70 Rodrigues: "Att spela i Tre Kronor är ingen större merit då både kreti o pleti har gjort det."
Beror väl på i vilket sammanhang det gäller när du talar om Tre Kronor i det här fallet.
Talar du om alla turneringar typ Karjala Cup osv så är det säkert många som kan betecknas som kreti o pleti.
Men om vi talar VM så vill jag nog framhålla att det fortfarande är en riktigt bra merit att bli uttagen.
Lindström: "Tycker det är förfärligt att det i truppen finns spelare som är hit köpta som fullblodsproffs och för dyra pengar. Men som inte leverar i den klassen som dom lyfter lön i.
Sen hur man ska lösa det är ju en annan femma.."
Vi kanske skulle värva hockeyrobotar som inte har några mänskliga drag och som alltid har toppform?
Isf tycker jag att det är betydligt förfärligare att man bortser från att det handlar om just människor och spelare, som av olika anledningar kanske inte presterat som vi fans önskat.
Och är det alltid som förväntningarna är realistiska sett till förutsättningarna?
Knappast.
Tycker att Zzz sammanfattade problematiken mkt bra.
Hur man sen ska få lite mer fart på Nordan är svårt att säga.
Han har iaf varit godkänd så här långt, men inte mer.
I hans fall tror jag på NHL-stilen när spelare hamnar i liknande lägen därborta: hård matchning och mer istid.
Tror inte att en spelare som Nordan är betjänt av mindre istid...
Redigerad kommentar
hahii:Jag tror det blir väldigt svårt att bli av med Nordan. Han har ju kontrakt även nästa år. Men blir det ingen förbättring så måste man ju göra nånting.
Frysboxen så att han själv söker sig bort kan vara ett alternativ. Men samtidigt så behöver man inte göra allt för radikala förändringar så länge laget går bra. De får väl ge honom en snöskyffel i vinter så han gör nån rätt för lönen..
Det är ngt helt annat än att ha den förhoppningen, vilket väl alla hade och fortfarande har.
Som jag redan sagt: såna här skador är vanskliga och jag är inte främmande för att det t.o.m kan vara som Rodrigues är inne på: han kommer inte att bli bättre än så här eller möjligtvis lite vassare.
Bara att vid Gud hoppas att jag har fel.
Att i det läget sitta och begära prestationer i klass med det han visade i Luleå är enbart fånigt och orealistiskt.
Det var trots allt ett par år sedan då han spelade i ett annat lag och med ett annat spelsätt osv osv.
Redigerad kommentar