Brynäs IF

724427 inlägg · 7957 ämnen

Vad som krävs

« · 530367 Till forumet


Vad som krävs
Även om det känns kört så är det ju faktiskt inte det.
Det som krävs för att garanterat gå upp är 3p i resterande matcher, då har vi tagit in 3p på alla lag, speciellt LIF o SAIK.
Dom spelar ju mot sig själva och någon tappar ju poäng där, så då blir vi kanske tom seriesegrare.
MEN för att det ska ske så måste vi börja SPELA BRA, något som vi bara har gjort i en match (mot SAIK), så om man känner det som kört är det inte så konstigt.
Nu måste vi gå ner på 3 femmor för att få driv på DE BÄSTA SPELARNA FÖR DAGEN gäller även PP.

Vi får se imorgon ifall BRYNÄS insett läget och handlar därefter, tyvärr gäller ju samma situation för Malmö, så det blir en riktig nervmatch.
Kommentera

Sv: Vad som krävs
Om Brynäs vinner de fem sista matcherna så är man klar för
Elitserien nästa säsong, oavset resultaten i de andra matcherna.

Så vi har fortfarande allt i egna händer.

Problemet är att Brynäs inte vunnit fem matcher i rad på över sju! år.

Senast det hände:

1997-12-11 Västra Frölunda HC - Brynäs IF 9 - 2

1997-12-13 Modo Hockey - Brynäs IF 1 - 2
1998-01-08 Brynäs IF - Leksands IF 8 - 2
1998-01-11 Brynäs IF - Luleå HF 3 - 1
1998-01-15 Djurgårdens IF - Brynäs IF 2 - 3
1998-01-18 Brynäs IF - Västerås IK 5 - 3

1998-01-20 Malmö IF - Brynäs IF 8 - 2

Förövrigt måste väl ändå Ronald Petrovicky vara en av de sämsta
värvningarna någonsin. Han har två skott på mål, på fem kvalseriematcher.

Malmö måste vara överlyckliga att han valde Brynäs framför dem.
Kommentera

Sv: Vad som krävs
Enaranger:
Mycket bra inlägg.

Måste tilläga till all klagolåt, att vårt fall blir det BEDRÖVLIGA bortaspelet, det har varit uselt. Vi skulle nog förlora mot Järfälla HC på bortais tyvärr. Vinner vi mot Malmö lovar jag att lägga ut en nakenbild på mig i detta forum dagen efter (till tjejernas stora glädje och killarnas förskräckelse).
Kommentera

Sv: Vad som krävs
Enaranger: och leksand med.....Petrovicky var ju även på väg dit....nu fick vi huna i stället och det är vi nöjda me..... Malmö fick Somik och det är dom nöjda över
Kommentera

Sv: Vad som krävs
Ny dag, nya insatser. Solen gick upp idag också trots att jag tvivlade starkt igår. Med lite distan till gårdagens match så måste ändå förändringar ske inför Malmömatchen. Nu är det fem matcher kvar och nu ska dom hetaste spela oavsett vad som står på ryggen, dags för WF att börja matcha stenhårt. Plocka bort Wahlberg till och börja med, han är faktiskt en säkerhetsrisk i nuvarande form. Bergeron likaså, spelar som Wahlberg med alldeles för små marginaler. Resten överlåter jag till WF, han har ju trots allt lön för att ta dom besluten.
Kommentera

Sv: Vad som krävs
rafalski: Det låter förnuftigt. Än finns en chans. Noch ist Deutschland nicht verloren, för er som gick humanistisk linje... Köra tre femmor från start, med spelare som fattat att nu är det liksom läge att kämpa. Malmö borta blir kanontufft, men om Brynäs som vanligt spelar varannan match någorlunda bra så finns chansen.

Än lever den gamla damen.
Kommentera

Sv: Vad som krävs
rafalski:
Just Bergeron är jag ruggigt besviken på. Hans omtalade skott har jag inte heller sett röken av.

Ängsligt spel igår, men ärligt talat- passar spelmodellen för Brynäs? Jag tror mer på att passa pucken till folk med fart genom mittzon. Nu transporterar man med stor möda (eftersom man ger pucken till stillastående spelare) till röda - därefter dumpar man ner pucken där vi får jaga och kötta (vilket ju verkligen passar våra "fysiska" spelartyper), höhö...
Kommentera

Sv: Vad som krävs
Kingbif:
Var inte ironisk nu, det tär... :-)
Kommentera

Sv: Vad som krävs
rackham:
Jag tycker vi lirade bättre en period runt jul när vi använde just farten i mittzon.

Sedan kom skador.

Efter det fel spelsystem?
Kommentera

Sv: Vad som krävs
Enaranger:

Ni måste väl ändå vara missnöjda med dackell, frågar du mig är det största fiaskovärvningen tillsammans med Hannula i MIF!!
Kommentera

Sv: Vad som krävs
Kingbif:
1. Mental härdsmälta
2. Billiga och enkla lösningar på tränarsidan
3. Ett spel (DAMP på chans) i Kvalserien som bara en spelare klarar av (Soling).

För att använda mer ruggiga ord:
Vilse i pannkaka!
Kommentera

Sv: Vad som krävs
rackham: Är Mr Flemming en billig lösning?
Kommentera

Sv: Vad som krävs
rackham: Är Mr Flemming en billig lösning?
Kommentera

Sv: Vad som krävs
Jompe: "Malmö borta blir kanontufft, men om Brynäs som vanligt spelar varannan match någorlunda bra så finns chansen". Jo, men det kommer ju i så fall innebära att Brynäs spelar uselt igen sen mot Oskarshamn och kanske sumpar elitseriechansen definitivt där istället för mot Malmö. Men vad talar egentligen för seger i morrn? MIF-BIF kommer att sluta 5-3...
Kommentera

Sv: Vad som krävs
Clarence: Det vore det bästa,MIF seger,så slipper dom hålla oss på sträckbänken längre.
Kommentera

Sv: Vad som krävs
sylf: Är du en sån däringa arbetsskygg navelkliare?
Kommentera

Sv: Vad som krävs
Gusten: japp:-)
Kommentera

Sv: Vad som krävs
sylf: säkert osmart och patetisk också. Det måste man ju vara om man blir besviken och tycker att det ser mörkt ut.
Kommentera

Sv: Vad som krävs
Gusten: Yes,jag i ett nötskal!! stendum!!
Kommentera

Sv: Vad som krävs
Kingbif:Bergeron är en ruggig besvikelse usch! Phillips har däremot infriat mina förväntningar och mer därtill. Han kommer från ett bra lag till ett skitlag i Svedala men han gör sitt jobb, så proffsig är han. Jag tror han längtar till den 15/4 för tar skiten slut och han kan åka hem och glömma det här.
Jag skulle t.o.m acceptera om han pissade på klubben innan han stack,för han är en av dom få som har försökt fast han inte har en skit med framtiden här att göra. Heder år Chris Phillips oavsett hur detta slutar!!!
Kommentera

Sv: Vad som krävs
aphac: åt, ska det vara!
Kommentera

« · 530367