: Nu behöver vi ju främst en center, men om vi kollar på forwards generellt så tränar Oscar Sundh just nu med juniorlaget uppe i Luleå. Någon klubb måste ju försökt värva Sundh men att Luleå kräver att hela lönen tas över eller liknande. Sundh känns ju som en väldigt passande spelare i Brynäs spelsätt.
Men jag tror inte på några värvningar utan vi får hålla tillgodo med det vi har.