Brynäs IF

727650 inlägg · 7962 ämnen

Uppehåll

« · 54649 Till forumet

Uppehåll
Så var det uppehåll för OS då, och Brynäs får vila sig och ladda inför slutspurten. Jag roade mig med att fundera hur man skulle kunna formera laget när/om alla spelare är hela, och det slog mig att det faktiskt är ett riktigt bra lag på papperet, och kan man sprida kunnandet så kan det bli fyra bra kedjor av det hela.

Mitt förslag:

1:a

Bissett - Larsson - Rudslätt

Kommentar: Rudslätt har spelat bra när han har tagit Molins plats och han är en mer fysisk spelare vilket gör att Bissett inte måste göra sargjobbet hela tiden.

2:a

Soling - Harder - Molin

Kommentar: Nog vore det intressant att se dessa tre ihop? Tre skridskostarka spelare där Soling står för tuffhet, Molin för finess och Harder lite av varje.

3:e

Bergqvist - Kyrö - Luovi

Kommentar: Bergqvist har alltid gjort sina bästa matcher när han gått in med Kyrö och Luovi/Rudslätt. Ge honom en fri roll där.

4:e

Danielsson - Wågström - Mårtensson

Kommentar: De har kommit igång mer och mer. Wågström har definitivt vuxit i brynäströjan, han har växt med ansvaret. Mårtensson har också kommit starkare mot slutet och då börjar det lossna för Danielsson också.

Backar:

Djoos - Rehnberg, Sjödin - Pekkala, Olsson - Johansson

Kommentar: Svårt att ställa P3 och Andersson utanför, men kommer Djoos och Rehnberg tillbaka och är hyfsat i form så bör de spela. Andersson har tiden för sig. P3 får stå över på grund av att han är lite för mycket vildhjärna. Å andra sidan är Johansson lite väl slö och likgiltig ibland, så dessa två bör kanske alterneras.

Jag tror att det skulle bli fyra jämna kedjor, där kanske framför allt den andra kan bli en riktig succé. Sen finns ju alltid möjligheten att i pressade situationer gå ner på folk och återgå till de klassiska uppställningarna. Vad tror ni?
Kommentera

Sv: Uppehåll
Gillar din förklaring till vad Harder ska göra. "Lite av varje". Det är väl det han har gjort sen han kom till Brynäs, och vad jag ha r förstått alldeles utmärkt.
Kommentera

Det du skriver Ford prefect är alldeles riktigt. De femmorna skulle vara väldigt bra + att det är 4 femmor, det är viktigt!
Titta på Modo och Färjestad, de kör med4 femmor och de ligger i topp. Vi har haft mycket skador under den här säsongen en när alla är friska å krya så bör Melin/Persson börja matcherna med 4 femmor, det kommer löna sig i slutet av matcherna.

Vill även säga till Bäckström å co att skriv ett nytt kontrakt med Mike Harder efter säsongen, för han kommer göra mycket nytta för oss både nu och framöver.

///Lothar
Kommentera

Forden:

Det gäller att våga pröva för att hitta lite mer bredd och ork i ett slutspel.
Tycker nog att du överskattar Rudan något.
Visst sargråtta och kraft, men samtidigt för lite finess. Det betyder att han skall spela sitt spel inte glida runt som Janne & Co. Ge honom ett köttben att jaga...

Då blir det så här istället:

1:a
Bissett - Larsson - Molin
(spelande)
2:a
Soling - Harder - Rudslätt
(kämpande)
3:e
Bergqvist - Kyrö - Luovi
(spelande)
4:e
Danielsson - Wågström - Mårtensson
(kämpande)

Östling

Backar:
Djoos-Rehnberg, Sjödin-Pekkala,
Olsson-Johansson, P3-Andersson, Eriksson
Kommentera

Jag förstår vad du menar. Vad jag var ute efter i min uppställning var dock att avlasta Bissett i sargjobben och låta Molin förstärka en annan kedja. Men din uppställning funkar också.
Kommentera

Ford Prefect & gordo: Jag tycker att båda förslagen är intressanta och spännande. Varför inte prova Fordens forwardsuppställning och gordos fyra backpar i Örebro den 25:e, jag skulle nämligen vilja ha breddens fördelar i ev kommande slutspel, alltså starta upp matcherna med fyra femmor. man kan ju alltid gå ner på folk vid behov.
Kommentera

« · 54649