Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?

« · 1586739 · » Till forumet

Sv: Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?
tjugo8: Mycket bra! Det pirrar i kroppen nu....snart nedsläpp!!!!
Kommentera

Jonathan Granström, forward

Opererade höften i augusti och beräknas som tidigast vara tillbaka veckorna efter landslagsuppehållet.

Petteri Nokelainen, forward

Finländaren har haft problem med sina ljumskar och varit borta i omgångar, noggrann undersökning i dag. Spelar inte före landslagsuppehållet.

Sebastian Laurtizen, forward

Har haft stora problem med ljumskar och mage de senaste säsongerna. Tvingades kliva av i går igen.

Alexander Lindgren, forward

Fick en spricka i handleden när han var utlånad till Almtuna. Knappast i spel före landslagsuppehållet.

Dennis Persson, back

Har varit mycket skadad under sin tid i Brynäs. Bara spelat två av de tretton senaste matcherna.

Emil Molin, forward

Missat de tre senaste matcherna och det är osäkert när han är spelklar igen.

Alexander Larsson, forward

Missade matchen i går och Brynäs vill inte avslöja vad det är för skada.

Kommentera

tjugo8: Chanserna är goda att några av de skadade spelarna ska vara tillbaka efter, eller veckorna efter, landslagsuppehållet. Och enligt sportchef Michael Sundlöv är det inte aktuellt med några värvningar till de två matcher som återstår.

No shit!!!

Kommentera

foppa78: forwards kan vi alltid lyfta upp från J20, värre med målvakter som inte håller eller backsidan.
Persson är konstant skadad och det är tydligt att tränarna inte litar på Löf. När Sunken o Djoos agerar som de gör i egen zon är det tydligt att förstärkningar krävs.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ojojoj kan du engelska?
Kommentera

foppa78:Man börjar ju fundera på hur nogrann fysundersökningen är från brynäs sida när man ska värva spelare.

Sparka nån...

Kommentera

EskilstunaLasse: Håller med det är ju inte första gången dom värvar skadeskjutna spelare!
Kommentera

EskilstunaLasse: Kan bara hålla med och hur kan man chansa med sin 1:a center? Avgå MS
Kommentera

Huss: Varför envisas man att spela Djoos och Sunken ihop? Låt Djoos spela med Kihlström som är en stabil partner. När Djoos var som bäst förra året spelade han med Gunderson som är lugn och stabil med och utan puck. Men när han sattes ihop med Sunken eller någon annan back så funkade det inte alls för honom. Det känns inte som att Sunken är den lugna och stabila partner en ung back behöver.
Kommentera

foppa78:Nej det är några stycken i tät följd nu..

Men vad vet jag? Jag är ju varken läkare eller sportchef. Fan jag sitter ju inte ens i scoutinggruppen.

Det kanske SKA vara så...

Kommentera

Zzz:Håller med att Djoos skall spela med någon annan än Sunken. "Jag skall lära dig allt som jag kan" och det går på några minuter.

Gunderson och Djoos är för lätta tillsammans. Återstår Jakobsson och Kihlström om man inte särar på Bertil och Gunder. Frågan är om inte backparen borde vara följande:

Gunder-Kihlstöm ----- Bertil-Djoos ----- Jakobson-Sunken   

Kommentera

Treklövern1912: Jag tycker Bertil och Gunderson ska spela ihop, det kan vara elitseriens bästa backpar. Jag tycker man kan testa Djoos med Kihlström.

Grapenlöv skriver lite om tacklingar i aftonbladet idag. Måste vara det bästa någon skrivit i den här frågan.

Kommentera

Zzz:Håller med att Djoos skall spela med någon annan än Sunken. "Jag skall lära dig allt som jag kan" och det går på några minuter.

Gunderson och Djoos är för lätta tillsammans. Återstår Jakobsson och Kihlström om man inte särar på Bertil och Gunder. Frågan är om inte backparen borde vara följande:

Gunder-Kihlstöm ----- Bertil-Djoos ----- Jakobson-Sunken   

Kommentera

Zzz:Hade något fel på nätverket så det blev 2 ggr samma inlägg ;-)
Kommentera

Rodrigo:

Ja, Styrman ersatte ju Ekholm förra året så varför inte låta honom ersätta Bertill denna sässe...?

Klarlagt i vilken situation som Bertil blev skadad? Fredags var en av 1-2 matcher per år jag inte ser direkt i tv/live

Kanske inte berodde på det denna gång men Bertil har en upprätt, uppsökande och nonchalant åkställning där han skyddar sig dåligt när han utsätts för tyngre trafik...Oansvarligt av en spelare som vissa vill lyfta fram som kaptensämne

Kommentera

Ingen ljumske på Nocke, troligen gamla skadan

Bertil skadade sannolikt knät, har setts på kryckor

"Nästa vecka beräknas både Jonathan Granström och Alexander Lindgren kunna träna för fullt igen. Granström har varit borta på grund av en höftskada. Emil Molin är på gång och skadade landslagsbacken Simon Bertilsson ska känna sig för på is under onsdagen. – Det går bättre och bättre för Simon. Det är väl inte realistiskt att tro att han kan spela mot Växjö efter uppehållet, men det närmar sig"

Kommentera

tjugo8:Kanon Sundlöv

Kommentera

Rossa:Kan hoppas att han i allafall varit smart och skrivit in en klasul om gamla skadan i kontraktet, men det är väl inte speciellt troligt.
Kommentera

tjugo8: Hmmm...vad händer om han behöver opereras med en lång rehabtid? Dessutom, hur tänker Brynäs om det kommer kosta pengar i paritet med Lauritz tänkta operationskostnad?
Kommentera

Rossa:"Kanon Sundlöv"

precis, Sundlöv ska ha pisk nu på skinkorna 

Kommentera

Rossa:klausul om gammal skada är inte enligt reglerna
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det behövs inte det räcker med att han packar sina saker och avgår!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ok, då kan jag inte förstå hur han vågar chansa med en 1:a center med tanke på Nordqvist och Granström. Men det kanske bara är jag som tycker det är att chansa att värva en spelare som varit långtidsskadad för
en nyckelposition?
Kommentera

Rossa: Stavas inkompetens och ett tjänstefel dags att avgå med andra ord!
Kommentera

Rossa: ja, det är onekligen en brokig skara centrar Brynäs förfogar över. Har vi tur kommer de sammanlagt upp i 55 omgångar innan säsongen är slut och då har ändå Nordans få ljumskfibrer hållit ihop över förväntan. Det var många som var oroliga för detta scenario innan serien ens hade börjat. Tyvärr är den ende som har möjligheten att påverka dessa farhågor upptagen med att syna golvplankorna på sitt kontor. De få gånger han drar upp strutshuvudet ur marken är bara ämnat för att ta en munfull luft alternativt rapa sitt odödliga mantra -Vi har ett tillräckligt bra lag...
Kommentera

ingen fara...allt e under kontroll...!

Intressant info fr GD också; "Simon Bertilsson testade att åka skridskor i måndags men det var INTE LYCKAT. – Bertilsson är tillbaka inom en till två veckor. Förhoppningsvis spelar han på torsdag mot Modo, säger Sundlöv."

Kommentera

Synd m Larsson, ännu ett nyförvärv med svårare skada...:(

Tycker han varit bra, intensiv, bra skridskoåkning, närvaro, tävlar o bra IQ

Jonathan Granström

Har missat de 19 inledande matcherna efter att opererat höften i augusti. Nu är han på väg tillbaka och har gjort sina första träningar tillsammans med laget där han kan gå för fullt. Är dock inte aktuell för spel den här veckan.

Alexander Lindgren

Skadade handleden när han var utlånad till Almtuna och varit borta i drygt sex veckor. Tränar för fullt den här veckan och börjar bli helt återställd. Även han behöver träna ikapp.

Alexander Larsson

Gjort ett ingrepp i knät som inte har varit helt okej. Meniskoperationen gick dock bra. Han blir borta två-tre veckor innan han kan spela igen.

Simon Bertilsson

Fick en smäll mot knät i bortamatchen mot HV 71 för drygt två veckor sedan. Inget ingrepp behövdes och tränade i går lite lätt med resten av laget med ett skydd över det skadade stället. Borta den här veckan i alla fall. Räknar med spel snabbt efter det.

Petteri Nokelainen

Har missat de sex senaste matcherna och var tvungen till en operation under landslagsuppehållet för att bli kvitt sina problem. Nu väntar ungefär två månaders frånvaro. Kan spela matcher igen först i mitten av januari.

Kommentera

Davey_22:

Källa på Scotts frånvaro?

Expressen; "Greg Scott och Simon Löf utgick skadade. Båda spelarna följer med till Örnsköldsvik med flyg för torsdagens match"

Blir han borta känns ju orden från förra veckan hyggligt bittert;

"Greg Scott har gjort det mycket bra i centerrollen"

Fö info om Nocke som jag missat;

"Enligt uppgifter till Sporten har han haft problem med både ljumskarna, nacken och ett knä"

Huvud, axlar, knä och tå.....!

Grymt starkt att vinna borta mot lag m grym trend trots att vi spelade uselt!

Kommentera

-3 på Gunderson igår, inte ofta man ser det. +2 på Löf, fan inte ofta man ser det heller!

Kommentera

Zzz:

Flest gjorda mål

Bäst effektivitet

4:e plats i lagets räddningsprocent

Vem hade trott på det...?

VEM FAN SKA GÖRA MÅLEN !!!

Kommentera

tjugo8: Inte vart jag läste det först, men här står i alla fall om Scott. Även Löf.

Blir ingen direkt spetsig trupp de närmsta matcherna vad det verkar.

Kommentera

Davey_22:Tidsfråga innan raset börjar, detta håller inte i längden och det kommer visa sig på alla spelare som får slita ont. Enda som inte sliter är väl Sundlöv.

Kommentera

Rossa: Ja,när man har Förstecentern,poängkungen,en landslagsback och massa mer på skadelistan bör man åtminstone LETA efter förstärkningar.

Inte kategoriskt säga nej och tro att oprövade juniorer ska kunna hålla laget flytande i tabellen.

Kommentera

Rossa: Jag tycker att många sagt att raset snart börjar, efter varje omgång som spelats...jag vet att skadelistan är lång, men det kanske är dags att tro på att det här laget är bra nog att hålla en topp sex placering. Vi har ju faktiskt NÄRMAT oss toppskiktet, bortsett från SAIK, med stora skadebekymmer...
Kommentera

Davey_22: Är övertygad o att Brynäs IF är den enda klubben i hela SHL som INTE letar ersättare när dom får sin 1:e center, sin poängkung och landslagsback skadad. Tyvärr lite så dom jobbar :-( Är så förbannat trött på att läsa Sundlöv och TJ:s lallande om bred trupp och att andra spelare ska kliva fram. Någon som har en hink?
Kommentera

Davey_22: Det enda som känns ok med detta är att man inte har några förväntningar. Presterar laget dåligt finns det en förklaring. Tar de poäng är det fantastiskt. Man kan inte bli besviken liksom... Annat än på uteblivna förstärkningar... :)

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Hatar att racka ner på enskilda spelare egetligen, men om vi nu hade haft en bred trupp...hade inte det symboliserats väl av att en kille som Harju hade klivit fram och levererat ?

Lauritz har skjutit hem segrar via straffar,Norda tycker jag har en stigande formkurva,likaså Enterfeldt.

När ska Harju visa att han är värd den förmodat höga lönen om han inte gör det nu ?

Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs presterar bra trots skadorna och det är bra så. Varför värva när truppen kan hantera skadorna?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Detta kommer visa sig längre fram i serien..
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vilken briljant idé, till nästa säsong kan vi minska truppen med en 6-7 spelare direkt!
Kommentera

Carl Lejonkräk:

De ska kunna prestera i 35 omgångar till. Tror vi får hoppas att denna skadefrekvens inte håller i sig. Att gå runt på så lite mannskap kommer nämligen inte hålla i längden.

Kommentera

Huss: Nja, det låter som en obra idé :-)

Däremot tycker jag vi ska ge LAGET cred för de sättet de genomför matcherna på. Trots alla skador så halkar vi inte efter de andra topplagen. Det tycker jag är jävligt starkt...

Kommentera

River: Nu behöver vi ju främst en center, men om vi kollar på forwards generellt så tränar Oscar Sundh just nu med juniorlaget uppe i Luleå. Någon klubb måste ju försökt värva Sundh men att Luleå kräver att hela lönen tas över eller liknande. Sundh känns ju som en väldigt passande spelare i Brynäs spelsätt.

Men jag tror inte på några värvningar utan vi får hålla tillgodo med det vi har.

Kommentera

Zzz: låter som Linköping redan har tagit sundh, så han kan vi nog räkna bort.
Kommentera

Linus Wickman: Källa på det?
Kommentera

atilla: Det är Twitter som går varmt av ryktet.....
Kommentera

KulaShaker: Tycker inte vi är i ett jättebehov av en spelare som Sundh. Tycker vi har fullgoda spelare som är lika bra/bättre. Dessutom är han inte center, och det är väl i första hand en kvalitécenter vi behöver!
Kommentera

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/linkoping/article17844217.ab här står det om Sundh. Undra om en av dom där 20 klubbarna är Brynäs? skulle inte förvåna mig faktiskt. Med tanke på att han ryktades hit innan säsongen. Dock får jag nog hålla med Zappaholic här, är tveksam till om det är en spelare som Sundh som BIF behöver just nu.
Kommentera

« · 1586739 · »